Fri frakt & 365d öppet köp
1000-tals produker i Lager
Möbelvaruhuset på nätet

https://www.furniturebox.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 5 år sedan
(data från 2017-08-18)
Detaljerad information Furniturebox har fått betyget (3.87)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Högst oseriöst företag. Varan som enligt hemsidan skulle vara i lager hade utgått. Supporten missade att meddela oss det, så vi väntade i onödan på den betalda varan i flera veckor. Avråder starkt att handla från dem, misstänker att de inte kommer att finnas längre till på marknaden.
    4 dagar sedan
  • Usel
    Köpte en säng av Furniturebox där dom skriver att man kan beställa till uppbärning av varan vid leveransen.
    Min sambo var ensam hemma och behövde hjälp med uppbärning (jag kan tillägga att hon vid tillfället var gravid i nionde månaden).
    När snubben som levererar sängen kommer säger hon att hon vill ha uppbärning. Killen kollar på våran port och säger bara nej, dumpar sängen på trottoaren och sticker därifrån. Han kunde inte ens lämna sängen i porten för en tjej som är i vecka 38.
    Det slutade med att jag fick åka hem ifrån jobbet eftersom det skulle börja regna när som helst och bära upp sängen själv.
    Vidrigt!
    4 dagar sedan
  • Usel
    SÄMSTA MÖJLIGA KUNDSERVICE! KOMMER ALDRIG ATT HANDLA HOS DEM IGEN!
    5 dagar sedan
  • Usel
    Varning! Undvik detta företag!
    Rekommenderar samtliga missnöjda att även sätta omdöme på Trustpilot där butikens omdöme är misstänksamt högt jämfört med Prisjakts omdömen.
    Mycket misstänksamt att nästan alla positiva omdömen här är lämnade i deras egen webbutik. Verkar inte som att Prisjakts medlemmar är nöjda alls!

    Jag har väntat i fem månader på min leverans som blivit försenad två gånger. Försökte avboka till slut men fick aldrig svar från eller kontakt med företagets kundservice. Budfirman verkar också få otydliga besked och skickar ena dagen meddelandet att leverans ska ske nästa dag, för att sedan meddela att dom inte fått de kollin dom förväntat sig.
    Dessutom har Furniturebox redan skickat mig en faktura via Klarna som ska vara betald snart, trots att jag fått varken möbler eller kontakt.
    Dom skyller förseningarna av leveranser på en hamnstrejk, som förvisso säkerligen kan ha påverkat leveransen. Men sättet företaget hanterat situationen på är oacceptabelt.
    10 dagar sedan
  • Usel
    Här blir det inga fler köp någonsin. Katastrof kundtjänst.

    Suttit i telefonkö idag i 95 minuter :):):):):):):):):)
    11 dagar sedan
  • Usel
    Riktigt dåligt företag, fruktansvärt lång leveranstid.
    Över 1 timmes telefonkö. UNDVIK!
    11 dagar sedan
  • Usel
    OSERIÖST FÖRETAG! DÅLIG KUNDSERVICE! VARNING!

    Denna butik ligger först på min TOP 10 av värsta webbutik man handlat från.

    Beställde en hallmöbel från mitt användarkonto hos dem och begärde att den skulle levereras till en annan adress då vi skulle börja flytta. Slutade med att dom ÄNDÅ skickar den till gamla adressen, TRE GÅNGER! Även om man kontaktar kundtjänsten, gång på gång så misslyckas ni hela tiden med att skicka varan på rätt adress!

    Tillslut fick jag nog och väntade på den gamla adressen tills DHL kom med varan, då var det fjärde gången. Men då hade DHL lyckats ha sönder varan, förmodligen av all avlastning och pålastning av alla gånger dom kommit till fel adress.

    Ber dem beställa en ny och boka hämtning av den gamla, då fick dem också DEN NYA ADRESSEN efter flytten. Och vet ni vad? Ändå kommer DHL till den gamla adressen och ska hämta och lämna varan, även om jag sagt till både Furniturebox och DHL om detta för 7:e gången!

    DHL kommer tillslut och hämtar den trasiga varan till rätt adress. Däremot så misslyckas DHL och Furniturebox ännu en gång med att få in rätt adress att leverera varan till samma adress som den trasiga varan hämtades från.

    Vad händer sen? Jo, DHL skulle höra av sig och skicka nytt sms om nästa dags leverans. Det går 3 dagar utan att dem hör av sig. Ringer dem tillslut och frågar vad som pågår. Då har DHL av nån anledning slarvat bort min vara i sitt lager och skulle höra av sig när dom hittar den. Det går några dagar till utan att dem hör av sig. Än idag sitter man här utan sin vara som egentligen skulle bara ta 2 veckor att få, nu är vi på 8:e veckan.

    Förutom att Furniturebox har den segaste kundservicen via mail om att ha hand om reklamationer så har dem också väldigt okunnig personal som inte ens har någon servicemind. Hur svårt är det att skicka en vara till rätt adress? Hur kan man misslyckas med detta med nästan 10 gånger på raken? Seriöst, detta har pågått i snart 2 månader!

    På något sätt så känns detta som att ni jävlas med era kunder. Furniturebox skyller på DHL och DHL skyller på Furniturebox.

    DHL kom tillsut med varan och den var också förstörd under leverans......skickade den åter omgående. Ringde upp Furniturebox och hävde köpet omgående. Tack för att ni kastade bort mina 2 månader i onödan, kommer aldrig att handla hos er igen!

    VÄLDIGT KONSTIGT ATT NI HAR BRA OMDÖMEN VIA TRUSTPILOT DÄR NI SJÄLVA FÅR RADERA NEGATIVA BETYG!
    27 dagar sedan
  • Usel
    Förbisåg alla dessa negativa meddelande. Men fan... mitt jvla misstag.
    Beställt en soffa och väntat på att få ett mail där jag kunde spåra min soffa. har väntat över 1 vecka nu. Ringt 2 dagar i rad, en gång på morgon och en gång nära stängningen. Inget svar får man. Och även när man kunde välja alternativet "vi ringer tillbaks" så får man inget samtal av dom.
    Stått i kö i över 40 minuter. Och nu är jag på samtal igen och väntar på att någon ska svara. 48 minuter står det nu.

    Dessutom när man googlade Furniturebox, så står det "fri frakt, fri retur och snabba leveranser". Varken Fri retur eller snabba leveranser stämmer in.
    FALSK MARKNADSFÖRING.

    Fixar dom inte min order jvla snart så kommer jag aldrig handla här igen.
    28 dagar sedan
  • Usel
    Deras kundtjänst är helt och hållet befängd. Min vara är 4 veckor sen, man får inga uppdateringar på uppskattat leveransdatum. Jag mailade kundservice för 10 dagar sedan som inte svarat och har nu suttit i över en timma på telefon i "kö" för att få makulera min beställning. Det finns inte ens ett kösystem som berättar var i "kön" man är.
    1 mån sedan
  • Usel
    Deras kundtjänst är värdelös. 18 åringar som inte fattar något.
    1 mån sedan
  • Usel
    aj vad illa det här är. Handla inte.
    1 mån sedan
  • Usel
    Skit företag. Står 2-8 arbetsdagar för leverans. väntat nu ca 5 veckor. Snackat med supporten några gånger, dom skyller på massa skit och säger att jag ska få den nästa vecka.Ringer dom veckan där på och dom säger samma sak. Får sitta i telefon kö i mer en en timme.
    1 mån sedan
  • Usel
    Trakaserar kunderna med SPAM och SMS utskick trots att man väljer att inte få det. Så skall man sedan behöva betala att SMS för att få stop på tramset.

    Skärpning, ta bort mig!
    1 mån sedan
  • Usel
    Jag köpte en soffa ursprungligen 2015-10-15, några veckor därefter fick jag leveransen av denna. Jag märkte en kort tid därefter att tyget började bli nopprig samt att soffan inte höll formen. D.v.s. inredet i soffan verkar vara av en så pass dålig kvalité att den ej kan bevara dess form. Jag anmälde detta till FurnitureBox 2016-05-31 och 2016-06-13 accepterade de detta som en godkänd reklamation efter att ha tittat på de bilder jag skickade in. Jag fick därefter en ny soffa som jag tog emot 2016-07-06. En kort tid därefter började jag upptäcka att även denna soffa började tappa sin form samt att den började bli lite nopprig (nopprigheten är dock inte i samma grad som den tidigare soffan - utan det är mest att den tappar formen som jag inte kan acceptera). Då det började bli värre och värre hamnade jag i det läget att jag inte längre ansåg att detta kunde accepteras, och jag gjorde därmed en ny reklamation på denna 2017-05-13 (ärendenummer 503471 hos FurnitureBox). De återkommer 2017-06-02 och svarar att de denna gång inte kan acceptera detta som ett fel. Därefter har vi haft en vidare maildialog där jag påpekar att detta är exakt samma fel som även deras ersättningssoffa har som den tidigare soffan hade.
    2 mån sedan
  • Usel
    VARNING! Handla aldrig av detta företag! Det absolut sämsta nätföretag som jag handlat på med helt usel kvalité på möblerna och helt obegripliga beskrivningar! Totalt att kasta pengarna i sjön!
    2 mån sedan
  • Usel
    Varning!
    Lagerstatus och leveranstider stämmer inte! Beställde ett bord som var markerat i lager med leverans 2-8 dgr. När jag lägger ordern ändras leveransen till 10-20 dgr. (bordet hade legat markerad som i lager flera veckor före och efter jag la min order) Har aldrig fått någon ändrad leveransbekräftelse utan fått ringa varje gång datumet passerat vilket då skjuts fram med en månad varje gång.

    Det har nu gått tre månader och bordet har ännu inte kommit och sägs komma fyra månader efter lagd order, första och sista gången jag handlar här.
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Varningggg !
    varningggg ! Alldrig köp inte från dom . Vi köpte matbord med stolar och de skickade inte beställning , vi hade kontakt dom och sa att vi kan inte vänta längre och de svarar inte , nu fick vi faktur från dom och de säger att ni hade fått er beställning . Vi ska göra polis anmälla ! Alldrig lita på dom smutsiga människor
    2 mån sedan
  • Usel
    Den sämsta servicen någonsin?
    Dessutom riktigt kass kvalitet på grejerna, men det avslöjar ju priset. Så egentligen klagar jag inte på den usla kvaliteten, även om den var ÄNNU sämre än väntat.
    När man får en trasig produkt och inte får någon hjälp eller ens intresse att byta ut/kompensera så blir man ju förvånad minst sagt?
    Vad är planen med detta företag? Att bara sälja till nya ovetande kunder?
    Riktigt säkert sista gången jag handlar här.
    Kommer att informera vänner och bekanta så de slipper gå på samma blåsning..
    3 mån sedan
  • Usel
    HANDLA INTE PÅ FURNITUREBOX! VARNING!
    3 mån sedan
  • Usel
    Handla INTE på Furniturebox!

    Utan tvekan den sämsta nätbutiken jag har haft att göra med.

    Beställde soffbord i början på januari, fick dom 5 månader senare.. Oändligt med ursäkter där dom skyller på leverantörer, trots att varan fanns i lager när den beställdes.

    Supporten är också under all kritik, tar ca 1 vecka innan man får svar.

    Då bordet var så försenat så kommer jag att bli kompenserad, genom att få rabatt på nästa vara jag köper hos Furniturebox, smart sätt att behålla missnöjda kunder på, men den rabatten är inte värd allt strul, kommer aldrig någonsin att handla på Furniturebox igen och avråder alla att göra det också.
    3 mån sedan
  • Usel
    VARNING!

    Köpte ett soffbord för 1800:-. Efter två veckor kommer äntligen leveransen, tyvärr var metallunderredet så skevt svetsat att skruvhålen inte passade och jag var tvungen att ta till våld för att få ihop delarna. Detta resulterade naturligtvis i att hela bordet gungar när det väl var monterat.

    Även kvaliteten överlag var undermålig, lacken på benen verkar t.ex. inte vara värmebehandlad vilket innebär att minsta lilla sandkorn ger fula repor. Hade jag köpt det på Jysk för 500:- hade det varit en sak, men nästan 2000:- för sånt skräp är under all kritik.

    När jag försökte reklamera tog det kundtjänst nästan en vecka att återkoppla, och efter första mejlet svarade de inte igen. Så nu har jag tvingats att bestrida fakturan vilket är krångligt värre då de använder sig av Klarna.
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställde Bord och stolar med 4-6v leveranstid. När det gått 6v så ringer de och meddelar att stolarna inte görs längre och undrar om jag ändå vill ha bordet vilket jag vill och jag byter till fyra andra stolar. Jag kollar med dom att allt då finns i lager då jag redan väntat ett tag, det ska det göra och jag ska få sakerna inom 2-8dagar. Det går en vecka och jag får ett mail där de berättar att bordet ska komma i Juli (jag beställde allt i mars från början) och de undrar om jag vill ha stolarna direkt. Herregud, sämsta jag varit med om. Aldrig igen.
    3 mån sedan
  • Usel
    UNDVIK ATT HA MED DETTA FÖRETAG ATT GÖRA!

    Helt värdelöst,ett riktigt skojarföretag. Om du ångrar en order bara någon timme efter beställning måste du ändå betala 295 kronor i någon sorts avgift.

    UNDVIK ATT HA MED DETTA FÖRETAG ATT GÖRA!
    3 mån sedan
  • Usel
    Trodde att jag köpt matgruppen till ett bra pris ( kampanjpris jämfört med överkryssat pris ).
    Efter ett par dagar var jag återigen in på Furniturebox hemsida och upptäckte då att samma matgrupp var drygt 15 % billigare än jag köpt den för.
    Jag hade inte hunnit att få den levererad.
    Har försökt att komma i kontakt med Furniturebox via e-mail angående detta, men de verkar vägra att svara mig.
    Kommer knappast att handla från Furniturebox fler gånger.
    Jag gillar inte att bli LURAD på pengar!

    Efter att gått in här för att se betygen upptäckte jag att det är fler som reagerat på prissättningen, kampanjpriser etc.
    3 mån sedan
  • Usel
    Följer man deras webbshop så märker man att de kör om sina reor om och om igen. Oftast har dem en nedräkning som pågår några dagar, när tiden nått sitt slut så börjar rean om och dem uppdaterar bara slut-datumet på rean. Med knappt några prisjusteringar på varorna. Lita inte på det överkryssade priset.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Usel
    Det skulle varit bra om dessa tok en kurs i kundservice.

    Jag beställde ett skåp. En av knopparna hade fel med gängorna. Jag fick besked om att jag enbart fick hjälp om jag kunde ta bild på felet! Problemen är att det går inte riktig att ta en bild inuti ett 3 mm hål på en knopp!Jag fick köpa nya knoppar en annan stans.

    Jag tänker handlar man på detta sätt gällande små saker hur ska det inte vare gällande större. Därför kommer jag inte att handla här igen.

    Tråkigt för man vill ju gärna inte klaga.
    4 mån sedan
  • Usel
    Fruktansvärt missnöjd.
    Beställde tre möbler, bäddsoffa, tv-bänk samt soffbord i början på januari.
    Fick då ett mail att alla skulle levereras mellan 25 januari samt 3 februari.
    När vi var framme vid 15 februari så hörde jag av mig till fb för att höra med dom men då hade dom ingen bra förklaring till att det inte hade gått iväg.
    Då sade dom bara till mig att det skulle gå iväg snarast.
    När vi var framme i slutet av februari hörde jag av mig igen.
    Denna gång så påstår dom att dom har "förseningar på deras lager" och säger att dom ska flytta över två av sakerna till det lager där dom har den tredje saken.
    Sagt och gjort tydligen så får jag ett mail att mina varor är på väg, och då alla tre.
    Tar sedan ett bra tag närmare bestämt fram till drygt 10 mars innan jag får varorna.
    Då har jag endast fått bäddsoffan och tv-bänken.
    Avvaktar sedan några dagar i väntan på soffbordet.
    20 mars pratar jag med dom igen och då påstår dom att bordet också gått iväg men att DHL måste slarvat bort detta.
    2 April så kommer äntligen bordet.
    Det tog oss alltså 3 månader från beställningen att få bordet. Dessutom när jag väl fick leveransen så fanns det ingen monteringsskiss så jag fick helt enkelt gissa mig till hur allt skulle sitta.
    Dessutom blev jag ganska irriterad med att dom inte erbjöd någonting alls i kompensation för vår väntetid.
    Bra priser, absolut. Men leveranserna samt servicen är pinsam.
    Första och enda gången jag handlar på furniturebox.
    4 mån sedan
  • Usel
    Oseriösa med sitt "Alltid rea" upplägg.. kundservicen i kombination med DHL bjuder på lika dålig kvalité som möblerna. Produkterna jag köpt är jag besviken på.. Båda soffa och säng se nedan.

    Soffa Connect U Höger:

    Efter ca 8-9 månader så sticker det upp trådar ur klädseln på alla dynor, dynorna är redan nedsjunkna, soffan knakar i stommen och i byglarna, en divan är skev, passformen på dynorna är katastrofala.. Felskurna typ, går inte att slippa glipor mellan kuddarna. Känns tråkigt när man lagt 8000 (sittpuffarna tar dom 1000 kr st för...)

    Det enda positiva är att jag vet att jag skulle kunna få sämre soffa för samma peng..

    Säng Happy 180:

    Även denna knakar i stommen, dålig passform på klädslarna, framförallt på madrassbottnarna (som f.ö är omöjliga att skruva ihop raka.), omöjligt att inte få skarv mellan pocketena som är av undermåttlig kvalité, får ont i ryggen trots modell dyrare bäddmadrass.. Madrasserna är även mindre än madrassbottnarna vilket ger ett billigt intryck.. Bottnarna ger inte heller något mjukt intryck eftersom det inte finns någon vaddering..

    Ne Furniturebox, besviken helt enkelt... Man skall inte behöva känna att man vill ha nya möbler när man redan lagt ca 16.000 för bara ett halvårsedan.. När det är dags för nya så vänder jag mig tyvärr också någon annanstans.

    EDIT: Har nu lyckats lura iväg möblerna till nya ägare som körde land och rike för de här åtråvärda produkterna.. Kanske var det era "webbkunder"?

    Kristoffer
    7 mån sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Usel
    Vi är mycket besvikna på kvalitén på produkten och servicen från företaget.

    Vi köpte en soffa som efter bara ca 2 år började ge sig i stommen samt att klädseln inte klarade en enda tvätt. Och furniturebox är ointresserade av att hjälpa till.

    Stommen började knarra kraftigt. Vi kontaktade furniturebox som sa att detta inte var ett fel och förslog att det kanske berodde på luftfuktigheten i rummet. Jaha, tänkte vi, det kanske går att dra åt lite skruvar i stommen för att minska på knarret.

    Värre var dock att vi tvättade klädseln en gång. Enligt anvisningarna i 30 grader och lät den lufttorka. Detta gjorde att sömmarna började gå upp på ett par kuddar. Blixtlås lossnade och stoppningen kom fram. Vi kontaktade furniturebox och frågade om de kunde ersätta klädseln. Nej det kunde de inte lät de meddela. Det hade tydligen gått för lång tid från att vi upptäckte problemet till att vi kontaktade dem och därför nekade de reklamation, trots att garantitiden på 3 år fortfarande gällde. Vi höll på att flytta när det hände så att hantera en reklamation av soffklädseln var inte det första vi tänkte på. Vi ifrågasatte deras beslut men från och med det var det helt tyst från kundtjänsten - de bemödade sig inte ens att svara igen.

    Så nu har vi en soffa som började bli i skick att bytas ut efter strax över 2 år. Värt att nämna var att vi tidigt hade IKEA-soffa som höll för att tvättas ett par gånger utan att det påverkade skicket och som dessutom var billigare.
    4 mån sedan
  • Usel
    Köpte (dumt nog) en möbel från fb via cdon. Vilket misstag. För det första tog det sex veckor för möbeln att levereras, och när den väl kom är det inkomplett. Det fattas skruvar. Det är lördag eftermiddag och jag ringer kundservice som inte får, men gärna vill hjälpa mig, eftersom den är köpt via cdon. Ni som är bevandrade vet att cdon inte går att få kontakt eller hjälp av. Det känns tragiskt att man skall betala en enda krona till det här företaget. Supporten hjälper alltså inte er kunder som beställt via cdon. Köp aldrig från fb eller cdon.
    Intressant hur de lyckats få en så kraftigt missvisande genomsnitt på omdömena också. Man kan ju undra varför alla som skriver från prisjakt mer eller mindre är missnöjda, medan "webbkunder" lyckats så bra.
    6 mån sedan
  • Usel
    4 (fyra månader) för att få leverans, och då får man ett HALVT bord!
    Löser dom det, nä, över en månad OÄNDLIGT antal samtal till den sk kundtjänsten som gång på gång lovar att ringa tillbaka vilket dom ALDRIG gjort!
    Snälla prisjakt, kan ni rensa bort alla omdömen som kommer från "kund i webbutiken", som snedvrider totala betyget och inte på något vis går att bedöma om det är Furniturebox själva som skrivit,, för konstigt nog är dom så gott som 100% översvallande positiva till skillnad från övriga omdömen.
    6 mån sedan
  • Usel
    Jättedålig service. Dom skickade fel varor och jag fick inte mina rätta varor i tid. Jag fick krångla med returen: skriva ut lappar, ringa och boka med DHL för upphämtning och sedan passa en tid när dom ska komma och hämta. Jag fick tjata mig till att dom skulle fixa med att boka med DHL. Inte heller kunde dom ge någon slags kompensation för allt besvär. Kundservicen och returärenden är katastrof. Jag kommer inte att handla här igen.
    6 mån sedan
  • Usel
    Sjukt missvisande priser!

    Har kollat på ett bord i snart en månads tid. Länk:
    https://www.furniturebox.se/sv/artiklar/manchester-matbord-180-ek-mork.html

    "Rabatten" baseras på det rekommenderade pris (som jag för övrigt inte hittar hos någon annan återförsäljare eller har sett Furniturebox sälja bordet för). Dessutom är det konstant reor med "upp till 60%" rabatt - väldigt missvisande marknadsföring för kunder. Man känner ett "skynda fynda" behov skapas. Har olika printscreens om någon är intresserad av att se det här svart på vitt.

    Dessutom, gällande samma bord som nu är med på "januari-rean" så är det trots det samma pris som i förrgår på deras "lager-rensning" där det inte var någon rea på det här bordet.

    Ärligt talat... förstår att folk handlar då man lätt tror att man får ett bra pris, personligen spyr jag lite i munnen. Hittar dock inte det för övrigt väldigt fina bordet någon annan stans.

    Mitt omdöme är alltså inte baserat på något köp för det har jag inte gjort än, så kan inte betygsätta deras kundservice, leveranstider och dylikt. Ville bara ge folket en liten heads up!

    /Robin
    7 mån sedan
  • Utmärkt
    Jag har beställt 6 möbler från dem och det har fungerat utmärkt. Perfekt om man inte har bil och avskyr shopping :) Jag ser att flera har haft problem med felaktig leveranstid och även jag har haft problem med detta när jag beställt av ConfidentLiving. Inte med FurnitureBox dock, så jag har större förtroende för dem. Det verkar vara svårt att hålla koll på lagerstatus för den här typen av företag.
    7 mån sedan
  • Usel
    Beställde möbler, väntade i 3 veckor och fick aldrig hem leveransen. Ringde för att höra hur det ligger till och fick veta att den modellen vi hade beställt hade tagit slut. Blev otroligt besviken att INGEN ringde och hörde av sig. Blev dubbel fakturerad (beställt uppbärning) och blev lovad att det skulle korrigeras. Det blev inte rätt så jag fick ringa och påpeka det 2 gånger. Kommer aldrig handla från Furniturebox :/

    Usel service, okunnig personal som glömmer vad dem lovar.
    8 mån sedan
  • Usel
    Skickar SMS spam till mobilen, som jag aldrig gått med på, bara för att jag handlat där för några år sedan...
    8 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställt soffbord och utemöbler från furniturebox och allt har fungerat mycket bra. Toppen kundservice som svarar mycket snabbt och löser problem på ett bra sätt.

    Det som tar bort två stjärnor är deras så kallade rea, det är ordinarie priser. Finns ingen rea.
    9 mån sedan
  • Usel
    Köpte en skrivbordsstol där höj-/sänkningsmekaniken började krångla redan ett och ett halvt år senare, kontaktade kundservice med tydlig beskrivning och allt, fick aldrig något svar.
    Med tanken på kvalitén och service är priserna allt för höga, och sen försöker de alltid lurar folk med att der är REA fast det är typ alltid REA ändå, verkar lite oseriöst att göra så tycker jag.
    9 mån sedan
  • Usel
    Vi har beställt ett bord - priset var bra, leverans 1,5 vecka. Vara var inte skadat, men vi beslutade att den inte passar ihop med andra möbler (vi har prov-ihopskruvat bordet - utan att dra åt skruvarna).

    När vi ville returnera bordet (igen, i säljbar skick, packat på samma sätt som vi fick det) fick vi veta att vi inte får göra det. Efter några veckors diskussion med väldigt oprofessionell och bråkig kundtjänst fick vi använda oss av ARN. ARN hjälpte oss och till slut så fick vi returnera bordet.

    Jag handlar rätt mycket på nätet och varit i chock hur Furniturebox hanterar sina kunder. Aldrig mer!
    9 mån sedan
  • Dålig
    Beställde en tv bänk i slutet av augusti.
    Tre veckor senare fick jag den.
    Det första jag såg när jag öppnade emballaget va en trasig (nästan helt mosad) bottenskiva.
    Gjorde en skadeanmälan men hörde inget på ca 10 dagar.
    Ringde efter det till Furnirurebox och fick löfte om en ny.
    2 veckor efter det får jag ett mail att en ny är på väg.
    5 veckor efter löftet om en ny har jag fortfarande inte sett röken av någon som är på väg.
    Har ringt Klarna 3 gånger och bett dom skjuta upp fakturan.
    Det är nu gått nästan 10 veckor sen beställningen!

    Nä fy fan vilket uselt företag. Den absolut sämsta kundkontakten och servicen jag vart med om någon gång.
    Kommer aldrig ens tänka tanken att köpa något här ifrån någon mer gång och vill heller aldrig höra ordet Furniturebox igen. :(

    Uppdatering: Bottenskivan är här.
    Det som är positivt är att allt passar och det va enkelt att montera bänken.
    Är fortfarande förbannad på Furniturebox p.g.a att dom måste bli betydligt bättre på att kolla upp tillverkaren hur dom packar det dom producerar.
    T.ex fanns det inga transportskydd överhuvudtaget, allt låg bara i en pappkartong utan något annat skydd runt om.
    Sen beträffande kvalité. så får man vad man betalar för och jag hade heller inte väntat mig annat...
    9 mån sedan
  • Utmärkt
    Det är lätt att bli lite förskräckt när man läser kommentarerna här, det kändes lite riskfyllt att beställa om jag ska vara ärlig. Det var nog tur att jag kollade på kommentarerna EFTER köpet, annars hade jag nog inte beställt..

    Hur som helst, jag beställde 4:e, den 7:e var soffan vid min dörr, vilket jag tycker är snabbt jobbat. Jag är nöjd och kommer nog beställa därifrån igen. Kvalitéen på soffan, ptja, jag gav runt 4800:- och för det priset så är det helt okej, visar sig väl med tiden också..

    Om jag ska hitta något negativt.. (-1 stjärna); det var ett stort hål på undersidan av soffan, tyget hade gått sönder. Inte för att det spelar så stor roll, hade varit värre om något annat varit skadat.. Benen är redan ditskruvade på soffan, det är dåligt. Dessa bör såklart inte vara på eftersom soffor är extremt otympliga som dom är, blev till att skruva och dona i trapphuset, hade gärna sluppit.. Soffan är f.ö "f.ö ARNIS L-Soffa Vänster Svart/Mörkgrå"
    10 mån sedan
  • Utmärkt
    Var kritisk mot ett beställa här efter alla negativa kommentarer osv. Men trotsade det och beställde en Felicia säng 180 på rean.

    Sängen kom efter drygt en vecka. Dock visade det sig att en träbit gått sönder i frakten, vilket också chauffören påpekade att den fanns chans till detta då kartongerna var något tilltryckta.

    Skickade då mail till furniturebox med bilder osv, fick inget svar på 24h så ringde istället och en i kundtjänsten svarade och hittade mitt mail. Kollade på bilderna och skulle återkomma med ett svar via mail senare under dagen.

    Fick då svaret att en ny skulle skickas och att jag skulle få sms när den skulle levereras.

    Väntade 3 dagar sedan kom den hem. Och nu har jag en ny, skön säng hemma.

    Antingen har ni som fått en dålig uppfattning otur när ni beställt eller gör ni inte på rätt sätt vid returer/skador.

    Toppbetyg från oss iallafall!
    10 mån sedan
  • Usel
    Varorna är trasiga när de kommer, otroligt dålig service och verkar omöjligt att reklamera varor.
    10 mån sedan
  • Usel
    Sämsta skit som finns, priserna är billiga och du får kvalitet där efter.

    Bästellde en loungegrupp till uteplatsen , leveransen va oacceptabelt lång så leversnstiden dom skriver på hemsidan kan du ju göra 3 gånger så lång iaf så stämmer det.

    När väl prylarna kom så både saknades det delar till soffan och ett par delar vår så dåligt tillverkade att dom inte gick att montera. Och funiturebox kunde inte ens leverera det som saknades och ej heller det som var feltillverkat

    Ska man tvunget bästella ifrån det här skitföretaget så välj om möjligt faktura som betalas ett par månader senare så du slipper ligga ute med pengar Medans du reklamerar det du bästellt, för reklamera kommer du garanterat få göra.
    11 mån sedan
  • Usel
    Tyvärr mycket missnöjd med beställningen, bristande kvalitén och den (mer eller mindre) totala avsaknaden av kundservice. Spelar ingen roll när på året du försöker kontakta Furniturebox, de har alltid "något längre handläggningstider än normalt"...
    11 mån sedan
  • Usel
    La en beställning så fort ett bord var åter i lager 9 augusti. Utlovad leverans var 17 till 26 augusti. Dagens datum är 8 september och inget bord är skickat vad jag vet. Inte ett ljud har jag hört från dem trots att jag mailat dem. Kommer ej att beställa här igen, finns gott om andra webbutiker.

    En kommentar till övriga kommentarer... Sluta ge betyg när ni inte ens fått era beställda varor! Det ger ett helt missvisande betyg som de inte är värda!
    11 mån sedan
  • Dålig
    Beställning Leverans Retur
    Har reklamerat bordet för mer än en vecka sedan och har inte hört ett pip från er
  • Perfekt
    Beställning
    Allt gick väldigt smidigt. Jag kommer att ha med omdömen när jag fått varan hem.
  • Perfekt
    Beställning
    Hur bra som helst
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Allt fungerade som utlovat, transportören skötte sig utmärkt