Bra! Låter dock en del. Men ok pris. Köpte den dock begagnad för 600 kr.
Köpte denna istället för Asus RT-AC68U. ENDA skillnaden är att den är långsammare i WIFI, på avstånd mer än 2m från den. Till iPhone kan den ändå skicka max hastighet och samma sak till MacBook Pro. Vill man ha snabba hastigheter är det ethernetkabel som gäller oavsett och för de 550 kr jag sparade på att köpa denna router så kan jag köpa en cat6 kabel och få max-hastighet till min Synology NAS. Denna router är mest prisvärd, men är man osäker så kan man gott få betala mer för 68U, men kolla så att dina prylar kan ta nytta av de snabba hastigheterna, om inte så får de väl nytta av dem om några år, så då känns 550 kr inte mycket att betala mer. MEN jag nöjde mig med denna och har alla funktioner som finns: VPN, FTP, NAS, OpenDNS, WiFi-timer etc... Update------- NEJ! FUNGERAR INTE AUTOMATISKT MED SYNOLOGY för att nå SYNOLOGY utifrån! Måste sätta upp port-forwarding manuellt, men det finns inte med i listan som Synology stöder... Så fungerar inte för mig! Får sälja och köpa Asus RT-AC68U istället! Fy för att spara 500 kr...
Kablar med hög hastighet, diskret vit färg och diskret fästning mot väggar och lister genom dess platta yta. Bra pris med frakt, 50 kr (aug 2014).
Plastigt tangentbord med något sladdriga knappar. Saknar av någon anledning den vänstra Shift-knappen(!). Har provat att remappa tangentbordet, men då kastas alla andra tangenter om. Jag har informerat detta till Deltaco och de ska ta det i beaktande till kommande modell. Men som det är nu kan jag helt enkelt inte använda det... Annars hade det varit ok. ----------------------------- UPDATE 1 år senare: Fattar inte hur de fortfarande kan sälja tangentbordet och ingen uppföljare har ännu kommit. Hur kan ett etablerat företag ens komma på att släppa en så värdelös produkt?
Kablar med hög hastighet, diskret vit färg och diskret fästning mot väggar och lister genom dess platta yta. Bra pris med frakt, 59 kr (aug 2014).
Blev till att köpa denna UPS för min Synology NAS samt Asus-router. Hoppas den gör nytta vid åskoväder (då man inte är hemma) samt vid strömavbrott. Får återkomma om den räddar prylarna eller inte. Blir en 10:a om de räddar dem vid åska, en 9:a om de enbart räddas vid strömavbrott. Nu får den en 8:a bara för att man kan vara lugnare när man sover/inte är hemma.
Bäst! + Håller de lovade hastigheterna både på PC och MAC! Ett måste för folk med SSD. + Bra att det är stort så ej kommer bort lika lätt. - Trots storleken tappar jag bort dem en gång per år. Blir nytt igen...
Köpte denna för att ha som min andra backup, en "stationär" som bara ska ligga hemma. 3,5" diskarna kan man plocka ut och koppla in via RAID om någon av kablarna skulle börja glappa. Alternativt kan man köpa ett nytt skal till dem. Hur som, mycket säkrare än min 2,5" lilla WD Passport. Överföringshastigheter på mellan 100 till 120 MB/s från min SSD till denna HDDn. Utmärkt! Känns kompakt och robust. Verkar inte ha någon fläkt, men behövs nog ej. Plus för att det är en liggande design, mycket säkrare eftersom den inte kan välta när den är igång, men den liggande designen kanske blir varmare? Mest GB och kvalitet för priset idag, verkar även säkrare än WD, vad gäller glapp i intaget, samt att WD har en stående design. Räknar med att den ska hålla i minst 5 år, som min förra WD, tills den ramlade när den var igång (pga. den stående designen) och blev korrupt. Dock lät den första strömadaptern väldigt mycket. Jag mailade Seagate och fick en helt ny hemskickad på bara tre dagar från Holland! Tack för så bra service! Köpt för 735 kr på CDON. Formaterade om den till HFS+