Oseriöst företag, bara problem. Köpte en iPhone av dem på en kampanj de hade. Beställde mitten av juli men fick den levererad först i mitten av augusti - och då en "refurbished"-version, alltså en rekonditionerad mobil, vilket det inte stod något som helst om i min order. Dessutom meddelade de mig inte om att min order var försenad, utan det var först när jag ringde dem för att fråga vad som hände jag fick veta det. De svarar över huvud taget inte på mail, och i telefon lovade de att hålla mig uppdaterad kring min order, men det gjorde de inte och leveransdatumet flyttades fram var gång jag ringde. Som kompensation fick jag fodral och skärmskydd när varan kom fram, men hörlurarna som kom med mobilen var trasiga. Det fanns inget certifikat med som visade på att telefonen hade rekonditionerats hos någon som är godkänd av Apple. När jag ringde mobilkoden angående detta sa de att de inte hade något med det att göra, utan då fick jag kontakta leverantören. Känner mig minst sagt lurad.
Phonehem svarar:2017-09-14
Hej Mia,
Vi beklagar verkligen att din order blev försenad och ännu mer att du inte blivit kontaktad angående förseningen.
I beskrivningen på produkten så står det att denna artikel är en refurbished iPhone, men vi kommer nu att även skriva in det i produkts rubriken.
Du har alltid rätt att inom 14 dagar returnera produkten om du är missnöjd med den, du blev även informerad om detta. Certifikatet ligger på Imei nummret i telefonen, Hörlurarna ska du självklart reklamera ifall de inte fungerar.
Vi vill dock gärna lösa det här,
Kontakta oss igen, så kommer vi säkert fram till något.
// Allen