1.8 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-04-10
M
Mats1977(7 omdömen)
Lade in beställning 7/4 med förväntad leverans 11/4. Fick i morse 10/4 meddelande om leverans 13/5, dvs mer än en månad längre fram. Lagersaldo på hemsidan säger fortfarande 17:35 förväntas in i lager 11/4... Riktigt uselt att vilseleda/lura kunder på detta sätt.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-05-23
B
Bihac(49 omdömen)
Måste ge dom full pott för riktigt snabb leverans av min Oneplus 6. Beställde tel 21/5 nästa dag kl 12 fick jag luren i handen. Värt att nämna är att telefonen släpptes på marknaden 22/5.
2018-04-17
d
drelectronica(1 omdöme)
Snabbaste leverans någonsin, beställde DJI Osmo Mobile 2, som de var första butik att ha på lager, på lördag kväll. Leverans till mitt postombud måndag lunch, packat och skickat på söndagen! Smidig betalning och välpackat.
2016-12-02
Redigerades 2018-03-09
E
El_Chefe(7 omdömen)
Skulle köpa en iPhone 6s 32gb på deras hemsida. Stod klart och tydligt att den kostade 5990:- med kontantkort. När jag kom till betalning var priser plötsligt 6390:-. Kundservice på chatt sa bara att det stod fel, att 5990:- var för 16gb (en telefon de inte ens har). Som tack för hjälpen att upptäcka felet fick jag.. ingenting. Lockpriser. Det nya svarta?
2018-01-16
G
George23(12 omdömen)
Handlat flera gånger på deras webbutik och det har fungerat klanderfritt.
2017-10-27
A
Audirs(1 omdöme)
VARNING! VARNING! Gott folk anlita inte Telia inte om ens det är gratis för all framtid! Har haft STORA PROBLEM MED DOM SEDAN 2014 ! Dom är inte seriösa det har dom aldrig varit med allt dom har lovat oss. Det värsta av allt är att vi och ca 300-400 om inte mer hyresgäster sitter fast med dom för ALLTID då ingen av oss kan välja någon annan aktör. Tack för den AKELIUS SOM I SIN TUR ÄR LIKA OM INTE VÄRRE !
2017-10-16
D
Daniel Gunhaga(3 omdömen)
Den här är en recension av Telia Webbutik, i enlighet med butiksnamnet. (Inte nå tjat om någon operatör eller någon fysisk butik någonstans.) Köp av Huawei MediaPad T3 10 16 Gb Billigast på Prisjakt just nu 2017-10-16 1416 SEK. Leveranstid: 2 arbetsdagar - till Norrland dessutom. Allt fungerade bra vid köp och leverans! Ringde webbutikens kundtjänst och frågade en sak, de var så trevliga och tog reda på min fundering och besvarade min fråga. Rekommenderas varmt för att köpa saker av!
2017-10-05
t
tissle(3 omdömen)
Beställde en Apple TV 4K 64GB via hemsidan för två veckor sedan som skulle finnas på lager och skulle skickas inom 1-2 dagar. Vid beställningen fick jag en bekräftelse på att köpet var gjort och att varan skulle levereras samt pengarna drogs från kontot. Jag fick aldrig någon orderbekräftelse på mail och köpet visades inte under mina sidor som det skulle göra efter några dagar. Så för en vecka sedan tog jag kontakt med kundtjänst som inte hittade någon order i sitt system men jag lämnade all info jag hade gällande köpet med belopp, datum, verifikation nr. mm. och de skulle återkomma dagen efter. Idag hade de fortfarande inte hört av sig så jag tog kontakt igen och de hittad att de skulle ha kontaktat mig men såg att det inte var gjort, jag fick fortfarande inget svar på vad som hänt med min order. Nu ska de återkomma imorgon igen.. Om de återkommer imorgon kommer jag förmodligen inte att få någon leverans då de inte finns i lager utan i bästa fall får jag tillbaka pengarna inom uppskattningsvis ytterligare två veckor.
2017-05-23
a
ac1976(18 omdömen)
Vi har Telia bredband och tv via Telia öppen fiber, har fungerar bra sen vi skaffade det för drygt ett år sedan. Kan inte minnas nånn gång det inte fungerat... Har även Telia mobil, hade lite strul med sim kortet fast det löste sig hyfsat smidigt, fick cykla mer till Telia butiken och byta det. Hade kunnat fått hem det fast hade tagit längre tid med post gången. Här tycker jag Telia utmärker sig, du kan hitta billigare alternativ hos andra fast tänk då vad du väljer bort. Telia kostar inte mer bara för att de vill kosta mer utan du får lite mer än hos lågprisbolagen, och det är inget man märker fören man behöver hjälp. Jag har ringt Telia med helt sjuka tider då vanliga människor inte jobbar och kommit fram fort, gillar deras service. En sak kan de dock bli bättre på. Fri-surf abonnemang har börjat komma tillbaka, man betalar alltså en summa pengar och får surfa hur mycket som helst. Här är inte Telia med i matchen alls, de tar samma kostnad för en begränsat surf som konkurrenter tar för fri surt. Extra trist så jag har bindningstid kvar och vill igentliggen inte byta. Så kom igen Telia, ge oss vad kunderna vill ha!
2017-03-26
s
schmidt89(5 omdömen)
Förlängde mitt abonnemang och frågade om det var några ändringar i villkoren. Nej svarade dom och tog min obegränsade surf och fakturera en gång i kvartalet istället för månadsvis. Telia är verkligen på väg utför.
2017-01-27
Z
Ziva9(7 omdömen)
Vi fick nyligen Telias öppna fiber in till oss. Vi valde att ha Telia som vår leverantör då de är ett stort företag och vi av misstag antog att det betydde en seriös, pålitlig och stabil verksamhet. Tji fick vi! Sen skulle tjänsterna igång.. Vi hade sedan innan ett kanalpaket som nu försvunnit (Viasat silver), där fick vi olika svar varje gång vi ringde in. Beroende på vem vi pratade med (på både support och kundtjänst) så både kunde vi behålla vårt kanalpaket och inte behålla det (dessutom fick vi prata med ett helt arbetslag under ett och samma samtal för att det var så vårt att ge svar). Vi hade alltså trott på han som sa att vi kunde behålla vårt kanalpaket, men dagen då det skulle komma igång så hade vi inte kanalerna. För att paketet helt enkelt inte fanns! Då vi ÅTER IGEN ringde upp så fanns paketet visst, och det återstår bara att se om vi till slut får våra kanaler. Vi frågade om våra gamla tjänster hos Telia automatiskt skulle sägas upp då vi gick in i fibervärlden, jajamensan det skulle dom. Tills vi pratade med en annan som sa att han såg att vi inte sagt upp våra gamla tjänster ,och att det låg på oss att fixa. I all röra så fick vi faktiskt ut ett kompensationsbrev från Telia via vår hyresvärd, där de som "plåster på såren" erbjöd hela vårt område det stora kanalpaketet gratis i 3 månader. Men när vi ringde Telia så visste de ingenting om detta. Och då vi valt ett annat kanalpaket (billigare, men med typ samma kanaler) så fick vi ändå betala det. Vi fick alltså guldpaketet med någon enstaka mer kanal, men fick ändå betala för vårt andra paket som låg i bakgrunden. Dom kunde ha sagt; då får ni ert billigare kanalpaket gratis i 3 månader. Men nej, det gick inte. Efter mycket om och men så gjorde vi så att vi inte beställde något paket alls, och då kunde vi utnyttja kompensationen. Om vi får några kanaler efter dessa tre månader vet ingen, allra minst Telia själva. Det påstås att vi ska få dem, men om vi ringer in en gång till kan jag lova att vi får ett annat svar. Summa summaron; Håll er långt bort från Telia! Trots sin storlek och erfarenhet så är det en j ä v l a lekstuga där det sitter okunnig personal (uppenbarligen!) i kundtjänsterna som gissar sig till svar, vilket för oss blev 7 olika svar vid 7 olika samtal! Och lägg där till en telefonkö på i snitt 40 minuter. När vi krävde att få prata med en chef så var allt denne kunde göra att skicka ut ett internt mail till alla om att de skulle skärpa sig, typ. Ingen kompensation, och heller kommer ingenting att förändras hos dem.
2017-01-04
H
HB-(5 omdömen)
Telia är Telia, alltid blivit bra bemött och har fått den hjälp man kan förvänta sig. har råkat ut för en del strul, men Telia har alltid varit bra!
2016-09-29
J
Juveborn(3 omdömen)
Telias kundtjänst håller inte vad de lovar och är inte lösningsorienterade. Men som vanligt så gäller en nöjd kund berättar för en person och en missnöjd berättar för alla som orkar lyssna.
2016-06-27
r
robin_t_a(4 omdömen)
Inga som helst problem vid beställning. Kundservicen har varit utmärkt och inga som helst problem!
2016-06-15
h
hawkajj(2 omdömen)
Jag bytte leverantör från Tele2 till Telia i samband med telefonbyte. Utgick ifrån att ett stort känt företag som telia behandlade kunder med respekt. Har inget att klaga på vid köp av telefon, fick med lite extraprylar som hörlur och valde även ett litet skyddsfodral- Telefonen har fungerat sådär 4g lyser med sin frånvaro rätt ofta fast jag bor i Täby med massor av master. Med det stora felet började efter några månader med att folk inte hörde mig när jag ringde upp fast de hördes hur bra som helst. Det slutade med att samtalen avslutades med mig skrikandes HALLÅ. Vid dessa tillfällen var signalen stark så det berodde på något annat. Jag gick då tillbaks till Telia-butiken för en garantireparation eftersom det bara gått 5 månader. De kollade telefonen och skrev upp om det fanns synliga skador. OK inget sådant då jag haft den i fodralet och inte tappad den. Efter några dagar får jag ett servicebesked att skador beror på yttre påverkan skärmen är trasig och måste bytas innan man kan titta på problemet med mikrofonen. Jag går då tillbaks till butiken i tron att de fått fel telefon, min har aldrig varit trasig i skärmen. Då visar man en bild från servicefirman där man ser en spricka i hörnet. Jag påpekar att de ju kontrollerat innan att telefonen inte var skadad och att de måste ha hänt efter att jag lämnade den utan sitt fodral till dem. De säger att det går ju att reklamera till posten men sannolikheten att jag skall få rätt är minimal några tiondels procent. Själva anser de sig inte kunna göra något utan jag måste betala över 2.000 kr innan man kan kolla garantifelet. vad som händer sen kan man fundera på då får jag väl betala nästa rep oxå. Jag ringde kundtjänst i hopp om att jag skulle bli bättre bemött mitt företag har varit kund hos telia i över 30 år så man kan förvänta sig ett bra bemötande-MEN icke samma sak vi kan inte göra något du får gå tillbaks till butiken det är deras ansvar Ett jävl... dåligt bemötande de skyller ifrån sig på sony posten osv. Vad har hänt med det gamla Telia som stod för kvalitet. Här på prisjakt har de rekorddåliga 2,8 i betyg. Om de inte löser detta på ett bra sätt idag när jag går tillbaks igen till butiken så kommer jag att rekomendera att INTE anlita Telia bland mina affärsbekanta och vänner. Det är Telias ansvar då det själva konstaterat att inga skador fanns när jag lämnade telefonen men att de hittades av serviceverkstaden. De yttre skadorna har då uppkommit efter att jag lämnade den och av Telia posten eller verkstaden. Ett seriöst företag skall inte kräva att kunden skall stå för kostnaden.
Sida 1