• Telia Webbutik

    (120)

  • se
A
Avundsjukan

15 omdömen

Dålig
en månad sedan

De har jättetrevlig röst när de försöker sälja på dig samma tjänster du försöker säga upp genom en krånglig process med kundcervice, nej det är inte automatiserat. När du väl sagt upp tjänster så skall de ha betalt ändå, men de skickar en justeringsfaktura så att om du sedan fyller i ett speciellt formulär kan få tillbaka dina pengar du betalt för den tjänsten som var uppsagt ... om du vill. Telia villa ha betlat för tjänster de inte längre levererar, men du kanske bara vill ha tillbaka dina pengar då lånat av dig. Fullständigt inavlade processer när det gäller avslutande, uppsägning. De har massa välformulerade anledningar som är helt konstruerade utifrån deras inifrån synvinkel. UNDVIK!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 månader sedan

Fruktansvärt dålig service och inkompetent personal på Telia, mitt abonnemang har inte fungerat bra på över ett ÅR! och jag har haft problem med allt från felaktigt abonnemang till att telefonen inte går att ringa med öht. Telia är helt oförmögna att hantera sina kunder nuförtiden och detta har kostat mig både tid och pengar. I skrivande stund fungerar min telefon inte alls i Kroatien där jag befinner mig, det går inte att ringa Telia från utlandet då det är UPPTAGET! hela tiden. Jag saknar ord för hur upprörd jag är.

S
Sverik

3 omdömen

Usel
6 månader sedan

Beställde kontantkort med flytt av telefonnummer. För att flytta numret behövdes ett abonnemang skapas, men det skulle direkt konverteras till kontantkortet jag beställde. Jag skulle inte behöva göra något alls. Ett par månader senare dyker det ner en riktigt fet faktura på ett antal månaders abonnemang, Jag ringer då support som mycket riktigt konstaterar att abonnemanget inte konverterats till kontant kort men att det var det jag hade beställt. När jag då ville att de skulle fixa fakturan att stämma med överenskommelsen blir support killen aggressiv och menar att eftersom jag inte fått en bekräftelse på mail om att det ska bli något kontantkort, så spelar det ingen roll vad jag beställde/kom överens om. Att det står att jag beställer ett kontantkort är ovidkommande. Det är helt ok menar de att ljuga på telefon och sedan fakturera något annat. Maken till otrevlig och dålig kundservice har jag aldrig varit med om. Kan bara varna andra för att välja telia. Välj någon annan.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
8 månader sedan

Jag har haft företagsabonnemang för telefon från Telia i över två år. Jag valde att avsluta på grund av att jag fick mycket billigare erbjudanden. Avslutningsprocessen har varit milt sagt krånglig. 4 gånger har jag behövd ringa och argumentera med dom för att dom skulle avsluta mitt abonnemang. Varje gång under hot om att jag inte skulle få behålla mitt nummer (vilket inte stämmer, det har jag nu överfört till min nya leverantör utan problem), och varje gång förutom den sista påstår dom att jag inte har sagt upp abonnemanget. Nu flera månader efter det är uppsagd får jag veta att dom fortfarande debiterar mig för datasimkort som tillhörde abonnemanget jag avslutade. Under all kritik.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
8 månader sedan

Skaffade Telia mobilt bredband men det fungerade inte ens från början. Kontaktade dem omedelbart, någon skulle höra av sig/komma för att ordna det. Efter ett par veckor utan åtgärd så kontaktar jag dom igen. Dom har "så mycket att göra" men ska komma så snart dom kan, ingenting händer... Efter flera månader får jag nog! Åker in till Telia och frågar varför ingenting händer, får ett nytt simkort som jag ska prova. Fungerar inte det heller, men nu kontaktar någon från supporten via mail. Ger mig olika förslag på vad jag ska prova. Så här håller det på i över en månad! Olika förslag på åtgärder, när han upprepat sig ett flertal gånger så skrev jag att nu tänker jag inte fortsätta med detta. Han fortsätter bara skicka förslag. Jag kontaktar Telia och kräver att dom säger upp abonnemanget omedelbart och betalar tillbaka de över 2400:- som jag betalat in. Dom vägrar att betala mer än 455:-. För "dom har inga noteringar att jag kontaktat dom från början"! Skickar dom till ARN, men fick inte igenom pga att jag inte kan bevisa att jag felanmält från början. Men nu byter jag till tele2 på företagsabonnemanget, ungarnas abonnemang och nu när vi får fiber så kommer inte Telia ens komma på tapeten när det blir dags att välja leverantör... Kommer ALDRIG mer ha någonting mer att göra med Telia! Varken privat eller mitt företag, och kommer rekommendera alla att välja någon annan leverantör!

Gästanvändare
Gästanvändare
Dålig
8 månader sedan

De höjer pris på abonnemang för att investering kraftigare nätverket och 5G men ett år senare är det likadant nätverkshastighet. Miljoner tal kunder hos Telia x 100kr (prisökning) = woww. Det är mycket pengar att investera på 5G men vi som kunder inte utnyttjar på 5G. Några som vill 5G nätverk hos Telia att betala extra på. Det blir sparat dubbla summor i bolaget. Jävla parasit Telia.

J
Johan

1 omdöme

Usel
8 månader sedan

Fruktansvärd support. Tydligen har dem 2 databaser och alla ursprungliga användare och kunder kan ej beställa/ handla i butik utan kan endast ringa.

Usel
10 månader sedan

Nu gäller detta inte just webbutiken, men.... Akta er för att teckna bredbandsavtal med Telia. Jag blev kontaktad av en säljare som sålde ett 250/250 abonnemang bindningstid ett år. Jag skrev avtal och straxt innan det ska gå i drift så sägs avtalet upp för att säljaren sålt för billigt. Jag ringer kundtjänst men man vägrar leverera enligt ingånget avtal. Det hela slutar med att jag tvingas tillbaka till ursprunglig leverantör. Hade jag inte gjort något hade jag stått utan bredbandskoppling under 2 veckor tills Telia kunde koppla in en dyrare tjänst de erbjöd i kontakt med supporten. Teckna avtal med Telia och känn dig blåst ? Jag kommer aldrig mera använda någon av Telias tjänster efter idag. Den behandling jag fick känns nästan som ett skämt. Så jag nu vill varna alla som funderar på att byta leverantör. Välj inte Telia om det finns alternativ

Betyg köpupplevelse

1.4Dålig
8 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(0)
(0)
(0)
(2)
(6)

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Telia Company AB

Organisationsnr: 556103-4249

Auktoriserad återförsäljare