Kategorier
Prisjakt
Usel
en månad sedan
Inte fått någon hjälp, sämsta kundservicen. Överväger starkt att inte betala fakturan. Utan funktion länge och haft stort behov. De har noll koll.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
3 månader sedan
Finns ingen hejd på hur otroligt dåligt Telia kan bli? Samtal 1. Är dum nog att försöka knappa mig fram till teknisk support. På vägen uppger jag min mans personnr eftersom abonnemanget står på honom. Nästa fråga: -Står abonnemanget på dig? Om inte knappa in ditt personnummer och legitimera dig med ditt mobila bank-id. Jag gör så. När jag kommer fram säger supporten : Legitimera dig med mobilt bankid. - Det har jag ju redan gjort? - Det syns inte här....? - Nähä? - Jag måste verifiera att abonnemanget står på dig. - Jamen det gör det inte, det står på min man. Det var ju därför jag legitimerade mig innan. - Jamen då måste din man legitimera sig..... - ???? Det går inte han är på jobbet. Ska jag inte kunna utföra ärenden åt "oss"??! IDIOTI! Ringer en gång till utan att uppge något i knappvalen. Jag behöver en ny trådlös USB enhet till min dator för att kunna koppla upp mig mot routern. Sladd är inte möjligt. Förutom samma visa med id så meddelas när jag kommer fram, att dessa inte finns längre. -Nähä? Vad är alternativet? - Airties (antenn och sen med sladd från den till datorn) Jag har just förklarat att pga hur huset ser ut så kan vi inte dra sladd. -Jamen vi har slutat med USB anslutningarna. - Varför? - För att de är gamla. - Gamla? Den har fungerat jättebra till den gick sönder?! - Jaa.... TELIA! SÄMSTA EVER!
F
Felix

4 omdömen

Dålig
8 månader sedan
Visst, uppkopplingen telia kan erbjuda med bredband är fantastiskt bra. Hade jag baserat mitt omdöme på den så hade jag gett full pott. Tyvärr är deras router och övriga produkter helt värdelösa och lurar kunder som inte är så tech-savvy. Routern är förvisso gratis men bor du i stort hus och vill skaffa deras "smart" wifi eller vad dom kallar det så bör du spara dina pengar. AirTies, mesh nätverkslösningen min familj köpte för ca 2500 spänn (för 2 dubbelpack) fungerade ett tag men tappade uppkoppling konstant och nu har jag felsökt ca 6 månader med Telia angående dessa. Det går inte att hitta dom i nätverket längre och deras support erkänner att dom inte hsr mycket stöd för dessa supportmässigt och vill ni skicka ut tekniker. Istället tänker jag köpa ny router (finns många andra skäl till att göra detta även om du kör deras router utan airties) då det inte är så dyrt och kommer öka stabilitet rejält. Gällande airties så kan jag inte avråda tillräckligt från dessa. Köp ett 3 pack med till exempel tp-link eller ASUS mesh istället och bespara dig timmar av slösad tid och energi. Telia är dyrt, dom ger inte sina support agenter redskap nog att hjälpa sina kunder och väldigt shady i internstionella affärer (läs på om deras koppling till diktatorfamiljen i Kazakstan) om du bryr dig om sånt. 2/5 Felix solar.
c
cbl818n

18 omdömen

Utmärkt
9 månader sedan
Snabbt och bra utbud. Inget ”finstilt” som man blir lurad av. Priset är ju inte lägst men bra kvalitet som får kosta lite mer.
L
Lettie

2 omdömen

Usel
9 månader sedan
Telias kundtjänst är under all kritik. Har nu försökt lösa ett ärende med otroligt många dialoger via deras chatt, ärendet startas och när jag inte svarar inom 10 sek avslutas chatten av varje kundtjänstmedarbetare. Och ibland när jag får chansen att påbörja ett ärende - är det ingen som försöker lösa problemet på djupet. Snarare snabba svar och sen stänga chatten. Kundtjänsten är för snabba på att stänga ärenden och jag som kund får upp "chatten är nu avslutad" och kan inte börja om på nytt för att få hjälp i mitt ärende för där ligger det en bugg i systemet. Jag behöver få ett ärende löst där vi betalar för 100 mbit/sek, men enbart får ut 1-7 mbit/sek. Bytt router, flyttat routern närmare fönstret men utan resultat. Men ni hänvisar bara till att jag kan köpa till en IT tekniker med månadsavgift? Jag vill att produkterna jag köpt ska fungera och det bör ni hjälpa till med. Telia, ni måste värna mer om era kunder!
W
WISHM4STER

36 omdömen

Dålig
ett år sedan
Helt j*vla horribel hantering av webbordrar vid t.ex. ångrad beställning. Den 10/7 beställde jag en Apple Watch som skulle komma in den 13/7. Efter detta flyttades leveransdatum fram gång efter annan så pass att jag var tvungen köpa produkten (present) hos annan handlare. Nu börjar det störande; för att komma i kontakt med någon på Telia måste man ringa deras vanliga kundtjänst vilket innebär en vansinnig tid i telefonkö. Kom till slut fram (23/7) där en tjej makulerade beställningen. Döm av min förvåning när jag tre dagar senare får notis om att min beställning är packad och skickad. Hittar en mejladress till Telia som efter ett drygt dygn svarar att man inte hanterar så känsliga uppgifter via e-post varvid jag åter blir hänvisad till telefonkön, där sitter jag än.. I övrigt fungerar det bra.
P
PauliusB

55 omdömen

Usel
ett år sedan
They have no idea what phones they are selling. I have been in contact with 4! different persons in customer service, and all of them were wrong regarding Xperia 1 II phone when I asked about sim card quantity support. Each of them twice confirmed phone supports dual-sim, untill I persist pushing them to tripple check exact model of the phone. Apparently, no dualsim. They even told me to check phone specs on gsmarena.com! Really bad experience with customer support.
Alle090
Alle090

32 omdömen

Usel
ett år sedan
Är påtvingad med Telia Fiber (inlåst hyresvärd) som ISP leverantör och deras riktigt jävla usla utrustning. Detta med Telias falska "Telia Öppen Fiber" som inte alls är öppen utan bara erbjuder TELIA.... Telia ökar gärna priserna på sina tjänster, inte nog med att tillägga massor av skit som INGEN vill ha, te.x email. Därför är jag nu en stolt ägare av dessa emailaddresser; [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] Sedan har vi Telia´s KONTANTA sug efter pengar gör att dem även nu vill sälja dig... eller ditt data. Detta kommer dem fråga efter VARJE GÅNG DU LOGGAR IN på deras Portal.
Betyg köpupplevelse
2.1OK
6 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(1)
(0)
(0)
(2)
(3)

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.telia.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Telia Company AB

Organisationsnr: 556103-4249

Information hos allabolag.se