Prisjakt

julianhs

Medlem sen 2013-12-15
2
Bidrag
3
Hjälpsamröster
Webhallen
Utmärkt
(500+)
j
julianhs
2 omdömen
UselRedigerades 11 timmar sedan

Trogen och regelbunden kund i över 13 år. Nu skulle jag hellre betala mer för att slippa ha med denna skitbutik att göra. 2-3 år sen så gick Webhallen ifrån en av de bästa butikerna till motpolen som den är idag. I särklass den sämsta servicen, sämsta leveranstiden, sämsta kundbehandlingen och sämsta butiken i sin helhet. Undvik huvudvärk, mejlväxling, förseningar och frustration genom att köpa ifrån valfri annan leverantör. Till och med aliexpress har gått om webhallen i alla områden. Mot företag är de lika inkompetenta som mot konsumenter så inte ens där är det lönt att försöka. "Ni är medvetna om förseningar, men kommunicerar inte dessa till kunden överhuvudtaget! Istället publicerar ni lite förseningstext på hemsidan efter att alla kunder har beställt så att ni har fått in beställningarna och därmed försäljningen. Ni informerar inte era kunder som har aktiva ordrar, istället måste vi kunder själva söka upp informationen och finna oss i minst en veckas förseningar utan kompensation eller ens kommunikation. Medlemsstatus så som VIP eller ny kund förändrar inget trots att det står att vi som har varit kunder längre tid samt köpt för större volymer ska ha företräde och högre prioritering. Ni erbjuder ingen kompensation och har inga åtgärdsplaner. Värdelösa, giriga och lögnare har ni blivit. konkurs nästa är förhoppningen.

NordicInk
Utmärkt
(500+)
j
julianhs
2 omdömen
UselRedigerades 11 år sedan

Beställde en produkt ifrån deras hemsida. Den kostade 21kr. La den i varukorgen, gick till kassan, genomförde köpet, Fick kvitto dessutom på genomfört köp och att produkten skulle skickas inom 3-5 dagar. 2 timmar senare får jag ett mejl ifrån dem som lyder såhär: "Hej, på grund av en felaktig prisuppdatering så visades fel pris på den eller de artiklar som du har beställt av oss idag. Din order är makulerad och vi ber om ursäkt för detta." Jag hittade, beställde, genomförde köp, fick kvitto och bekräftelse på genomfört köp, upplystes om leveranstid och sedan fick ett mejl där dem makulerar köpet pga de själva skrivit fel pris på varan både på produktens sida samt i kassan. Detta något dem bara upptäckte efter och tack vare mitt genomförda köp. Ingen alternativ lösning erbjöds. Inget över huvudtaget erbjöds mer än en ursäkt att dem "gjort fel". Nu får jag gå till en konkurrent för att köpa min produkt då dem inte ens hade tänkt så långt som att erbjuda mig samma produkt till ett nytt pris, eller ens länkat till produkten med dess nya pris. Istället helt enkelt blankt avfärdade mig som kund utan tanke att på något sätt rätta till det. Helt uselt. Aldrig igen inkplanet!