Kategorier
Prisjakt
Halebop
  • Alltid fri frakt
  • Alltid bra priser
  • Snabba leveranser
Usel
7 dagar sedan
Tråkigt där Halebops nya affärsplan består av 36 månaders avbetalnings planer och där man binder köpet via månads betalning. Dom har tagit bort möjligheten att betala mobilen direkt men ändå kunna få telefonen billigare för att man band sig i 24 månader. Alla ska omedelbart sluta köpa telefonerna här för ni blir grundlurade. Läser man här på prisjakt så ser man att respekten till kunden helt har blåst ut genom fönstret. Dom verka ha girig och rent äcklig affärsplan nu för tiden Dessutom upp i Norrland är det sjuka problem med deras nät och det skiter dom fullständigt i Skäms
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
2 månader sedan
Har haft Halebop sedan dom startade. Aldrig något strul, snabb support via chat och mail dom extremt få gånger man behövt kontakta dom.
Usel
2 månader sedan
Har Autogiro och det fattades pengar då det skulle dras. Om jag inte själv märker detta så kommer ett inkassobrev inom 16 dagar. Det går inte få sms/mail eller andra påminnelser att det inte gick att dra. Min räkning gick från 208 till 389 kr. En perfekt affärsidé från Telia som både äger Halebop och Inkassobolaget!
Anonym användare
Anonym användare
Usel
4 månader sedan
Varning för Halebop! Vi köpte två mobiler med mobilabonnemang från Halebop. Någon månad efter inköpen börjar fakturor komma från Halebop för ytterligare två mobilabonnemang, plötsligt och utan anledning. Vi köpte mobilerna i December 2019 och har bearbetat Halebop sedan dess för att få rätsida på detta, alltså i drygt ett år nu! Det finns ingen att prata med på Halebop, all konversation sker genom chatten och man blir hänvisad runtrunt. Inga svar på brev man skickar, ingenting. De kontakter vi har på Telia får inte hjälpa till att lösa problemet, de är instruerade att hålla sig borta från Halebop. Aldrig mer Halebop!
Anonym användare
Anonym användare
Usel
4 månader sedan
Dålig service man kan ej komma i kontakt via telefon uruselt! Skärpning!
Anonym användare
Anonym användare
Usel
4 månader sedan
Trodde jag var påläst när jag besökte Telias butik i Västermalmsgallerian Fridhemsplan Sthlm. Jag önskade ett enkelt abbonnemang för min reservtelefon i fjällen. Telias nät är det enda som gäller då. Det jag hade hittat var i Halebops utbud men var inte det bästa för ändamålet enligt Telias försäljare i butiken. Tre månader senare har det kostat mig över 1400 kr och abbonnemanget är knappt använt. Efter första fakturan (338 kr) insåg hur grundlurad jag blivit och sa genast upp abbonnemanget. Det skulle enligt säljaren som avslutade avtalet på Fältöversten komma en slutfaktura i slutet på januari/början på februari. Ingen post från Halibop kom i min brevlåda, åkte på fjällsemester den 10 februari. Vid hermkomst i början av mars mötte mig två fakturer från Halebop, den ena för januari? , den andra en påminnelse utan specifiakation. Var tvungen att kontakta supporten för att reda ut vad saken gällde. Påminnelsen var decemberkostnaden och en faktura som jag aldrig fick mig tillhanda. Fakturerna hade slutbetalningsdatum 26 och 27 februari d v s det var sent att betala. Säljarens information var alltså felaktig om när slutfakturan skulle komma. Supporten som jag nu kontaktade meddelade att fakturer skickas ut i mitten på varje månad. Betalade in båda fakturerna omedelbart 338 (dec) + 173 (halva jan) = 511 kr. Nästa dag kommer en inkasso faktura på ytterligare 520 kr. En vecka senare kommer ytterligare fakturer bl a ett nytt inkassokrav fast den första fakuran var inbetald i tid? Totalt har det ”billigaste fjällalternativet” kostat mig drygt 1400 kronor. Uselt skött av Halebop och naturligtvis skyller Ni på dåliga säljare i Telias butiker. Hela Ert upplägg och system verkar vara helt uppåt väggarna, länge sedan jag blev så blåst på kosing! Nu har jag skaffat ett Fello abbonnermang för reservtelefonen som kostar mig mindre än två månaders elände och helvete med Halebop.
K
Kurre1985

18 omdömen

Usel
6 månader sedan
Har haft de flesta operatörer, men Halebop sticker ut som det absolut sämsta med råge. Har haft 3 ärenden på mindre än ett år. Horribel service som både är svår att få tag på och som sedan tvingar dig gå i cirklar istället för att hjälpa dig. Jag har nu tvingats betala (förvisso en struntsumma) för något som jag ej beställt och som jag sedan ej fått veta ska kosta något. Rent skumraskeri. Helt otroligt att de får nämna att de har Sveriges nöjdaste kunder eller för den delen kalla sig en schysst operatör.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
6 månader sedan
! VARNING ! Tyvärr har jag haft riktigt dålig upplevelse av Halebop på sistone, en säljare som ljuger om bra deals, och inte informerar om att man behöver betala en viss summa i förskott. Säljaren chattade med många samtidigt och hade noll intresse för att svara mig på chatten, det tog i snitt 4 min att svara på mig vilket är helt oproffsigt. Halebop är för dåligt tyvärr, jag kommer inte att teckna något hos dem, och kommer rekommendera andra att inte göra det. Världens sämsta mobiloperatör i mitt tycke! Problemet är att man måste sätta minst en stjärna, jag tycker inte ens att de får ha verksamhet i Sverige med sånna säljare. Detta är för dåligt!
Betyg köpupplevelse
1.4Dålig
15 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(1)
(0)
(0)
(1)
(13)

Om butiken

Halebop

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.halebop.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Telia Sverige AB

Organisationsnr: 556430-0142

Information hos allabolag.se

Rekommenderad återförsäljare