Prisjakt
Annons
Retrospelbutiken
  • Mängder av olika brädspel
  • Stort utbud av begagnade spel
  • Vi köper in alla TV-spel
4.4Utmärkt
170 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

P
Per Näsström
2 omdömen
Dålig6 dagar sedan

Riktigt förlegad kundtjänstteknik. Hade en öppen chatt med någon som skulle avbryta min order men sluta svara, enligt telefonsamtal hade de ont om människor så antar att personen fick släppa chatten och ge sig av utan att säga nått, vilket i sig känns oprofessionellt. Sedan var chatten nedstängd och du kunde istället skicka ett meddelande, efter man tryckt för att skicka meddelandet stängdes chattfönstret enbart utan bekräftelse på att det gått igenom. Inget bekräftelsemejl skickas till mejlen du angivit.Detta skulle inte vara ett problem om man bara själv kunde logga in på sidan och ta bort sin order vilket de heller inte har stöd för.

Retrospelbutiken svarar:2025-08-27
Hej. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback. Det är olyckligt att du inte fick hjälp i din startade chatt. Vi mottog dock dina meddelanden och fick det snabbt löst efter att du strax efter ringde oss. Vi kunde därefter annullera förbokningen direkt. Vi ser även att du gjort en ny order på samma produkt på ett annat format. Om det är något du vill förändra så kan du alltid kontakta oss på Telefon, chatt eller e-post. Mvh Retrospelbutiken.se
m
meduxxa
1 omdöme
Utmärkt15 dagar sedan

Jätte bra kundtjänst och fick hjälp snabbt efter jag råkat göra fel!

S
SubzeroNr1
43 omdömen
OKRedigerades en månad sedan

Är kanske bortskämd med att tex Komplett eller Webhallen eller Elgiganten eller (fyll i vilket företag som helst) skickar produkten man betalat senast dagen efter beställning. Retrospelsbutiken fick en order 24/7 och 29/7 är det fortfarande "Sändningen har registrerats men ännu inte mottagits" av DHL. Så även om den skickas idag tar det iaf ett par dagar till innan jag har paketet i handen. Frågade dom idag 29/7 och fick då som svar att det ska vara hos DHL men det stämde inte enligt DHL, otroligt oseriöst beteende. Förstår inte varför jag inte kollade omdömen här först.. man ser helt klart en trend med hur dom beter sig mot sina kunder. Usel service här handlar man inte igen. Uppdatering: Det är så tråkigt att jag inte kunde få samma svar från chatten (2 gånger!) som jag sedan fick här! Hade tagit bort enormt mycket frustration om dom bara kunde vara tydlig mot kund. Ska det verkligen behövas ett negativt omdöme innan man får korrekt information? Ändrar dock upp betyget från "Uselt" till "Ok" eftersom Retrospelsbutiken snabbt valde att besvara kritiken, även om det var för sent och på en onödig plats.

Retrospelbutiken svarar:2025-07-29
Tack för att du delar din upplevelse – vi beklagar verkligen att det upplevts som oseriöst och att informationen från oss och DHL inte har stämt överens. Vi vill förtydliga att din beställning hämtades upp av DHL:s lastbil idag (29/7). När paketet hämtas av chauffören syns det dock inte direkt i DHL:s system, utan först senare på dagen när det registreras på deras terminal. Det kan därför se ut som att inget har hänt, trots att paketet faktiskt är på väg. DHL‑paket skickas på tisdagar och torsdagar. Din beställning kom in efter att DHL redan hade hämtat torsdagsleveranserna, och därför skickades den först idag, tisdag. Vi inser att detta inte framgått tillräckligt tydligt och ber om ursäkt för det. Vi tar till oss din feedback och vill gärna göra upplevelsen bättre för dig framöver. Om något fortfarande känns oklart får du gärna kontakta oss igen, så förklarar vi gärna mer utförligt. Med vänlig hälsning, Retrospelsbutiken
M
Mikael
1 omdöme
Utmärkten månad sedan

Bra hemsida, enklare & framförallt bättre priser än t.ex Tradera, blocket, mm.

M
Max
1 omdöme
Utmärkten månad sedan

Bara bra! Avbeställning gick perfekt. Förbeställning gick perfekt. Inga pröbbs.

C
Cal Kestis
2 omdömen
Utmärkten månad sedan

Köpte Magic The Gathering Final Fantasy kort. Även fina tärningar och plastfickor, allt gick kanon.

g
gabbe_tiby
1 omdöme
Utmärkten månad sedan

bra priser och smidiga leveranser. Kommer bli fler köp !

M
Mile
1 omdöme
Utmärkt3 månader sedan

Supersmidigt och bra priser

J
Johan
4 omdömen
Utmärkt3 månader sedan

Grymt bra priser, bra leveranser! Förbokade spel och titlar kommer i tid!

R
R7WdKPY3v4
6 omdömen
Usel3 månader sedan

Extremt oseriöst företag! De skriver på sin hemsida att de skickar måndagar om produkter finns i lager. Lägger en beställning på två produkter som finns i lager dagen innan. På måndagsmorgonen får jag mejl om att order är skickad. Dagarna går och det är nu onsdag och Postnord har ännu inte tagit emot paketet. Jag väljer att kontakta kundtjänst och det första de gör är att skylla på postnord att de ej skannat in paket osv. Men efter lite ifrågasättande av mig så erkänner de helt plötsligt att ordern inte alls skickats utan tydligen skall gå iväg idag istället... ber då de avbryta order men självklart går det inte då paketet tydligen ligger i säckar. EXTREMT dålig hantering och kundtjänst som ljuger en i ansiktet. Det enda de kunde erbjuda var en gratis retur. Undvik detta företag!

Om butiken

Retrospelbutiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.retrospelbutiken.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Spelbutiken Sweden AB

Organisationsnr: 556611-3212

Information hos allabolag.se