1.8 / 5
(1 omdöme)
Sorterat efter datum
2020-05-22
Redigerades 2020-05-23
Köpte DJI Care Refresh och det visade sig att jag missförstått aktiveringsprocessen för tjänsten. (För den som går i köpartankar, det är 48h från första påslagning inte första användande som gäller.) Så långt ligger felet hos mig, men: Då det på produktsidan stod: "Ej returrätt efter att du har aktiverat DJI Care", antog jag att det gick bra att ångra köpet, eftersom jag onekligen inte hade aktiverat produkten. Såhär långt har jag ingen anledning till det negativa betyget, det är jag som gjort fel. Nu skulle jag bara maila företaget och få mina pengar tillbaka. Men............. Jag mailade företaget och fick ett svar där jag upplevde att personen på andra sidan medvetet försökte undvika att svara på mina frågor och vara hjälpsam. Efter några mail fram och tillbaka skrev jag att jag ville nyttja min ångerrätt. Fick till svar att varan var personlig och att jag inte fick häva köpet. Jag svarade med ett urklipp från deras egna sida och refererade till vad jag skrivit ovan (ingen ångerrätt efter att produkten aktiverats). Nu var jag irriterad. Det är inga stora pengar (549 SEK), och DJI Stockholm hade nu möjlighet att göra rätt för sig och behålla en kund. Men, nu kommer det värsta. DJI Stockholm gick in på produktsidan och ändrade punkten jag refererat till i ett tidigare mail! Först stod det (ordagrant) "6. OBS! Ej returrätt efter att du har aktiverat DJI Care" och i skrivande stund står det: "6. OBS! DJI Care kan inte returneras efter köp då det är personligt och inte kan avaktiveras." Det här är uselt. Vidare slutade kundtjänst svara på mail efter att jag påpekat att jag, enligt deras egna ord, hade rätt att ångra köpet. Jag gjorde dem varse om att jag sett att de ändrat formuleringen på deras produktsida, samt att jag har skärmdump av sidorna bredvid varandra. (Tur att jag inte stängt fliken.) Nu inväntar jag svar från dem, men det verkar som att jag antingen får se mina 549 SEK försvinna eller ta detta till ARN. EDIT: Butiken återkom, efter ytterligare korrespondens, och berättade att de kommer återbetala mig.