Prisjakt

Magnus

Medlem sen 2024-03-22
1
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Scandinavian Photo
Utmärkt
(500+)
M
Magnus
1 omdöme
Usel18 dagar sedan

Kommer aldrig att sätta min fot där igen. De enda anledningarna till att gå till en fysisk butik i stället för att köpa online är bra service och kompetent personal. SP har ingetdera. De är trevliga och vänliga, men om jag får problem med min nya kamera vill jag ha adekvat hjälp och det är faktiskt sekundärt hur trevligt bemötandet är. Efter ett par månader började kameran krångla. Gick till butiken där man utan vidare bedömde att det var fel på kamerahuset. Jag frågade om det inte var bäst att skicka objektivet också, men nej det behövdes inte. FEM veckor senare kan jag hämta kameran, men upptäcker då att felet kvarstår. Så jag går tillbaka. DÅ gör man vad man självklart borde gjort från första början. Testar mitt hus med ett av deras objektiv (allt funkar), testar mitt objektiv med ett av deras hus (felet uppstår). Då blir jag irriterad. Ska jag vara av med objektivet i ytterligare fem veckor för att de sjabblat? Det är i så fall två och en halv månad då jag inte kunnat använda min nya kamera. Så jag begär ett nytt objektiv. Detta kan man dock inte fatta beslut om i butik, det går inte ens att ringa och kolla detta, utan det måste skickas ett ärende. Vilket ett par dagar senare resulterar i ett nej, mitt befintliga objektiv ska skickas iväg. Så efter tre veckor kan jag hämta objektivet och nu fungerar det som det ska. Så tack vare personalens inkompetens var jag av med min nya kamera fem veckor i onödan och fick ingen som helst kompensation för detta. Kommer att handla hos Mattssons i Lund i fortsättningen.