rating.rate-n-text-version.md
Sorterat efter datum
2019-06-02
Redigerades 2019-06-03
M
Mårtenuser.total-reviews
Köpte en elcykel till ett mycket bra pris. Lite dåligt dock att jag inte fick något spårningsnr för leveransen. Den levererades direkt från den svenska importören Vartex av vad jag tror en fristående åkare och inte Postnord/DHL vilket utlovades vid beställning. Edit: Efter svar från Sportgymbutiken ökar jag betyget med en stjärna. Det enda jag såg vid beställningen var logotyperna för PostNord och DHL, jag lusläste inte leveransvillkoren. Inget stort problem dock. Jag fick cykeln tre dagar senare än möjligt och är mycket nöjd både med cykeln och priset!
Sportgymbutiken svarar:2019-06-03
Hej Mårten Tack för dina synpunkter. Beklagar att du inte noterade vår information på köpvillkor under Leveransmetod - Inrikes Sverige om att: "Vi skickar vanligtvis alltid med PostNord eller DHL, men förkommer även sändningar som skickas direkt från leverantör med andra speditörer". Jag vet att Vartex anlitar olika speditörer för olika orter till följd av de pressade transportkostnaderna. Vi har noterat att dessa speditörer inte alltid är så duktiga på sitt jobb som vi önskar och har därför ändrat rutinen just för transport av elcykel. Nu tar vi dessa hem till oss först och sedan skickas dessa ut till kunderna med DHL, och då Home Delivery tjänsten vid köp av privatperson. Hoppas du är nöjd med din cykel och får glädje av den. Hälsningar Thomas Andersson, Sportgymbutiken
2018-10-17
Redigerades 2018-10-22
Snabbt och enkelt:)
2018-09-01
Redigerades 2018-09-29
D
DavidGGGuser.total-reviews
Köpte grå viktskivor till bra pris, kom efter 3 dagar. Lite optimistisk paketering som hade börjat falla sönder. Lite klurigt att spåra om man inte blev medlem vid köpet. De färgade av sig på golvet så jag reklamerade dem men de vägrade så jag returnerade dem på öppet köp. De ersatte frakten hit men inte returfrakten 100kr. När jag sa att de färgade av sig ville de sälja golvskydd.. Ska jag ha det under sängen och runt hela träningsmattan? Billigare och bättre köpa i krom istället. Uppdatering: Drog sen av en stjärna för att mitt betyg i deras butik inte syns fortfarande efter en vecka.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2017-11-24
Lisa91user.total-reviews
Beställde kl 16.00 och fick sakerna dagen efter kl 12.00! Näst billigast på Prisjakt på dom två produkter som jag beställde(nedsatta). Det enda negativa var att det stod att det var fraktfritt på Prisjakt, fast dom har en gräns på 500kr. Om det är Sportgymbutikens eller Prisjakts fel vet jag inte!? Rekommenderas!
2017-06-15
Lättnavigerat & prisvärt. Bra kundservice i butiken.
2016-11-24
Redigerades 2016-11-29
Snabb leverans och den kvalité man kan förvänta sig när man väljer lite billigare som jag gjorde. Ingenting trasigt i alla fall och välpaketerat.
2016-08-25
Redigerades 2016-09-03
Snabbt och enkelt! Leverans direkt vid dörren!
2016-07-04
Redigerades 2016-07-09
Toppen
2016-06-20
Redigerades 2016-06-21
M
Machinepriestuser.total-reviews
Beställde förra tisdagen, alla varor fanns i lager men de har fortfarande inte packat ordern. Jag ger dem två dagar till innan jag makulerar ordern. "Snabba leveranser" my ass.
2016-05-03
V
Vapzeluser.total-reviews
Sjukt billiga hantel set (9kg) för 199kr som inte är gjord utav billig plastklädda betonger utan stål/järn. Kanske kan webbsidans UI piffas upp lite, men priset är oslagsbart.
2016-04-04
p
pauloFernandinhouser.total-reviews
Har köpte en Gasp Jacka som jag inte var nöjde den hade bara 2 små fickor för att vara en 1300 kronor jacka. Så skulle bytta för en annan har försökt kontakta de i 1 vecka lämnat meddelande ingen har kontakta mig än. Har inte en anning hur ska jag skicka Tillbacka jackan för att de skickar inga Retur adress i e.mail eller hemma till mig som alla andra Nät affärer gör.
Sportgymbutiken svarar:2016-04-08
Hej Paulo Tråkigt att vi får oförtjänt kritik av dig när vi försökt att ge dig denna information så tydligt vi bara kan. Vi beklagar att du inte förstod de automatiska instruktionerna du fick i samband med dina returregistreringar. Trodde du begrep detta redan innan den första registreringen då vi hjälpte dig över telefon för att förtydliga instruktionerna som lämnats på vår hjälpsida. Beklagar såklart även att du inte uppfattade instruktionerna för din retur som du fick i mejlet med tillvägagångssättet för betalningen av mellanskillnaden till den nya jackan, vilket fungerade bra för dig. När jag (Thomas) talade med dig på telefon och frågade dig: - Är syftet med ditt samtal att få förtydligat att det är OK att skicka returen till oss med posten/postnord? Så beklagar jag att du inte förstod mitt svar att detta var helt OK för oss! Jag tror att detta telefonsamtal kom till mig efter ditt inlägg här i och för sig, men när vi fick ytterligare ett nytt mejl till oss igen om att du fixade returen till oss, så vet vi faktiskt inte riktigt hur vi skall formulera oss i kommunikationen med dig. Beklagar att vi i dagsläget inte skickar retursedlar med automatik. Detta är något som vi har diskuterat vid ett flertal tillfällen. Eventuellt kommer vi införa att vi även hjälper alla kunder med en retursedel, och inte bara för reklamationsärenden som vi ofta gör idag. Med anledning av ditt bekymmer med att få till returen så visar det att detta nu en än mer prioriterad fråga för oss. Vänliga hälsningar Thomas Andersson, Sportgymbutiken.se
2015-11-17
F
Freddie96user.total-reviews
Snabb service och bra kundbemötning, vad mer behöver man ????
2015-08-15
L
Lelle59user.total-reviews
Beställde ett Kettlebellsställ från Sportgymbutiken och nästan varenda del var skadad, vilket inte var så konstigt då orginalpaketeringen från Kina var minst sagt usel. Jag reklamerade detta och bad dem paketera om och förstärka embalaget. Så var det dags för nya leveransen och en fredag ringer DHL - chauffören och undrar var min gata låg - sorry konstaterade jag - du är i fel stad. Jag kommer på måndag lovade han - såg inte röken av den mannen och fick boka en ny tid. Så var det dags igen och leveransen kom, jag frågade om chauffören kunde hjälpa till att bära in lådan. Nix - han slängde av den och drog iväg snabbt som blixten! När jag packat upp grejorna upptäckte jag till min fasa att det var minst fyra skador på stället och reklamerade detta! Men ack denna gång var bemötandet inte så trevligt utan nu blev det hux flux väldigt väldigt svårt att få tag på någon som hade lust att lösa detta åt mig, man svarade inte på mejl, struntade i att ringa tillbaka osv. Till slut när jag sökte hjälp via säljare (för sälja vill de ju) fick jag äntligen respons. Tyvärr fanns inte den goda viljan kvar utan nu var det upp till mig att ta strid med DHL och det orkar jag inte utan jag har ett sunkigt Kettlebellsställ i källaren som alltid kommer att påminna mig om ett USELT bemötande från Sportgymbutiken!
2015-06-25
i
invaruser.total-reviews
Mycket snabb bearbetning! Jag beställde en sandbag och den var skickad om 6 timmar (kunde se det på DHL websidan), vilket enligt mina erfarenheter är snabbt. Nöjd.
2009-10-07
Redigerades 2015-04-13
EclipsE_1989user.total-reviews
Bra bemötande och snabba leveranser!
Sida 1