Webhallen visar än en gång att de är bättre på lag och rätt än kundservice och bemötande.
Köpte ett väggfäste till TV via hemsidan och hämtade i butik. Mitt misstag var att också betala i butik, vilket tydligen nollar distansavtalslagen, så jag fick inte lämna tillbaka fästet när det visade sig inte passa min TV. Detta eftersom jag öppnat kartongen för att läsa instruktionerna. Hade jag valt faktura eller betalning online som betalsätt hade distansavtalslagen gällt och jag hade fått returnera varan.
Det står inte uttryckligen i de villkor jag godkänt vid köpet online att jag avsäger min returrätt enligt distansavtalslagen om jag betalar i butik. Men, Webhallen har än en gång visat sig vara bedrövliga paragrafryttare och tvärvägrade att vara tillmötesgående mot en kund sedan 11 år som handlat för tiotusentals kronor. Jag trodde de hade vuxit ifrån sitt "regler är regler"-tänk men icke.
Så, se till att *alltid* betala online eller ta via faktura så ni får kontrollera produkten enligt lag och betala inte i butik.
Webhallen behöver inte bemöda sig med ett generellt "Vi följer svensk lag"-svar för jag är övertygad om att era jurister skulle se till att få rätt i fallet. Det handlar inte om det utan om er urtrista attityd.
Att det inte blir en stjärna är för att Webhallen har ett bra utbud och ok priser men man ska vara medveten om att deras bemötande är under all kritik så fort det inte handlar om att de ska få ens pengar.