3.4 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-04-10
Redigerades 2019-04-11
S
Trevliga butiker och bra bemötande on-line efter tidigare strul. BUTIKEN HAR SVARAT: Hej Jag kontaktar dig direkt via epost. MVH / Eric Jensen E-handelschef
Scandinavian Photo svarar:2019-04-10
Hej Jag kontaktar dig direkt via epost. MVH / Eric Jensen E-handelschef
2019-04-06
f
Riktigt bra hjälp i affären. Ärliga säljare som var kunniga inom området.
2019-04-05
M
De står i inte för de priser de har på nätet! Djupt besviken! Martin
Scandinavian Photo svarar:2019-04-05
Hej Martin Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig för att ytterligare reda i vad som gått fel här. Skulle du vilja maila mig eric.jensen@scandinavianphoto.se
2019-03-18
S
Fått bra hjälp. Tillmötesgående och gav mig också riktigt bra pris. Fick mitt paket 9000kr billigare än CyberPhoto... Det är en rejäl slant. Drar av en stjärna på grund av packningen som kunde varit bättre men ändå acceptabel. Allt var ju helt så ingen fara. Gammal firma jag handlat av sedan jag var liten. Fortfarande nöjd med dem.
2019-02-24
m
En mycket bra butik (handlar både online och i deras butik på Vasagatan). Bra sortiment, man känner sig som ett barn på julafton att titta runt. Mycket bra service och trevlig personal. Enda nackdelen är att de ibland kan vara lite pricy på vissa produkter jämfört mot konkurrenter.
2019-01-30
f
Det här var väl sådär. Köpte en stor Wacom ritplatta. Efter 4 månader sprack plasten runt mynningen på den tillhörande pennan i vad som rätt uppenbarligen är en klen konstruktion samt varsamt användande. Affären vill inte ersätta med hänvisning till vad Wacom ska ha sagt över telefon. Tittar alltså inte ens på produkten. Personalen tittar konstant ner i backen när jag får lägga ut för en ny penna ur egen plånbok trots att jag är trevlig. Hade tänkt köpa en Mobile Studio hos denna affären, men om de inte står bakom sina produkter är det bäst att leta annanstans, särskilt när prisnivån börjar bli högre!
2018-11-25
e
Bara god erfarenhet av mitt köp; välordnad hemsida & trevligt bemötande. Priset på varan var bland de billigaste på nätet & levererades som överenskommet!
2018-09-30
Redigerades 2018-10-01
Bästa servicen
2018-09-20
v
Handlar alla mina fotoprylar här. Antingen i de fysiska butikerna eller på nätet. Gigantiskt utbud, kunnig personal och snabb leverans. Hade det funnits någon typ av kundklubb eller liknande hade det blivit 10 stjärnor.
2018-08-28
d
Beställde ett objektiv, två filter och en usb-docka. Blev lovad att mina grejer förutom usb-dockan som var restad skulle skickas senast i fredags. Dom skickade två filter jag beställt, varav det ena hade bruten förpackning med damm på filtret. Efter ett antal telefonsamtal med olika besked har jag idag, tisdag inte fått objektivet skickat till mig. Det fick bli ett återköp på resterande produkter eftersom jag behöver mitt objektiv till helgen och det finns andra butiker jag känner mig mer trygg hos. Den enda anledningen till att jag inte ger sämsta möjliga betyg är för att jag fick riktigt god service av en tjej som jobbar i butiken på vasagatan när jag var där för något år sedan.
Scandinavian Photo svarar:2018-08-29
Hej Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig för att ytterligare reda i vad som gått fel här. Skulle du vilja maila mig eric.jensen@scandinavianphoto.se / Eric Jensen E-handelschef
2018-07-31
s
En bra fotobutik. Har handlat mycket via dem nu. De har haft stora problem med leveranstider förr. Nästan aldrig billigast. Men deras butikpersonal (Malmö) är fantastiskt duktiga och hjälpsamma. Problemet med det är att man ibland får vänta lite innan man får hjälp, för personalen hjälper faktiskt folk. Men det är väl värt väntan och man får prata med en kompetent personal. Vill man bara beställa och hämta prylar då finns det bättre butiker. Men vill man faktiskt ha lite hjälp och service är de grymma. Har varit i kontakt med kundservice en gång och det fungerade suveränt. Personalen är som tidigare nämnt alltid hjälpsam. När de fått ordning på sina leveranstider, något som blivit betydligt bättre senaste halvåret, kommer de vara i topp topp.
2018-06-18
B
Det är värsta affären i hela mitt liv. Jag beställde kameran och tillbehören och allt var på lageret. Nu 11 dagar senare och jag har innte fåt bäkreftelse att varor är skickat. Jag ringer de varje dag och behöver minst 1 tima att dom svarar och dom har alltid förklarnigar variför det är försent. Första var saknar pesonal på lager,sen varorna är ej kompleterad så att tilbehör för kamera var inete i lager oavset stör på nätet att det finns.Sen jag bär dom att skicka kameran utan tilbehör och han svarade ok skickar imorgon men efter 3 dagar samma sak. Ringer igen och dom lovar att skicar idag. Har 3 fraktoror på klarna som dom endrade tre gånger så det var en riktig kaos. Jag rekomenderar apsolut inte den afären, om ni vill huvudvärk handlar där!
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-04-18
K
Säkert en bra butik när allting fungerar som det ska men de är inte tillmötesgående om de gör fel. Beställde en EOS m6 en torsdagnatt för det fantastiska priset 4990. De måste gå back på det tänkte jag då jag själv jobbar i butik och inköpspriset var högre än vad vi sålde den för (för ca 7500). Sådana lockpriser är dock vanliga för att locka till sig nya kunder (dock ej för personalköp). Varan var i lager då jag beställde och jag väntade mig den ett par dagar senare. Då jag inget hört från posten på måndag hörde jag av mig och fick då berättat för mig av trevlig kundservicepersonal att varan var slut och de inväntade 15st nya EOS M6. Troligtvis hade flera klickat hem varan samtidigt och hemsidan hade inte hunnit uppdateras. Detta förstod jag mycket väl då det kunde bli likadant i min butik. Jag hörde av mig igen på onsdag/torsdag när leveransen väntades för att kolla om allt hade gått som det skulle och fick då höra att ingen leverans hade kommit utan det kunde dröja ända till fredag innan leveranser från Canon kommer. När jag hörde av mig på måndagen veckan därpå verkade det råda osäkerhet hos kundservice vad som hade hänt och de gav ärendet vidare till inköpsavdelningen som de sade skulle kontakta mig. Två dagar senare (idag Onsdag 18/4) 13 dagar efter köp så hörde inköpsavdelningen av sig och sade att kameran utgått hos deras leverantör. De erbjöd EOS m100 och EOS m50 som alternativ, dock ej till något rabatterat pris likt EOS M6. Jag frågade om jag kunde få EOS m50 för samma pris då de har samma rekommenderade pris från Canon och fick svaret nej. Blev inte erbjuden någon form av reducerat pris på den alls. Erbjudandet om 4990kr på canon m6 var således inte möjlig trots att det gick bra att beställa och betala, Scandinavian Photo hade dålig koll när de hanterade mina frågor och jag har alltså nu gått och väntat två veckor i onödan på en produkt som till och med butiken trodde jag kunde få. Nu måste jag skicka tillbaka extrabatterier, 22mm objektiv, väska och filter jag beställt från andra ställen. EOS M6 är inte utgången i någon annan butik (den är bara ett år gammal) men tyvärr vill jag inte betala 2500kr mer för den. Tyvärr var det en massa strul och jag fick ingen ursäkt eller rättvis ersättningsprodukt. I butiken jag jobbar så ger vi alla fall erbjuder vi i alla fall samma pris på likvärdig produkt om vi gjort oss skyldiga till onödigt strul. Enda gången vi inte erbjuder ersättningsprodukt är om vi tydligt gått ut med att det är en utförsäljning (då är det så länge lagret räcker). Detta betyg är föremål för redigering om situationen ändras. Uppdaterad 18/4 13:06: Har nu fått en ursäkt från inköpsavdelningen och de sade att de själva gärna hade haft bättre koll att kameran skulle utgå. Dock ingen annan kompensation ännu.
2018-04-06
Beställde en kameraväska, fick den två dagar efter jag gjorde beställningen. Enkel sida att använda, kan inte annat än rekommendera!
2018-03-09
s
En fantastisk fotoleverantör. Alltid hjälpsamma och fixar det mesta. Snabba leveranser och snabba svar på mail. Har själv varit i Bankeryd och handlat. Trevlig och kunnig personal och dör finns också en toppen telefonsäljare, som jag handlat genom åren.
Sida 1