Prisjakt
Annons
BabyWorld
  • Fri Frakt över 499:-
  • Leverans inom 0-3 arbetsdagar
  • Professionell kundservice
Vinnare 2021 - Barn & familj
3.3Bra
5 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

M
Mats
1 omdöme
Utmärkt2 månader sedan

Handlade där i Linköping. Riktigt bra butik och bra personal!

BabyWorld svarar:2025-03-03
Hej Mats, Tack så mycket för din fina recension, det värmer verkligen och vi uppskattar att du tog dig tiden att skriva. Vänliga Hälsningar, BabyWorld
N
N.I
1 omdöme
Utmärkt3 månader sedan

Jag fick hjälp att välja ut bilbarnstolar och är alltid nöjd med deras service. De vill verkligen att man ska vara nöjd och gör sitt yttersta

BabyWorld svarar:2025-03-03
Hej Ni, Tack så mycket för din fina recension, det värmer verkligen och vi uppskattar att du tog dig tiden att skriva. Vänliga Hälsningar, BabyWorld
l
leoparden
2 omdömen
Usel5 månader sedan

Tidigare har såväl jag som sambo handlat flera gånger från Babyworld utan något problem. Visar sig dock vara en upplevelse som enbart gäller om man har tur att alla varor är i lager (och att lagerstatus faktiskt stämmer) eller att inget bekymmer uppstår. Senaste beställningar lämnar av denna anledning mycket att önskar. Gör en stor beställning under rea (Black Friday) på Bilbarnstol med tillbehör (i detta fall sparkskydd och bältessamlare). Vid beställningen var endast bältessamlaren inte i lager (men skulle komma inom 14 dagar). Efter 14 dagar får jag istället besked att sparkskyddet inte alls fanns i lager (?) och att det ska levereras först 31:e december (vilket är mer än en månad efter orderdatum). När jag efterfrågar att dela upp beställningen eller ta bort tillbehören får jag veta att detta inte alls är möjligt (till skillnad från ALLA andra butiker jag handlat från på nätet där saker blivit fördröjda). Istället rådes jag annullera hela ordern och beställa bilbarnstolen på nytt (då utan rabatten som fanns med på BF). Detta kommer således vara min sista beställning på Babyworld och jag kommer inte rekommendera dem för någon framöver.

E
Elin
1 omdöme
Utmärkt5 månader sedan

Grym service! Jag är jättenöjd med både bemötandet i butik samt kundservice från hemsidan! Älskar min vagn jag köpte hos dem, fick så bra hjälp med allt! Olyckligtvis råkade suffletten gå sönder och jag behövde en reservdel som inte fanns på hemsidan så de hjälpte mig beställa en ny direkt från leverantören och den kom snabbt och smidigt! Så tacksam för hjälpen! Rekommenderar varmt!

BabyWorld svarar:2024-11-26
Hej Elin, Tack så mycket för din fina recension, det värmer verkligen och vi uppskattar att du tog dig tiden att skriva. Du är alltid varmt välkommen åter! Vänliga Hälsningar, BabyWorld
S
S K
1 omdöme
UselRedigerades 9 månader sedan

Fick hem en massa saker jag absolut inte beställt, så som kattmat, en klocka från Ikea, pods till airup och en massageolja. Känns faktiskt extremt obehaligt att få hem någon annans skit som vi inte alls vill ha. Särskilt när det uppenbart är någons privata saker, om inte BabyWorld säljer Ikea-grejer??

BabyWorld svarar:2024-08-16
Hej, Stort tack för din feedback. Vi beklagar verkligen att du upplever det så och vi skulle uppskatta om vi kunde få mer information gällande detta så att vi kan ta saken vidare. Vi strävar ständigt efter att bli bättre och jobbar hela tiden med att utveckla vår verksamhet just för att våra kunder ska vara nöjda med oss och vår service. Din åsikt och återkoppling är därför väldigt värdefull för oss. Du får därför väldigt gärna skicka ett mail till [email protected] och beskriva mer i detalj vad som hänt så att vi kan följa upp detta och återkomma till dig. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänliga hälsningar, BabyWorld.se
s
snyggsomfan
1 omdöme
Uselett år sedan

Funkar bra så länge man inte behöver kontakta deras kundtjänst. Dom är helt onåbara på den fronten. De saknar telefonnummer + att deras chatt aldrig är tillgänglig. Endast sättet som återstår är att kontakta dom via deras kontaktformulär men där får man inget svar. Har gått flera veckor sedan mitt första försök att nå dom men inget svar.

BabyWorld svarar:2024-06-07
Hej, Tack för att du tog dig tid och skriva detta omdöme - vi är hemskt ledsna att se att du är missnöjd med vår hantering utav ditt ärende. Vi har under den senaste månaden haft en större backlog som vi kämpat med att få ned och komma ikapp. Givetvis strävar vi efter att våra kunder inte ska bli drabbade! Vi är nu i fas och du bör därav mottagit återkoppling ifrån oss, om du mot förmodan inte mottagit återkoppling ber vi dig att återkomma till oss på nytt. Vi vill givetvis ge dig en kompensation som plåster på såret för denna upplevelse, vänligen återkom till oss i tidigare mailtråd för vidare kontakt. Allt gott! Vänliga Hälsningar, BabyWorld

Recension av Baby World Jag nyligen gjorde ett köp hos Baby World för 915 kr, men min upplevelse var tyvärr allt annat än tillfredsställande, särskilt när det kommer till deras kundservice. Strax efter min beställning kontaktade jag kundtjänst för att försäkra mig om att jag skulle få ett försändelse-ID eftersom jag ofta inte får alla SMS-meddelanden. Trots mina omedelbara förfrågningar och upprepade påminnelser, fick jag inget konkret svar. Kundtjänstens svar var ett automatiserat meddelande som informerade mig om att min order skulle levereras senare samma dag och att jag kunde följa leveransen via Postnords spårningstjänst. Då jag inte fick några aviseringar och inte hittade någon information i PostNords app, kontaktade jag återigen Baby World. Till min frustration fick jag exakt samma automatiserade svar, inte bara en utan tre gånger. Detta skapade en känsla av att bli ignorerad och inte tagen på allvar. Till slut fick jag kontakt med en verklig person från kundtjänst, som meddelade mig att mitt paket hade skickats tillbaka och att de skulle behålla både produkten och mina pengar, men de var villiga att stryka en "straffavgift" på 259 kr för utebliven hämtning av varan. De bad mig även att sluta kontakta kundservice då jag belastade dem, vilket är oacceptabelt. Jag har bevis på denna kommunikation och är djupt besviken på hur Baby World hanterat situationen. Jag råder andra att tänka sig för innan de handlar från denna butik. Min erfarenhet visar på bristande respekt och omsorg om kunden, och jag kommer definitivt inte att handla där igen.

BabyWorld svarar:2024-08-12
Hej, Vi förstår att det är en frustrerande situation, vi beklagar detta. När vi granskat ditt ärende, kan vi se följande. Vi har inte bett dig att inte maila oss, vi har informerat dig om att när man skickar flertalet mail i rad så åker ens mail ner i turordningen eftersom vi tar alla mail i datumordning, vi har alltså informerat om detta så att du ska få svar snabbare. Jag kan se att du mottagit svar på ditt första mail, samma dag - där en av våra kollegor besvarat dina frågor och även nämnt Postnords portal för att kunna följa din försändelse. Senare när vi svarat dig hade paketet redan hunnit returnerats då det ej hämtats ut hos ombudet, detta är beklagligt och vi förstår att det inte är en rolig situation - men det är som, vi har informerat dig tidigare, kundens ansvar att kunna motta SMS aviseringar om man väljer att hämta sitt paket hos ombud, då vi inte kan garantera att vi hinner ställa ut spårningslänkar. Efterfrågan efter spårningslänk kom för sent för att ställa ut denna. I ditt första mail till oss, efterfrågas ej spårningslänk - och du mottog information om Postnords portal, där du hade kunnat se din försändelse. Även Postnord har via mail skickat ut en egen påminnelse till dig, med spårningslänk, detta gör Postnord automatiskt när paketet legat halva tiden hos ombud. Sedan när returavdelningen mottagit ditt paket, så har en avgift om 250:- dragits. Detta står i våra fullständiga köpvillkor, och är inget unikt för just BabyWorld. Du har sedan blivit återbetalad för din order. Vi har alltså inte tagit pengar, eller en produkt från dig - utan det som hänt är att paketet ej hämtats ut av dig hos ombudet, och då returnerats till oss. Med vänliga hälsningar, BabyWorld
N
Nina
1 omdöme
Utmärktett år sedan

Superbra service och snabba på att återkoppla! Otroligt snabba på leveranser med! Beställde en bilbarnstol på morgonen och fick den dagen efter!

BabyWorld svarar:2024-08-12
Hej Nina, Tack så mycket för din fina recension, det värmer verkligen och vi uppskattar att du tog dig tiden att skriva. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen. Allt gott, BabyWorld
e
emilljungdahl
1 omdöme
Utmärktett år sedan

Otroligt bra support! Reklamerade en produkt efter drygt 2 år, fick välja om jag velade ha full ersättning eller en ny maskin! 5 av 5

BabyWorld svarar:2024-03-01
Hej, Tack så mycket för din fina recension, det värmer verkligen och vi uppskattar att du tog dig tiden att skriva. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen. Allt gott, BabyWorld
V
Vedrana
1 omdöme
Utmärktett år sedan

5* kundtjänst - löser allt smidigt och snabbt. Tanja är en stjärna. Vi rekommenderar BabyWorld till alla vänner.

BabyWorld svarar:2024-02-12
Hej Vedrana, Tack så mycket för din fina recension, det värmer verkligen och vi uppskattar att du tog dig tiden att skriva. Vi ska absolut förmedla dina fina order vidare till Tanja. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss igen. Allt gott, BabyWorld

Om butiken

BabyWorld

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.babyworld.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: BabyWorld AB

Organisationsnr: 556985-0281

Information hos allabolag.se