Calle2

Medlem sen 2010-05-18
3
Bidrag
4
Hjälpsamröster
Sängjätten
Dålig
(11)
Usel
Redigerades 9 månader sedan

Lurad av sängjätten. Köpte en säng och blev då lovad 90 dagars rätt till byte ifall hårdhet ej passade. Passade min rygg men ej frugans så gick tillbaks och bad dem byta den ena madrassen. De sa ok och gjorde en beställning om byte. Tiden gick och varje gång jag ringde sa de att den var på väg. Efter 3 månader la butiken ner i min stad och alla gamla beställningar gick över till Malmö att fullfölja. De sa att ingen beställning gjorts och att ingen ny beställning skulle göras eftersom min säng sålts på rea (finns tydligen en klausul i minitext som säger de inte behöver byta madrass om hårdheten är fel ifall sängen sålts på rea). Detta är tvärtemot vad säljaren lovade mig! Blev ljugen till rakt upp i ansiktet och sen utspelad under flera månader! Mycket otrevlig chef som fick det att låta som att jag ljög och försökte lura dem. KOMMER ALDRIG ATT KÖPA AV DETTA FÖRETAGET IGEN! UNDVIK!

Proshop
Utmärkt
(500+)
Usel
Redigerades 5 år sedan

VARNING falskt lagersaldo! Köpte produkt i början av Dec för att slippa stress med presenter. I början av Jan hör de av sig att de inte kan dra pengar pga det gått för lång väntetid och ber mig gå igenom hela betal processen igen. Hade ju fått fixa present akut från annat håll, så avbeställde. Kommer aldrig köpa av dem igen. Ringde help desk och de var inte tillmötesgående på något sätt !

MediaMarkt
Bra
(500+)
Usel
Redigerades 6 år sedan

Jag handlar relativt mycket över nätet men har aldrig handlat från MediaMarkt innan. Testade därför att köpa en förstärkare för 8300kr från deras webbshop. För ett ok pris och ok leverans tid. Om några dagar har jag väntat 1 månad på att den skall skickas från deras lager. Jag har ringt Mediamarkts support 2 gånger. Båda gånger kunde jag inte få ett svar på: 1. varför det dröjer 2. när problemet skulle vara löst 3. om det fanns någon med befogenhet att ta tag i problemet och lösa det. Varan finns i lager, det är bara ingen som vet varför den inte skickats... Svaret jag fick var: "Tyvärr har webshoppen varit lite dåliga på att svara på mail på sistonde, men vi återkommer så fort de hör av sig". Supporten kunde inte ens ringa deras lageravdelning och fråga eftersom ingen hade ett nummer dit, eller visste om de ens fanns en telefon på den avdelningen... Och ingen de kunde fråga om hjälp heller. Utlovat pris var bra, men frågan är om jag överhuvudtaget kommer få vad jag köpt... Mycket missnöjd med deras service och tvivlar därför starkt på att jag kommer köpa från eller rekommendera MediaMarkt i framtiden. Nästa gång jag handlar blir det antagligen Dustin eller Webhallen eftersom de faktiskt skickar varan efter att du köpt den.