Sängjätten
  • God sömn, Garanterat
  • Betala med Klarna
  • 20 butiker i Sverige
Calle2
Calle2

3 omdömen

Usel
7 månader sedan

Lurad av sängjätten. Köpte en säng och blev då lovad 90 dagars rätt till byte ifall hårdhet ej passade. Passade min rygg men ej frugans så gick tillbaks och bad dem byta den ena madrassen. De sa ok och gjorde en beställning om byte. Tiden gick och varje gång jag ringde sa de att den var på väg. Efter 3 månader la butiken ner i min stad och alla gamla beställningar gick över till Malmö att fullfölja. De sa att ingen beställning gjorts och att ingen ny beställning skulle göras eftersom min säng sålts på rea (finns tydligen en klausul i minitext som säger de inte behöver byta madrass om hårdheten är fel ifall sängen sålts på rea). Detta är tvärtemot vad säljaren lovade mig! Blev ljugen till rakt upp i ansiktet och sen utspelad under flera månader! Mycket otrevlig chef som fick det att låta som att jag ljög och försökte lura dem. KOMMER ALDRIG ATT KÖPA AV DETTA FÖRETAGET IGEN! UNDVIK!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
10 månader sedan

Står att man kan returnera madrass vid köp. Detta går ej dock då de påstår att den "luktar" när jag är helt säker på att den inte gör det. Den var superren och nu vill de att jag betalar returkostnad också. Dålig personal .

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Usel kvalitet och usel service. 25 års garanti betyder ingenting..

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Beställde en bäddmadrass 20 dec, efter tre veckor fick jag besked om att leverans äntligen var på väg, fick två kuddar (som ingick i köpet) men ingen madrass. Då jag handlat via deras e-handel så kan jag endast mejla dem och det tar 2-3 dagar att få svar. Uppmanas ha tålamod. Plötsligt får jag samtal från en kvinna i en Anna del av Sverige och mitt namn står på hennes madrass. Mejlar kundtjänst på nytt som svarar efter några dagar och de bekräftar att de hört av kvinnan men inget besked om vart min madrass är. Efter ytterligare ngr dagar får jag ett mejl där de hävdar att min madrass är utlämnad, svarar då att det kanske ser så ut då de satte min följesedel på den andra kvinnas madrass. Nu har det gått en vecka utan svar. Tur jag inte har betalat ngt än utan valt betalning via Klarna och därmed kan hålla inne med betalning tills jag har varan eller köpet är hävt. Helt jävla uselt Sängjätten - leveransstrul - usel kundservice - usel förmåga/vilja att lösa problem ALDRIG MER Sängjätten

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Vi köpte en dyr dubbelsäng för två år sen exakt. I september gick batteriet sönder och jag gjorde en felanmälan. Det har alltså gått över 3 månader och de har ännu inte åtgärdat felet. Vi har fått batteriet utbytt men då funkade inte fjärrkontrollen. Jag åkte och hämtade en ny fjärrkontroll men den funkade inte heller. De har varit hemma hos oss två gånger nu men lyckas inte. Senaste beskedet är att det var en annan del som behövde bytas ut och att det skulle ske under nästkommande vecka. Veckan gick och inget hände så jag ringde och då visade det sig att det inte har agerat alls. Nu ska de istället beställa ett nytt batteri igen och det kommer att ta upp till ytterligare 8 veckor. Jag ångrar så att jag köpte vår säng hos Sängjätten och avråder alla från att göra det. I mitt fall är det Sängjätten i Barkarby. Det som jag upplever som värst, förutom att sängen inte fungerar sen 22 september, att jag hela tiden måste kontakta Sängjätten. Jag ångrar mitt köp något otroligt och önskar det gick att lämna tillbaka sängarna. Kommer aldrig mer att köpa något hos Sängjätten.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 år sedan

20 augusti beställde jag North ställbar sängen (160 x 200) från Sängjätten Barkarby en Tempur säng som jag skulle köpa från Tempur butiken istället. Säljaren Johan lovade att sängen kommer inom 5 veckor. Eftersom sängen inte kom i tid och jag fick inget information om vad som har hänt, hörde jag av mig till butiken per: telefon (utan svar), besökte butiken och sist en mejl med krav att häva köpet. Då hörde de av sig och säljaren hade ingen aning att min säng inte levererad. Den 9 nov ( efter 12 veckor) kom den efterlängtade sängen, men tyvärr kunde de inte koppla fjärrkontrollen till motorn och skulle återkomma senare. Den 11 nov par kopplade fjärrkontrollen och sängen, då gick att höja och sänka sängen var för sig. Tyvärr sagan inte slut än, mitt krav var när jag beställde 160 bäddmardass var att kunna synkronisera båda kontrollboxen så båda sängen (80x2) höja sig samtidig. Tyvärr visa sig att de inte har kopplat synkroniserings kabel. Kabeln följer tydligen inte med upptäckte jag själv då jag läste manualen. Idag efter 13 veckor efter köpet är inte det klart än för, jag måste hämta kabel om installera, och montera stödben som inte monterat än. Lätt att blir efterklok köper aldrig igen från sängjätten, den sämsta butik. Tips: Om ni vill ha en Tempur säng gå till Tempur butiken istället, då är det garanterat någon som vet bättre och hålla sitt löfte.

Usel
2 år sedan

Jag gick till Sängjätten med avsikten att köpa Bäddmadrass Grevie Memory pga att den fått utmärkelse som bäst i test. Säljaren tyckte att jag skulle köpa Bäddmadrass Bas 50 istället och hävdade att han lade på diverse rabatter. Jag hade inte läst in mig på andra produkter och gick på säljsnacket. Väl hemma upptäckte jag att säljaren hade sålt mig en betydligt sämre produkt, till ett mycket högre pris än deras egen hemsida. Jag känner mig grundlurad och gick tillbaka. Blev jättetrevligt bemött av en annan säljare som uppmanade mig att lämna tillbaka madrassen mot pengar tillbaka och en betydligt bättre madrass med kompensationsrabatt. Väl tillbaka igen med bäddmadrassen som skulle returneras, träffar jag en tredje säljare som var än värre än den första säljaren. Jag känner mig grundlurad.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 år sedan

Beställde påslakan och örngott 27/11-19 men fick aldrig en orderbekräftelse, så jag mailade och undrade vad som händer med min order den 3/12-19 och då meddelade dem att dem haft tekniska problem och inga orderbekräftelser gått ut pga det. Mailade dem idag, fem veckor senare och undrade vad som händer med min order igen. Dem sa att det var bra att jag mailade för dem hade fått ett paket i retur som saknade adress. Okej? Jag hade alltså inte fått min order om jag inte mailat. Det är första gången jag beställde något från Sängjätten, är jätteglad att det inte var något viktigt eller dyrt som en säng eller madrass! Man måste ju tjata för att få sina varor levererade.

Betyg köpupplevelse

1.5Dålig
2 omdömen

Om butiken

Sängjätten

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.sangjatten.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Sängjätten Sverige AB

Organisationsnr: 559063-8655

Information hos allabolag.se