Prisjakt

Felix

Medlem sen 2023-11-20
1
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Refurbed
Bra
(245)
F
Felix
1 omdöme
Usel17 dagar sedan

Under all kritik. Köpte en iPhone 11. När jag installerade den varnade den mig för att batteriet antingen inte var äkta, inte korrekt installerat eller fungerade korrekt av annan anledning. 13 dagar senare slutade skärmen att fungera. När jag skriver detta till Refurbed får jag ett dåligt översatt svar där leverantören fullständigt avsäger sig ansvaret. Jag väljer då att ringa till kundtjänst där jag pratar med Simon. Jag är upprörd men saklig och pratar om sak INTE person. Simon väljer att han till slut inte vill prata med mig och lägger på luren i örat på mig trots att jag fortfarande hade frågor om deras förfarande. Telefonen har hanterats varsamt och jag skickade bilder som tydligt visar att det inte finns något som helst som skulle tyda på skada eller att den blivit tappad. Min son satt och spelade brädspel vid köksbordet när han kom och visade att den hade slutat fungera. Uppdaterat: Min hypotes var att skärmen, precis som batteriet, inte är original eller felaktigt installerat. Jag tog telefonen till en serviceverkstad som påpekade att ett vanligt fel när man refurbar skärmar är att den inte blir ordentligt pålimmad när den ska sättar tillbaka. Han kollade och upptäckte att denna skärmen mycket riktigt var lös nere i vänstra hörnet. Jag tog en bild där detta visades tydligt och skickade till Refurbeds kundtjänst men de vill fortfarande inte ta ansvar. De vill nu att jag ska gå tillbaka till butiken och få ett skriftligt utlåtande. Jag har förklarat för dem att de inte erbjuder detta som en tjänst. Jag förklarar att vi reklamerade telefonen 13 dagar efter leverans, att bristande limning tydligen är ett vanligt fel och att skärmens defekt uppenbarligen är ett symptom av det. Jag har haft Iphones sen första modellen och aldrig varit med om en lös skärm. TROTS DETTA TAR DE INTE ANSVAR. Ett ansvarsfullt företag hade inte bara förkastat ärendet och frånsagt sig ansvaret. Med tanke på den korta tid som gått från leverans till incident så skulle ett seriöst företag bett om att få tillbaka telefonen för att göra en felsökning, UTAN att jag hade behövt ringa till dem. Ett seriöst företag kompetensutvecklar också sin personal på kundtjänst att hantera missnöjda kunder på ett konstruktivt och respektfullt sätt - åtminstone så länge kunden fokuserar på sakfrågan. Det är både hållbart och ekonomiskt med cirkulärt men det får inte vara på bekostnad av produktkvalitet och företagets ansvarstagande för sina skyldigheter. Jag förstår att många av Refurbeds kunder säkert är yngre och lite osäkra på sina rättigheter. Kontakta konsumentombudsmannen eller hallakonsument.se om ni behöver stöd.