Användaromdömen

Sorterat efter datum

3.2 av 5 stjärnor

2018-11-24
c
Helt ok, men inget fel på att gå till butiken heller.
2018-10-14
t
Aldrig haft något problem. Idag bokade ja en massa saker på nätet. Pling så va leveransen packad i butik
2018-08-06
H
Hela situationen som jag behövde utstå med var att jag beställde en stekpanna till min sambo för hans födelsedag och behövde då vänta utöver den längsta väntetiden som stått när jag beställde den. Därav så besökte jag butiken jag beställt den till i flera dagar i rad, för att kolla att ifall den kommit osv. Varje dag som jag var inne så var personalen SÅ otrevlig och nedlåtande. Detta är verkligen inte upplevelsen jag fått av Cerveras personal tidigare, så mailade dem och beskrev min besvikelse. Då ger de mig ett presentkort för mödan, vilket jag uppskattade mycket. När jag då går in i butik igen för att handla för presentkortet så fick jag samma bemötning, fast av annan personal. Jag köpte den mortel för presentkortet och var mycket nöjd. Bara några få dagar senare så går morteln sönder. "Handtaget" går av på mitten. Igen så kontaktar jag Cervera för att få detta avhjälpt och då över mail så är det så otrevliga och ohjälpsamma. Fick den inte reklamerad och ingen kompensation för den fortsatta mödan. Så, nu har jag slösat massa tid på strul hos dem och har blivit illa behandlad samt att jag står med en mortel (som jag även la en del pengar emellan) som inte fungerar. Är mycket besviken på både service och kvalité, vilket är enda anledningen till jag handlar där, iallafall.
Cervera svarar:2018-09-11
Hej Hanna, Tack för din feedback. Jag är glad att du hörde av dig till oss så vi kunde hjälpa dig vidare med ditt ärende. Ibland blir det längre leveranstider än vad vi utlovat men vi är väldigt tacksamma för att du som kund gav oss feedback på din upplevelse. På det sättet kan felsöka vad som har gått fel på vägen och bli bättre i våra leveranstider och bemötande till nästa gång. Jag hoppas ni är fortsatt nöjda med er stekpanna. Ha en fin kväll. Med vänlig hälsning Camilla på Cervera
2018-04-14
c
Beställde på en söndag, varan skickades på måndag och fanns att hämta hos mitt PostNord-ombud på tisdag.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2017-12-14
Redigerades 2017-12-19
s
Cerveras butiker är trevliga men tyvärr är deras e-handel den långsammaste e-handeln som jag någonsin har handlat ifrån. Beställde varor den 24/11 (Black Friday) och har fortfarande inte (15/12) fått min leverans. Jag mailade deras kundtjänst den 1/12 angående orderns status och fick samma dag följande svar "Efter Black Weekend har vi en förlängd leveranstid på 2-7 vardagar för ombud. Du kommer få mejl så snart ordern lämnar vårt lager." Fakturan kom den 8/12. Den 10/12 fick jag ett mail om att ordern har skickats från deras lager. Spårningslänken som fanns i mailet fungerar inte/är död så kan inte bekräfta om ordern verkligen har lämnat Cerveras lager. Positivt: Bra sortiment Bra priser & rabatter Bra betalningsmöjligheter Kundtjänst svarar på e-mail inom en dag Negativt: Långsam leverans Inget lagersaldo (går bara se om varan finns eller inte) Uppdatering: Kontaktade Cerveras kundtjänst för att eftersöka min leverans den 18/12. Nästa dag fick jag ett svar som innehöll kollinumret och jag kunde konstatera att paketet funnits på mitt utlämningsställe sedan den 12/12. Fick aldrig någon notis via SMS på grund av att jag angav fel telefonnummer...
2017-12-13
Beställning och leverans går bra men går inte att nå deras ehandelsavdelning via telefon. Man väntar och väntar för att tillslut få samtalet nedkopplat, försökte flera gånger. Betyget hamnar ändå på 6/10 på grund av att deras Borås-butik är värda en 10/10
Cervera svarar:2018-01-31
Hej! Vi beklagar att du inte kom fram via telefon. Vi tar med oss din feedback och jobbar ständigt med att förbättra oss. Önskar dig en trevlig dag!
2017-12-05
f
Har nu fått vänta 1,5 vecka på min leverans. Jag valde leverans till butik men inte hört något. De svarar inte på mail, men lita på att fakturan kom fram ivartfall. För betalt ska dem ha. (Stod vid beställningstillfället: leverans till butik 3-5 dagar). Vad får man för kompensation när så inte är fallet? Nä dessa "stoppa huvudet i sanden när posten krånglar" företag klarar jag mig utan i framtiden. Ni som ska beställa julklappar därifrån - gör inte det. Inte värt risken.
Cervera svarar:2017-12-11
Hej! Vad tråkigt att höra att din leverans blev försenad. Efter Black Weekend så hade vi tyvärr en förlängd leveranstid vilket vi beklagar. Även vår kundtjänst har haft en överbelastning både på mejl och telefon men vi försöker jobba ikapp så fort vi kan. Om du inte redan fått svar på ditt mejl så kommer du få svar inom kort då vi snarast beräknar vara i fas med vår mejlhantering. Önskar dig en trevlig dag!
2017-12-01
Reserverade en kastrull och hämtade ut den nästa dag.
2017-11-29
d
Beställde porslin till bra pris under black friday. Var lite orolig för transportskador men allt kom fram helt. + Bra hemsida. + Snabb leverans. + Väl paketerad försändelse. - Få betalningsalternativ.
2016-12-19
d
Beställde med leverans till butik vilket skulle ta ca 3dagar. Nu 8 dagar senare svarar inte kundtjänst har försökt nå dem ca 8 gånger nu idag. Butikerna är bra men ehandeln är under all kritik.
Cervera svarar:2017-01-02
Hej! Det var väldigt tråkigt att höra att du är missnöjd med din upplevelse på e-handeln. Vi har under årets julveckor haft ett väldigt högt tryck på vår kundtjänst samt sjukdom bland personalen vilket gjort att vi olyckligtvis halkat efter och telefonerna gått varma vilket gjort att alla inte kommit fram. Vi är verkligen ledsna för detta och att det drabbat dig. Har du några fler funderingar får du gärna höra av dig till oss på vår kundtjänst på: ehandel@cervera.se så ska vi hjälpa dig på bästa sätt. Önskar dig en trevlig dag!
2016-11-14
C
Pålitlig butik får alltid bra bemötande i kundtjänst och butik. De håller vad de lovar vad gäller kvalitet och funktion.
2014-06-11
K
Köpte ett set med fina knivar av dem. Leveransen gick hyfsat snabbt, dock fick jag fel varor i mitt paket. Dröjde ett par dagar innan jag sen fick svar och sedan skickade de nya varor samt returfraktsedel. De utlovade också "en liten present för besväret" men någon sådan har jag inte sett röken av. Det är osannolikt att jag kommer att handla av dem igen. Skulle kanske passa på och nämna att de har usla telefontider, totalt tre timmar 10-12 och 13-14.
2013-12-28
R
Vara slut på lager men jag får inte reda på det vid beställning. Försöker senare att kontakta dom på telefon flera gånger. Ingen svarar. Skickar mejl och får svar 4 dagar senare... Det finns bättre alternativ.
2013-01-10
Redigerades 2013-01-13
m
Jag beställde 3 st presentkort som julklappar den 15 dec. Den 28 dec så kommer presentkorten fram till min adress (ombud), fast jag angivit annan leveransadress. De ber om ursäkt och skickar vidare dem till rätt att adress och säger att jag skulle beställt den 14 dec om jag ville ha leverans innan jul. Nu är det den 10 januari alltså 26 dagar (14 vardagar) senare och de har fortfarande inte kommit fram. Edit: Den 11 januari kommer påminnelse att hämta ut rekommenderat brev till rätt adress. När jag meddelade att de skickats fel första gången så frågade jag om jag får ett nytt sms när den kommer fram till rätt adress och det skulle jag få. Men det kom aldrig något sms. Det slutade med flera mail och 27 dagars (15 vardagar) leveranstid på mina presentkort!
2011-11-10
G
Rekomenderas!
Sida 1