(31)
Flera klagomål om uteblivna leveranser och problem med att komma i kontakt med butiken. Svårigheter med utövandet av konsumentens rätt att ångra eller reklamera köp. Läs omdömen online och kontakta din bank eller kort-/kreditutgivare om din beställning inte har levererats enligt avtalet.
VARNING! Beställde och betalade mina varor men fick aldrig någon leverans. Ingen som svarar varken på mail eller telefon. Svea bank var inte till någon hjälp då jag ville häva mitt köp. Hur kan det ens få finnas denna typ av oseriösa företag och hur kan Svea bank välja att ha detta företag som kund? Nu blir det anmälan på riktigt!
Katastrof. Beställde jättesöta ljusstakar då de lovade blixtsnabb leverans och det skulle bli en present. För ökad trygghet tog jag faktura från Svea. Ljusstakarna dök inte upp och Svea ekonomi sköt upp fakturan i 14 dagar. Företaget svarar inte på mail eller någon sorts respons alls. Jag har bett Kockens redskap vid ett flertal tillfälle att annullera ordern men som vanligt svarar dom inte. Jag kommer inte att hämta ut paketet om de mot förmodan skickar det någon gång och detta vet de om då jag mailat om detta. Köp inte från dom om du vill ha dina varor i tid
Katastrof butiker !
Jag ångrar så att jag inte kollade upp detta företag innan. De verkar helt oseriösa. Jag har beställt en vara som inte kommer. De är väldigt svåra att få kontakt med och när de till slut svarar via mejl påstår de att varan är på väg, men den kommer aldrig. Jag kommer att vända mig till ARN. Handla INTE från detta företag.
Gud vad jag ångrar att jag beställt från det här företaget och framförallt att jag inte läst tidigare recensioner. Jag har beställt en elektrisk Te-bryggare. Fått en bekräftelse order men sen inte hört ett ord. Har mejlat och försökt att ringa men inget svar. Kommer att gå vidare med en anmälan om jag inte får varan.
Omdöme: 1/5 Total katastrof – både produkt och bemötande Beställde en stekpanna som aldrig kom fram. Efter flera påminnelser utan svar tröttnade jag och avbeställde tydligt – skriftligt. Inget svar då heller. Först när jag hotade med att anmäla dem till ARN hände det något. Då dyker pannan plötsligt upp – trots att jag redan avbeställt den. Det här företaget visar noll respekt för kunden. De ignorerar mejl, struntar i avbeställningar och agerar först när man hotar med rättsliga åtgärder. Det känns mer som en bluffverksamhet än en seriös aktör. Handla här om du vill bli ignorerad, bortkollrad och sedan påtvingad en vara du inte längre vill ha. Själv kommer jag aldrig i livet köpa något härifrån igen – och rekommenderar starkt att andra också håller sig borta.
Hej, liksom många med mig här på Prisjakt så beställde jag en vara som inte levererades. Jag valde tack och lov att betala med faktura via Svea. När varan inte hade dykt upp efter tio dagar och det närmade sig betalning till Svea så mejlade jag Kockens redskap och fick då svar om att varan blivit försenad. Jag fick själv skjuta upp betalningen hos Svea. Sen gick det nästan 3 veckor utan leverans och då bad jag om att få avbeställa. Jag fick inget svar från Kockens redskap, så jag kontaktade Svea som sköt upp fakturan 1.5 månad ytterligare och lovade hjälpa mig att avbeställa. Jag försökte ringa Kockens redskap många gånger men fick aldrig något svar på det nummer som anges på hemsidan. Det verkar vara många med mig som erfarit att mobilnumret till kundtjänsten aldrig är bemannat, och att svaren på mejl ofta är standardiserade och inte svarar på det man skrivit och frågat om. Till slut fick jag ytterligare ett mejl från Kockens redskap där de påstod att leveransen var på väg. Jag mejlade då återigen Kockens redskap med krav på omedelbar annullering av min beställning, utan svar från dem. Då gick jag vidare med en polisanmälan varav en kopia också skickades till Kockens redskap, Polisen ordnade detta. Då plötsligt blev det ett snabbt svar från Kockens redskap att de annullerar min beställning. Jag fick kontakta Svea ett par gånger till för att få fakturan annullerad. Sammanfattningsvis så klarade jag mig igenom detta utan att förlora några pengar till Kockens redskap, men det krävde mycket envist arbete. Jag tror att upplägget hos Kockens redskap är att många kunder inte orkar vara lika envisa och jobbiga och därför betalar för att bli av med problemet. Eftersom ärendet handlade om en liten summa så lades polisanmälan ned då bedrägeri-misstanken inte ansågs kunna ledas i bevis. Sannolikt kommer Kockens redskap kunna fortsätta ett bra tag till då många kunder också skäms över att ha blivit lurade. Att jag alls hamnade på deras hemsida handlade om att jag egentligen ville köpa ett redskap tillverkat av Kockums Jernverk, och när man söker på Kockums Jernverk så hamnar Kockens redskap överst, ovanför Kockums Jernverks egna hemsida. Jag märkte inte förrän efteråt att jag inte beställt via Kockums Jernverk. Som andra skrivit så är Kockens redskaps hemsida välgjord, men med priser som är lite för bra för att vara sanna och borde inge misstankar om att man riskerar att bli lurad. Personerna bakom Kockens redskap är sannolikt duktiga entreprenörer, men med rymliga samveten. En entreprenör vill tjäna pengar snabbt och utan ansvar.
Jag beställde en lagervara (Villeroy & Boch Piemont Tårtspade) den 8 juni och den skickades den 4 juli. Jag skickade två mail under tiden och frågade vad som hände, men inget av mailen besvarades. Positivt är väl att produkten i alla fall skickades.
Fick aldrig inte mina varor, vilken typ av företag är detta?
Beställde en diskmedelsbehållare för en månad sedan. Enda återkopplingen var ett mail där de ville sälja mer. Fortfarande ingen information ang. leveransen. Ringde på utsatt tid till dem men fick till svar att de inte kunde koppla fram mig. Har nu skickat ett mail och de ska återkomma inom 48h, alltså om 24h
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: QuadVision AB
Organisationsnr: 5594771320