Kategorier
Prisjakt
Bredband2
  • Brett utbud av tjänster
  • Support 24 timmar
S
Sirap

48 omdömen

Utmärkt
7 timmar sedan
Jag har inte haft något behov av kundtjänst mer än att lägga en beställning, vilket gick mycket snabbt och smärtfritt. Tio minuter efter att jag beställt bredband så fick jag en avisering via SMS, och då hade jag en fungerande tjänst i mitt stadsnätsuttag. Jag kan inte minnas att jag någonsin fått internet aktiverat så snabbt. Jag har varit kund tidigare, men jag är inte någon avancerad kund utan nöjer mig med 10/10 Mbps utan tillval. Stabiliteten återstår att se, men förväntar mig inga överraskningar över fibernätet. Det jag gillar: + Leveranstiden på 10 minuter (!) + En avskalad och smakfullt utformad webbsida med bra färgval, ordentligt mobilanpassad, och med (om jag minns rätt) ok möjligheter till självadministration. Tråkigt att höra att många fått otillräcklig hjälp vid problem, men det är som sagt mer än jag erfarit än så länge.
Usel
24 dagar sedan
Bredbandet la ner på nyårsafton. Ringde på nyårsdagen för att felanmäla. Routern fick ingen IP med sin MAC. Fungerade med annan router och när jag satte datorns MAC på routern. Första killen jag snackade med skullde på statsnätet. Den andra vägrade hjälpa mig rakt av då jag hade en router. Arbetat med IT och nätverk i över 15 år och de som satt i supporten sa att jag inte viste vad jag pratade om istället för att förklara vad som var fel. Spenderat alldeles för mycket tid på detta för att det ska vara värt det. Byter operatör.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
24 dagar sedan
Supporten säger att det är fel på min router, uppmanas köpa ny. Sagt och gjort, 1500:- fattigare, med exakt samma problem. Riktigt bra hjälp där bredband2, tack... Bytte leverantör av bredband, deras support löste problemet på 2min via telefon.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
en månad sedan
Dåligt bredband och support (undvik Bredband2). - Under tiden jag har haft bredband hos Brendband2 har hastigheten tyvärr varit dålig och slutat fungera ett antal gånger, ingen connection. Dåligt internet. - Nu har det slutat fungera helt. Ringde in och felanmälde för över en vecka sedan och fick bekräftat att det var ett fel hos Brendband2. Svaret jag sedan fått under en veckas tid är att "tekniker ska kolla på det och det borde vara fixat snart". - När jag ringde in idag 8e dagen utan internet får jag svaret "jag vet inte när det kommer att fungera igen" och "det kan ta en månad men jag tror inte att det kommer ta ett år". - Då ber jag att avsluta tjänsten eftersom Bredband2 levererar tjänsten. Då får jag svaret att det kan dem göra men uppsägningstiden är 30 dagar så jag måste fortsätta betala (även fast jag inte har något internet). Dålig support.
P
PTSD

3 omdömen

Usel
9 månader sedan
Kan inte rekommendera detta företag. Efter otaliga samtal med kundservice och flera felanmälningar/mätningar. Hade även min enda dator inkopplad till fiberswitchen i hallen i flera dagar så dom skulle kunna göra mätningar. Har jag sagt upp tjänsten. Jag betalar för 100/100 och har dom senaste 4 veckorna haft ca 94/0.95 Som lägst har uppladdningshastigheten legat på 0.2. För att vara fiber är det katastrofalt. Blev utlovad kompensation när felet blivit avhjälpt men det blev det aldrig då dom inte hittar vad som är fel. Efter uppsägning regnar det mejl i inboxen om att om jag binder mej i 12 månader så får jag 4 månader till halva priset. Vem vill binda sig i 12 månader på en tjänst när man inte får felet avhjälpt utan ska betala fullt pris för 100/0.95 som bäst? Skrev o bad dom sluta skicka dessa mejl för jag var ointresserad att binda mej på en tjänst som inte funkar.Fick svar att dom givetvis skulle sluta med det. Idag fick jag nytt "sista chansen mejl igen". Deras slogan om att dom lyssnar på kunden borde vara. " Vi är Döva". Undvik! Nån kompensation lär jag inte se röken av heller. Man betalar ju för flera månader i förskott. På plussidan kan dock sägas att jag blivit vänligt bemött av kundtjänst, dom förtjänar en eloge för det. Hade hört mycket gott om BB2, nu vet jag bättre. 2020-05-07 Vill nu komplettera detta med att efter att ha haft fibernätsägaren här och felsökt så visar det sig att mitt bredband inte ens har varit inkopplat i min lägenhet utan i grannens lägenhet. Teknikern som var här säger att jag hela tiden surfat på ett gammalt comhem ip nummer och att det därför inte är konstigt att min hastighet inte fungerat. Jag har kontaktat BB2 angående detta och begärt att dom ska ersätta mej för att jag betalat för en tjänst till dom sen i oktober som dom inte levererat till mej överhuvudtaget, utan till grannens lägenhet. BB2 svarar i mejl "Hej, Tack för att du kontaktar oss. Beställningen har gjorts med korrekta uppgifter sen därefter är det Zitius som aktivera tjänsterna. Jag kommer ta detta vidare för att se vad vi ska göra. Men vi har bara aktiverat på den adress som du har lagt beställningen på. Vi på Bredband2 önskar dig en fortsatt bra dag! Med vänliga hälsningar, Emelie Johansson Service center " Om jag lämnar bilen på verkstaden så kan jag väl inte betala för att grannens bil blir lagad och betala för detta? Oavsett om det är Zitius eller Bredband2 som gjort ett misstag så kan jag nog tycka att dom borde vara väldigt måna om att kompensera kunden så att dom slipper ett omdöme som detta. Det handlar om några tusenlappar totalt. Jag tänker ta kontakt med KO och ARN och se vilka rättigheter jag har att få tillbaka pengarna för en tjänst jag betalat för men inte fått. Sålänge det funkar lyssnar dom säkert, gör dom fel kan ni glömma kompensation.
PeBy
PeBy

11 omdömen

Usel
ett år sedan
Katastrof. Säger upp mitt abonnemang redan efter en månad. Tjänsten lägger av flera gånger varje dag under korta perioder (1-2 minuter), problemet började redan dag 2. När man kommer fram till supporten så funkar det givetvis så det går inte att felanmäla... Oftast blir det lite längre avbrott utanför supporttiden så det inte går att felanmäla. Det spelar ingen roll att de är billiga när det inte fungerar.
J
Johan

1 omdöme

Usel
ett år sedan
Katastrofal kundtjänst. Jag har haft bredband2 i några år och för all del varit nöjd, men nu vet jag att det är för att jag aldrig tidigare haft kontakt med kundtjänst. En vecka efter första felanmälan är jag fortfarande på ruta ett och idag blev jag ombedd att ringa upp för att komplettera uppgifter och det visade sig att de uppgifter de behövde fanns redan i min första felanmälan. Det känns nästan som de medvetet drar ut på processen. Vad mitt problem med bredbandet är blir ganska uppenbart om man läser manualen till fiberkonvertern, men kundtjänst lyssnar inte utan är bara intresserad av svaren på standardfrågorna. Jag är rätt övertygad att de förr eller senare kommer fram till samma slutsats som varje läskunnig person med tillgång till manualen skulle göra, men frågan är hur lång tid det ska behöva ta. Så fort problemet är löst kommer jag byta till annan leverantör.
R
REXgbg

15 omdömen

Usel
2 år sedan
Bredband2 är nog företaget som Gud glömde... vi har haft de i flera år upprepade gånger har vårt internet försvunnit nästan helt, 4/1 istället för 50/10. Ibland värre. Vi beslutade att byta bolag bort från bredband2 när vi ringde och ville avsluta så fort som möjligt missade de att informera om att Coax internet frigör sina MAC-adresser månadsvis. Så nu är vi utan internet fram till månadsskiftet. När man då ringer in till dem och undrar "hur tänkte ni nu?" Så menar de att det är upp till oss att veta... Jag ställer mig hellre i hundskit än att rekommendera detta bolag! Hade jag kunnat ge 0 stjärnor så hade jag det.
Betyg köpupplevelse
1.9Dålig
5 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(1)
(0)
(0)
(0)
(4)

Om butiken

Bredband2

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.bredband2.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Bredband2 i Skandinavien AB

Organisationsnr: 556346-9062

Information hos allabolag.se