Prisjakt
Annons
Linné Elektronik
    3.8Bra
    79 betyg (senaste året)

    Skrivna omdömen

    Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

    Skrivna butiksomdömen

    e
    eliselindh
    1 omdöme
    DåligRedigerades 4 timmar sedan

    Snabb leverans. Men har nu väntat i 5 dagar på en fraktsedel som jag har köpt av företaget för att lämna tillbaka min beställning, som skulle komma inom 48 timmar. Har mejlat angående detta men har inte fått något svar. Känns inte bra!

    j
    johgulo
    1 omdöme
    UselRedigerades 3 dagar sedan

    Mycket dåligt. Köpte Nintendo, endast avsett för marknaden i Hong Kong, men stod ingenting om det när jag beställde. Fick som tur var pengarna tillbaka, för hade inte haft rätt till garanti hos Nintendo i Europa om något hänt med kontrollerna till exempel. Köp inte härifrån även om priserna är lite billigare, finns som sagt en anledning till att dem är just det. Det dem gör kallas för ”gråimport” vilket i sverige kommer leda till problem med garanti, service och anpassning till svenska förhållanden. Hade varit mer OK om dem berättade att detta var fallet istället för att få köpare att tro att det är en EU produkt. Svar på deras svar: Tjena Lasse! Ja visst är det imponerande, förutsatt att du kan läsa och skriva. Men du kanske ska kolla på era betyg här samt på trust pilot istället, ganska enkelt att se att väldigt många inte är nöjda och att det är en skit sida.

    Linné Elektronik svarar:2025-12-02
    Hej Kära kund, Ber om ursäkt att du har haft en dålig upplevelse hos oss. Vi beklagar att det inte framgått att den är importerad från Hong Kong - produktiteln har dock det i slutet. Nintendo Switch 2 BEE-S-KB6AA-HKG. Det förvånar mig att du vet så mycket om garantier på gråimport, något som du personligen verkar veta väldigt mycket om. Vi har hitinills inte haft några problem med garantiärenden med Nintendo samt så erbjuder vi att ta hand om service själva om det skulle vara så att du blivit nekad service (Vilket ännu inte har hänt men över 2000 st sålda enheter). Vill hänvisa att modellen i HK och Sverige är identisk bara laddaren som är 3 pin, detta är den enda skillanden och då vi bundlar våra enheter med adaptrar. Andå trist att du haft en dålig upplevelse, hoppas du får en trevlig jul. MVH Lasse
    a
    adag
    1 omdöme
    Usel7 dagar sedan

    Köpte en PS5 och bestämde mig för att returnera den samma dag jag tog emot den – utan att ens öppna lådan. 1)Betalade extra 49 kr för 1–2 dagars leverans. Trots att jag bor i Göteborg tog det 6 dagar. Onödig försening och onödig kostnad. Kundservice gick inte att nå via telefon. Ingen respons alls. 2)Jag visste att produkten var importerad, men jag förväntade mig inte att all text på kartongen skulle vara på kinesiska (eller något annat asiatiskt språk). Gick inte att läsa någonting på förpackningen, vilket gjorde att det kändes osäkert och opålitligt. 3)Att returen ska kosta 350 kr är HELT galet! (250 kr i avgift + 100 kr returfrakt). Fullständigt orimligt! Jag skulle i princip kunna lämna tillbaka den personligen och betala ingenting, men det är inte ens ett alternativ. Jag har fyllt i returformuläret och sitter nu bara och väntar på återbetalning. Aldrig igen! Jag ångrar mig så mycket, verkligen.

    Linné Elektronik svarar:2025-12-02
    Hej kära kund, Tack för ditt köp och för att du hörde av dig. Vi förstår att du blev osäker när du såg japanska tecken på förpackningen och valde att utöva din ångerrätt. Vi på Linné Elektronik dömer varken produkter eller kunder efter ursprungsland – vi säljer fullt fungerande, äkta PlayStation 5-konsoler som är exakt samma hårdvara som de som säljs i Sverige, bara importerade från den japanska marknaden där priserna är betydligt lägre. På så sätt kan vi erbjuda dig som kund ett riktigt bra pris. Eftersom det handlar om ångerrätt (och inte en reklamation p.g.a. fel på produkten) står kunden normalt för returfrakten enligt distansavtalslagen. Vi tar dock hela kostnaden för returfrakten som en gest av goodwill – du behöver alltså inte betala varken 250 kr i returavgift eller fraktkostnaden på 100 kr. Vi skickar en förbetald returetikett till dig inom kort så att du enkelt kan skicka tillbaka konsolen utan någon kostnad för dig. Tack för att du valde oss och välkommen åter när du känner dig trygg med att konsolen fungerar precis som en svensk modell (bara till ett mycket bättre pris). Vänliga hälsningar MVH Lasse
    E
    Erik Karlsson
    1 omdöme
    UtmärktRedigerades 7 dagar sedan

    Muy bien! riktigt bra pris!

    Linné Elektronik svarar:2025-12-02
    Much Gusto! Tack för ditt trevliga omdöme!
    w
    wiggosjogren
    1 omdöme
    Usel11 dagar sedan

    Snart gått 2 dagar och de har ej behandlat min order. Är lixom 3 dagar kvar till senaste leveransdatum utan att de gjort något med min order än.

    Linné Elektronik svarar:2025-12-02
    Hej Kund, Vi finns 24/7 på [email protected] vi har after mycket ordrar det sista och ber om ursäkt för eventuella försedningar. MVH Lasse
    P
    Pierre
    1 omdöme
    UselRedigerades 13 dagar sedan

    Långsam support, dyr retur utan bekräftelse att man betalat. Hedrar/följer inte ångerrätt. Lämnar tillbaka en produkt jag bara testat och hävdar sedan att jag bara får tillbaka 85% av värdet. Har aldrig hänt förut från något annat köp jag gjort online. UPPDATERING: Har nu fått full återbetalning efter kontakt med butiken. Inte optimalt hanterat men kan åtminstone dra tillbaka min kommentar om att de inte följer ångerrätt. UPPDATERING 2: Sänker mitt betyg igen eftersom de rapporterade min recension och försökte skylla ifrån sig på CDON även om all kontakt jag haft har varit med dem, Linné Elektronik

    Linné Elektronik svarar:2025-10-20
    Hej, Varit i kontakt, ärendet ska vara löst. MVH Lasse.
    s
    siri_tilja
    1 omdöme
    Dåligen månad sedan

    Beställde 2 varor och ville returnera den ena. Försökte söka runt på hemsidan gällande returpolicy... mycket otydlig information. Förmodligen direkt kopierat från AI-robot typ ChatGPT. Detta syns pga att det står "[Infoga kontakt-e-post] [Infoga företagsadress]" etc. Dessutom finns det mailadresser på hemsidan som är ogiltiga. När jag väl fick svar från säljaren hänvisades jag till en returblankett som skulle kosta 350 kr.. hjälp! Som tur hade jag inte plockat ut ordern från mitt postombud och därmed returnerades paketet automatiskt utan att jag behövde betala frakt. Det var många nervösa veckor och jag var mycket osäker på om jag ens skulle få tillbaka pengarna. Det fick jag. I min mailkonversation tycker jag också säljaren är slapp och oprofessionell. En mycket oseriös säljare som gör kunderna otrygga. Jag förstår inte hur de kan ha 3.8 på Prisjakt, det var därför jag köpte från hemsidan. Men nu ser jag hur många skriver dåliga omdömen. Köp från en annan hemsida!

    Linné Elektronik svarar:2025-10-27
    Hej, Vi använder oss inte av Chat GPT. Men om du kunde förtydliga vart du vill vi ska förbättre oss ska vi se över våra rutiner. MVH Lasse
    E
    Ermina
    2 omdömen
    UselRedigerades en månad sedan

    VARNING ! HANDLA INTE HÄR! De ljög om att min retur var öppnad, trots att jag aldrig ens brutit förpackningen. Jag står utan BÅDE pengar och vara. Aldrig igen.

    Linné Elektronik svarar:2025-10-24
    Hej Kära kund, Hör gärna av dig till oss på [email protected] Vi tar inte emot returer på In-ear produkter om dom är öppnade. Detta är i linje med lagar kring distanshandel. MVH Lasse
    p
    Uselen månad sedan

    Fruktansvärt dålig upplevelse! Handla inte här. Bluff! Beställde AirPods och de jag fick hade väldigt dåligt ljud. Undrar om de ens är äkta. Har försökt få kontakt med företaget men får inget svar! Vill reklamera varan men det går inte!

    Linné Elektronik svarar:2025-10-22
    Hej kära kund, Vi ber om ursäkt om ljudkvalitén inte var upp till den nivån du hade önskat. Självklart skulle vi kunna komma fram till en lösning om du tar kontakt med oss. Skicka ett mejl till [email protected] tillsammans med ditt ordernummer. Då får vi se över saken och komma fram till en lösning som säkert kommer göra dig nöjd! Vi har besvarat alla ärenden som kommit in till oss, testa gärna mejla in igen på nytt. MVH Lasse
    x
    xbjorkman
    1 omdöme
    Uselen månad sedan

    Beställde en samsung s25plus från detta bluff företag har returnerat telefonen till dom i gengälld packa dom en ny telefon till mig som jag nu är tvungen och betala för fast jag varit tydlig att jag inte ville ha den har försökt få en ny retur i flera veckar där säljaren skickar svar om bifogat retursedel men där är ingen jag varnar och handla från detta företag jävla skojare

    Linné Elektronik svarar:2025-10-21
    Hej kära kund. Vi ber om ursäkt att lagerhantering kring din order inte har gått långt från optimalt. Jag tror vi dock har skickat dig en retursedel både igår och idag. I annat fall maila gärna [email protected] MVH Lasse

    Om butiken

    Linné Elektronik

    Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

    Bolagsinformation

    Fullständigt firmanamn: Creation X Holding AB

    Organisationsnr: 5569555211

    Information hos allabolag.se