1.3 / 5
(92 omdömen)
5
(32)4
(8)3
(4)2
(9)1
(39)
Sorterat efter datum
2020-06-16
Jag vill verkligen varna för Halebop som företag. Har varit en nöjd kund som inte behövt särskilt mycket support tills mitt senaste köp. Och då blev tyvärr deras brister otroligt tydliga. Jag fick en telefon som inte fungerade och skickade tillbaka den 2 dagar efter att jag fått den. Helt inom ångerrätten. De fick tillbaka den och hävdade att de då inte kunde avbryta mitt nya avtal utan att först ominstallera telefonen och för det ville de ha lösenord till mitt Google-konto. Detta vill jag såklart inte ge ut och de säger då att de ska skicka tillbaka telefonen så att jag kan logga ut från Google för att sedan skicka den till dem igen. Inga problem enligt dem med ångerrätten " du har ju faktiskt skickat tillbaka telefonen " har jag i ett mail från dem. Och det är här problemen hopar sig. Ingen telefon kommer. Jag mailar och chattar men ingen ge mer svar än att den inte är skickad. Tillslut efter 3 veckor svarar en tjej att hon ska ordna det och 2 dagar senare skickas telefonen. Vad som hinner hända under dessa veckor är att de fakturerar mig för telefonen (som jag enligt dem har ångrat) och de kan intr justera fakturan utan ger mig 30 dagar extra att betala den på medan de "utreder ärendet". Så sent som idag kollade jag min bank men kan inte se att betalningstiden är ändrad. Jag chattar med dem och ber dem lösgöra mitt nummer så att jag kan skaffa abonnemang hos en annan leverantör, detta vägrar de om jag inte betalar en slutfaktura eftersom jag har "ett bindande avtal " hos dem. Ett som jag ff via mail fått bekräftat att jahvhar upphävt . Jag har gång på gång bett ar4 en ansvarig eller liknande ska ringa mig men får till svar att det inte finns någon sådan och att de, håll i er nu, inte har någon telefonlinje. Alltså ett mobilföretag utan telefoner. Mitt ärende hänger ff i luften och jag väntar spänt på att se vad som händer härnäst.
2020-03-16
Redigerades 2020-03-18
Fick en engångsavgift på 299:- efter jag beställt från deras hemsida. Står INGET om det på deras hemsida när man beställer eller i något av villkoren. Mycket märkligt. Uppdatering: Det var tydligen något fel hos dem så jag fick 3 månader extra....men väldigt dåligt att skicka ut felaktig faktura.
2020-01-08
Ett riktigt fiasko till företag är halebop i alla kategorier -något sämre finns helt enkelt inte på marknaden!
2019-10-14
Halebop är makalösa på att casha in från sina kunder. Svindyra fakturor - autogiro är ett måste. Dyra samtal utöver samtalspotten i abonnemanget, som i sig är snålt tilltaget på de billigare abonnemangen. Räkna med påminnelseavgift så fort du missat inbetalning någon dag eller två. Det är ett girigt företag som suger ut varenda krona de kan. Och det går ju inte att prata med dem i tel, bara chatta. De lyckas dra ner på sina egna kostnader - men utan att det gagnar kunden överhuvudtaget. Comviq är billigare/bättre.
2019-10-11
Maffia metodernas mästare! Halebop den mest oseriösa aktören på marknaden, Halebop skicka mina fakturor till fel adress, en adress jag var skriven på för över 10 år sedan trots att jag angav min nuvarande adress när jag skaffa abonemanget. Jag har dessutom aldrig varit kund hos Halebop tidigare, eftersom Halebop abonnemanget var nytt så visste jag inte när fakturorna skulle börja trilla in så jag avvaktade i ca 2 månader. När jag väl kontakta Halebop så sa Halebop att jag är skyldig att veta när Halebop skickar fakturor, Halebop har absolut inget ansvar, det spelar ingen roll enligt Halebop att fakturan inte skickats till en adress som jag bor på. Totala bluffmakare som använder sig av "straff" avgifter för att krydda fakturor, skulle aldrig anlita dom som leverantör och jag skulle aldrig rekommendera dom.
2019-09-19
Pinsam chattsupport och dåligt kundbemötande. Förbokade en telefon men råkade välja fel modell, skulle ändra det några dagar senare men skulle då bli av med min rabatt som jag tidigare fått. Ingen var speciellt intresserad av att hitta någon lösning. Däremot gjorde de själva en felebeställning till mig tidigare som de bad om ursäkt kring och snabbt kunde ändra. Finns verkligen bättre operatörer än Halebop nu för tiden.
2019-08-17
Redigerades 2019-08-22
För mig och min familj har Halebop varit ett riktigt bottennapp, upplever Halebop som riktigt uruselt och inte speciellt bra på att värna om sina kunder. Vi har haft både kontantkort och abonnemang. -Dyr operatör -Har inte på nått vis bra erfarenheter av support och kundservice (och att få hjälp via chatten är helt omöjligt, de är trevliga, men inget av det som utlovas genomförs - jag rekommenderar att maila så att överenskommelse finns svart på vitt ) -Köper man extrasurf och man har surf kvar av det efter 6 månader så raderar Halebop surfen och man måste betala på nytt igen vid behov av extrasurf igen. Ingen förvarning utan helt plötsligt är surfen bara borttagen. Extremt snålt och märkligt förfarande. Jäkligt irriterande, Halebop upplevs som giriga som snor surf som man en gång har betalat för. -De tar betalt fast deras tjänster inte fungerar och är inte villiga att kompensera för de tider de inte kan leverera sina tjänster -Hemsidan strular ofta -Halebop verkar ha seriösa problem med laddningen av kontantkort och laddning av extrasurf både på kontantkort och abonnemang, Halebop har vid ett flertal gånger dragit dubbelt -Halebop-appen strular alldeles för ofta (och visar överhuvudtaget inte fullständig information för kontantkort)
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2019-06-08
Riktigt dålig kundtjänst. Värnar inte om sina kunder. Ta en annan operatör!
2019-01-03
Tar betalt flera gånger vid tankning online och Halebops chatt support skyller på att min bank ska plocka bort en av dessa dubbla, ringer då upp min bank som säger att det är draget 2 gånger samt att Halebop har fått dessa betalningar redan så dom ska göra retur betalning till min bank. Fult att erbjuda 25 extra per 100:- tankning när man tar 200:- extra betalt.
2018-12-07
Redigerades 2018-12-25
Funkar bra som operatör men inga bra rabatter längre på iPhone om man skaffar abonnemang riktigt dåligt, kostar lika mycket nästan som att köpa i butik utan abonnemang. Sen student rabatten är ett påhitt tror jag, de ger 70kr i rabatt på abonnemanget rubbet mellan men höjer sedan priset på telefonen med 50kr jämfört med att köpa utan student rabatt så i verkligheten är det bara 20kr rabatt man har fått. Inte värt att skaffa ett abonnemang längre.
2018-12-25
Tycker de har konkurrenskraftiga priser och halebop/telia har bäst teckning i landet. Har aldrig upplevt problem med hastigheten. Chatten har hjälpt mig flera gånger med olika ärenden och jag tycker det har gått smidigare och snabbare än all telefonsupport jag haft erfarenhet av sedan tidigare. Trevliga har de varit också. Vid tecknande av abonnemanget så fanns ett erbjudande om 3 månaders gratis försäkring. Detta var ju en fint erbjudande så jag tackade ja. Eftersom jag är försiktig med min elektronik så tänkte jag att jag behövde hålla koll på gratisperioden så att jag kunde avsluta tilläggstjänsten när gratisperioden gick ut. När två dagar av gratisperioden kvarstod tog de kontakt med sms och gav mig möjlighet av avsluta tjänsten. I alla andra fall jag varit med om har man själv behövt ta reda på detta och man kan ha betalat för en tjänst som man inte behöver flera månader. Fortsätt på inslagen väg Halebop!
2018-11-30
Har ett Fast Pris kontantkort hos dem och är väldigt nöjd. Har blivit bjuden på gratis surf då och då.
2018-11-27
Ockerpriser på extrasurf (utöver den mängd surf som finns i abonnemanget) kostar dubbelt så mycket som samma mängd surf som ingår i abonnemanget, I övrigt fungerar det bra i Telias nät.
2018-07-06
- Supporten håller inte vad de lovar. 2 gånger har de lovat att ändra något vilket de inte har gjort. Tycker att jag ska vänta flera dagar och återkomma på nytt med samma ärende. Lägg det i "pipen" och FIXA DET! Har varit tvungen att kontakta dem 9 gånger på ett halvår p.g.a deras strul med erbjudande och fakturor. + Bra täckning.
2018-06-24
Öppnade ett abonnemang till min dotter. Jag har aldrig varit med om ett tele/bredbandsföretag som har så dålig service och klumpigt sedan Glocalnet (och det säger inte lite) T. ex. Hur i hela friden tänker de över att man måste ladda ned och skicka in autogiro medgivande istället för att bara kunna göra det via banken eller via deras egen hemsida? Välkommen till 2018
Sida 1