Prisjakt

Mats N

Medlem sen 2021-02-11
3
Bidrag
1
Hjälpsamröster
Duab
Bra
(220)
M
Mats N
3 omdömen
UtmärktRedigerades 10 månader sedan

Pålitlig firma med bra produkter och priser. Har handlat flera gånger och kommer göra det igen.

Proffsmagasinet
Utmärkt
(500+)
M
Mats N
3 omdömen
UtmärktRedigerades ett år sedan

Bra sortiment och snabb leverans

Proffsmagasinet
Utmärkt
(500+)
M
Mats N
3 omdömen
UtmärktRedigerades 3 år sedan

Bra prylar till bra pris. Pålitlig leverans.

Proffsmagasinet
Utmärkt
(500+)
M
Mats N
3 omdömen
UtmärktRedigerades 3 år sedan

Bra pris på kvalitetsprodukter

D-Link DCS-8525LH
Full Star 1
2.8
(4)
M
Mats N
3 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 3 år sedan

Har tre såna här kameror och alla har samma problem. Det var VÄLDIGT svårt att få dom att registrera sig mot WiFi och mot "D-link cloud". Fick hålla på i ett par timmar innan det till slut lyckades. WiFi problemen verkar ha att göra med att ditt WiFi måste vara konfigurerat som "WPA2 only", det går inte att blanda med "WPA" (finns beskrivet i online forum). Varför det var så svårt att koppla upp mot D-link cloud är oklart, "trial and error" + tålamod gäller. Det andra problemet är vid strömavbrott. Kameran försöker då (när strömmen kommer tillbaka) att koppla upp sig mot WiFi *en* gång, och misslyckas det så kommer den aldrig att försöka igen(!) I mitt fall lyckas ALDRIG första försöket efter strömavbrott eftersom kameran startar snabbare än WiFi routern, vilket gör att kameran "tror" att WiFi är nere och då ger upp direkt. Detta är ett problem om kameran står i tex sommarstugan. Problemet är dokumenterat på D-link forum, men ingen åtgärd verkar vidtas. Lösningen är att skaffa en fjärrstyrd strömbrytare så att man kan slå av/på och få kameran att försöka igen. Alternativ: konfigurera firmware så att kameran bootar om tex en gång per dag (det sägs lösa problemet). Betyget blir trots allt 3, eftersom kameran ger bra bilder och är lätt att hantera (när den är ansluten).