(500+)
Handlade där i Linköping. Riktigt bra butik och bra personal!
Jag fick hjälp att välja ut bilbarnstolar och är alltid nöjd med deras service. De vill verkligen att man ska vara nöjd och gör sitt yttersta
Tidigare har såväl jag som sambo handlat flera gånger från Babyworld utan något problem. Visar sig dock vara en upplevelse som enbart gäller om man har tur att alla varor är i lager (och att lagerstatus faktiskt stämmer) eller att inget bekymmer uppstår. Senaste beställningar lämnar av denna anledning mycket att önskar. Gör en stor beställning under rea (Black Friday) på Bilbarnstol med tillbehör (i detta fall sparkskydd och bältessamlare). Vid beställningen var endast bältessamlaren inte i lager (men skulle komma inom 14 dagar). Efter 14 dagar får jag istället besked att sparkskyddet inte alls fanns i lager (?) och att det ska levereras först 31:e december (vilket är mer än en månad efter orderdatum). När jag efterfrågar att dela upp beställningen eller ta bort tillbehören får jag veta att detta inte alls är möjligt (till skillnad från ALLA andra butiker jag handlat från på nätet där saker blivit fördröjda). Istället rådes jag annullera hela ordern och beställa bilbarnstolen på nytt (då utan rabatten som fanns med på BF). Detta kommer således vara min sista beställning på Babyworld och jag kommer inte rekommendera dem för någon framöver.
Grym service! Jag är jättenöjd med både bemötandet i butik samt kundservice från hemsidan! Älskar min vagn jag köpte hos dem, fick så bra hjälp med allt! Olyckligtvis råkade suffletten gå sönder och jag behövde en reservdel som inte fanns på hemsidan så de hjälpte mig beställa en ny direkt från leverantören och den kom snabbt och smidigt! Så tacksam för hjälpen! Rekommenderar varmt!
Fick hem en massa saker jag absolut inte beställt, så som kattmat, en klocka från Ikea, pods till airup och en massageolja. Känns faktiskt extremt obehaligt att få hem någon annans skit som vi inte alls vill ha. Särskilt när det uppenbart är någons privata saker, om inte BabyWorld säljer Ikea-grejer??
Funkar bra så länge man inte behöver kontakta deras kundtjänst. Dom är helt onåbara på den fronten. De saknar telefonnummer + att deras chatt aldrig är tillgänglig. Endast sättet som återstår är att kontakta dom via deras kontaktformulär men där får man inget svar. Har gått flera veckor sedan mitt första försök att nå dom men inget svar.
Recension av Baby World Jag nyligen gjorde ett köp hos Baby World för 915 kr, men min upplevelse var tyvärr allt annat än tillfredsställande, särskilt när det kommer till deras kundservice. Strax efter min beställning kontaktade jag kundtjänst för att försäkra mig om att jag skulle få ett försändelse-ID eftersom jag ofta inte får alla SMS-meddelanden. Trots mina omedelbara förfrågningar och upprepade påminnelser, fick jag inget konkret svar. Kundtjänstens svar var ett automatiserat meddelande som informerade mig om att min order skulle levereras senare samma dag och att jag kunde följa leveransen via Postnords spårningstjänst. Då jag inte fick några aviseringar och inte hittade någon information i PostNords app, kontaktade jag återigen Baby World. Till min frustration fick jag exakt samma automatiserade svar, inte bara en utan tre gånger. Detta skapade en känsla av att bli ignorerad och inte tagen på allvar. Till slut fick jag kontakt med en verklig person från kundtjänst, som meddelade mig att mitt paket hade skickats tillbaka och att de skulle behålla både produkten och mina pengar, men de var villiga att stryka en "straffavgift" på 259 kr för utebliven hämtning av varan. De bad mig även att sluta kontakta kundservice då jag belastade dem, vilket är oacceptabelt. Jag har bevis på denna kommunikation och är djupt besviken på hur Baby World hanterat situationen. Jag råder andra att tänka sig för innan de handlar från denna butik. Min erfarenhet visar på bristande respekt och omsorg om kunden, och jag kommer definitivt inte att handla där igen.
Superbra service och snabba på att återkoppla! Otroligt snabba på leveranser med! Beställde en bilbarnstol på morgonen och fick den dagen efter!
Otroligt bra support! Reklamerade en produkt efter drygt 2 år, fick välja om jag velade ha full ersättning eller en ny maskin! 5 av 5
5* kundtjänst - löser allt smidigt och snabbt. Tanja är en stjärna. Vi rekommenderar BabyWorld till alla vänner.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.babyworld.seFullständigt firmanamn: BabyWorld AB
Organisationsnr: 556985-0281
Information hos allabolag.se