Prisjakt
avatar

Masquerade

Medlem sen 2009-04-18
21
Bidrag
15
Hjälpsamröster
Spelbutiken.se
Bra
(500+)
M
Masquerade
21 omdömen
UselRedigerades 16 år sedan

Onsdagen den 1a april beställde jag ett Playstation 2-spel vilket sades vara i lager. Det stod ett informationsmeddelande för produkten, vilket sade att spelet skulle finnas i lager innan veckans slut, vilket var information som Spelbutiken tydligen hade fått från sin leverantör. Samma meddelande stod även en vecka senare samt några dagar innan min beställning, men spelet skickades aldrig. Jag kontaktade Spelbutikens support och blev informerad om att leveransen inte nått deras lager än. En godtagbar anledning tyckte jag och lät det vara. Två veckor senare så hade jag fortfarande inte fått mitt spel och jag kontaktade därför supporten än en gång. Jag fick samma svar och bestämde mig för att låta det vara och helt enkelt vänta på spelet. Vid båda samtalen med supporten, samt i orderbekräftelsen och avtalet så stod det att jag skulle bli informerad via mail om ändringar i ordern skulle göras. Jag fick aldrig något mail och fortsatte därför att vänta. Det som förvånade mig i slutet av april månad när jag loggade in för att kolla orderstatus var dock att man ställt in min order samt raderat produkten från registret. Hade jag betalt i förskott via kort så hade jag alltså aldrig fått mina pengar tillbaks. Nu beställde jag dock via faktura, som tur var. Jag tycker att detta är otroligt dåligt av Spelbutiken. De bröt inte bara sitt eget avtal, utan visade prov på respektlöshet gentemot mig som kund. Jag förstår givetvis att man inte kan skicka en vara som inte finns, men tydligen så är detta inte ett klart faktum för Spelbutiken som tar emot beställningar på en sådan vara. Att sedan sitta i supporten och ljuga kunden rätt upp i ansiktet genom att säga att varan förväntas finnas i lager inom någon vecka, är rent ut sagt bedrövligt. Detta är ett skräpföretag utan dess like. Ett Playzone som fått existera en aning längre och i större skala. De skickar vissa produkter, men säljer samtidigt sådana som inte finns. Fraktfritt är det inte heller i och med att de tar en avgift på fakturabetalning. Detta samtidigt som faktureringen sker digitalt, vilket gör att avgiften är långt ifrån existensberättigad. Att frakten räknas in i priset vid förskottsbetalning, är närmare sanningen i och med att prisgarantin endast gäller på konkurrentens pris inklusive det dyraste fraktalternativet. Undvik Spelbutiken så gott du kan. De är endast ute efter att blåsa kunderna.