Konsumentinformation

2019-02-26

Obs! På sin webbplats, fram till februari 2019, påstod butiken E-handel Sverige felaktigt att de hade fått utmärkelsen Årets Nätbutik i kategorin skönhet. Butiken har inte fått vare sig denna eller någon annan utmärkelse av Prisjakt.

Sorterat efter datum
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-02-21
L
Lavio(6 omdömen)
Sämsta bolaget jag har haft möjligheten att lägga en order hos. Gör dig själv en tjänst och betala lite mer för att undvika detta bolag.
2017-12-31
m
mull(2 omdömen)
Håller med det som sagts om kundtjänsten. Riktigt usel. Tog dessutom lång tid att få varorna och dessutom var förpackningarna kladdiga av limrester från borttagna klistermärken el. dyl. vilket det hade fastnat emballagerester i. Jättehärligt. Inte.
2017-02-24
c
crickan(1 omdöme)
Riktigt kass kundservice. Dem har inget på lager som dem vill göra sken av. Efter en månad när inte mina saker blivit skickade så kontaktade jag kundservice och då skyllde dem på att leverantören hade slut. Man kan ju tycka att man ska få någon information om saker inte finns. Återbetalningen var ett riktigt trassel! Lägg hellre till nära kronor och beställ från ett seriöst företag.
2016-12-19
Redigerades 2016-12-29
l
lamorte(2 omdömen)
Visst är detta företag ett av de billigare alternativen för vissa varor, men var beredd på oroväckande långa leveranstider som en tradeoff till detta. Trots att det står att varorna finns i lager så får ni vara beredda på att vänta en vecka på leverans. Här följer tidsåtgången på två separata varor jag beställde: Paket 1: Beställt på kvällen 2016-12-06, leverans kvällen 2016-12-13. Paket 2: Beställt på morgonen 2016-12-14, leverans kvällen 2016-12-23. Jag fick också notiser om leverans för båda paket. Detta är såklart bra, men när man kollar på datumhändelserna så är det igen negativt. Paket 1: Leveransnotis kom 2016-12-09 och paketet gick ut 2016-12-12. Paket 2: Leveransnotis kom 2016-12-19 och paketet gick ut 2016-12-22. Så trots att varorna "finns på lager" så tar det minst en vecka innan ni har dem på ert serviceställe. Paketeringen var också tvivelaktig. Kostnad för frakt och vart gränsen går för fri frakt står på deras hemsida så det var inga problem. Jag la ner 15 minuter i kötid på telefonsupporten men sedan gav jag upp. Mejlsupporten gav snabba svar men de kunde inte hjälpa mig för de hade ingen koll på när paketen lämnat dem. I slutändan skyllde de dessa leveranstider på Postnord. Detta var säkerligen en nödlögn med referens till Postnords rekord av leveranser och all kritik Postnord fått under året. Att det var en nödlögn stöds av att det var samma fördröjning på två olika beställningar ifrån detta företag och att jag inte hade några problem med de sex andra paket ifrån andra företag som sköttes av Postnord under samma period. Problemet ligger därför främst hos företaget själva.
2016-12-27
g
gusten123(1 omdöme)
Beställde en vara som påstods finnas i lager den 25 november. - En vecka senare (2 dec) mailar jag av mig till kundtjänst för att höra hur det går med min order. Får till svar att det blivit förseningar men att min beställning skall skickas inom kort. - Inget händer och en vecka senare (9 dec) mailar jag igen. Får inget svar på detta mail. - Tre dagar senare (12 dec) lyckas jag efter en lång väntan i telefonkö få prata med kundtjänst. De ber om ursäkt och säger att paketet postas samma dag. - Två dagar efter detta (14 dec) får jag ett svar på mitt tidigare mail som säger att paketet skall postas inom kort (!) och att en gåva skickas med som kompensation. - Fem dagar efter detta (19 dec) kan jag äntligen hämta ut paketet hos mitt ombud. Givetvis innehåller det ingen av den utlovade kompensationen. Jag påpekar detta per mail till E-handel Sverige som, enligt standard, svarar med tystnad. Summerat: Riktigt dålig kundkontakt, skyltar med att varor är i lager när de inte är det, extremt långsamma leveranser. Kommer aldrig handla där igen.
2016-12-27
m
magnil2(8 omdömen)
Riktigt dåligt. Beställer söndag innan jul och de skriver uttryckligen att de levererar innan jul. Ringer dem tisdag kväll då de inte svarar på mail och inte fått sändningsinformation, de försäkrar att det inte är några problem. Fredag kl 18.39 skickar de och dottern blir utan julklapp.
2016-12-03
TANDEMCYKELN(28 omdömen)
I prisjämförelsen står det att det är fri frakt, men när man kommer fram till kassan måste man betala frakt. Undvik!
2016-11-30
f
fitnessrx(33 omdömen)
Riktigt bra service. De vet hur man bemöter kunder!
2016-10-17
S
SiaStina(1 omdöme)
Snabbt och effektivt. Kundtjänsten fungerade väl. Inga konstigheter.