Vad tycker du om Synoptik?
Dyrt, och dolda kostnader. Har abonnemang på 2 par, och helt plötsligt höjer de månadsavgiften. Har klagat o de erkänner att er gjort fel men blir fortfarande debiterad den högre kostnaden. Ej fått mina pengar åter!
När jag beställde linser genom Synoptiks hemsida stod det när jag valde leveransmetod att det var 1-3 dagars leverans, en vecka senare kontaktar jag dem och frågar vad som har hänt med min beställning. De menar på att jag fått informationen att det skulle ta ca 10 dagar. Denna information visades då längre ner under linserna vilket var väldigt lätt att missa. Varför står det då 1-3 dagars leverans högst upp om det inte stämmer? Jag skulle rekommendera att Synoptik tar bort den första informationen om att det ska ta 1-3 dagar för att inte lura sina kunder. Var tvungen att beställa från annan sida som kunde leverera dagen efter men fick då inte makulera ordern hos Synoptik och de kunde inte ens bjuda på frakt eller returavgift för linserna som jag inte längre vill ha från dem.
Handla inte här! Världens bluffmakare, och absolut inte abonnemang eller pyramidspel, nigeriabrev eller vad man vill kalla det! Hade en fråga när vi tecknade abonnemang. Det löper inte vidare efter dessa 24 månader och avslutas automatiskt? Ja vad då svaret! Idag när jag sa upp efter betalat i 27 månader så får man besked på att det var löpande och sen nästa chock! Man har betalat 11000kr men man äger fortfarande inte glasögonen utan man har bara hyrt dom och får köpa ut dom. Vill varna alla för detta och nu förstår jag ju varför de var så på att sälja abonnemanget. Har aldrig känt mig så lurad!
Nedan recension gäller webshop som jag utan tvekan kan konstatera levererar en usel köpupplevelse. Beställde ett par glasögon online, dagen efter får jag meddelande om att det skickats. Efter mer än en vecka utan något meddelande om att jag kan hämta dem (i synoptiks butik) mejlar jag kundtjänst. Efter 5 arbetsdagar har jag fortfarande inte fått svar. Chansade till slut på glasögonen kommit fram och mycket riktigt låg de i butiken. Så det enda Synoptik lyckades med var att skicka rätt glasögon. Alla andra moment misslyckades de med helt.
Beställde ett par solglasögon via deras hemsida med leverans till butik. Snabb leverans, trevligt bemötande i butik, mycket snygg och lite lyxig förpackning där även lite extra presenter fanns med. Toppen!
Frågar om mina gamla bågar (av ett märke Synoptik säljer) går att montera nya glas i eller om infästningsdelar inte längre går att få tag på. Personalen vet inte och är ointresserade av att ta reda på det. Får ett oengagerat "Du kan köpa glas och skicka in för montering på egen risk". Detta alltså när det gäller glas för 3000kr! Fullständigt opacceptabelt. Dessutom tydliga vibbar av "jobbig kund". Aldrig mer Synoptik.
Fantastiskt bra kundbemötande både vid första besöket ,synundersökning ,bågval med rätt glas för mig samt utlämningen av mina färdiga glasögon
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.synoptik.seFullständigt firmanamn: Synoptik Sweden Aktiebolag
Organisationsnr: 556607-7904
Information hos allabolag.se