
Har man tur fungerar det man beställer och man behöver inte ha mer med dom att göra, för det är inte heller något man vill. "Service" är inte ett ord som ska användas för att beskriva något hos dom. "Kundmotstånd" passar mycket bättre in. Men med deras sätt att "göra en produkt redo för frakt" är det inget man ska ta för givet. Min mus och skrivare fungerade, men det var endast tur. Emballage var inget dom brydde sig mycket om. Skrivaren hade adresslapp direkt på dess tunna produktförpackning... och ställdes ute i snön för vem som helst att stjäla (fast jag var hemma). Musen studsade omkring i en kartong utan något som helst emballage. Tack och lov hade Logitech själva skyddat den i sin egen förpackning. Men pengar är inte allt. Ett par hundra extra för lite köptrygghet hos någon annan är väl spenderade pengar. Hos Proshop handlar jag aldrig mer och kommer heller aldrig mer att rekommendera någon att göra det. Amatörer, inget annat!
Min första NAS. Använt 6 månader nu. Första engångskostnaden blev ett litet dyk i plånboken, med enhet+2st 8TB-diskar. Men nu ångrar jag inte att jag inte snålade med någon billigare "ingångsmodell". En NAS är verkligen mer än en extern hårddisk... och denna modell är verkligen något extra bland medlemmarna i NAS-familjen. Den blev ett lyft för hela vår familj, med alla dess lättanvända appar för både dator och mobil.

Riktigt snabb leverans, gratis och "utomlands" till trots. Fick första mailet om leveransen på en söndag. Packat för att hålla tätt... höll knappt på att ta mig igenom plasten själv. Under leveransens gång ställde jag en fråga till kundservice och gjorde det per mail eftersom jag "inte behövde svar på en gång", men bara ett par minuter senare fick det ändå. Har aldrig beställt från dom förr, mest för det inte känts bekvämt eftersom det inte var svenskt... men nu kommer jag definitivt att göra det igen. Hanteringen är bättre än många svenska företag jag beställt prylar från.
Samma sak som hände Ollz och Mingusx hände även mig. Plötsligt var det 'Tomt SD-kort' enligt notifikationsfältet på min Galaxy S4... och i filhanteraren var kortet försvunnet helt och hållet. Samma sak i datorn. Hittades varken om man tryckte i kortet i datorn eller om man försökte via USB. Det får väl kallas prisvärt om man får ett som fungerar som det ska (därav den extra stjärnan)... men man ska fråga sig om det är värt risken? Nu när jag köper ett nytt kommer jag dock att titta bort från Transcend och lägga upp ett par extra hundralappar på ett pålitligare. Dom där bilderna får jag aldrig tillbaka... %uD83D%uDE2C