3.5 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2018-08-16
    R
    RichardM3(41 omdömen)
    Mycket bra service. Köpt både utesoffor och formsydda möbelskydd.
    Sorterat efter datum
    Gamla omdömen

    Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

    2016-02-25
      Klasseman(23 omdömen)
      Visar fel.produkt, en mycket enklare än vad som ska vara
      Bra Sommarmöbler svarar:2016-02-26
      Hej, Vad är det för produkt du syftar på? Vi jobbar ständigt med att förbättra vår hemsida, ibland blir det fel i massuppläggning av produkter och ändringar. Jag skulle gärna vilja bli kontaktad av dig om vad det är du upplevt vart fel. Återkom till mig på support@brasommarmobler.se Mvh Simon, kundtjänst
      2013-04-02
        m
        mrbooty(49 omdömen)
        Köpte Brafab's "Ninja" serie på Bra Sommarmöbler i Kållered med runt bord och åtta stolar med fällbar rygg. Fick väldigt bra bemötande av de två säljare jag hade kontakt med. Trevligt, seriöst och proffsigt. Ordnade med utkörning kl 18.00 på Skärtorsdagen.
        2011-07-23
          g
          gortuv0301(2 omdömen)
          Köpte ett PVC överdrag till hamocken på Bra Sommarmöbler, de påstod att det skulle vara tre års garanti vilket även skrevs på kvittot. Efter mindre än ett år så spricker plasten i överdraget. Då jag skulle göra ett inköp av nya sommarmöbler så tog jag med mig överdraget. Bemötandet jag fick var allt annat än professionellt. Man påstod att garantin inte gäller om överdraget utsatts för sol eller vind. Man ville inte ens titta på överdraget som jag hade ihopvikt under armen, eller titta på kvittot. Någon garanti skulle det inte bli tal om fick jag veta bestämt. Jag sa åt deras representant att detta var riktigt oseriöst, "Ja det är det, vad skall du göra åt det då?" fick jag till svar. Jag kunde dra detta ärende vidare eller göra vad jag ville men någon hjälp skulle jag inte få av dem. Det är sista gången jag handlar av denna firma.
          2010-10-24
            t
            tony740607(1 omdöme)
            Det börjar två samtal om vad jag verkligen beställt. När jag sedan beställer överdrag till utemöblerna finns de inte inne och en beställning görs. När Bra Sommarmöbler inte hört av sig efter tre veckor åker jag dit och får reda på att de inte har ordern. Jag beställer igen. När de inte hört av sig på två veckor ringer jag dit igen och får reda på att de inte har ordern kvar och därför glömt att ringa men att de nu har överdragen hemma. När jag hämtat överdragen och kommer hem är det fel storlek. Pga detta begär jag att de kommer och hämtar dessa och leverar korrekta. De säger att de inte gör så. Då jag åker dit själv och får rätt överdrag kräver jag kompensation. Jag får då ett förslag till 100 kr i kompensation. Senare får jag ett mail att de kan kompensera med 300 kr i kontanter eller presentkort på 500. Jag vill inte ha någonting då kompensationen inte är skälig. Bra Sommarmöbler är ett dåligt företag med dåliga interna rutiner. Chefen behagade inte ens att ringa på min begäran!
            Bra Sommarmöbler svarar:
            Tråkigt att höra att du inte är nöjd. Vi får titta på vad som blivit fel. Avseende den eventuella kompensationen, så måste jag säga att jag tycker halva varuvärdet är skäligt. Med vänliga hälsningar Joakim Forslund