Sveriges nöjdaste kunder enl.
Svenskt kvalitetsindex.
Beställ på telia.se. Fri frakt

http://www.telia.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Telia Webbutik har fått betyget (4.17)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Vi fick nyligen Telias öppna fiber in till oss. Vi valde att ha Telia som vår leverantör då de är ett stort företag och vi av misstag antog att det betydde en seriös, pålitlig och stabil verksamhet.
    Tji fick vi!
    Sen skulle tjänsterna igång.. Vi hade sedan innan ett kanalpaket som nu försvunnit (Viasat silver), där fick vi olika svar varje gång vi ringde in. Beroende på vem vi pratade med (på både support och kundtjänst) så både kunde vi behålla vårt kanalpaket och inte behålla det (dessutom fick vi prata med ett helt arbetslag under ett och samma samtal för att det var så vårt att ge svar). Vi hade alltså trott på han som sa att vi kunde behålla vårt kanalpaket, men dagen då det skulle komma igång så hade vi inte kanalerna. För att paketet helt enkelt inte fanns! Då vi ÅTER IGEN ringde upp så fanns paketet visst, och det återstår bara att se om vi till slut får våra kanaler.
    Vi frågade om våra gamla tjänster hos Telia automatiskt skulle sägas upp då vi gick in i fibervärlden, jajamensan det skulle dom. Tills vi pratade med en annan som sa att han såg att vi inte sagt upp våra gamla tjänster ,och att det låg på oss att fixa.
    I all röra så fick vi faktiskt ut ett kompensationsbrev från Telia via vår hyresvärd, där de som "plåster på såren" erbjöd hela vårt område det stora kanalpaketet gratis i 3 månader. Men när vi ringde Telia så visste de ingenting om detta. Och då vi valt ett annat kanalpaket (billigare, men med typ samma kanaler) så fick vi ändå betala det. Vi fick alltså guldpaketet med någon enstaka mer kanal, men fick ändå betala för vårt andra paket som låg i bakgrunden. Dom kunde ha sagt; då får ni ert billigare kanalpaket gratis i 3 månader. Men nej, det gick inte. Efter mycket om och men så gjorde vi så att vi inte beställde något paket alls, och då kunde vi utnyttja kompensationen. Om vi får några kanaler efter dessa tre månader vet ingen, allra minst Telia själva. Det påstås att vi ska få dem, men om vi ringer in en gång till kan jag lova att vi får ett annat svar.

    Summa summaron; Håll er långt bort från Telia! Trots sin storlek och erfarenhet så är det en j ä v l a lekstuga där det sitter okunnig personal (uppenbarligen!) i kundtjänsterna som gissar sig till svar, vilket för oss blev 7 olika svar vid 7 olika samtal! Och lägg där till en telefonkö på i snitt 40 minuter. När vi krävde att få prata med en chef så var allt denne kunde göra att skicka ut ett internt mail till alla om att de skulle skärpa sig, typ. Ingen kompensation, och heller kommer ingenting att förändras hos dem.
    22 dagar sedan
  • Perfekt
    Telia är Telia, alltid blivit bra bemött och har fått den hjälp man kan förvänta sig.
    har råkat ut för en del strul, men Telia har alltid varit bra!
    1 mån sedan
  • Usel
    Skulle köpa en iPhone 6s 32gb på deras hemsida. Stod klart och tydligt att den kostade 5990:- med kontantkort. När jag kom till betalning var priser plötsligt 6390:-. Kundservice på chatt sa bara att det stod fel, att 5990:- var för 16gb (en telefon de inte ens har). Som tack för hjälpen att upptäcka felet fick jag.. ingenting. Lockpriser. Det nya svarta?
    2 mån sedan
  • Usel
    Telias kundtjänst håller inte vad de lovar och är inte lösningsorienterade. Men som vanligt så gäller en nöjd kund berättar för en person och en missnöjd berättar för alla som orkar lyssna.
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    Inga som helst problem vid beställning.
    Kundservicen har varit utmärkt och inga som helst problem!
    7 mån sedan
  • Usel
    Jag bytte leverantör från Tele2 till Telia i samband med telefonbyte. Utgick ifrån att ett stort känt företag som telia behandlade kunder med respekt. Har inget att klaga på vid köp av telefon, fick med lite extraprylar som hörlur och valde även ett litet skyddsfodral-

    Telefonen har fungerat sådär 4g lyser med sin frånvaro rätt ofta fast jag bor i Täby med massor av master. Med det stora felet började efter några månader med att folk inte hörde mig när jag ringde upp fast de hördes hur bra som helst. Det slutade med att samtalen avslutades med mig skrikandes HALLÅ. Vid dessa tillfällen var signalen stark så det berodde på något annat. Jag gick då tillbaks till Telia-butiken för en garantireparation eftersom det bara gått 5 månader. De kollade telefonen och skrev upp om det fanns synliga skador. OK inget sådant då jag haft den i fodralet och inte tappad den. Efter några dagar får jag ett servicebesked att skador beror på yttre påverkan skärmen är trasig och måste bytas innan man kan titta på problemet med mikrofonen. Jag går då tillbaks till butiken i tron att de fått fel telefon, min har aldrig varit trasig i skärmen. Då visar man en bild från servicefirman där man ser en spricka i hörnet. Jag påpekar att de ju kontrollerat innan att telefonen inte var skadad och att de måste ha hänt efter att jag lämnade den utan sitt fodral till dem. De säger att det går ju att reklamera till posten men sannolikheten att jag skall få rätt är minimal några tiondels procent. Själva anser de sig inte kunna göra något utan jag måste betala över 2.000 kr innan man kan kolla garantifelet. vad som händer sen kan man fundera på då får jag väl betala nästa rep oxå. Jag ringde kundtjänst i hopp om att jag skulle bli bättre bemött
    mitt företag har varit kund hos telia i över 30 år så man kan förvänta sig ett bra bemötande-MEN icke samma sak vi kan inte göra något du får gå tillbaks till butiken det är deras ansvar Ett jävl... dåligt bemötande de skyller ifrån sig på sony posten osv.
    Vad har hänt med det gamla Telia som stod för kvalitet. Här på prisjakt har de rekorddåliga 2,8 i betyg. Om de inte löser detta på ett bra sätt idag när jag går tillbaks igen till butiken så kommer jag att rekomendera att INTE anlita Telia bland mina affärsbekanta och vänner. Det är Telias ansvar då det själva konstaterat att inga skador fanns när jag lämnade telefonen men att de hittades av serviceverkstaden. De yttre skadorna har då uppkommit efter att jag lämnade den och av Telia posten eller verkstaden. Ett seriöst företag skall inte kräva att kunden skall stå för kostnaden.
    8 mån sedan
  • Usel
    Blåsningen!
    Den 6 mars beställde jag en telefon med kontantkort.
    Den 8 mars hämtade jag ut paketet.Den 9 mars ringde jag och berättade att jag inte fick telefonen att fungera. Stod "ogiltligt eller skadat sim" i telefonen hur jag än försökte. Då fick jag besked att vi skulle prova med ett nytt simkort, som kom några dagar senare. Det hjälpte tyvärr inte, så jag ringde igen och pratade med Doa. Hon lovade mig att sända en retursedel på telefonen och sända en ny när de fått returen. Sen fick jag ett mejl från henne. Där skrev hon. Det har gått mer än 7 dagar sedan beställning så vi kan inte felanmälan ifrån oss på Telia. och en länk där jag skulle skriva ut en fraktsedel till Telia:s verkstad som jag skulle sända telefonen till. Skickade telefonen till verkstaden eftersom det inte gör mig något om jag får en ny eller om de fixar den felaktiga. Telia skickade telefonen vidare till Mobylife eftersom de inte heller fick telefonen att fungera. Fick mejl från reperatören den 24mars som påstår att det är jag som har fördärvat telefonen. Jag har ringt Telia 2 gånger sedan dess och frågat om det är ert beslut att jag ska bli utan telefon och bli tvungen att dessutom betala en faktura för att reperatören ska skrota min nya telefon. Båda gånger har jag blivit lovad att Telia ska ringa upp mig och ge mig ett besked om vad som händer, men ingen ringer mig. Jag sänder ett mejl istället. Telia ska ju besvara mejl inom 24 timmar, men ingen har besvarat mitt mejl. Den 5 april ringer jag Telia igen och pratar med en kille som lovade mig att mejla Mobylife och förklara att Telia behandlat mig fel och att Mobylife skulle fixa min telefon. Efter 2 kontakter med Mobylife har de fortfarande inte fått något mejl från Telia och dessutom informerat mig om att kortsläsarfel aldrig går på garantin. Telia lovar mycket, men det händer inget. Nu får jag väl bara invänta räkningen för att Mobylife ska lägga telefonen i soporna
    10 mån sedan
  • Usel
    Beställningen av mobilen försvann liksom pengarna som jag betalt in. Gick åt många samtal för att få reda på det hela. Lovade ringa upp mig x flera men gjorde det inte. Katastrofalt företag.

    Uppdatering: Har fortfarande efter snart 2 månader inte lyckas få tillbaka mina pengar trots att problemet utrett. Dom är alltid väldigt engagerade när man ringer och lovar att det ska fixas och lovar återkomma men inget händer. Dom har helt enkelt stulit mina pengar. VARNING FÖR DETTA FÖRETAG!
    11 mån sedan ( Uppdaterat: 10 mån sedan )
  • Dålig
    Jag köpte 2 St Microsoft Lumia 550 och använde mig av ångerrätten och skev ut blanketten om ångerrätt och även skickade ett mejl till Telia och fick svar att när dom har tagit emot paketet så skulle det att 2-3 dagar. skickade paketet och den 16/3 kvitterad dom på Telia retur avd och sen hände det efter påsk fick jag nog och skrev till Telia och undrade vart min telefon hade tagit vägen för dom hade ju tagit i mot den och Telia skyllde på att ordersedeln ej var med. Men det var så att jag öppnade den lådan bara för att lägga i det pappret från konsumentverket och även ordersedeln var med i lådan i dag den 6/4 fick jag tillbaks pengarna efter jag var på Telia efter påsk och så lång tid ska det inte ta.
    Visst det var snabb leverans och bra packat och jag använde postförskott.
    Men jag trodde man kunde lita på Telia när man skickade tillbaka varor att när dom tar i mot en retur så ska man behandla den också riktigt och inte slarva bort den.

    JAG VÅGAR ALLDRIG MER HANDLA AV TELIA EFTER DETTA
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Deras kundtjänst är riktigt bra, de gånger jag ringt in för att jag har trubbel med t ex bredbandet har jag kommit fram till personer som kan vad de pratar om och när någon person gått bet i just mitt ärende har de snabbt kunnat koppla mig vidare till någon kollega som kan hjälpa mig. De ger ett proffsigt intryck. Idag ringde jag dem och bad om att få säga upp ett onödigt stort och dyrt tv-abonnemang den första personen jag pratade med förklarade att eftersom att jag samtidigt ville starta ett nytt abonnemang så var det bättre om jag pratade med en kollega till person 1, vips så fick jag tips om att jag kunde spara pengar eftersom att jag inte behövde köpa det abonnemang jag först tänkt och bad person 1 att aktivera åt mig eftersom att person 2 kunde produkterna bättre än mig som kund och antydningsvis även bättre än person 1. Min definition av en proffsig medarbetare består dels av att kunna erkänna för sig själv och kunden att man inte har den kunskap som krävs och be en kollega om hjälp. Mycket bra Telia supporten! Jag kunde dra av en stjärna för prisnivån på hårdvara och tjänster men nej, om en återförsäljare har en sådan styrka i sin eftermarknadsservice så kan återförsäljaren ta ut ett visst överpris, ni får full pott av mig!
    11 mån sedan
  • Utmärkt
    Köpte en Microsoft Lumia 550 i Telias webbutik. Sajten gav bra information och var enkelt att handla. Fick en mailbekräftelse direkt och fick paketet levererat som utlovat efter 2 dagar. Utnyttjade postförskott på grund av alla klagomål, uteblivna leveranser och problem med betalningar.
    11 mån sedan
  • 2016-02-19 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Telia har den sämsta Webb-sidan på internet, inte ens när man ringer och frågar får man rätt information.
    När min moder skulle säga upp TVn försökte Telia övertyga henne om att fortsätta betala för skiten. Försökte medvetet lura på henne något hon inte ville ha, de såg säkert personnumret och tänkte gamla människor kan man lura.
    1 år sedan
  • Usel
    Usel butik. Vara ska enligt muntligt löfte finnas i lager, men leveransdatum har flyttats fram fem gånger nu. Har ringt flera gånger där man lovar att varan skickas, men blir aldrig så. Tror faktiskt inte ens att de har varan som säljs, finns inte i någon teliabutik heller. Det värsta är att att kundtjänst är så extremt okunniga.

    Avbeställer mitt köp nu, ska vi se hur det går.

    Undvik, köp någon annanstans.
    1 år sedan
  • Usel
    Ha inte med dem att göra helt enkelt. Tyvärr lärde jag mig det den svåra vägen.
    1 år sedan
  • Usel
    Blir så trött på skandalbolaget Telia. Min gamla lur gick sönder och jag behövde en ny snabbt. Hade oturen eller det dåliga omdömet, hur man nu väljer att se saken, att försöka handla av Telia AB via deras webshop. Telia lovade två dagar leverans men har hittills bjudit på två veckors helvete istället.

    Trodde jag skulle få den telefon som jag beställde via webshoppen, men den uteblev. Endast betalningen (995 kr) drogs från mitt konto. Ingen orderbekräftelse, ingen leveransbekräftelse och naturligtvis ingen leverans av den mobiltelefon som jag betalt för. När jag kontaktade Telias kundtjänst så förnekade de att en beställning lagts hos dem. De förnekade även att pengar dragits från mitt konto. Fick ingen respons och ingen från Telia var villig att undersöka saken.

    Sånt agerande faller inte i god jord hos mig så jag fortsatte att kontakta Telia i tron att detta var ett misstag och ett misstag som Telia AB var villiga att lösa. Helt fel visade det sig. Mina e-postmeddelanden till Telia gick obesvarade. Jag tvingades köpa ytterligare en mobiltelefon, fast från en seriös aktör, för att kunna kommunicera med Telia. Väntade i telefonkö 40 minuter och när det blev min tur så kopplades samtalen bort, 45 minuters telefonkö ytterligare och när jag väl kom fram så lade personalen hos Telia helt sonika luren i örat på mig, så fortsatte det. Min frustration och ilska växte kan man ju lugnt säga.

    Vecka två erkänner Telia helt plötsligt att pengar KAN ha dragits från mitt konto, "för det kan hända ibland att beställningen inte registreras, men att betalning dras från kunders konton", var då föklaringen. Från Telias håll känner man alltså till bristerna i säkerheten i den egna webshoppen, men åtgärdar dem inte eller tar någon som helst form av ansvar för den skada som de vållar sina kunder.

    Nu har det gått drygt två veckor sedan köpet och Telia lovade en återbetalning under förra vecka, men det var ännu en lögn i en lång rad av lögner från Telias sida. Otroligt hur illa Telia sköts och otroligt hur man väljer att behandla sina kunder. Har varit i kontakt med Telia, från fotfolket upp till ledningen men inget vill ta ansvar för det som skett och ingen vill återbetala mina pengar som Telia stulit av mig. Har nu tvingats göra en polisanmälan avseende bedrägeri mot Telia AB, men vill varna alla som går i köptankar att undvika ruffel- och båg-företaget Telia AB och deras kriminellt usla webshop på Telia.se.

    Nöjda kunder verkar inte vara Telias grej helt enkelt, eller kunder och kundvård verkar inte vara Telias grej. Gör Er alla en tjänst och undvik detta skandalbolag som tror att alla pengar de ser är deras. Telia har en hel del att jobba på när det gäller etik & moral.
    1 år sedan
  • Usel
    Beställde en Gear fit från deras webbshop. Fick bekräftelse, väntade 3 dagar, dagen innan leveransdatum. Får jag bara ett brev att dom inte kan leverera varan och att den utgått ur deras sortiment ingen mer förklaring. Uselt aldrig mer telia
    1 år sedan
  • Usel
    Ger felia sämsta betyget en skit leverantör som bara suger ut pengar från sina kunder. Bryr sig inte om sina kunder för fem öre. Jag lämnar telia från o med nu
    1 år sedan
  • Bra
    Beställde en ny mobil med 6 månaders prat sms samt surf
    via deras chatt funktion och fick mobilen redan dagen efter till Ica butiken.Det var snabba tag det.

    Tyvärr så hade det skickats med en gammal refill check
    som var bäst före 31/8 2015 dvs en dag för gammal när paketet skickades.Hoppas nu att den saken löser sig efter att jag besökt deras butik för att få hjälp med detta
    och butiken beställde ett nytt,så att bara vänta nu.
    1 år sedan
  • Usel
    Beställde en Sony xperia tipo fick den 2 dagar efter beställningen! :) fast det var fel på skärmen skickade in den... när jag fick tillbacka den var det exakt samma fel kvar... jag bad dem att fixa skärmen. Då skrev dem att dem har redan lagat skärmen på mobilen om du vill att vi ska skicka in den igen får du betala en avgift på 400kr och då blev jag förbannad och slängde på luren...och fick stå ut med blinkande och konstiga streck på skärmen..... Telia 1/10 betyg rekommenderar inte!
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Ganska dålig
    Kräver att man anger personnummer för att handla.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Riktigt bra butik och trevlig personal, dels över kundservice och i Boråsbutiken. Förstår inte varför alla gnäller.
    2 år sedan
  • Dålig
    Telefonförsäljning: Riktiga svin! Lurade min gamla pappa och sa att om han band abonnemanget i två år och betalade 495 kr skulle han få LGs värstingtelefon (typ LG G3 kunde man tro). Han gick på det och hem kommer en F5 (förra årets billiga modell). När han ringer till telia ock klagar lyssnar de på inspelningen som tydligen bara är delen när han tackade ja till bindningen, inte själva lurendrejeri-säljsnacket. Tur att distansköplagen medger 30 dagars returrätt. Så mobilen gick att lämna tillbaka och abonnemanget hävt. På den punkten är Telia bra. Bara deras säljare som är skithögar. Ursäkta ordvalet.
    Butik: Ska du ha nytt SIM-kort går det smidigt men att handla, ja det kan bara lite trixiare.
    Var senast inne i butiken i Kista Gallerian för att köpa en Sonos play 5. Enligt prisjakt kostar den 3395kr men väl vid kassan säger expediten att den kostar 3495. Ok, jag tar den ändå men titta, står det inte 3395 på kartongen? Jovisst, men dator och hemsida säger 3495. Tar den i alla fall för jag har ett presentkort som gäller i Gallerian så en hundring kan jag leva med. Men ni förstår, Telia butiken accepterar inte de nya presentkorten. Bara vissa av de äldre. Vi har slutat med det säger killen.
    Kanske inte bara Telias fel utan även Gallerian som borde säkra att deras kort gäller alla butiker och inte bara vissa. Där spenderade man 20 minuter med köandet i onödan. Får bli kalsingar på Dressman eller glödlampor på Classe istället. Suck...
    2 år sedan
  • Usel
    Värdelös kundservice vid reklamation, något som ska vara garantiärende beskylls på kund. Lyssnar inte på mig som kund alls. Jag är både akademiskt utbildad inom mobilbranschen och arbetet åt en mobiltillverkare två år, och förstår hur relationerna bör se ut mellan olika parter. Telia har tydligen vikit sig på marknaden och står inte längre för den konsumenträtt som borde finnas i Sverige.. Mycket beklagligt.
    2 år sedan
  • Usel
    Har varit belåten av min LG D855 (köpt den 27 juni) tills den har visat en obehagligt beteende, nämligen min G3an stänger sig själv!
    Det enda vägen att få igång den igen kräver en anslutning till laddaren.
    Tills idag har detta fenomen upprepat sig vid sex olika tidpunkter. Batteriet vid alla tillfällen har aldrig varit under 50 %.

    Kontaktade LG support som svarade att "Eftersom den slår av sig själv helt så skulle jag rekommendera att ni tar mobiler till eran återförsäljare för en service eller ett utbyte, det är upp till åteförsäljaren i detta läge.
    Det är inget beteende som den ska ha."

    Telias svar på begäran av utbyte var "Med tanke på att den är äldre en sju dagar så kan jag tyvärr inte byta ut mobilen.

    Utan, den måste skickas på service i detta fall."

    Tur att jag förlägnde inte abonnemanget!
    2 år sedan
  • Usel
    Beställde sonos play:1. Väntat fyra veckor på en produkt som de skulle haft hemma. Fått ringa en mängd gånger till kundtjänst och det blir tyvärr bara fel. Nu efter sex-sju samtal väntar jag bara på min produkt. Inte haft strul med telia förut. Nu bara besviken.

    14/2 uppdatering. Ringde idag igen och fick besked att jag kanske skulle få paket den 25/2. Som kompensation skulle de dra av 500kr från min nästa räkning. De har väl insett att de inte har skött det så bra. Betyg upp på knappt godkänt

    28/2 uppdatering. Ringde idag igen och fick prata med en trött människa. Kunde inte lämna någon ny information hur det går med leveranserna av play:1. Sänker betyget på telia igen. Smått värdelösa

    19/3 uppdatering. Idag fick jag ett sms att min leverans skulle komma 24/4. Det är alltså 3 månaders lev. Helt sjukt men bra att de hörde av sig nu iaf. Första gången de gjort det. Suckar
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 år sedan )
  • Usel
    Beställde liksom andra en sonos 1 vit runt årsskiftet. Skulle enligt webshopen finnas i lager vilket är hela anledningen till att vi beställde där ifrån. Fick ett automatiskt beställningsmail direkt och det är den enda kommunikation vi fått från Telia. Vi har såklart fortfarande inte fått något. Fruktansvärt uselt fungerande näthandel. Kan fatta om en miss gjorts i lagervärdena men inte för så här många och det är helt absurt att man inte blivit kontaktad och informerad om vad som skett.
    Oerhört dåligt fungerande apparat.
    Skärp er Telia. Denna sonosfars kommer förstöra hela ert rykte på prisjakt vad det verkar och ni har tyvärr inte ansträngt er överhuvudtaget för att göra något åt det.
    2 år sedan
  • Usel
    Skulle kunna skriva en halv "novell" om hur usel Telias webshop samt service är. Men orkar inte lägga mer tid på de nu.

    Har pratat med 8-10 personer vid 3-4 tillfällen på deras "kundservice". Aldrig varit med om en sämre service. Ingen vet verkligen något. Eller kanske ännu värre, ingen tar något ansvar. Är precis som att Telia består av fyra företag där alla väljer den enkla vägen att peka på någon annan.

    Telia kan telefoni och borde verkligen nöja sig med det. Stäng er webshop, den skadar er helt säkert mer än vad den ger.

    Kommer ALDRIG att ens fundera på att köpa något i Telias webshop. Och tydligen har ni fortsatt Sonos på lager? Kanske dax att NÅGON tar ansvar hos Telia?

    Jag själv struntade i betygen när jag la min beställning. Mitt råd till er andra, välj ett annat alternativ.
    3 år sedan
  • Usel
    Det går tydligen inte att ge noll stjärnor eller minus, så det blir 1. Jag beställde en Sonos 5 som enligt uppgift fanns i lager. Efter två ändrade leveransdatum av Telia, med en total leveranstid på 6 veckor (!) från beställningsdatum, så bad jag att få avbryta köpet och få pengarna tillbaka. Bland den sämsta e-handelsupplevelsen jag har varit med om.
    3 år sedan
  • Dålig
    Uppdatering: nu har leveransdatum överskridits, kollade online. står fortfarande "finns i lager" på prisjakt. Min loggar jag in på telia står det att de får den på lager 26:e FEBRUARI dvs en månad fram i tiden... urkass.
    Gjorde en beställning stod att det fanns i lager på prisjakt, jag ringde till och med och frågade om den fanns i lager, vilket Telias representant sa att det gjorde.

    Nu får jag veta att jag måste vänta över två veckor på att produkten "eventuellt" kommer in i lager. oseriöst, jag blev lurad att handla av dom under falsk marknadsföring.

    När man ringer deras kundtjänst blev jag kopplad mellan olika avdelningar ingen vill ta på sig ansvaret föränn jag röt till att nu j****r tar ni ansvar och svarar på min fråga jag vill inte bli kopplad igen. Det finns inte ens ett val att få support med "webshoppen", så man blir kopplad mellan bredband, mobil, fast telefoni mm mm.

    Sedan är deras webshop väldigt förvirrande, försök få tekniska specifikationer på produkterna som säger något... eller en manual.

    Jag kan inte föreslå någon annan att handla med dom, jag upplever dom oseriösa, bluff telefonförsäljar företag vibbar. lovar guld och gröna skogar men håller inte vad de lovar.
    3 år sedan
  • Usel
    Ställde en fråga till kundtjänst...Efter över 1 vecka så orkade dem besvara mig.
    Dyrast på allt ! obegripligt med sämst kundtjänst!
    3 år sedan
  • Usel
    Har liknande scenario som SIB skrev nedan.

    Beställde en Sonos Play:5 och betalade direkt med kort. Pengana drogs direkt från kontot men fick ingen orderbekräftelse på ett par dagar. Ringde då upp Telia för att se att allt stod rätt till och de gjorde det givetvis inte... De kunde inte ens se att jag lagt någon order!
    Efter en hel del fram och tillbaka kunde de i alla fall betala tillbaka pengarna till mitt konto och vill jag ha varan fick jag göra en ny beställning.

    Gjorde då en ny beställning men med postförskott den här gången, fick leveransbekräftelse med mail och varan fanns i lager när jag beställde så allt väl så här långt.
    Men efter en vecka hade jag varken fått nått paket eller hört nått från Telia så ringde då upp dom igen. Då sa de att varan var restnoterad! Men att den fanns i lager när jag beställde kunde de inte förklara, de kunde inte heller svara på när den ska komma hem.

    Så här sitter jag utan någon Sonos Play:5 3 veckor efter beställningen lades...
    Att ett sånt så stort företag kan vara så fruktansvärt dåligt är mycket märkligt, nej aldrig mer Telia utan mindre handlare som man kan lita på får det bli!
    3 år sedan
  • Usel
    Beställde Sonos Play:5 och gjorde en direktbetalning.
    Pengarna drogs som de skulle från kontot.
    Efter att pengarna hade dragits så kom det ett felmeddelande på Telias hemsida.
    När jag kontakta dem samma dag så såg de inte att det hade fått en beställning.
    Jag bad dem kolla upp detta och de lovade att återkomma.
    1 vecka senare hade jag inte hört något utan ringde upp igen.
    Då hade de sätt att pengarna hade kommit in och sa att de skulle sätta tillbaka pengarna och att jag skulle ha dem om c:a 1 vecka. dvs 2 veckor efter att jag hade betalt.
    De kunde inte skicka ut Sonos Play:5.
    3 år sedan
  • Usel
    Man borde tagit till sig av andras omdömen... Upptäckte idag att telia tagit betalt dubbelt för en telefon jag köpte i oktober. Har kontaktat kundtjänst. Enda gången detta hänt mig - därav en etta i betyg. Om de lyckas fixa detta snabbt ökar jag omdömet till det dubbla...

    Uppdatering: Efter fyra dagar svarar de och vill ha fler uppgifter än det beställningsnummer som jag gett dem. Jag ger dem kreditkortsnummer och datum för transaktionen.
    Efter ytterligare fyra dagar vill de ha ett transaktionsnummer (som inte står på mitt registerutdrag - där står bara WWW.TELIA.SE FARSTA).

    Uppdatering2: Sedan jag till slut fick transaktionsnummer från Mastercard fick jag äntligen återbetalningen efter ytterligare en vecka.

    Nej - aldrig mer. Fick inte heller någon som helst kompensation för allt besvär.
    3 år sedan
  • Usel
    Beställde en företagstelefon för 3 veckor sedan i butik. Den skulle vara levererad veckan efter. Nu 3 veckor senare visar det sig att de inte ska få in den i butik öht. Ingen information om det under vägens gång och min beställning verkar magiskt ha försvunnit visade det sig. Nu fick jag göra om beställningen. Uruselt att behöva göra Telias jobb åt dem.
    3 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    3 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    3 år sedan
  • Usel
    Lämnade in en iphone för reklamation för 8 veckor sedan, har fortfarande inte fått tillbaka den. Varje gång jag frågar så får jag höra att den nog kommer snart. Har inte blivit erbjuden någon kompensation eller lånetelefon. Uselt, minst sagt. En vän som hade samma fel på sin identiska telefon fick den fixad på 1,5 vecka hos telenor.

    Telia verkar bry sig lika lite om sina kunder som människorna i de diktaturer de gör affärer med.
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde 100/100 bredband för 1,5 år sedan, kopplades in inom några minuter. Fick nedsatt pris + Spotify premium i 12 månader (som jag redan betalade för). Som mest kom jag då upp i hastigheter kring 200 Mbit/s både upp och ner. Enda negativa var att den router de skickade med var begränsad till 100/100 i både WAN & LAN, men med den egna router jag hade funkade det utmärkt.

    Efter ett år då jag precis skulle börja betala ordinarie pris igen för bredbandet får jag erbjudande om att uppgradera till 250/100 Mbit/s billigare än jag till och med betalade under det tidigare året och utan att förlänga bindningstiden. Trodde inte det var sant att jag kunde få det som redan existerande kund och även då Telia har monopol på fiberuppkopplingen i fastigheten. Nu kommer jag upp i 350 Mbit/s ner och 500 Mbit/s upp...

    Har endast slutat fungera 2 gånger, men då så kort att jag inte hunnit ringa supporten innan det är löst.

    Minus en stjärna för dålig router som inte kunde väljas bort + monopol på fiber-uppkopplingen (men de verkar sköta det galant).
    3 år sedan
  • Ganska dålig
    Beställde bredband 100/100 via fiber av telia. Har på ipaden hastigheter upp till 35 mbps när fler än jag surfar. Allt för ofta ligger jag dock på ca 0,5 mbps, även om jag ensam anväder nätverket. Tele2 hade ju högre hastigheter på deras 24 mbps abbonemang... Beställde av dörrförsäljare, det skulle skickas inom en vecka. En månad senare hade beställningen inte ens kommit in i systemet...
    3 år sedan
  • Usel
    Slutfaktura - vill aldrig se ett så värdelöst företag på svensk marknad.
    Om du har andra valmöjligheter, gå ALDRIG till detta företag.
    4 gånger har jag blivit lovad bättre abbonemang gällade mobiltelefon, ip-telefoni och bredband.
    Aldrig har detta levererats.
    3 år sedan
  • Dålig
    Man kan beställa och (ev) få produkten levererad. Det stora problemet med Telia - som jag ser det - är att man inte får någon som helst information under tiden mellan beställning och leverans. Leveransinformationen som står när man beställer är bara ljug - för mig stämde den inte alls. På grund av detta upplever jag köpet som väldigt dåligt. Andra (äkta) web-handlare ger jättebra info (antingen på websida eller via mail) - och om något är försenat så får man direkt info om detta - dock inte hos Telia. Jag fick ringa kundtjänst själv under 2 veckor (och ni vet ju vilka kötider det kan vara på detta...) och till slut kunde de berätta att varan skulle levereras. Till slut dök den upp - och då kan man bara hålla tummarna att man inte behöver utnyttja garantin...
    4 år sedan
  • Usel
    Jag beställde en w510 (Windows8 hybrid) ifrån telias webbshop trots alla dåliga omdömmen. Kontaktade dem innan och fick svar så tänkte att hur illa kan det vara?

    När jag fick hem datorn så var den trasig, blåskärm med "no bootable device" varpå jag kontaktade telia för att det skulle skicka ut en ny samt hämta upp min trasiga.

    Kundtjänsten tyckte då istället att jag skulle skicka min helt nya dator på lagning till Tyskland istället för att de skulle skicka en ny till mig. Jag fick tillslut tag i deras "Order Manager" som drog samma vals för mig. Telia har ett avtal med Acer om att sköta deras DOA, bla bla bla. Som kund är jag inte intresserad av deras avtal utan vill att de ska uppfylla sin leverans till mig genom att leverera en produkt som fungerar från början.

    Efter 10+ kontakter var det bara att häva köpet som återstod, så jag skickade tillbaka datorn på egen bekostnad. Efter 2 veckor kontaktade jag dem igen och då skulle de i alla fall betala ut pengarna. Som såklart kom i form av en bankgiro-utbetalning så jag måste ta mig till ett Nordea-kontor och betala 50kr för att få pengarna, suck.

    Så fail ifrån början till slut kan man säga. Deras kundtjänst är okunnig. Deras rutiner är dåliga. Kundfokus är lika med noll.
    4 år sedan
  • Acceptabel
    Fick vänta över 50 min i supporten, när man väl var framme kom det fram att jag
    stått i fel kö!:/ Men det var en trevlig tjej som hjälpte mig vidare och allt löste sig smidigare
    efter det. Skulle vart tydligare instruktioner vart man ska ringa.
    4 år sedan
  • Knappt godkänd
    Websidan är det väl inget fel på och det är enkelt att beställa. Vad jag däremot saknar (även på deras konkurrenters sidor) är möjligheten att avbeställa. Nu måste jag ringa och sitta i telefonkö! Givetvis vill de att detta ska vara så krångligt som möjligt för alltid hindrar det någon från att avbeställa. Nät det sedan är gjort är det säkrast att ringa och kontrollera senare att de verkligen är avbeställt har jag fått erfara!
    Kundinfo vid driftstörningar är obefintlig.
    Se för guds skull till att inte betala för mycket när faktrurona kommer. Då får du tillbaka ett utbetalningskort som butikerna tar 30kr för att lösa in!

    Tjänsterna då; fungerar för det mesta men när det är störningar kan det dra ut på tiden. Har varit utan både TV och Internet i flera dagar ibland. Ersättning för detta? 200kr. Vid något tillfälle hörde jag att några grannar som också har Telia fått 2000kr i ersättning men det var helt uteslutet när jag talade med kundtjänst. Diskriminering och särbehandling av kunder mao.
    Jag är på väg att säga upp allt jag har hos Felia pga. detta och det är några abonnemang. Mobil, mobilt bredband, bredband och TV för att vara exakt.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 4 år sedan )
  • Usel
    Beställ aldrig från telias egna web butik.
    Dom har ingen support, du kommer bara till deras vanliga mobil
    telefon kundtjänst där ingen har koll på beställningar på weben.
    Från beställnming av iphone + abonemang + extraladdare
    + få kvitto/faktura = 3 mån och 4 dagar.

    Dom lyckades portera bort mitt nr från tele2 innan jag fått telefon
    och simkort skickat. Utan telefon i 2 dagar.
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Jag beställde studenterbjudandet Max25 med mobilt bredband. Gick snabbt och enkelt, jag är mycket nöjd. Telefoner köper jag alltid över disk så jag har inget direkt att klaga på leveranstiden.

    Jag har använt tele2 i många år, och var i grund och botten nöd med dem, men bytte tillbaka till Telia för ett halvår sedan just för att få EDGE täckningen där inte 3g finns!

    4g och 3g i all ära (Det funkar ju kanon när man är hemma i stan) men det är ju när man är ute och åker med bilen, är på landet etc. som man vill kunna surfa och där fick jag en otrolig förbättring! Nu kan jag lyssna på låtar i Spotify som jag inte har lagrat i telefonen utan avbrott även när jag kör bil eller är ute och går!
    5 år sedan
  • Dålig
    Har beställt en kontantkortsmobil från telia.se som, efter drygt två veckor sedan beställning, jag ej sett röken av och ej heller fått någon information om, trots upprepade försök!

    Telefonen har de hela tiden haft i lager och de svarar inte på mail-förfrågningar. Hur lång tid skall det ta att leverera en lagerförd mobiltelefon?

    Har nu hävt mitt köp- får se hur Telias kundtjänst hanterar detta!

    Tidigare års inköp av fast telefon, nummerpresentatör o.d har fungerat bra.

    Edit: Tre veckor efter ordern svarar man från Telias kundtjänst och köpet makuleras...
    5 år sedan
  • Ganska dålig
    Väntar... Ska uppdatera när (om?) jag får min Galaxy S. Såhär på förhand så känns det sådär. Jag hatar att vänta och nu har jag väntat länge på en produkt som ska finnas I lager. Om du är otålig som jag, se det som en varning.
    5 år sedan
  • Usel
    Jag beställde en telefon för en månad sedan och har inte fått den. Telefonen finns alltid "i lager", med en beräknad leveranstid som alltid påstås vara om ett par dagar. Jag får inga svar från Telias kundtjänst.
    5 år sedan
  • Dålig
    Hade en Nokia 5230 (måndagsexemplar) som stängde av sig hela tiden och lämnades in på lagning ett antal gånger. Telia lyckades aldrig laga telefonen utan uppgraderade bara programvaran (hade jag kunnat göra själv på en halvtimme men för Telia tog det 10 dagar.....)
    Slutligen, den fjärde gången jag kom in med telefonen, köpte de tillbaks den och jag fick en ZTE Blade istället.
    Dessutom är personalen i butiken sällan särskilt trevlig.
    5 år sedan