Fri frakt & 365d öppet köp
1000-tals produker i Lager
Möbelvaruhuset på nätet

https://www.furniturebox.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 6 år sedan
(data från 2018-02-22)
Detaljerad information Furniturebox har fått betyget (2.56)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    20 dagar sedan
    Beställde en säng på REA. Det står under ''Leveranssätt'' att de endast levererar till den folkbokförda adressen, önskar man att få varan levererad till annan adress kontakta kundtjänst. Problemet kom till just det, att kontakta kundtjänst, telefonsupporten låg nere under flera veckor och det tog flera dagar att få svar på ett mail. När varan kom fram efter flera veckors försening saknas sänggaveln. Sämre företag får en leta efter.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.
    Vi beklagar verkligen att ni haft svårigheter med att komma i kontakt med vår kundtjänst.
    Under högsäsongen så är det väldigt många som ringer, vilket tyvärr medför längre väntetider.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst igen via telefon eller mejl.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    23 dagar sedan
    Uppdaterat: 20 dagar sedan
    Gillar du att ta semester för att ta emot ett paket? Tycker du om att fördjupa dig i finstilt juridik? Sugen på att sitta i telefonkö i dagar till kundsupport?
    Kanske tycker du det är spännande att riska några kronor i livets tombola? Då är det här leverantören för dig.

    Har handlat mycket på nätet, men det här är den absolut sämsta tjänsten jag stött på. Hela upplevelsen är lika skabbig som hemsidan.
    - När du lägger en beställning får du inget leveransdatum. Istället får man en länk som visar när produkten förmodas komma in till lagret. Den här siffran kommer uppdateras kontinuerligt, oavsett om grejerna ska finnas i lager eller inte. I vårt fall från två veckor, till tre veckor, till fyra veckor. Eftersom den ursprungliga tiden aldrig kommuniceras till dig skriftligen utan du enbart ges en länk så är detta inte enkelt att bevisa såtillvida du inte sätter dig och skärmdumpar var och varannan vecka.
    - Så småningom går en leverans. "Leverans vardagar" som det omnämns på hemsidan omvandlas i det finstilta till "Leverans vardagar 0800-1700". Alltså företagstider. Du ska helt enkelt ta ledigt en dag från jobbet för att ta emot din leverans. Efter att i tre dagar försökt komma fram till kundtjänst på telefon och lösa leveransfrågan fick jag veta att det är absolut omöjligt. De kunde inte ens svara på vilken speditören var så att jag eventuellt skulle kunnat lösa det själv.
    - Framförde till kundtjänst att det är omöjligt för mig att vara hemma vid leveranstillfället. Avbeställde samtidigt hela leveransen skriftligen. Istället för att göra en retur skickar man ett svar tillbaka och undrar om jag verkligen vill returnera mitt köp. Samtidigt försöker budet leverera mina varor till ett tomt hus helt i onödan.
    - Nu har Furniturebox både mina pengar och varor. "Fri frakt" och "365 dagars öppet köp" som man stolt skyltar med på landningssidan är nu i runda slängar 1000 spänn i returavgift.

    Spendera dina slantar i en annan butik som förtjänar dem. Var även medveten om att du inte gör en deal på den här sidan. Rabatterna och tidigare priser är enbart hittepå och varorna har aldrig haft ursprungspriset.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.

    Vi beklagar att er upplevelse hos oss har varit mindre bra.
    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställde en kontinentalsäng som enligt hemsidan skulle vara i lager.

    Får mail 2 veckor senare om att sängen inte finns i lager och att leveransen från deras leverantör är försenad med 4-5 veckor, trots att hemsidan konstaterat att sängen finns i lager.

    En vecka senare står sängen som i lager fortfarande. Vi ringer till dom och säger
    - " Va bra att sängen är i lager då kan ni ju skicka den så slipper vi vänta flera veckor"
    - " Den är inte i lager"
    - "Det står så på hemsidan"
    - " Aa men hemsidan är "seg" .."

    Detta är inget annat än ren scam. Produkterna som står som "finns i lager" stämmer INTE. Utan dom skriver så för att få in beställningar där kunden tror på goda leveranstider men som ALDRIG kommer uppfyllas. Då det är rent ljug.

    Riktiga bluffmakare. Stöd inte sådana företag.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.

    Vi beklagar att er upplevelse hos oss har varit mindre bra.
    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 månad sedan
    Varning, handla INTE från detta företag!

    Lämnade ett meddelande vid beställningen med ett önskemål, det tog Furniturebox TVÅ veckor(!) att återkoppla till mig från orderdatum angående meddelandet, detta innebar även att beställningen blev "fryst" under tiden. Den uppskattade leveranstiden var ursprungligen FYRA veckor, efter att de hade läst mitt meddelande - samt fullständigt missuppfattat budskapet - meddelade de mig att den nya beräknade leveranstiden var ytterligare FEM veckor bort. Jag bestämde mig då för att avbeställa min order och ringde kundtjänst, som hade en kötid på 30 minuter. När jag väl kom fram påstod de att de nu hade behandlat min beställning och därför inte kunde avbryta den utan att debitera mig en "returavgift" för något som inte ens skickats från deras lager. Efter en lång och infekterad diskussion strök de trots allt avgiften och makulerade beställningen.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.

    Vi beklagar att er upplevelse hos oss har varit mindre bra.
    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 månad sedan
    Detta måste vara en av nätets sämsta butiker.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.

    Vi beklagar att er upplevelse hos oss har varit mindre bra.
    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 månad sedan
    Beställning
    Beställde en vara 'Black friday' 2017 med leverans 5-7 dagar. Pengarna drogs från mitt konto i samband med beställningen.
    Fick inga leveransbesked och periodvis gick det inte att söka på ordern.
    Så småningom nytt leverans datum v 6.
    Fråga till kundtjänst om kompensation för väntetiden. Inget svar, men nytt leveransdatum v 2.
    Nu har v 2 passerat utan leverans och nytt leveransdatum är v 9.
    Hur länge är rimligt att vänta?
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.

    Vi beklagar att er upplevelse hos oss har varit mindre bra.
    Tänk på att Leveranstiden som är angiven på hemsidan är preliminär.
    Om leveransförseningar skulle uppstå informeras du om det.
    Orsaker till leveransförseningar kan vara när en leverantör eller transportör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 månad sedan
    Kan bara varna för detta företag. Beställde fåtöljer och soffa som för övrigt aldrig kommer. Nu ser jag att dom på sin hemsida har rea på fåtöljen.... bara det det att den är nu 500 :- dyrare än när jag beställde. Men som sagt, jag har inte ens fått mina än ????????
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.

    Vi har dagspriser på hemsidan vilket betyder att priserna på våra varor kan ändras från dag till dag.
    Du kommer att få dina varor till priset du beställt dem för.
    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 månad sedan
    Fick mina varor som beställt, men det var väldigt osköna sittsäckar så jag ville returnera. Har nu försökt få tag i dem i tre veckor utan att lyckas. Körde till och med till en fysisk butik, men där fick jag inte lämna tillbaks dem.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.
    Vi beklagar verkligen att ni haft svårigheter med att komma i kontakt med vår kundtjänst.
    Under högsäsongen så är det väldigt många som ringer, vilket tyvärr medför längre väntetider.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst igen via telefon eller mejl.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 månad sedan
    Sämsta leveransen i världshistorian. Produkten jag beställde fanns i lager och skulle ta 2-4 veckor att leverera har väntat nu i över 3 månader och fortfarande ingenting, får bara mail att produkten är försenad. Välj en annan butik.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.

    Vi beklagar att er upplevelse hos oss har varit mindre bra.
    Tänk på att Leveranstiden som är angiven på hemsidan är preliminär.
    Om leveransförseningar skulle uppstå informeras du om det.
    Orsaker till leveransförseningar kan vara när en leverantör eller transportör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 månad sedan
    Scamföretag. Beställ alldrig från dessa. De går dessutom inte att få tag i på telefon eller mail.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.
    Vi beklagar verkligen att ni haft svårigheter med att komma i kontakt med vår kundtjänst.
    Under högsäsongen så är det väldigt många som ringer, vilket tyvärr medför längre väntetider.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst igen via telefon eller mejl.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Sitter fortfarande och väntar på en våningssäng. Var ute i god tid och beställde för en månad sen. Det ända som har kommit är madrasser.

    Köp inte, längre leveranstid än Wish!
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.

    Vi beklagar att er upplevelse hos oss har varit mindre bra.
    Tänk på att Leveranstiden som är angiven på hemsidan är preliminär.
    Orsaker till leveransförseningar kan vara när en leverantör eller transportör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Fina priser. Snabba leveranser. Bra produkter.
    Riktigt förvånad över det dåliga betyget de har här på prisjakt, sett till hur bra det fungerat alla gånger jag handlat hos de under flera år.

    Enda negativa jag kommer på är att deras rea alltid känns som en scam.
  • Hej!

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och den servicen vi har erbjudit er.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    2 mån sedan
    Fick Halva förkändelsen och det fungerade bra.
    Men blir det problem och du måste nå kundkänst så blir det en mardröm.
    Har nog suttit 6 timmar totalt i kö uppdelat i tre tilfällen. och som plats 1 i kön 2.5 av dessa.

    Svarar inte på mail som man typ inte kan hitta på hemsidan i alla fall, hittade en adress i ett av mailen från dom.

    Skulle bli kontaktad med info efter samtal nr två men så blev det inte.
    soffan fanns i lager stod det och det sa dom i telefon också men har gått 3 veckor nu.

    Så varning varning, jag handlar aldrig härifrån igen.
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.
    Vi beklagar verkligen att ni haft svårigheter med att komma i kontakt med vår kundtjänst.
    Under högsäsongen så är det väldigt många som ringer, vilket tyvärr medför längre väntetider.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst igen via telefon eller mejl.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund, ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Usel
    2 mån sedan
    Beställning Leverans Retur
    Försenad leverans, fick inga svar på Mail och kom inte fram på telefon. Tre veckor senare (efter utlovad leverans) får jag ett Mail att de påbörjat en reklamation, frågar då om de har produkten i lager ens eftersom jag ville ha den och de stod på hemsidan att det fanns - får inga svar på mina frågor och inga beklagningar om sent svar eller utebliven leverans. Sämsta kundservicen jag stött på i hela mitt liv. Fick idag äntligen tillbaka mina pengar efter många om och men!
  • Hej!

    Tack för ert omdöme.

    Vi beklagar att er upplevelse hos oss har varit mindre bra.
    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.

    Önskar er en trevlig dag
    Erika
    Furniturebox

  • Acceptabel
    2 mån sedan
    Beställning
    Det var svårt att hitta de artiklar jag ville köpa i systemet. Ett par saker verkade vara borta, så jag försökte på nytt. Till slut blev det två köp, men det gick inte heller att använda någon rabatt under någon form. Inte mitt bästa köpupplevelse.
  • Usel
    2 mån sedan
    Så dåligt på så många plan och då har jag gett dom två försök!
    Beställde Soffa som skulle ta 4-6 veckor. Vecka 6 mailar dom ett kort mail att leveransen blivit försenad med 10 veckor!

    Beställde samtidigt stolar som fanns på lager som vi ville ha men avbeställa soffan då vi inte kunde vänta så länge på en soffa får då till svar att stolarna kommer om 2-3 veckor vilket jag anser är skandaldåligt med tanke på att jag dels beställt dom 6 veckor tidigare och de fortfarande fanns på lager enligt dom. Efter 5 timmar i telefonkö kommer jag fram och får tala med en trevligt person och vi lyckas omboka så jag får dom en vecka senare i alla fall.

    Sedan beställt en bänk som fanns och fortfarande finns på lager med sin 2-8 dagars leverans nu är vi uppe i arbetsdag 13 och 18 dagar sen beställning och vi har inte ens fått en avisering.

    Priserna på samma vara byter pris hela tiden ena dagen rea 1495 nästa dag 1795 på samma vara osv.

    Går inte att få vettig hjälp i butikerna och går inte att komma fram i telefonväxeln heller om man inte kan avsätta en hel dag åt det..

    Rekommenderar inte att beställa här ifrån!
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    expeditionsavgift 195:-? lol
  • Usel
    3 mån sedan
    Sämsta företaget någonsin!
    6,5 timmes telefonkö för att få ett otrevligt och inkompetent bemötande! Efter tre samtal, samma långa kö och dåliga kundtjänst lyckades de ändå inte lösa leveransen ordentligt. När jag väl fått plocka upp varan själv för att inte tvingas betal 400:- för ingenting fanns där inga förborrade hål för skruvarna samt tydliga skador på metalldelarna. ingen idé att kontakta kundtjänst, de kan ju ändå inte lösa någonting!
    Tänk en gång extra innan du beställer från Furniturerbox. Jag kommer då ALDRIG att göra det igen!
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning
    Fraktavgiften,, betalnings alternativ 👍
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Mycket bra och billiga fina möbler.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra och trevlig kundtjänst, snabb leverans. Utmärkt!
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Produktene er godt beskrevet og godt utvalg
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Sämsta i modern tid

    Ljuger om att möbler är i lager fast de inte är det, en skillnad på en vecka till tre månader leveranstid. En möbel kan skickas i två skilda sändningar med flera veckors mellanrum, så vad gör man med delar till en halv garderob? Så har man beställt tre möbler i samma order, kan det dröja flera månader och 6 avsatta dagar för att ta emot paket från DHL som bara levererar morgnar. Expeditionsavgift på varje order på 39-295 kr, för vad undrar jag? För de expedierar ju inte ens, så är en helt orimlig kostnad, att betala för att någon INTE ska göra ett jobb. Ni som skrivit det är enkelt att beställa - självklart! Det svåra är att få hem dem kompletta och på utsatt tid, utan att ha förlorat massa tid och huvudvärk på kontakt med både Furniturebox och DHL. Kundtjänst är segaste. BESPARA DIG FRÅN DENNA UPPLEVELSE, du kommer BITTERT ÅNGRA dig om du handlar här! De censurerar dåliga omdömen från Trustpilot till råga på allt annat.
  • Usel
    3 mån sedan
    Efter samtal med kundtjänst hjälpte de mig att beställa en soffa med divan på vänster sida. När väl soffan kom satt divanen på höger sida. Jag ville skicka tillbaka soffan o få en ny soffa med divanen på rätt sida som jag har beställt. Då skulle jag packa in den igen och bära ner den till ytterdörren. Jag hade betalt 1000kr extra för bärhjälp upp till min lgh på 3e våningen. De skulle inte stå för bärhjälp ned till ytterdörren trots att de har gjort fel. Jag hoppade då på kryckor så det fanns ingen möjlighet för mig att bära ner soffan. Emballaget soffan kom i bestod av typ 100 st små pappbitar som var ihoptejpade, omöjligt att emballera på nytt med. Så otroligt dålig service! De har skickat fel soffa men vill inte stå för det!
  • Usel
    3 mån sedan
    2 dagar efter beställningen går inte att avbeställa av personalen i butiken utan hänvisas till k6ndtjänst som man INTE kan få tag i 28.ik flera dagar. Går inte att retunera heller. Levererad vara är inte alls samma som man såg i butiken men de hävdar att det är samma produkt. Uruselt. Undvik!@@
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning Leverans
    smidigt att beställa fri frakt bra betalningsalternativ
  • Usel
    4 mån sedan
    Extremt dåligt företag - handla inte härifrån! Två leveranser - helt mosade! Mailar man dem får man inget svar och ringer man dem får man vänta upp till en timma - och ändå händer inget med ersättningsleverans. Vilket skämt till kundservice! Första och sista gången jag handlar härifrån.
  • Mycket bra
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    +
    Billigt
    Snabb frakt
    Kundservicen (funkade bra för mig)
    Bra kvalité på min vara

    -
    Svårt att hitta kontaktinformation till kundtjänst på hemsidan
    Instruktionerna för mitt tv bord låg tillsammans med bänkskivan (mindre problem, men de var en tung marmorskiva som är det sista man lägger på)
    Inget svar från kundtjänst på deras formulär på hemsidan

    Bestämde mig för att köpa ett tv bord som var väldigt billigt, utan att kolla omdömena innan, då en vän till mig tidigare köpt härifrån och det hade gått relativt smärtfritt för henne.

    La min beställning på måndagskvällen, men ångrade mig och beställde ett annat bord, också från Furniturebox, samma kväll.
    Skulle avbeställa min första order, men hittade ingen mailadress till kundservice så fick fylla i ett formulär på deras hemsida. Gjorde all detta samma kväll, och varorna hade inte hunnit packas.
    Vaknar nästa morgon med en bekräftelse att båda varorna har packats och skickats, hade inte fått någon respons alls på mitt formulär så blev lite smått orolig att de skulle bli problem.

    Nå, fick en avisering redan på onsdagen att ett av mina paket fanns att få utkört, eller hämtas (bordet som jag ville ha) hämtar ut och plockar ihop den samma kväll. Ett mindre minus att instruktionerna för bordet låg i bordsskivanspaket och inte i underredet, så hade problem med att få ihop den till en början.
    Men bordet var mycket fint och ordentligt

    Ringer deras kundtjänst på fredagen då jag fortfarande inte fått svar på min avbeställning. Tjejen i kundservice var supertrevlig, de skulle returnera varan direkt och makulera fakturan. Idag måndag 11/10 fick jag bekräftelse på att FB mottagit returen, och fakturan från klarna hade makulerats.
    Så jag är väldigt nöjd. Tror dock inte att jag kommer beställa härifrån mer, pga deras osäkra kundtjänst.
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Uselt företag som lurar kunder med låga priser och "rea" som pågår konstant, dom namnger sina produkter efter utgångna produkter från andra företag men det är inte alls samma sak man får, köpte en Happy säng för att en bekant till mig har en Happy från Mio som är så otroligt skön men Furniturebox Happy ser likadan ut som Mio's på bild men är en hård låda med en skumgummi madrass på.

    UNDVIK DETTA FÖRETAG.
  • Usel
    4 mån sedan
    Beställt en del varor från Furniturebox nu och kvalitén på grejerna är urdåligt. Många fel direkt från fabrik, undermåliga konstruktioner och skador. Visst priserna är som IKEA men så mycket sämre produkter. Får se om de överlever första året.
  • Utmärkt
    4 mån sedan
    Beställning
    Väldigt nöjd
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Nå. Här haglar ju av dåliga betyg som nästan fick mig att låta bli att beställa, men prislappen gjorde det värt ett försök.

    Tack och lov hade jag inga som helst problem. Ordern gick att följa, skickades inom utsatt tid och chauffören ringde strax innan han var på plats.

    Stolarna (Owen Recliners) funkar precis som de ska.

    Har man bara lite tur med sin leverans så man slipper kundtjänsten som folk verkar missnöjda med så är det är perfekt leverantör.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Den absolut värsta jävla skitsidan jag någonsin haft att göra med. Jag beställde hem en säng, soffa och en tv-bänk.

    Sängen jag beställde var en 180cm, får hem en säng med 160cm resårmadrasser...
    Sen skickar de helt jävla fel soffa, beställde en XXL CONNECT soffa i tyg, får hem nå skitigt fejk-läder.

    Deras kundtjänst vill jag inte ens gå in på...

    Håll er långt, långt, långt, långt borta från dessa jävla dårar. Att dom ens får fortsätta som företag i Sverige? Hur?
  • Usel
    5 mån sedan
    Absolut sämsta jag varit med om . Noll kundservice , leveranstiderna stämmer inte för fem öre .
  • Perfekt
    5 mån sedan
    Otroligt!
    Var så nära att missa/skippa min beställning pga. alla negativa omdömen här på prisjakt! Fick googla runt etc. (titta på intervjuer med VD mm.) innan jag vågade mig på en beställning och nedan skall jag redogöra för mina upplevelser.

    1. Jag fick direkt ordererkännande efter lagd beställning, allt var mycket tydligt.
    2. Jag fick mkt bra info om hur/när/var allt packas samt sändningsnummer.
    3. På utlovad dag får jag sms om att välja dag för utkörning med DHL.
    4. På dagen för leverans, ringer DHL och stämmer av att jag är hemma.
    5. Varorna levereras och här kommer chocken. BETYDLIGT bättre kvalité än skräpet jag tidigare köpt på EM/MIO. Jag var mycket tveksam till vilken kvalité det skulle vara på sakerna jag beställt (LIRE BORD 200 NATUR/VIT + 6 JENCA STOL samt en matta). Ett gångjärn satt lite löst under bordet, men det var bara fram med en skruvmejsel och skruva åt. Stolar kom färdigmonterade och helt utan skador. Sambo också märkbart överraskad av kvalité på dessa varor.

    Jag är inte det minsta förvånad att detta bolag har utvecklats så bra i Sverige och jag/vi kommer handla flera gånger i framtiden. Självklart blir det nog fel ibland, men jag tror de flesta nöjda kunder aldrig bemödar sig att skriva här. Full Pott utan tvekan!
  • Usel
    5 mån sedan
    Priserna må vara billiga men du kommer förlora mer än alla andra butiker sammanlagt på utebliven lön när leveransen kommer åtminstone 3 veckor senare än vad de skriver OCH du är hemma två arbetsdagar för att kunna ta emot beställningen. Urkass kommunikation från deras sida. Gör dig själv en tjänst och beställ från några som är seriösa
  • Usel
    6 mån sedan
    Min värsta online-köp-upplevelse någonsin! Usel kommunikation, omöjlig kundservice, lämpade över ansvaret för alla problem på mig som kund. Furniturebox är INTE ett pålitligt företag.

    Fick en felleverans på två stora, otympliga möbler jag aldrig beställt, varpå jag genast ringde kundservice och efter lång väntan blev försäkrad om att de skulle hämta möblerna snarast, men att de så länge var mitt ansvar.

    Ångrade därefter mitt köp enligt distansköpslagen, men har inte fått en återbetalning trots att det gått över en månad. Har tvingats dra in Klarna i det hela, men situationen har inte löst sig, främst på grund av FB otroligt långsamma och vaga kommunikation. Furniturebox menar på att det är mitt ansvar att lagerhålla deras varor tills det att de har tid att ordna leverans vilket kan dröja månader. Verkligen sunkigt!
  • Bra
    6 mån sedan
    Fick hem varor idag från Furniturebox, inga som helst problem med varan gällande lukt, trasigt när det kommer fram eller något sådant.

    Det enda som finns att anmärka på är att när man väl lagt ordern och väntar på att den ska bli skickad så tar det längre tid än det bör. (tog 7 dagar innan det ens blev skickat). Men varorna kom hem bra med Postnord och inget krångel utöver det.
  • Usel
    6 mån sedan
    Jag gjorde min beställning på chicago vändbar hörnsoffa via CDon. Jag fick hem HALVA soffan med trasigt bakstycka för tre veckor sedan exakt idag :( Jag ringer deras kundtjänst Ha ha ja vad ska man säga SKIT.Jag får ingen hjälp av furniturebox pga. att jag har gjort min besställning via CDon. Mailar CD.on får svar efter 4 dagar :) Cdon Har nu efter tre veckor inte fått något besked från furniturebox. Jag vill bara säga GÖR ALDRIG EN BESTÄLLNING PÅ FURNITURBOX. Jag har även skickat till cd.on att de måste ta bort det här företaget!
  • Usel
    6 mån sedan
    Riktigt dålig kvalité! Köpte en garderob "Hedda" som skulle vara i massiv furu. Tyvärr missade jag att läsa omdöme om företaget på prisjakt utan jag kollade på trustpilot där det finns massa bra omdömen. Nu i efterhand förstår jag att majoriteten av omdömena på trustpilot är skrivna av dom själva.
    Jag fick garderoben efter 3 veckor, 2-5 dagar skulle det tagit, det var först när jag ville avboka min beställning som dom vaknade till liv och skickade paketet i alla fall. Dum som jag är tar jag ändå emot paketet och börja sätta ihop den. Manualen är nästintill omöjlig att förstå.Det tog ca en timme att fatta hur man skulle börja. Efter 2 dagar fick jag ihop skiten och då var jag tvungen att såga bort en bit för att överhuvudtaget få ihop den. Känns riktigt billig, inte stabil eller rustik som den var på bilden. När den väl var ihopsatt kom nästa överraskning. Garderoben stinker, bokstavligt talat. Den luktar starkt av lösningsmedel/lack. Så när jag ställde den i sovrummet gick det inte att vara i rummet av stanken. Så jag kastade ut den i uthuset, femtusen kostade den här läxan att inte handla möbler på nätet, speciellt inte från detta företag. Och kundtjänsten är ett kapitel för sig...
  • Usel
    6 mån sedan
    Högst oseriöst företag. Varan som enligt hemsidan skulle vara i lager hade utgått. Supporten missade att meddela oss det, så vi väntade i onödan på den betalda varan i flera veckor. Avråder starkt att handla från dem, misstänker att de inte kommer att finnas längre till på marknaden.
  • Usel
    6 mån sedan
    Köpte en säng av Furniturebox där dom skriver att man kan beställa till uppbärning av varan vid leveransen.
    Min sambo var ensam hemma och behövde hjälp med uppbärning (jag kan tillägga att hon vid tillfället var gravid i nionde månaden).
    När snubben som levererar sängen kommer säger hon att hon vill ha uppbärning. Killen kollar på våran port och säger bara nej, dumpar sängen på trottoaren och sticker därifrån. Han kunde inte ens lämna sängen i porten för en tjej som är i vecka 38.
    Det slutade med att jag fick åka hem ifrån jobbet eftersom det skulle börja regna när som helst och bära upp sängen själv.
    Vidrigt!
  • Usel
    6 mån sedan
    SÄMSTA MÖJLIGA KUNDSERVICE! KOMMER ALDRIG ATT HANDLA HOS DEM IGEN!
  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Varning! Undvik detta företag!
    Rekommenderar samtliga missnöjda att även sätta omdöme på Trustpilot där butikens omdöme är misstänksamt högt jämfört med Prisjakts omdömen.
    Mycket misstänksamt att nästan alla positiva omdömen här är lämnade i deras egen webbutik. Verkar inte som att Prisjakts medlemmar är nöjda alls!

    Jag har väntat i fem månader på min leverans som blivit försenad två gånger. Försökte avboka till slut men fick aldrig svar från eller kontakt med företagets kundservice. Budfirman verkar också få otydliga besked och skickar ena dagen meddelandet att leverans ska ske nästa dag, för att sedan meddela att dom inte fått de kollin dom förväntat sig.
    Dessutom har Furniturebox redan skickat mig en faktura via Klarna som ska vara betald snart, trots att jag fått varken möbler eller kontakt.
    Dom skyller förseningarna av leveranser på en hamnstrejk, som förvisso säkerligen kan ha påverkat leveransen. Men sättet företaget hanterat situationen på är oacceptabelt.
  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Här blir det inga fler köp någonsin. Katastrof kundtjänst.

    Suttit i telefonkö idag i 95 minuter :):):):):):):):):)
  • Usel
    6 mån sedan
    Riktigt dåligt företag, fruktansvärt lång leveranstid.
    Över 1 timmes telefonkö. UNDVIK!
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    OSERIÖST FÖRETAG! DÅLIG KUNDSERVICE! VARNING!

    Denna butik ligger först på min TOP 10 av värsta webbutik man handlat från.

    Beställde en hallmöbel från mitt användarkonto hos dem och begärde att den skulle levereras till en annan adress då vi skulle börja flytta. Slutade med att dom ÄNDÅ skickar den till gamla adressen, TRE GÅNGER! Även om man kontaktar kundtjänsten, gång på gång så misslyckas ni hela tiden med att skicka varan på rätt adress!

    Tillslut fick jag nog och väntade på den gamla adressen tills DHL kom med varan, då var det fjärde gången. Men då hade DHL lyckats ha sönder varan, förmodligen av all avlastning och pålastning av alla gånger dom kommit till fel adress.

    Ber dem beställa en ny och boka hämtning av den gamla, då fick dem också DEN NYA ADRESSEN efter flytten. Och vet ni vad? Ändå kommer DHL till den gamla adressen och ska hämta och lämna varan, även om jag sagt till både Furniturebox och DHL om detta för 7:e gången!

    DHL kommer tillslut och hämtar den trasiga varan till rätt adress. Däremot så misslyckas DHL och Furniturebox ännu en gång med att få in rätt adress att leverera varan till samma adress som den trasiga varan hämtades från.

    Vad händer sen? Jo, DHL skulle höra av sig och skicka nytt sms om nästa dags leverans. Det går 3 dagar utan att dem hör av sig. Ringer dem tillslut och frågar vad som pågår. Då har DHL av nån anledning slarvat bort min vara i sitt lager och skulle höra av sig när dom hittar den. Det går några dagar till utan att dem hör av sig. Än idag sitter man här utan sin vara som egentligen skulle bara ta 2 veckor att få, nu är vi på 8:e veckan.

    Förutom att Furniturebox har den segaste kundservicen via mail om att ha hand om reklamationer så har dem också väldigt okunnig personal som inte ens har någon servicemind. Hur svårt är det att skicka en vara till rätt adress? Hur kan man misslyckas med detta med nästan 10 gånger på raken? Seriöst, detta har pågått i snart 2 månader!

    På något sätt så känns detta som att ni jävlas med era kunder. Furniturebox skyller på DHL och DHL skyller på Furniturebox.

    DHL kom tillsut med varan och den var också förstörd under leverans......skickade den åter omgående. Ringde upp Furniturebox och hävde köpet omgående. Tack för att ni kastade bort mina 2 månader i onödan, kommer aldrig att handla hos er igen!

    VÄLDIGT KONSTIGT ATT NI HAR BRA OMDÖMEN VIA TRUSTPILOT DÄR NI SJÄLVA FÅR RADERA NEGATIVA BETYG!
  • Usel
    7 mån sedan
    Förbisåg alla dessa negativa meddelande. Men fan... mitt jvla misstag.
    Beställt en soffa och väntat på att få ett mail där jag kunde spåra min soffa. har väntat över 1 vecka nu. Ringt 2 dagar i rad, en gång på morgon och en gång nära stängningen. Inget svar får man. Och även när man kunde välja alternativet "vi ringer tillbaks" så får man inget samtal av dom.
    Stått i kö i över 40 minuter. Och nu är jag på samtal igen och väntar på att någon ska svara. 48 minuter står det nu.

    Dessutom när man googlade Furniturebox, så står det "fri frakt, fri retur och snabba leveranser". Varken Fri retur eller snabba leveranser stämmer in.
    FALSK MARKNADSFÖRING.

    Fixar dom inte min order jvla snart så kommer jag aldrig handla här igen.
  • Usel
    7 mån sedan
    Deras kundtjänst är helt och hållet befängd. Min vara är 4 veckor sen, man får inga uppdateringar på uppskattat leveransdatum. Jag mailade kundservice för 10 dagar sedan som inte svarat och har nu suttit i över en timma på telefon i "kö" för att få makulera min beställning. Det finns inte ens ett kösystem som berättar var i "kön" man är.
  • Usel
    7 mån sedan
    Deras kundtjänst är värdelös. 18 åringar som inte fattar något.