Prisjakt
Annons
  • Kockens Redskap

    (48)

  • se
1.1Dålig
26 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.
Konsumentinformation
2024-12-04

Flera klagomål om uteblivna leveranser och problem med att komma i kontakt med butiken. Svårigheter med utövandet av konsumentens rätt att ångra eller reklamera köp. Läs omdömen online och kontakta din bank eller kort-/kreditutgivare om din beställning inte har levererats enligt avtalet.

Skrivna butiksomdömen

p
Usel2 månader sedan

Hoppas flera hinner läsa omdömena innan de handlar från detta bluff-företag. Jag väntade över en månad på mina bakformar och informerade i god tid att jag behövde dem till ett visst datum. När det var ett par veckor kvar annullerade jag beställningen. Samma dag som jag skulle ha formarna skickade de dem men då var det för sent. Någon återbetalning har jag inte sett röken av!

49jb9nxk9r
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Jag gjorde ett köp från Kockens redskap den 6 mars och betalade köpet med swish. Varan har inte levererats och inte heller återbetalats. Företaget svarar inte på mail. Företaget har nu bytt namn till "Kockens favoriter" Ett rent blufföretag.

s
svenevert63
1 omdöme
Usel3 månader sedan

Det är ett företag som är helt oseriöst. Den 3 februari beställde jag en bakmaskin.Jag betalade 1499kr.Än i denna dag har jag inte fått den. Skickar man ett mall. Får man bara till svar att det är högt tryck och ska återkomma inom 48 timmar. Sven-Evert Hägglund 0739359836

m
melastork
1 omdöme
Usel3 månader sedan

Katastrof! Har väntat på mina varor i över tre månader. Har gett dem alternativet att annullera min order och betala tillbaka mina pengar om de inte har möjlighet att skicka. Men efter snart fyra månader börjar man ge upp hoppet! Värdelösa!

7787559
1 omdöme
Usel3 månader sedan

De var snabba med orderbekräftelse, och ett mejl om att de förberedde mina varor, men sen hände inget mer..! När veckor gått mejlade jag och frågade efter mina varor, men fick ett automatsvar; "Vi återkommer till dig inom max 48 timmar." - Det var för åtta dagar sen. Tror att jag blivit blåst :(

s
steffenwernst
1 omdöme
Usel4 månader sedan

Bluffföretag! Jag önskar att jag hade läst recensionerna här först. Jag beställde en vara för 2 veckor sedan. Sedan dess har det varit dödstyst. Sidan visade först en DB Schenker-leveransorder som nu har försvunnit. Kundtjänst via e-post lovar svar inom 48 timmar – de gjorde det inte. Kundtjänstens telefon är medvetet avstängd. Ärendet är nu i tvist hos Klarna. Högsta försiktighet rekommenderas.

p
Usel5 månader sedan

Blufföretag. Lovar leverans inom 2-6 arbetsdagar. Skickar bekräftelse på ordern men sedan kommer ingen leveransinformation - och framförallt inga produkter. Svarar inte på mail. Finns ingen telefon. Har du råkat beställa utan att se omdömen innan och dina varor inte kommer - och du beställt med kreditkort - så se till att på en gång spärra betalningen hos din bank.

k
Usel5 månader sedan

Gjorde en beställning den 23/1. Betalningen gjordes med Swish och pengarna drogs på en gång men bekräftelsen kom aldrig. Tillbaka på hemsidan var varan fortfarande kvar i varukorgen och där vart den kvar. Mailade direkt att jag ville häva köpet. Dumt nog läste jag inte recensionerna innan, då hade jag aldrig köpt något därifrån. Fick ett svar som skickades runt 01.00 på natten den 26/1 och de hittade ingen order men skulle leta på dem. Svarade dem att jag ville häva ordern. Inget svar dök upp. På tisdagen den 27/1 dök plötsligt en orderbekräftelse upp, men inget svar. Igår dök det plötsligt upp ett svar igen om att de erbjöd mig en återbetalning på 10% om jag ville behålla min order. Deras förklaring var att den uteblivna orderbekräftelsen berodde på byte av kundsupportsystem. Det verkar vara en återkommande "ursäkt". Har svarat dem att jag vill ha tillbaka mina pengar och häva ordern. Så köp inget härifrån är min rekommendation!

M
MWidell
1 omdöme
Usel5 månader sedan

Beställde en Mauviel Stekpanna 2:a Oktober 2025, Inget fel på stekpannan, men att det ska ta 3 månader och 18 dagar att få den levererad är en skam! Sedan dess dåliga kundservice och undanflykter att den måste levereras från Kina är under all kritik. Varan fanns aldrig i lager så detta var värre en drop shipping från något kinesiskt online shopping ställe. Spara er besväret och handla någon annanstans, själv kommer jag aldrig någonsin handla här igen, jag fick hota med allmänna reklamationsnämden och polis anmälan innan leverans besked...

k
Usel5 månader sedan

Lurendrejeri! Akta dig. går ej att få kontakt med. levererar ej. men fakturerar. tar ej bort fakturan, tar ej bort ordern. lurendrejeri!

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: QUADVISION AB

Organisationsnr: 5594771320