Prisjakt
Annons
Vinkylen.se
  • Skandinaviens största lager
  • Experter på vinkylar
  • Personlig service
3.1Bra
3 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

j
j.tallberg
1 omdöme
Utmärkt10 dagar sedan

Bra service från både sälj och kundtjänst. Bra leverans som var hyfsat snabb.

a
andchi2000
1 omdöme
Bra11 dagar sedan

Inga problem med företaget i sig. Köpte en Tundra Collection med plats för 18 flaskor, men som snarare är dimensionerad för 15. Du får endast in flaskor av standardform, och det är knappt. Man får nästan trycka in flaskorna. Hade faktiskt varit mer prisvärd med 15 platser, med mer mellanrum mellan hyllorna (som ej går att omplacera).

s
said_azzam08
1 omdöme
Uselen månad sedan

Sämsta service och bemötande. Jag beställde en liten inbyggnadsvar vinkyl på 40kg men istället levererades på min uppfart en stor vinkyl på 100kg. Chauffören lämnade och åkte iväg utan någon signatur. Fick be en vän om hjälp för att bära in den stora vinkylen in till huset. Därefter tog jag kontakt med vinkylens kundservice som skulle leverera en ny. Jag skulle själva boka hämtning för den stora vinkylen. Bokade hämtning av den stora och lämning av den lilla samma dag och bekräftelse om bokningarna. Eftersom att inbärning inte ingår trots att de levererat fel vara så tog jag med en vän även den här dagen för hjälp av utbärningen. Leveransen av den lilla kylen kommer. Vi bär ut den stora vinkylen för att sen få veta av chauffören att han inte har plats för att ta emot den stora kylen. Vi bär in den på nytt och jag tar kontakt med vinkylen. Meddelar att jag behöver boka ännu en gång hämtning men kommer inte kunna bära ut igen för tredje gången utan att det är något som de nu bör stå för. Det svar jag får från de är att det är inget de står för och att det står information om det på deras hemsida. 2 veckor senare står jag fortfarande med två vinkylen och verkar vara helt omöjligt att få hämtning av kyl på pall som ockuperat min hall mitt under renovering. Avråder starkt med tanke på deras dåliga service och bemötande. Nu vill jag returnera båda vinkylarna och köpa från annan leverantör men då vill de debitera 850kr för retur.

Vinkylen.se svarar:2025-11-05
Hej, Tack för att du tagit dig tid att dela din upplevelse. Vi beklagar verkligen att du fått fel vara och för de problem detta har orsakat. Ibland kan fel tyvärr uppstå, och då är det självklart vårt ansvar att rätta till det. I ditt fall har vi skickat ut rätt vara och bokat en upphämtning av den felaktiga. Att det sedan uppstod problem med fraktbolaget som inte kunde hämta som planerat är mycket olyckligt, och vi förstår att det skapat extra besvär för dig. Vi arbetar just nu på att boka en ny upphämtning med bärhjälp, så att du inte ska behöva lägga ner mer tid eller arbete på detta. Vi beklagar återigen det inträffade och tackar för ditt tålamod. Har du några frågor eller behöver uppdatering kring ärendet är du alltid varmt välkommen att kontakta oss. Vänlig hälsning Malin WB Vinkylen.se

Jag köpte en vinkyl från Vinkylen, och upplevelsen har varit en mardröm från början till slut. Leveransen skedde endast till porten, och jag fick själv bekosta inbärning via ett annat företag eftersom Vinkylen inte informerade om att detta inte ingår – det nämns bara i deras villkor, inget på hemsidan eller i kommunikationen till kunden. Dessutom levererades en trasig vinkyl som verkade vara ett begagnat utställningsexemplar istället för en ny produkt. Dörrlisten var trasig, hyllorna och utsidan skrapade. Efter att ha reklamerat produkten lovade de att ersätta kylen med en ny. Jag betonade vid samtalet att inbärning och bortforsling av den trasiga kylen måste ordnas. När den nya kylen skulle levereras visade det sig att chauffören inte hade någon aning om att han skulle bära in den eller ta med den gamla trasiga kylen. Supporten på Vinkylen sa bara att "inbärning ingår inte", trots att det var en ersättningsleverans. Jag vägrade ta emot leveransen, eftersom jag varken kan bära en 100 kg vinkyl till våning 3 eller ta ner den trasiga kylen själv. Företaget utlovar "personlig support", men bemötandet har varit allt annat än det. Malin H från supporten var otrevlig och helt ointresserad av att hjälpa mig. Hon påstod att vi aldrig pratat om inbärning, trots att det är en självklar del av kundservicen i en sådan här situation. På hemsidan står det med stora bokstäver att Frakten är fri, men hur fan kan man inte ens erbjuda inbärning mot extra kostnad när det gäller så tynga varor som vinkyl eller åtminstone informera kunden om att man ska ta hand om inbärningen själv. Jag rekommenderar starkt att undvika Vinkylen. De håller inte vad de lovar, och kundservicen är under all kritik. 👎

Vinkylen.se svarar:2024-11-27
Hej, Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme. Vi beklagar att din köpuplevelse inte motsvarade dina förväntningar och de problem du har stött på. All information om våra leveransrutiner finns i köpinformationen på vår hemsida. Det är kundens ansvar att ta del av denna information, vilket också bekräftas när du godkänner din beställning. För de kunder som behöver extra hjälp med inbärning finns möjligheten att kontakta vår kundservice och köpa till en sådan tjänst, även om denna inte är tillgänglig via vår hemsida just nu. Vid eventuella utbyten följer vi samma leveransvillkor som för den ursprungliga beställningen, vilket innebär leverans till port eller tomtgräns. Det är dock alltid möjligt att diskutera alternativa lösningar med vår kundtjänst om behov finns. Vi strävar efter att möta våra kunders behov på bästa sätt och beklagar att du inte känner att du fått den hjälp du behövde. Ha en fin dag! Vänlig hälsning Malin WB
j
johjon86
1 omdöme
UselRedigerades ett år sedan

VARNING! Köp inga produkter här! Köpte en vinkyl för nästan 10000kr i tron att de var ett seriöst företag med kvalitetsprodukter. Kort efter att treårsstrecket gått och garantin gått ut kollapsade kylen och den kunde inte längre hålla temperaturen nere. Någon reklamation vill de inte ta emot trots att vi hanterat och installerat produkten efter konstens alla regler. En kyl ska inte under några omständigheter kollapsa efter så kort tid. De erbjöd futtiga 1000kr rabatt på mitt nästa köp (som om jag någonsin skulle vilja köpa några av deras opålitliga skräp-produkter igen!) Luredrejeriföretag som nu anmäls till ARN!

Vinkylen.se svarar:2024-11-06
Hej, Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme. Vi beklagar verkligen att er vinkyl slutat fungera. Fram till årsskiftet 2023/24 har vi haft ett års garanti på våra vinkylar, och utöver det följer vi konsumentköplagen som ger tre års reklamationsrätt. Det är självklart tråkigt att felet uppstod strax efter att denna period gått ut. Vi förstår er besvikelse, även om det ibland kan hända att även högkvalitativa produkter går sönder. Vi har nu förlängt garantitiden på många av våra produkter, eftersom vi är övertygade om deras kvalitet. Om du har förslag på hur vi kunde ha bemött dig annorlunda, är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice. Hänvisa gärna ditt omdöme så ska vi hjälpa dig vidare. Vänlig hälsning Malin WB
A
Anna
1 omdöme
Uselett år sedan

Instämmer helt i de negativa kommenterarna som redan finns på denna sida. Hade önskat att jag läst dem innan jag handlade. Dyr vinkyl som gick sönder och värdelös process för att få ny (efter att tekniker inte kunnat lösa problemet).

Vinkylen.se svarar:2024-10-21
Hej Anna, Tack för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme. Vi är ledsna att höra att du inte är nöjd med hur ditt ärende har hanterats. Även om vi strävar efter att leverera produkter av hög kvalitet, kan det tyvärr hända att de ibland går sönder. Vår målsättning är alltid att i första hand försöka lösa problemet på plats, men ibland är det nödvändigt att byta ut varan för att säkerställa att du får en fungerande produkt inom rimlig tid. Vi uppskattar all feedback och om du har förslag på hur vi kan förbättra våra rutiner och processer är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst. Vänlig hälsning Malin WB
D
David
1 omdöme
Utmärktett år sedan

Jag har bara bra saker att säga om såväl vinkylen.se samt deras produkter. Strålande och hjälpsamt bemötande och har aldrig varit något problem med mina 4 vinlagringsskåp (5e på väg). Högsta betyg!

M
Mattias H
2 omdömen
UselRedigerades ett år sedan

Helt värdelöst! Beställde en vinkyl som visade sig vara trasig och stängde av sig lite av och till. Efter många email och telefonsamtal senare så fick jag möjlighet att få 1000 kronor i rabatt på min defekta kyl (?!) eller få en ny. Man måste då vara hemma mellan 8-16 en vardag, finns ingen möjlighet att få ett snävare intervall. Fick hem en ny som var tranportskadad. Fick sedan vänta i flera månader på nästa. Därefter ville de ha tillbaks den gamla trasiga så nu får man vara ledig ytterligare en dag från jobbet. Detta tillsammans med en oerhört okunnig och arrogant kundtjänst gör att jag aldrig skulle rekommendera någon att handla därifrån.

Vinkylen.se svarar:2024-10-01
Hej Mattias, Tack för att du tagit dig tiden att lämna ett omdöme hos oss. Vi beklagar verkligen det besvär som det har orsakat dig, med leveranser och problem med din vinkyl. Vi har erbjudit dig att byta ut din vinkyl som inte fungerade, och även erbjudit att byta till en annan modell när inte modellen du hade fanns på lager. Vi har också erbjudit en kompensation på 1000 kronor för den fraktskadade kylen. Angående leveranstiderna så samarbetar vi med DSV som har fasta rutiner för sina upphämtningar och leveranser. Tyvärr kan vi inte påverka de tidsintervall de erbjuder, men vi informerar alltid om detta på vår hemsida så att våra kunder är medvetna om situationen. Jag förstår att detta kan vara frustrerande, och jag önskar att vi kunde erbjuda mer flexibilitet här. Vi tar alltid kundernas synpunkter på stort allvar och arbetar för att förbättra vår service, även om vi i vissa fall är begränsade av externa faktorer som transport och lagerstatus. Jag beklagar verkligen att din upplevelse med oss inte har levt upp till dina förväntningar. Har du ytterligare input på hur vi kan förbättra oss är du välkommen att återkomma till oss på mail. Ha en fin dag!
S
Utmärktett år sedan

Vill Tacka er på Vinkylen för ett snabbt och bra bemötande då vår vinkyl gick sönder. Ni löste det på bästa sätt för mig:-) Proffsigt av er!

J
Joakim
1 omdöme
Utmärkt2 år sedan

Jag var osäker på vilken typ av Vinkyl jag skulle köpa, men fick bra guidning av deras trevliga och hjälpsamma säljare. Jag beställde en och fick hem den, den fungerade ej tyvärr när jag hade kopplat in den. Jag kontaktade Vinkylen och fick snabbt prata med en av deras tekniker. Hon kunde konstatera att Kylen var trasig och sa att jag skulle få en ny. Jag blev ombedd att skicka ett mail med Ordernummer och beskriva vad som var problemet. Fick hem den nya 21:a maj och hela processen har varit smidig och snabb. Jag skulle rekommendera Vinkylen.se om nån frågade mig om bra försäljare av Vinkylar.

Om butiken

Vinkylen.se

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.vinkylen.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Lindström & Sondén AB

Organisationsnr: 556762-7392

Information hos allabolag.se