0.9 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-07-04
Redigerades 2019-07-05
brottochstraff(41 omdömen)
Vad är expeditionsavgift? Ingen annan leverantör har detta. Exakt samma e-handel och priser som Chilli. Reorna är helt fake på båda, samma möbler som låg ute för flera hundra billigare utan rea för någon månad sen är nu dyrare fast det står att det är 33% rea. Bluff. EDIT: Trevligt att ni har satt någon på att besvara inlägg på prisjakt. Men snart 1000 omdömen med ett snitt på 1 stjärna talar för sig själva. Det finns flertalet artiklar i media om hur ni lurar folk med era fake-reor. Dagspris? Det är väl inte aktier vi handlar? Ni har väl lagerhållning som alla andra. Trademax har dessutom blivit dömda för missvisande prissättning, och har exakt samma upplägg som ni har. Kanske till och med samma företag bakom?
Furniturebox svarar:2019-07-05
Hej. Tack för ditt omdöme. Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton. Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar. Vi tillämpar dags priser vilket gör att priserna kan ändra sig från dag till dag. Vi har ibland rea på varor och då kan det vara så vid nästa rea att vi inte rea lika mycket på just den varan. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Jenny Furniturebox
2019-06-19
D
DigiCom_nu(1 omdöme)
Tyvärr så kan man inte ge mindre än 1 stjärna för Furniturebox förtjänar inte ens det. Dålig kvalitét till högt pris det är vad de erbjuder! Som kund har jag 3 års reklamationsrätt. Min konstrottingsoffa faller sönder i småbitar efter bara ett år men de skyller bara på normalt slitage vilket är helt under all kritik. De använder dåligt material. Handla inte här om ni vill vara en nöjd kund och ha service. Kommer att ta detta vidare till ARN.
Furniturebox svarar:2019-06-20
Hej. Tack för ditt omdöme. Beklagar att ni känner er missnöjd med er bara ifrån oss. Absolut har du 3 års reklamationsrätt, granskat sedan ditt ärende och återkommer med ett beslut angående ert ärende. Reklamera kan man enbart göra vis fabrikationsfel och inte slitage som uppstått vid användning. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Erika Furniturebox
2019-06-03
M
Madeleine(1 omdöme)
Otroligt dåligt! Beställde ett bord och en soffgrupp (utemöbler) och har efter 1 månad inte fått bordet. DHL som dem jobbar med har tappat bort ett STORT och TUNGT paket påvägen. Furniturebox hanterar sina reklamationer själva och jag har fortfarande inte fått något svar efter 2 veckor. Försökt att ringa men inte kommit fram, samt 80 st i kö, suck... Både DHL och Furniturebox får dåliga betyg, aldrig mer beställer jag där :)
Furniturebox svarar:2019-06-07
Hej. Tack för ditt omdöme. Beklagar vad ni behövt erfara. Just nu är vår kundtjänst överbelastad på grund ut av högsäsong vilket resulterar i längre väntetider än vanligt, vi beklagar naturligtvis detta och vi arbetar för att åtgärda detta så snabbt som möjligt. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Erika Furniturebox
2019-04-24
A
Aldrig mer!(1 omdöme)
Otroligt oseriöst! Orimligt långa leveranstider, söndriga förpackningar vid leverans (vilket enligt åkeriet alltid förekom på furnitureboxs leveranser), sämsta kvalité jag varit med om (utemöblerna gick sönder efter en säsong), minst två veckors svarstid från kundsupport via mejl, otydliga i samspråk med företaget, dåligt pålästa. Jag rekommenderar verkligen inte det här företaget ur någon aspekt. Riktigt kasst! Man sparar inga pengar på att det är billigare eftersom möblerna pajar efter något år. Vill man vänta i evigheter på sin vara som förmodligen blivit skadad vid leveransen och sen slänga den på tippen ett år senare då den gått sönder, och sitta i timlånga köer till kundservice och prata med anställda som knappt hört talas om konsumentköplagen, och där brevduvor hade skött konversationen snabbare än deras svarstider på mejl, så rekommenderar jag det här företaget varmt.
Furniturebox svarar:2019-04-25
Hej. Tack för ditt omdöme. Jag ber om ursäkt för er upplevelse, kommer ta detta vidare till berörd avdelning och tackar dig för din feedback. Just nu är vår kundtjänst överbelastad på grund ut av högsäsong vilket resulterar i längre väntetider i vanligt, vi beklagar naturligtvis detta och vi arbetar för att åtgärda detta så snabbt som möjligt. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Jenny Furniturebox
2019-03-04
E
EHJA(1 omdöme)
Tyvärr så kan man inte ge mindre än 1 stjärna för Furniturebox förtjänar inte ens det. Dålig kvalité till högt pris det är vad de erbjuder! Och när något inte har fungerat som det ska så enligt deras sida så har man rätt till reklamation i 3 år men de skyller bara på normalt slitage vilket är absurt! Detta efter 2-3 veckors väntetid dessutom. Om man ska köpa något av de så kan man lika gärna kasta pengarna i sjön. Jag kommer aldrig mer någonsin att handla av dem igen och kan verkligen inte rekommendera de till någon. Sådana oseriösa bolag borde inte få finnas kvar!
Furniturebox svarar:2019-03-04
Hej! Tack för ert omdöme. Jag ber om ursäkt för den upplevelsen du behövde erfara och att du är missnöjd över vår hantering av ditt ärende. Tack för att du lämnade feedback till oss, vi skickar det vidare till berörd avdelning. Om du vill komma i kontakt med oss går det bra att skicka ett mejl till info@furniturebox.se Önskar er en trevlig dag Erika Furniturebox
2019-02-10
T
Thompi9(529 omdömen)
jag sitter o stör mig på det det står fraktfritt och alla avgifter är gratis om man betalar med faktura principen för mig är fraktifritt är fraktfritt. Men ändå så lägger dom in en liten Expedtions avgift. Ja hade denna vart frakten hade det vart mindre irriterat men vadå 295kr för att ni ens skall handskas med ordern det gör att jag vägrar handla av er igen. men vist kollar man erat omdömme så är vist detta bara en fis i rymden ja 1 stjärna är väl det jag ger för att dom finns dock finns ni som 3 olika bolag. www.chili.se wego.se och åxå furniturebox så man blir ganska förvirrad för man får va en idiot som inte fattar att ni på något sätt är samma bolag med samma krav på den där jävla avgiften.
Furniturebox svarar:2019-02-11
Hej. Tack för ditt omdöme. Vi tar ut en expeditionsavgift vars storlek är beroende av de beställda varornas volym. Avgiften täcker kostnader för till exempel framplockning, emballering, lastning, leveranskontroll samt frakthandlingar och kvitton. Vissa företag väljer att baka in denna i priset, vi har valt att visa den, vilket gör att vi kan ha lägre priser och att det blir billigare för kunden ju mer man handlar. Vi är under samma koncern men vi är olika bolag. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Jenny Furniturebox
2019-01-17
o
oath5(1 omdöme)
Beskrev ett soffbord helt fel på hemsidan. Skulle vara betonggrått. När vi öppnar paketet ser det ut som en bänkskiva i valnöt (trä). Mailar och vill reklamera och får svaret att det kommer kosta mig 595 kr, jag upprepar FEMHUNDRIANITTIOFEM KRONOR. Värsta jag hört och varit med om. Sista gången jag handlar där och kommer berätta för alla man känner att sky dem som pesten.
Furniturebox svarar:2019-01-17
Hej. Tack för ditt omdöme. Vi ber om ursäkt för frustrationen, om det är så att ni har mottagit fel bord så kan vi absolut skicka ut rätt bord till er. Om ni bara vill ångra köpet så är det tyvärr en returfrakt som tillkommer. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Jenny Furniturebox
2019-01-14
F
Fredrixon(33 omdömen)
Deras slogan borde vara "Kvalitet, vad är det?"
Furniturebox svarar:2019-01-15
Hej. Tack för ditt omdöme. Ber om ursäkt för er upplevelse, om det är något fel på er order ber jag er lägga upp en reklamation via vår hemsida alternativt kontakta vår kundtjänst så hjälper de gärna till! Önskar er en trevlig dag Jenny Furniturebox
2018-12-19
xamarikku(100 omdömen)
BESTÄLL INTE FRÅN FURNITUREBOX! Beställer 3 saker. - Sak 1 ställer jag in på leverans 27e december. MEN HELT PLÖTSLIGT KOMMER FRAKTFÖRETAGET OCH SKA LEVERERA SAKERNA IDAG NÄR JAG INTE ÄR HEMMA. HUR ÄR DETTA MÖJLIGT? - Sak 2 levereras till fel leveransadress. Trots att jag skrev in en annan adress så ändrade Furniturebox själva adressen till en annan. Så helt plötsligt står sofforna utanför min villa när de skulle till mitt jobb. Jag måste betala en adressändringsavgift för att Furniturebox gjort fel och de vägrar ta bort den avgiften. Supportens svar? Om jag hade läst det finstilta på sidan X i villkorssidan så står det att de har rätt att ändre leveransadressen utan att meddela mig. Hur sjukt är inte det? Vem sitter och läser igenom alla sidorna med villkor innnan man beställer något? Vem kan ens tro att ett företag själva ändrar leveransadressen utan att meddela köparen? - Blev meddelad att sak 3 ska levereras v.3. Istället säger det ju att den kommer komma den 2a januari och att detta inte går att ändra. Vill jag ändra leveranstid måste jag betala ytterligare en avgift för detta.... Aldrig mer Furniturebox! Med allt arbete man får lägga ned på att sitta och ringa supporten varje dag för att försöka få det rätt + alla avgifter de lägger på en för att DE gjort fel blir sakerna inte lika billiga längre.
Furniturebox svarar:2018-12-19
Hej. Tack för ditt omdöme. Vi ber om ursäkt för frustrationen, ibland skickas produkter från olika lager vilket innebär olika leveransdagar. Om man väljer faktura eller delbetalning behöver man skiva in sitt personnummer vid beställningen och då går det per automatik till den folkbokförda adressen. Vilken adress sakerna skickas till står på orderbekräftelsen man får på mejlen efter slutfört köp, det går bra att ändra adressen kostnadsfritt innan ordern är hanterad. För att byta leveranstid behöver man aldrig betala något, om transportbolaget kan hålla varan tills det datum man väljer. Tråkigt att du känner så. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar så hjälper vi dig mer än gärna. Önskar er en trevlig dag Jenny Furniturebox
2018-12-03
P
Po0se(1 omdöme)
Beställde soffa och pall med ek-ben. Mottog ej ek-ben, bara original-ben. Tok kontakt med kundservice. De skickat i väg ek-benen. När jag skulle montera benen såg jag att pallen bara hade hull till original-ben. Var omöjligt att skruva in ek-benen. Nu är jag fast i en evig samtal med kundservice som säger att jag måste betala för å skicka tillbaka pallen. Och att om jag vill ha pengar tillbaks så blir det -20%. Men först måste jag skicka iväg videos på att jag inte får skruva in benen. Men de kan inte se videos, tydligen. Får detta som svar "Det går inte att trycka på videorna. Det ni har skickat är som ett print screen. Vänligen prova att skicka in underlaget igen, via ''bifoga fil''." Värsta företaget i Sverige. Utan tvivel.
2018-11-27
F
Fredkr(2 omdömen)
Beställer vara, inser misstaget att uppbärning inte är valt. Skickar genast ett mail för att lägga till eller avbeställa. Dem väntar med svar till dagen efter varan är skickad med svar. Ingen uppbärning möjlig och nu kostar avbeställningen 595:- pga att varan är skickad.
2018-08-27
BBear(1 omdöme)
Beställ INTE från detta företag ifall ni förväntar er att få några varor. Lagersaldo och leveransdatum stämmer inte. Orderstatus och förväntad leverans stämmer inte. Vid beställning stod det att varan fanns i lager, samt att den skulle levereras inom 2-6 vardagar. Dag sju kontaktar jag kundservice och får svar att varan kommer att levereras kommande vecka. Denna information går även att läsa från orderstatus via deras hemsida. Problemet är bara förväntad leveransvecka automatiskt flyttas fram en vecka varje vecka. Furniturebox har ingen aning om när och om varan egentligen kommer att levereras. Jag avbeställde min order efter ett par veckor. Även fast jag har fått svar från kundtjänst att varan är avbeställd finns den kvar under orderstatus som fortsätter att automatiskt flytta förväntad leveransvecka. Jag har beställt från hundratals företag genom åren men aldrig sett på maken till såhär usel hantering.
Furniturebox svarar:2018-09-06
Hej. Tack för ditt omdöme. Vi beklagar det inträffade. Om du avbeställt och fått en bekräftelse på detta i mejl så ska er order vara borta. Har du inte det så får vi be dig ringa in till oss. Vi hittar dessvärre inte din mejladress och kan inte se det nu. Önskar dig en fin dag Marielle Furniturebox
2018-08-21
I
Ida Olof(1 omdöme)
Utan att överdriva den sämsta butiken med så fruktansvärt dålig koll och kundbemötande jag någonsin upplevt. Efter att ha beställt en säng med ett leveransdatum satt lagom till att jag flyttade in i mina nya lägenhet började det med att jag fick vänta betydligt längre än vad som sagts. Ringde kundtjänsten ett flertal gånger, alltid ca 1,5 timmes telefonkö innan jag kom fram. Några okunniga medarbetare som beklagade förseningen och bad mig ringa tillbaka inom ett visst antal dagar för att ta reda på vad som hade hänt. Får senare reda på att de har tappat bort hela leveransen och inte kan tala om vart sängen har tagit vägen. Om jag ville beställa en ny skulle det dessutom vara 6-8 veckors leveranstid på den nya. Åkte tillbaka till butiken där jag gjort första beställningen för att lämna in sängbenen som jag av någon anledning ändå lyckats få. Killen beklagade det som hänt men enligt honom fanns samma säng jag beställt på lager så jag kunde göra en ny beställning utan problem och få samma säng inom en vecka... Bara där brister ju kunskapen rejält hos de som jobbar, de har uppenbarligen noll koll på vad de säger till sina kunder och vilka produkter som finns i lager och inte. Efter mycket om och men får jag ju till slut en säng att sova i. Men det är då alla andra problem med det här företaget börjar. För det första skickar de mig en faktura på den säng jag aldrig fått och som de själva medgett har tappat bort. Ringer kundtjänsten och påpekar detta, de beklagar att fakturan har skickats ut och lovar att de ska bort den. Jag frågar då om sängbenen som jag har fått, eftersom jag inte fick lämna in dem i butiken säger de att de ska skicka en retursedel till mig för att jag sedan ska kunna skicka tillbaka dem utan kostnad. Tiden går utan att jag får en retursedel. Sedan dimper en Inkassokrav ner i brevlådan på den obetalda fakturan för den olevererade sängen. Ytterligare ett samtal till samma inkompetenta kundtjänstpersonal där jag får förklara allting från början igen. De ber om ursäkt, igen, och ska korrigera sitt misstag. Ett par veckor går och sedan kommer ytterligare ett brev på posten, från Kronofogden, då fakturan fortfarande inte har tagits bort. Så ännu ett samtal till den fortsatt urusla kundtjänsten där de menar att jag skulle ha skickat sängbenen INNAN fakturan kunde tas bort. Information man kanske skulle ha fått från dag 1, påminner om att jag fortfarande inte fått en retursedel för sängbenen och att jag inte tänker stå för frakten på dessa. De ber mig återkomma med bilder på paketet med sängbenen, lovar mig en retursedel samt att fakturan tas bort. Skickar ett mejl med bilder på paketet där sängbenen ligger, får inget svar på detta. Så skickar ytterligare ett efter någon vecka. Fortfarande inget svar. Får åtminstone ett bred med fakturan som nu har tagits bort. Sedan dröjer det ett par veckor innan jag får ett helt nytt Inkassokrav då detta företag tycker att jag ska betala dem nästan 700kr för någonting. Ingen information om vad det är jag ska betala. Men kan ju gissa mig till att de vill att jag ska betala för sängbenen som jag inte har kunnat skicka tillbaka då jag drygt 3 månader efter första samtalet till dem angående detta FORTFARANDE inte fått en retursedel så att paketet kan skickas tillbaka. Detta efter att jag gett dem all information, bilder och allt de behöver för att ställa saker till rätta. Det är helt uppenbart att det här företaget skiter fullständigt i sina kunder och vad folk tycker och tänker om dem. De borde inte få fortsätta bedriva sin verksamhet, jag verkar ju inte vara den enda missnöjda kunden om man läser folks recensioner och upplevelser här. Men om du önskar en 3 månaders lång argumentation med ett företag och gärna vill att dina fakturor går till Kronofogden pga någon annans misstag så är det ju ett toppenställe att handla på. Återstår att se vad som händer med det nya Inkassokravet jag fått. Är då ingenting jag tänker betala för, helt klart.
Furniturebox svarar:2018-09-06
Hej. Tack för ditt omdöme. Beklagar verkligen det inträffade och självklart ska det inte behöva ta så lång tid. Om du nu inte har fått rätt på din retursedel och inkassokraven så ber vi dig ringa in till oss så vi kan fixa detta till dig. Vi kan dessvärre inte hitta din mejladress och se om det redan är löst. Vi önskar dig en fin dag Marielle Furniturebox
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-05-15
Redigerades 2018-06-28
s
stereojack(3 omdömen)
UNDVIK detta företag för er egen skull! Följande hände mig: - Jag beställde ett skrivbord. - Efter 1 månad har jag fortfarande inte fått nån leverans. - Tjafsar med deras leverantör upprepade gånger, får tillslut leverans. - Det är totalt fel produkt - ett soffbord som inte ens verkar finnas i deras sortiment. - Det tar 1 vecka innan jag får svar från deras kundtjänst, efter ursäkter om "högtryck". - De kan inte lova en vettig leverans tid på rätt vara. - Jag tvingas packa ihop, beställa leverans, för den felaktiga varan, för att få kreditering. Summa: 1.5 månad senare, 5 timmars "arbete" för mig, legat ute med pengar, och jag har fått exakt 0 tillbaka. UPPDATERING några veckor senare: De har fortfarande inte lyckats hämta paketet trots upprepade samtal till transportör för hämtning. Pengarna ligger jag fortfarande ute med. UPPDATERING #2, snart 3 månader efter min första beställning. Nu har de äntligen hämtat det felaktiga paketet. Det krävde bara massa mail och tjafs med dem och deras leverantör. Jag har till och med fått pengarna tillbaka. Så vill ni ligga ute med pengar i tre månader och inte få nåt tillbaka, köp från Furniturebox! Tack på förhand Erika (som verkar svara på alla frågor här), men du kan bespara mig ert standardsvar som visar att ni uppenbarligen inte på riktigt bryr er om era kunder.
Furniturebox svarar:2018-09-06
Hej. Tack för ditt omdöme. Vi beklagar verkligen det inträffade och fast vi har högtryck så är det inget som berör er, såklart. Vi jobbar på för fullt och försöker hjälpa alla så fort vi kan. Vi är glada att du fått ditt ärende löst och vi hoppas vi kan göra dig nöjd vid ett annat tillfälle. Vi skriver våra mejl själva och har inga speciella standardsvar. Återkom gärna till vår kundtjänst ifall du har frågor eller funderingar Önskar dig en fin dag Marielle Chilli
2018-05-27
M
MrsHjort(2 omdömen)
Vi beställde en Tv-bänk men fick ett halvt vitrinskåp. Vi mejlade direkt och skrev att vi fått fel vara. Vi fick då meddelande om att slänga (!) paketet. Därefter hade de mage att skicka en påminnelse med förseningsavgift på en vara som vi inte hade fått p.g.a. deras felleverans, vilken vi betalade. Nu är det snart 100 dagar sedan vi gjorde vår ursprungliga beställning som enl. deras hemsida skulle levereras efter 5 dagar. Vår möbel har fortfarande inte kommit. Vi får samma undvikande svar varje gång vi mejlar. Dessutom dröjer det flera dagar innan de "svarar". Vi kommer aldrig mer köpa något från dem. De är totalt oseriösa!
Furniturebox svarar:2018-09-06
Hej. Tack för ditt omdöme. Beklagar verkligen det inträffade. Vi vill gärna att du ringer in till oss för att reda ut detta. Vi hittar inte din mejladress och kan därför inte kika vad som hänt. Återkom gärna är du snäll. Önskar dig en fin dag Marielle Furniturebox
Sida 1