Prisjakt

lamorte

Medlem sen 2008-08-09
3
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Logitech G213 Prodigy (Nordisk)
Full Star 1
3.8
(12)
495 kr
l
lamorte
3 omdömen
Full Star 1Half Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
5 år sedan

Jag har reklamerat två utav dessa under lite mer än ett års tid. Det som felat för mina två tangentbord är att ett par tangenter först börjat reagera efter flera nedtryckningar och att de även "laggat efter" så att responsen är försenad ett par sekunder.

Proshop
Utmärkt
(500+)
l
lamorte
3 omdömen
UtmärktRedigerades 8 år sedan

Beställde en laptop till ett företag kl. 13.00 och hade den levererad till dörren kl. 16.00 dagen efter. Perfekt!

E-handel Sverige
l
lamorte
3 omdömen
UselRedigerades 9 år sedan

Visst är detta företag ett av de billigare alternativen för vissa varor, men var beredd på oroväckande långa leveranstider som en tradeoff till detta. Trots att det står att varorna finns i lager så får ni vara beredda på att vänta en vecka på leverans. Här följer tidsåtgången på två separata varor jag beställde: Paket 1: Beställt på kvällen 2016-12-06, leverans kvällen 2016-12-13. Paket 2: Beställt på morgonen 2016-12-14, leverans kvällen 2016-12-23. Jag fick också notiser om leverans för båda paket. Detta är såklart bra, men när man kollar på datumhändelserna så är det igen negativt. Paket 1: Leveransnotis kom 2016-12-09 och paketet gick ut 2016-12-12. Paket 2: Leveransnotis kom 2016-12-19 och paketet gick ut 2016-12-22. Så trots att varorna "finns på lager" så tar det minst en vecka innan ni har dem på ert serviceställe. Paketeringen var också tvivelaktig. Kostnad för frakt och vart gränsen går för fri frakt står på deras hemsida så det var inga problem. Jag la ner 15 minuter i kötid på telefonsupporten men sedan gav jag upp. Mejlsupporten gav snabba svar men de kunde inte hjälpa mig för de hade ingen koll på när paketen lämnat dem. I slutändan skyllde de dessa leveranstider på Postnord. Detta var säkerligen en nödlögn med referens till Postnords rekord av leveranser och all kritik Postnord fått under året. Att det var en nödlögn stöds av att det var samma fördröjning på två olika beställningar ifrån detta företag och att jag inte hade några problem med de sex andra paket ifrån andra företag som sköttes av Postnord under samma period. Problemet ligger därför främst hos företaget själva.