Prisjakt
  • Telia Webbutik

    (122)

  • se
1.8Dålig
1 omdöme
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
Gästanvändare
UselRedigerades 8 månader sedan

Don't trust TELIA! Don't trust TELIA! Seriously! This is something you will thank me for in the future! DON'T TRUST ANYTHING THEY SAY! On the phone or in a store DON'T TRUST THEM! You might end up paying a LOT of MONEY on a LIE like I did!

Gästanvändare
Uselett år sedan

Fruktansvärt bemötande hos kundtjänst, medarbetare som baktalar varandra och lovar saker som sen inte visar sig stämma. Ingen tar ansvar för sådant som utlovats och som kund kostar det dig många tusentals kronor extra. Har inte varit med om något liknande förut och är fortfarande chockad över hur ett så stort bolag som Telia kan agera på detta sätt. Har fått höra ord som ”det sa han nog bara för att han ville bli av med dig i telefon” eller ”du ska aldrig lita på vad en säljare säger” trots allt säljaren i fråga representerade Telia. Bara ett urval av otrevligheter som jag fått höra från Telia. Önskar jag läst omdömen innan jag gick med på att byta operatör till Telia. Ångrar det djupt.

Gästanvändare
Uselett år sedan

Betalar för tjänster jag inte får. På fakturan betalar jag för Viaplay och 3:an men får inte tjänsterna pga av Telia och Viaplays strul. Inte mitt fel! Frågan är varför jag ska betala för dessa?! Det som irriterar mig mest är att Telia vägrar att ge ekonomisk kompensation. Efter 30 minuter i supporten så blir jag bara ännu mer besviken på Telia, IGEN. Nu kan jag inte lämna Telia p.g.a. bindningstid. Nu har jag betalat för Viaplay + 3an i snart två månader utan att kunna se den! TELIA ÄR KASST. Välj en annan operatör.

Gästanvändare
Dålig2 år sedan

De har jättetrevlig röst när de försöker sälja på dig samma tjänster du försöker säga upp genom en krånglig process med kundcervice, nej det är inte automatiserat. När du väl sagt upp tjänster så skall de ha betalt ändå, men de skickar en justeringsfaktura så att om du sedan fyller i ett speciellt formulär kan få tillbaka dina pengar du betalt för den tjänsten som var uppsagt ... om du vill. Telia villa ha betlat för tjänster de inte längre levererar, men du kanske bara vill ha tillbaka dina pengar då lånat av dig. Fullständigt inavlade processer när det gäller avslutande, uppsägning. De har massa välformulerade anledningar som är helt konstruerade utifrån deras inifrån synvinkel. UNDVIK!

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Fruktansvärt dålig service och inkompetent personal på Telia, mitt abonnemang har inte fungerat bra på över ett ÅR! och jag har haft problem med allt från felaktigt abonnemang till att telefonen inte går att ringa med öht. Telia är helt oförmögna att hantera sina kunder nuförtiden och detta har kostat mig både tid och pengar. I skrivande stund fungerar min telefon inte alls i Kroatien där jag befinner mig, det går inte att ringa Telia från utlandet då det är UPPTAGET! hela tiden. Jag saknar ord för hur upprörd jag är.

S
Sverik
4 omdömen
Usel2 år sedan

Beställde kontantkort med flytt av telefonnummer. För att flytta numret behövdes ett abonnemang skapas, men det skulle direkt konverteras till kontantkortet jag beställde. Jag skulle inte behöva göra något alls. Ett par månader senare dyker det ner en riktigt fet faktura på ett antal månaders abonnemang, Jag ringer då support som mycket riktigt konstaterar att abonnemanget inte konverterats till kontant kort men att det var det jag hade beställt. När jag då ville att de skulle fixa fakturan att stämma med överenskommelsen blir support killen aggressiv och menar att eftersom jag inte fått en bekräftelse på mail om att det ska bli något kontantkort, så spelar det ingen roll vad jag beställde/kom överens om. Att det står att jag beställer ett kontantkort är ovidkommande. Det är helt ok menar de att ljuga på telefon och sedan fakturera något annat. Maken till otrevlig och dålig kundservice har jag aldrig varit med om. Kan bara varna andra för att välja telia. Välj någon annan.

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Jag har haft företagsabonnemang för telefon från Telia i över två år. Jag valde att avsluta på grund av att jag fick mycket billigare erbjudanden. Avslutningsprocessen har varit milt sagt krånglig. 4 gånger har jag behövd ringa och argumentera med dom för att dom skulle avsluta mitt abonnemang. Varje gång under hot om att jag inte skulle få behålla mitt nummer (vilket inte stämmer, det har jag nu överfört till min nya leverantör utan problem), och varje gång förutom den sista påstår dom att jag inte har sagt upp abonnemanget. Nu flera månader efter det är uppsagd får jag veta att dom fortfarande debiterar mig för datasimkort som tillhörde abonnemanget jag avslutade. Under all kritik.

Gästanvändare
Usel2 år sedan

Skaffade Telia mobilt bredband men det fungerade inte ens från början. Kontaktade dem omedelbart, någon skulle höra av sig/komma för att ordna det. Efter ett par veckor utan åtgärd så kontaktar jag dom igen. Dom har "så mycket att göra" men ska komma så snart dom kan, ingenting händer... Efter flera månader får jag nog! Åker in till Telia och frågar varför ingenting händer, får ett nytt simkort som jag ska prova. Fungerar inte det heller, men nu kontaktar någon från supporten via mail. Ger mig olika förslag på vad jag ska prova. Så här håller det på i över en månad! Olika förslag på åtgärder, när han upprepat sig ett flertal gånger så skrev jag att nu tänker jag inte fortsätta med detta. Han fortsätter bara skicka förslag. Jag kontaktar Telia och kräver att dom säger upp abonnemanget omedelbart och betalar tillbaka de över 2400:- som jag betalat in. Dom vägrar att betala mer än 455:-. För "dom har inga noteringar att jag kontaktat dom från början"! Skickar dom till ARN, men fick inte igenom pga att jag inte kan bevisa att jag felanmält från början. Men nu byter jag till tele2 på företagsabonnemanget, ungarnas abonnemang och nu när vi får fiber så kommer inte Telia ens komma på tapeten när det blir dags att välja leverantör... Kommer ALDRIG mer ha någonting mer att göra med Telia! Varken privat eller mitt företag, och kommer rekommendera alla att välja någon annan leverantör!

Gästanvändare
Dålig2 år sedan

De höjer pris på abonnemang för att investering kraftigare nätverket och 5G men ett år senare är det likadant nätverkshastighet. Miljoner tal kunder hos Telia x 100kr (prisökning) = woww. Det är mycket pengar att investera på 5G men vi som kunder inte utnyttjar på 5G. Några som vill 5G nätverk hos Telia att betala extra på. Det blir sparat dubbla summor i bolaget. Jävla parasit Telia.

J
Johan
4 omdömen
Usel2 år sedan

Fruktansvärd support. Tydligen har dem 2 databaser och alla ursprungliga användare och kunder kan ej beställa/ handla i butik utan kan endast ringa.

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Telia Company AB

Organisationsnr: 556103-4249