Bredband2
  • Brett utbud av tjänster
  • Support 24 timmar
r
Uselen månad sedan

En massa krångel med dom bara! Dessutom vart det stor skillnad i hastigheten under den period jag hade dom.

Gästanvändare
Uselen månad sedan

Kan inte rekommenderas. Felanmälan på vårt Internet tog 15 hela dagar att laga felet för dem. Vi ringde kundtjänst vid flertalet tillfällen för att påskynda ärendet, utan att någon i personalen agerade. Vi fick information om att felet skulle åtgärdas inom 1-5 dagar. När 5 dagar passerat sa de att det kan ta sju arbetsdagar till.Jag bad få framföra missnöje till någon chef, och fick sms att chefen skulle ringa inom 1-2 dagar. Det dröjde 10 dagar innan kundtjänstchefen ringde. En chef som inte var det minsta serviceinriktad konstaterade att de följt sina riktlinjer. Vi betalde extra surf till våra mobiler under tiden för att kunna använda Internet via telefonen till det viktigaste. Den kostnaden kompenserade inte Bredband2, utan vi fick vi själva stå för den extra tillköpta surfkostnaden. Att jämföras med Tele2 som ser till att man får gratis fungerande mobilsurf under tiden de lagar felet. Vi har avslutat vårt bredbandsabonnemang hos Bredband2. Aldrig mer Bredband2. Vi blev tyvärr tillagda som kunder när de köpte företaget A3.

Gästanvändare
Uselen månad sedan

Välj någon annan bredbandsleverantör! Blev automatiskt skickad till bredband2 från min gamla internetleverantör Thing (för de lade ner eller något) och det blev strul med att betala till dem pg.a. flytten, kunde inte lägga till dem på Autogiro/E-faktura... Detta problem uppstod till följd av tekniskt strul som hände pg.a. flytten som jag inte ens var orsaken till att den skedde. Jag ska tydligen enligt en på servicen betala en faktura som de hotar med att skicka till inkasso om jag inte betalar på 520 kr... De kunde inte hjälpa mig, och jag vet att jag har rätt här i detta ärende. Kommer betala pengarna för jag är för arg just nu för att ens kontakta deras kundtjänst så måste lugna ner mig lite innan jag gör det. Hoppas verkligen jag får pengarna tillbaka... De förtjänar inte ens 1 stjärna.

Gästanvändare
Usel9 månader sedan

I have to pay for nothing! I've tried to become a client of Bredband2,but they have never fixed the service (within several days of my waiting).Then I decided to move to another provider and closed the contract. In one month I got a faktura with several days of service usage while they've tried to configure it. I called and questioned why should I pay for the service that I have never received. The answer was: because I wasn't patient enough to wait until they get it fixed... Then they didn't want to listen to me and hanged-off...

Gästanvändare
Usel10 månader sedan

Har precis insett att jag betalar för en uppkoppling som inte finns i deras utbud längre, till ett betydligt högre pris än vad en jämförbar uppkopping i deras nuvarande utbud kostar. Ingen gillar att känna sig lurad så det var sista ggn dom hade med mig att göra. /fd trogen kund

Gästanvändare
Usel10 månader sedan

Worst company I have ever dealt with. terrible customer service, unclear prices, and average internet quality. I do not recommend to anyone

E
EmilK
1 omdöme
Uselett år sedan

Fortsätter skicka fakturor även efter avslutad tjänst. Undvik denna leverantör.

Gew
Gew
113 omdömen
Uselett år sedan

Arbetar som hemmatekniker. Var hemma hos en kund och skulle byta ut en router. Den nya ville inte ta IP, varvid jag befarade MAC-låsning. Ringde Bredband2s support för att se om de kunde släppa den för hand, istället för att vänta ut den. Efter ungefär 45 minuter i kö kom jag fram till en tjej. Beskrev min roll och min fråga. Hon ursäktade sig med att hon var ny och för varje liten del av ordväxling ursäktade hon sig och jag fick en robotröst som upprepade "Du är nu satt på vänt..", alltmedan hon skulle fråga sin handledare om vad hon skulle svara. Till sist fick jag veta att de inte kunde göra något för hand, utan att jag skulle dra ut all utrustning ur RJ45-jacket och låta det stå tomt i 24h, sedan var det bara att köra. Beklagade mig till kund, men han gillade läget, ringde upp kund nästa kväll, fick höra att det inte var löst. Jag åkte tillbaka, och gnuggade febrilt huvudet. Till sist ringde kund sin bostadsrättsförenings allt-i-allo, som kom över och berättade att radhuslängan var givna statiska IP-adresser, och jag fick då IP, gateway och mask mig givet. Kund var online en minut senare. Det ska vara sagt att kunds gamla router hade lösenordsskyddat admin-webgränssnitt (kunde hade glömt vad han hade satt), för annars hade jag ju bara kunnat logga in i den och tillskansa mig uppgifterna.. ..MEN jag anser att det är helt absurt att inte Bredband2s SUPPORT kunde ge mig denna fundamentala bit information, jag hade trots allt gett dom kunds fulla personuppgifter och adress, men icket. Detta är min (enda) erfarenhet av Bredband2 och utifrån den blir det en 1:a!

1.2Dålig
6 omdömen

Om butiken

Bredband2

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.bredband2.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Bredband2 i Skandinavien AB

Organisationsnr: 556346-9062

Information hos allabolag.se