En varning – undermålig kundservice och brist på ansvarstagande Jag vill starkt avråda alla från att handla hos Ai Eyewear. Min upplevelse har varit direkt katastrofal. Jag fick hem linser med helt fel styrka – ett uppenbart misstag från deras sida. Jag kontaktade kundservice direkt, bifogade bilder och bad om att få rätt produkt skickad. Det dröjde nästan tre veckor innan jag ens fick svar, och när det väl kom var tonen både undvikande och oansvarig. Trots att felet låg helt och hållet hos dem krävde de att jag skulle returnera produkten innan de kunde börja åtgärda det. Det gjorde jag, men därefter fortsatte svaren att dröja, vara knapphändiga och helt sakna lösningsvilja. Någon ursäkt eller kompensation utöver en halvering av ett nytt pris (som jag själv skulle lägga ny order på!) fanns det inte tal om – trots att jag inte gjort något fel som kund. Att behöva betala fullt pris för en felaktig produkt och själv stå för all administration är inte bara dålig service – det är direkt respektlöst. Visst, det kan se billigare ut när man beställer. Men när något går fel får man snabbt betala både i tid, pengar och frustration – för det finns ingen fungerande kundsupport att tala om. Jag har nu anmält ärendet till ARN. Handla någon annanstans – det är inte värt riskerna.