(26)
Flera klagomål om uteblivna leveranser och problem med att komma i kontakt med butiken. Svårigheter med utövandet av konsumentens rätt att ångra eller reklamera köp. Läs omdömen online och kontakta din bank eller kort-/kreditutgivare om din beställning inte har levererats enligt avtalet.
Omdöme: 1/5 Total katastrof – både produkt och bemötande Beställde en stekpanna som aldrig kom fram. Efter flera påminnelser utan svar tröttnade jag och avbeställde tydligt – skriftligt. Inget svar då heller. Först när jag hotade med att anmäla dem till ARN hände det något. Då dyker pannan plötsligt upp – trots att jag redan avbeställt den. Det här företaget visar noll respekt för kunden. De ignorerar mejl, struntar i avbeställningar och agerar först när man hotar med rättsliga åtgärder. Det känns mer som en bluffverksamhet än en seriös aktör. Handla här om du vill bli ignorerad, bortkollrad och sedan påtvingad en vara du inte längre vill ha. Själv kommer jag aldrig i livet köpa något härifrån igen – och rekommenderar starkt att andra också håller sig borta.
Hej, liksom många med mig här på Prisjakt så beställde jag en vara som inte levererades. Jag valde tack och lov att betala med faktura via Svea. När varan inte hade dykt upp efter tio dagar och det närmade sig betalning till Svea så mejlade jag Kockens redskap och fick då svar om att varan blivit försenad. Jag fick själv skjuta upp betalningen hos Svea. Sen gick det nästan 3 veckor utan leverans och då bad jag om att få avbeställa. Jag fick inget svar från Kockens redskap, så jag kontaktade Svea som sköt upp fakturan 1.5 månad ytterligare och lovade hjälpa mig att avbeställa. Jag försökte ringa Kockens redskap många gånger men fick aldrig något svar på det nummer som anges på hemsidan. Det verkar vara många med mig som erfarit att mobilnumret till kundtjänsten aldrig är bemannat, och att svaren på mejl ofta är standardiserade och inte svarar på det man skrivit och frågat om. Till slut fick jag ytterligare ett mejl från Kockens redskap där de påstod att leveransen var på väg. Jag mejlade då återigen Kockens redskap med krav på omedelbar annullering av min beställning, utan svar från dem. Då gick jag vidare med en polisanmälan varav en kopia också skickades till Kockens redskap, Polisen ordnade detta. Då plötsligt blev det ett snabbt svar från Kockens redskap att de annullerar min beställning. Jag fick kontakta Svea ett par gånger till för att få fakturan annullerad. Sammanfattningsvis så klarade jag mig igenom detta utan att förlora några pengar till Kockens redskap, men det krävde mycket envist arbete. Jag tror att upplägget hos Kockens redskap är att många kunder inte orkar vara lika envisa och jobbiga och därför betalar för att bli av med problemet. Eftersom ärendet handlade om en liten summa så lades polisanmälan ned då bedrägeri-misstanken inte ansågs kunna ledas i bevis. Sannolikt kommer Kockens redskap kunna fortsätta ett bra tag till då många kunder också skäms över att ha blivit lurade. Att jag alls hamnade på deras hemsida handlade om att jag egentligen ville köpa ett redskap tillverkat av Kockums Jernverk, och när man söker på Kockums Jernverk så hamnar Kockens redskap överst, ovanför Kockums Jernverks egna hemsida. Jag märkte inte förrän efteråt att jag inte beställt via Kockums Jernverk. Som andra skrivit så är Kockens redskaps hemsida välgjord, men med priser som är lite för bra för att vara sanna och borde inge misstankar om att man riskerar att bli lurad. Personerna bakom Kockens redskap är sannolikt duktiga entreprenörer, men med rymliga samveten. En entreprenör vill tjäna pengar snabbt och utan ansvar.
Jag beställde en lagervara (Villeroy & Boch Piemont Tårtspade) den 8 juni och den skickades den 4 juli. Jag skickade två mail under tiden och frågade vad som hände, men inget av mailen besvarades. Positivt är väl att produkten i alla fall skickades.
Fick aldrig inte mina varor, vilken typ av företag är detta?
Beställde en diskmedelsbehållare för en månad sedan. Enda återkopplingen var ett mail där de ville sälja mer. Fortfarande ingen information ang. leveransen. Ringde på utsatt tid till dem men fick till svar att de inte kunde koppla fram mig. Har nu skickat ett mail och de ska återkomma inom 48h, alltså om 24h
Varning för detta blufföretag! Beställde en stekhäll men fick ingen leverans. Eftersom det var en present var tiden begränsad så jag avbeställde ordern. Inga svar från deras så kallad kundtjänst förutom något goddag yxskaft till svar. Anmälde till Svea Checkout som hanterar Swish-betalningar och fick då efter en vecka tillbaka pengarna och ett kvitto på att ordern var avbeställd. Total tid från order till att jag fick tillbaka pengarna var 6 veckor.
Beställde över en vecka före studenten ett fat från Cult eftersom de lovade snabb leverans på sin hemsida. Inga varor skickade och ingen bra avbeställningshantering. 3 unga killar på 21 som driver företaget. Kanske de ska lägga ner och ta sig en fundering kring vad som gått snett innan de lurar fler kunder? Går inte att ringa heller för deras telefonsvarare är full...
Jag beställde 12 tallrikar 15 februari och de bekräftade ordern omg och sen helt tyst Efter många påstötningar skickade de två av mina 12 tallrikar och lovade skicka de andra och ge mig 10% i rabatt Sen slutade de svara har mailat otaliga gånger Nu i mitten av maj gav jag upp och kontaktade SVEA Så köp absolut ingenting från dessa skojare Snygg hemsida men det är allt
Beställt två varor för en månad sedan men inte fått varorna eller någon återkoppling om försening. Jag har mailat dom fem gånger men dom har inte svarat. Provat ringa deras kundtjänst men dom svarar inte. varning för detta företag!
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: QuadVision AB
Organisationsnr: 5594771320