Den här butiken försöker bara locka sina kunder med priser som inte stämmer. Gör man fel borde man ändå kunna ge någon kompensation och sänka priset på varan. Nu hänvisade man enbart till en skrivelse i bekräftelsen. Den här gången blev många kunder lurade och butiken tog inget ansvar. Varför svarar inte butiken något nu på Prisjakt? Det har gått jättebra att tacka för positiva omdömen men inte när dom får kritik.
När vi fick vår Husqvarna levererad så visade det sig att dockningstationen var trasig där laddkontakterna hängde löst och hade släppt från sitt fäste. Otroligt att denna har passerat kvalitetskontrollen hos Husqvarna. Tyvärr köptes denna från Robo experten vilka inte alls är några experter. Först skulle deras verkstad i Tyskland laga dockningsstationen men efter att jag legat på så fick jag till slut en ny. Från felanmälan till en ny docksningstation på plats tog det 37 dagar. Nu är roboten igång och den verkar funka klockrent. Den är väldigt tyst vilket vi tycker är bra och den hittade hem till dockningstationen på första försöket vilket känns lovande. Klipparen andas kvalitet. Synd bara att Husqvarnas leveranskontroll inte gör detsamma.
Denna portabla AC kyler ned rummet vilket är bra och den ser skapligt snygg ut. Där stoppar dock det positiva. Maskinen låter mycket och ojämnt så det är svårt att sova i samma rum som denna AC. I reklamen för denna står "Dröm sött med absolut komfort med ökat luftflöde och mindre ljud" vilket inte alls stämmer. I deras spec står det 60DB medan jag mäter upp 71DB. Till ovan brister har jag också fått ett läckage från denna AC med vatten på golvet. Antingen har den ändrat mode själv eller så kom jag åt mode-knappen när jag slog på den en gång. Den hamnade då i Dry-mode och då måste man koppla till en slang! Ska ni köpa denna så gäller det att läsa på i manualen samt inte komma åt Mode-knappen för då kan ni råka ut för samma problem som jag. När jag kontaktade deras support så satt dom och läste innantill i manualen och kunde i princip inget. Svaret jag fick var att om jag tar ut en tekniker så får jag betala om det inte är något fel på min AC. Butiken mätte upp högre DB än vad som står i specen men svarade att om man går bort från maskinen så låter den mindre. Det här går givetvis att göra i en större lokal men vi har vår AC i ett sovrum så där är det svårt att gå iväg till ett annat varmt rum. Dessutom är ju inte denna AC dimensionerad för en industrilokal utan ett mindre rum.
Jag köpte en portabel AC som lät väldigt mycket. När jag kontaktade deras support så satt dom och läste innantill i manualen och kunde i princip inget. Svaret jag fick var att om jag tar ut en tekniker så får jag betala om det inte är något fel på min AC. Butiken mätte upp högre DB än vad som står i specen men svarade att om man går ifrån maskinen så låter den mindre. Vi har vår AC i ett sovrum så där är det svårt att gå iväg till ett annat varmt rum.
Varning - ny modell är inte stabil. Denna modell stänger ned bildskärmen om man rör plattan i höjd/sidled som man normalt sett gör om man ändrar läget när man läser på den. Enda sättet att få igång den är att skaka på den till dess den startar upp igen. Jag har varit i kontakt med Samsung support två gånger och dom kan inte göra något. Dom har heller aldrig hört talas om problemet vilket verkar jättekonstigt. Jag har bytt ut denna platta två gånger vilket innebär att jag provat tre st olika plattor och alla har exakt samma fel. Elgiganten i Örebro har bytit ut plattorna men nu måste jag få pengarna tillbaka eftersom det inte funkar att ha en platta som är så instabil. Tyvärr har jag köpt ett skal från annan leverantör än Elgiganten så de pengarna är nu körda eftersom skalet inte passar till någon annan surfplatta. Man kan bara hoppas att Samsung identifierar felet men till dess är mitt starka råd att inte köpa denna surfplatta.
Suveränt ljud från dessa högtalare som känns riktigt välbygda. Man får vara försiktig med skruvarna när man drar åt upphängningen. Jag hade lyssnat på andras tips och då gick det bra. Högtalarna är riktigt snygga och låter dessutom superbra. Helnöjd.
Bra system med offerter om man är intresserad av en produkt. Efter beställningen så tog det mindre än 24h innan jag kontaktades från DHL att högtalarna var i Örebro. Snabb hantering både när det gäller offerten och leveransen ger högsta betyg.
Leverans och kvalitet är det inget fel på. Tveksamt bara att man får mail från Lensstore med ett pris som skiljer sig mot det man kan få om man går in via Prisjakt. Det är nästan 30% dyrare att gå in dírekt till Lensstores hemsida än att använda Prisjakts länk. Som jag ser det så lurar man in kunder via Prisjakt för att sedan ta ordentligt betalt via direktmail.
Prisgaranti som de säger att de har stämmer inte. Yourlenses har ett pris om man kommer in via Prisjakt och ett annat pris om man kommer direkt till deras sida som ex att man är en befintlig kund. För 90 Focus Dailies till båda ögonen skiljer det 154 kronor ! De har också en riktigt usel hantering av reklamationer. En Focus Dailies sprack i mitt öga när jag skulle ta ut den. Det tog 2 timmar att få ut den ur ögat. Som Goodwill fick jag 44 kr rabatt. Givetvis var det rabatt från det dyrare priset direkt från deras hemsida. Så efter att de rabatterat 44 kr så blev det i allafall dyrare än om jag använt länkten från Prisjakt :-( Det går heller inte att ringa till dom så med usel reklamationshantering och lockpriser/felaktiga prisuppgifter via Prisjakt blir omdömmet en etta