2.3 / 5
(108 omdömen)
5
(22)4
(6)3
(1)2
(6)1
(73)
Sorterat efter datum
2020-07-28
Helt j*vla horribel hantering av webbordrar vid t.ex. ångrad beställning. Den 10/7 beställde jag en Apple Watch som skulle komma in den 13/7. Efter detta flyttades leveransdatum fram gång efter annan så pass att jag var tvungen köpa produkten (present) hos annan handlare. Nu börjar det störande; för att komma i kontakt med någon på Telia måste man ringa deras vanliga kundtjänst vilket innebär en vansinnig tid i telefonkö. Kom till slut fram (23/7) där en tjej makulerade beställningen. Döm av min förvåning när jag tre dagar senare får notis om att min beställning är packad och skickad. Hittar en mejladress till Telia som efter ett drygt dygn svarar att man inte hanterar så känsliga uppgifter via e-post varvid jag åter blir hänvisad till telefonkön, där sitter jag än.. I övrigt fungerar det bra.
2020-07-03
They have no idea what phones they are selling. I have been in contact with 4! different persons in customer service, and all of them were wrong regarding Xperia 1 II phone when I asked about sim card quantity support. Each of them twice confirmed phone supports dual-sim, untill I persist pushing them to tripple check exact model of the phone. Apparently, no dualsim. They even told me to check phone specs on gsmarena.com! Really bad experience with customer support.
2020-06-21
Redigerades 2020-06-23
Är påtvingad med Telia Fiber (inlåst hyresvärd) som ISP leverantör och deras riktigt jävla usla utrustning. Detta med Telias falska "Telia Öppen Fiber" som inte alls är öppen utan bara erbjuder TELIA.... Telia ökar gärna priserna på sina tjänster, inte nog med att tillägga massor av skit som INGEN vill ha, te.x email. Därför är jag nu en stolt ägare av dessa emailaddresser; [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] Sedan har vi Telia´s KONTANTA sug efter pengar gör att dem även nu vill sälja dig... eller ditt data. Detta kommer dem fråga efter VARJE GÅNG DU LOGGAR IN på deras Portal.
2020-06-18
Försökte beställa Telia Play, men efter tre dagar har jag fortfarande inte fått tillgång till deras app och har nu avbeställt. Konto skapas inte automatiskt utan måste göras med handpåläggning enligt Telia. Känns som att hoppa två decennier bakåt i tiden. Hopplöst uselt.
2020-06-04
Mitt abonnemang på mobilen hade löpt ut och jag var i behov av en ny mobil. På grund av Corona ville jag inte gå till en Telia butik så jag kikade på hemsidan och fick fantastisk hjälp av en kille vid namn Lucas på kundservice chatten! Snabbt, enkelt och han var så himla trevlig! Jättenöjd!
2020-05-30
behövde en ny billig telefon. Var inne hos konkurrenterna, antigen ville de sälja abonnemang eller så visst det inte skillnaderna på telefonerna jag tittade på. Kom då förbi Telias butik. Frågade - säljer ni mobiler utan ab? Alla - var svaret. Jag väntade därefter på hjälp, fick även hjälp med att jämföra telefonerna jag tittade på. Så vad kan man säga? så nära 10 poäng som det bara går på det mesta. Tack till Oskar H stjärnan i butiken.
2020-05-21
Beställde iphone se 2020-05-03 på hemsidan stod 1-3 dagars lev. Nu är det 2020-05-21 ännu ingen telefon, kontaktar dom skyller på systemfel jo pyttsan.bluffsida vad gällande leveranser.Blir inga mer beställningar hos dom☹
2020-05-15
Katastof. Beställde en vara för sju arbetsdagar sedan. Det står att det ska vara en leveranstid på 1-2 dagar. De har inte ens hanterat ärendet än. Försöker få besked men de säger "snart. inom två dagar ska du se" eller liknande. Fortfarande inte hanterat på lagret vad det verkar. Vad har hänt med Telia?
2020-05-13
Blev 100 kr dyrare när det var betalt i webbshopen. Lång kö när man kontaktar dom på telefon.
2020-01-31
Jag var först lite skeptiskt till Telia iom dom krånglat med annat och efter jag läst omdömen men jag måste säga att jag beställde en Fold, den var inte i lager men jag fick korrekt prel leveransdatum och dom tom lyckades så jag hade luren dagen före det datumet, MYCKET godkänt (för en gång skull)
2020-01-23
De hjälper verkligen inte kunden så att det blir bra för båda parter. Inte serviceinriktade alls. Känner mig fullständigt lurad av Telia. Aldrig haft denna dåliga erfarenhet av något annat företag.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2019-04-10
Lade in beställning 7/4 med förväntad leverans 11/4. Fick i morse 10/4 meddelande om leverans 13/5, dvs mer än en månad längre fram. Lagersaldo på hemsidan säger fortfarande 17:35 förväntas in i lager 11/4... Riktigt uselt att vilseleda/lura kunder på detta sätt.
2018-05-23
Måste ge dom full pott för riktigt snabb leverans av min Oneplus 6. Beställde tel 21/5 nästa dag kl 12 fick jag luren i handen. Värt att nämna är att telefonen släpptes på marknaden 22/5.
2018-04-17
Snabbaste leverans någonsin, beställde DJI Osmo Mobile 2, som de var första butik att ha på lager, på lördag kväll. Leverans till mitt postombud måndag lunch, packat och skickat på söndagen! Smidig betalning och välpackat.
2016-12-02
Redigerades 2018-03-09
Skulle köpa en iPhone 6s 32gb på deras hemsida. Stod klart och tydligt att den kostade 5990:- med kontantkort. När jag kom till betalning var priser plötsligt 6390:-. Kundservice på chatt sa bara att det stod fel, att 5990:- var för 16gb (en telefon de inte ens har). Som tack för hjälpen att upptäcka felet fick jag.. ingenting. Lockpriser. Det nya svarta?
Sida 1