Eldirekt
  • Elutbildad personal
  • Snabbare service - Eget lager
  • Låg frakt
lbs129
lbs129

73 omdömen

OK
3 månader sedan

Har handlat här tre gånger om jag minns rätt. Första och andra gången felfritt men tredje gången kom ingen leverans på flera veckor förrän jag hörde av mig till kundservice och frågade. Då dök beställningen upp väldigt snabbt. På det hela taget ställer jag mig lite tveksam till Eldirekt.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
5 månader sedan

Beställde ett elskåp från ElDirekt i slutet på förra året. Beloppet, 2.466 kr, drogs från kontot kort därefter. Inget levererades dock. Efter mail-förfrågan, i februari, blev svaret att detta helt normala och vanliga elskåp är slut hos återförsäljaren??? Nu i mars kom plötsligt mail om kvitto på återköp. Jag väntar på elskåpet som skulle monterats för flera månader sedan. Återbetalning av 2.466 kr syns inte heller. ElDirekt... Bra eller Anus? Omdöme just nu... Riktigt söligt brundrypande Ap-anus! Redigering av omdöme. I dag 2022-03-23 återbetalades det inbetalade beloppet av 2.466 kr som ElDirekt påstod sig sälja elcentralen för. Jag har inte begärt återbetalning, jag vill ha elcentralen jag beställt och betalat för. Är jag då nöjd kund? Köpt central levererades inte trots att ElDirekt drog köpesumman från kontot vid beställning. Elektrikern väntar, elcentralen behöver monteras och ElDirekt håller inne med både elcentral och inbetald kostnad för denna. Är jag då nöjd kund?? Efter Googling ser jag nu att de fortfarande erbjuder samma elcentral, som nu inte verkar vara slut hos återförsäljaren, för det klart högre priset av 3.404 kr. https://www.eldirekt.se/elmaterial/central-och-norm/hager/hager-formonterade-elcentraler Blir jag nöjd kund av detta??? Har fortfarande ingen elcentral beställd av ElDirekt förra året. En beställning från annan leverantör förra året vore troligen redan monterad och klar. Omdömet för ElDirekt blir fortfarande uselt. ElDirekt verkar leka med kundernas behov av elmaterial för sin egen finansiella vinning av materialpriser. Skärpning!

Eldirekt svarar:2022-03-24
Hej! I sviterna efter pandemin har vi haft ett par tillverkare som ligger efter i tillverkning och leveranser. Av den anledningen har vi märkt vissa produkter med lagerstatusen "Okänd leveranstid, kontakta gärna oss innan köp". Du får gärna kontakta mig direkt på [email protected] eller på direktnummer 040-251405 se kan jag kolla exakt vad som har hänt med din order. Mvh Johan Norman
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
6 månader sedan

Riktigt dåliga på leverans. Väntade i nästan 2 månader på mina varor (Vägguttag och uttagsdosor). Inget meddelande från dem om förseningar och inga svar på e-post om vad som orsakade fördröjningen. Ingen förklaring till förseningen vid leverans - avråder bestämt från att handla av dem.

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
2 år sedan
Via butik

Bra

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
2 år sedan
Via butik

Bra info vid frågor innan köp.

Gästanvändare
Gästanvändare
Dålig
2 år sedan

Har väntat i ca två månader på en vara jag beställt. Har inte fått något besked utan har själv fått mejla och frågat. Vid förfrågan säger de att de inte kan ge något besked, men att jag gärna får annullera beställningen.

g
gamepoint_se

15 omdömen

Usel
2 år sedan

Beställde vara som enl. sidan skulle vara i lager. Efter tre veckor mailar jag men inget svar. Efter ytterligare en vecka mailar jag igen och får besked om att den varan jag beställt inte säljs längre men att jag kan få en annan modell utan att betala extra. Oklart om den andra modellen var bättre än den jag ville ha. Hävde köpet och hoppas pengarna kommer tillbaka utan mer strul.

K
Kenneth

1 omdöme

Usel
2 år sedan

Jag beställde bl.a. en Schneider dimmerpuck. Jag fick en Schneider kartong men inuti kartongen låg en begagnad Eltaco dimmerpuck. Fick ett svar via mejl att "de här var ju inte bra". Det var i och för sig inget problem att byta mot rätt dimmerpuck. Har mejlet dem flera gånger efter jag fått rätt dimmerpuck och frågat hur de hanterar och kontrollerar material som returnerats av annan kund, det har gått 3 veckor och jag får inget svar. Hade även en fråga varför dimmerpucken var 110kr dyrare än i en annan nätbutik som tar 59kr i frakt, så Eldirekt är kanske inte så billiga? Hade ni svarat på mina mejl hade ni fått bättre omdöme.

Betyg köpupplevelse

1.9Dålig
3 omdömen

Om butiken

Eldirekt

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

SwishVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.eldirekt.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: ELDIREKT AB

Organisationsnr: 556919-6214

Information hos allabolag.se