1.1 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-11-07
PeBy(6 omdömen)
Katastrof. Säger upp mitt abonnemang redan efter en månad. Tjänsten lägger av flera gånger varje dag under korta perioder (1-2 minuter), problemet började redan dag 2. När man kommer fram till supporten så funkar det givetvis så det går inte att felanmäla... Oftast blir det lite längre avbrott utanför supporttiden så det inte går att felanmäla. Det spelar ingen roll att de är billiga när det inte fungerar.
2019-09-03
J
Johan(1 omdöme)
Katastrofal kundtjänst. Jag har haft bredband2 i några år och för all del varit nöjd, men nu vet jag att det är för att jag aldrig tidigare haft kontakt med kundtjänst. En vecka efter första felanmälan är jag fortfarande på ruta ett och idag blev jag ombedd att ringa upp för att komplettera uppgifter och det visade sig att de uppgifter de behövde fanns redan i min första felanmälan. Det känns nästan som de medvetet drar ut på processen. Vad mitt problem med bredbandet är blir ganska uppenbart om man läser manualen till fiberkonvertern, men kundtjänst lyssnar inte utan är bara intresserad av svaren på standardfrågorna. Jag är rätt övertygad att de förr eller senare kommer fram till samma slutsats som varje läskunnig person med tillgång till manualen skulle göra, men frågan är hur lång tid det ska behöva ta. Så fort problemet är löst kommer jag byta till annan leverantör.
2019-03-21
M
MrStalker(23 omdömen)
Riktigt uselt kundbemötande. Skitföretag.
2018-11-29
R
REXgbg(15 omdömen)
Bredband2 är nog företaget som Gud glömde... vi har haft de i flera år upprepade gånger har vårt internet försvunnit nästan helt, 4/1 istället för 50/10. Ibland värre. Vi beslutade att byta bolag bort från bredband2 när vi ringde och ville avsluta så fort som möjligt missade de att informera om att Coax internet frigör sina MAC-adresser månadsvis. Så nu är vi utan internet fram till månadsskiftet. När man då ringer in till dem och undrar "hur tänkte ni nu?" Så menar de att det är upp till oss att veta... Jag ställer mig hellre i hundskit än att rekommendera detta bolag! Hade jag kunnat ge 0 stjärnor så hade jag det.
2018-11-23
j
jordstampatgolv(6 omdömen)
Världens sämsta och sjukaste kundtjänst. Det tog över en vecka för dom att hitta igen att jag var kund hos dom och när ärendet väl påbörjades så bröts kontakten helt plötsligt utan åtgärd. Jag får inte fram någon kundbild, var det enda svaret jag fick av det tiotal handläggare jag kom i kontakt med, vardera efter 20 minuter till en timmes telefonkö. Det var som en levande mardröm. Nu orkar jag inte börja om från början med att försöka få dom att hitta igen mig, sin egen kund i sin dator. Jag kommer aldrig att anlita dom igen och avråder kraftigt alla andra att anlita dom.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-10-01
b
bergstromo(10 omdömen)
Superdåligt kundbemötande. Min uppkoppling skulle vart igång men funkar inte. Får sitta i lång telefonkö, för att inte få nått svar förutom att "våra tekniker jobbar på det". Inte det minsta tillmötesgående eller villig att hjälpa till på något annat sätt.
2018-09-14
w
wfps_105(38 omdömen)
VARNING FÖR BREDBAND2! USEL kundtjänst. Alla skyller på alla och kötiderna är vansinnigt långa. Mail tar 4-5 dagar att få svar på. När väl svaret kommer så bemöter de en bråkdel eller inget alls av innehåller så att man får maila fram och tillbaka och förklara samma sak flera gånger, hur tydlig man än är från första början. USEL fakturahantering. Skickar ut inkassokrav på fakturor som de aldrig har skickat ut. Fortsätter skicka ut fakturor efter skriftlig bekräftelse på uppsägning av abonnemang.
2018-09-04
P
PiM_GBG(1 omdöme)
Företaget lurade oss och lurar antagligen dig också. Vi beställde bredband i början av april, men det kom inte igång förrän mitten av juli. De krävde att vi fortsatte att betala hela tiden och vägrar att återbetala för april, maj, juni och halva juli. Detta trots att bolaget vet att det inte fanns bredband och att det krävdes en mindre översyn /reparation av själva tekniken för att få igång internet. Och som vi har suttit i olika telefonköer. Bredband2 har en helt oacceptabel kundpolicy. Aldrig mer! Vi har anmält dem till konsumentverket.
2018-04-10
T
Thom_Fubar(2 omdömen)
Valde Bredband2 för deras introduktionserbjudande på halva priset det första halvåret via vårt stadsnät som vårt El-företag hade installerat. Funderade inte så mycket på tjänsten som sådan och tänkte att allt fungerade smärtfritt. Räkningen fick jag inte, men tänkte att den nog ingick i den faktura vi fick från El-företaget varje månad. Nu, 2,5 år efterår kommer Bredband2 på att man inte har koll på sina linjer och kablar och inser att dom inte har fakturerat mig. Sådant kan ju hända, och de flesta vanliga företag hade då insett sitt misstag och tagit en del av smällen själv. Så fungerar inte bredband2. Där är man BARA intresserad av att dra in stålarna, inte alls att försöka behålla en god kundkontakt eller att ta sitt eget ansvar. Bredband2 ska nu skicka en räkning på nästan 9000kr till en privatkund. Ja, det står i lagen att man kan efterfakturera 3 år, men det betyder inte att man måste. Men man måste ju heller inte behålla sina kunder om man inte vill... Deras reklam säger att "Dom lyssnar", men det betyder verkligen inte att dom gör något..
2018-02-28
p
pmha(4 omdömen)
Värdelös kundtjänst som inte kan gå ifrån rutiner och de på supporten är totalt okunniga om teknik. Man kan inte få ersättning om man inte längre är kund.
2018-02-13
B
Bjornfobi(7 omdömen)
Beställde 250/100 fick via kabel ut 83/97. Deras kundtjänstarbetare hade också ovanan att kalla mig "vännen" bara det är värt minuspoäng.
2018-02-12
R
Rawban(1 omdöme)
Jag varnar också starkt från att bli kund hos Bredband2. Billiga på tyvärr alla fronter! Har haft ett ärende där jag bestred fakturor då de inte kunde leverera en bråkdel av den hastighet som de ville att jag skulle betala för. Haft externa tekniker från stadsnät som konstaterade att felet låg hos dem. Tyvärr vägrade Bredband2 att erkänna sin inkompetens. Gav till slut upp efter 20 mail där de i stor sett skrev samma dumma svar och betalade. Som grädden på moset EXTREMT lång väntetid till support. Oerhört oseriöst bolag! Håller med tidigare recensioner. Undvik!
2017-10-02
zanaton(90 omdömen)
När de höjde priserna på bredband avslutade de mitt första och ursprungliga billigare avtal för 100/10 bredband. När jag ifrågasatte att de avslutade mitt avtal utan att fråga mig först sa de att det var blivit en fel från deras sida. De erbjöd mig att teckna ett nytt och dyrare avtal då 100/10 inte fanns kvar. Styr unna och välj ett annat bolag. Alla andra bolag är bättre än bredband2!
2016-12-07
J
JmLab(56 omdömen)
Efter 8 månaders problem löser dom problemet men kompenserar för knappt 2 månader. Efter felanmälan lovade dom att hålla kontakten via sms i hur ärendet går. Hör inte ett ljud från dom utan får själv ringa och ta reda på status. Även så ringer jag och meddelar när tjänsten fungerar då dom inte fått klarskrivning från entreprenör. Sa såklart upp bredbandet direkt. Rekommenderar INGEN att tekna avtal med dom, iaf inte om man vill ha en snabb driftsäker anslutning via fiber. Och vill man ha en bra kundtjänst/support välj en annan leverantör! /Mycket missnöjd föredetta kund. Jonathan
2016-09-14
r
ridax(3 omdömen)
Fakturerar flera månader i förskott, trots att tjänsten är uppsagd. Lovar justera fakturan och ÅTERKOMMA med vilket belopp jag verkligen skall betala. De återkommer aldrig. Till slut räknar jag själv ut hur mycket det bör bli och ringer upp dem och frågar om jag skall betala in det? Nej absolut inte blir svaret, jag skall kasta den fakturan jag fått och VÄNTA PÅ EN NY faktura. Hör inte av dem på länge, tills det dimper ner en betalningspåminnelse med 60:- straffavgift. Kundtjänsten är helt omöjlig att prata med. Uppkäftiga, motsträviga och till slut slänger de på luren i örat på en när de inser att de har fel. AKTA ER!
Sida 1