(500+)
Urusel service, En telefontid till kundservice mellan 9-11 som ej är öppen ändå, En chatrobot som skickar det vidare till en som verkar vara ännu mer robot, Ingen känsla för att hjälpa till. Har nu mejlat och chattat och ingen hjälp. Man bryter även mot hur leveransadress mot faktura, Skickar ej enligt lag till "rätt" adress. Att vara guldkund här är som att vara kund i vilken butik som helst. Nej tack! aldrig med Cervera.
Handlar både online och i butik flera gånger under flera år. Alltid varit mycket nöjd!
Vid tre tillfällen i årets julhandeln har köp avbrutits p.g.a. att Cervera haft fel på lagersaldo.
Kommer aldrig handla online där igen. Inne på 4:e veckan av väntande på en ugnsform som det stod, och fortfarande står, omgående leverans på. Kundtjänsten är superdålig och svarar helt enkelt inte. Förr var det här en bra butik men något har förändrats.
Jag upplever Cervera som ett mycket oseriöst företag. 7/8 beställde jag en vattenkokare. När den inte kommit efter 1 vecka försökte jag ringa deras kundtjänst men numret kopplade inte upp. Jag skickade ett mail till kundtjänst. En vecka senare fick jag ett löfte om att min vara skulle finnas på ett tåg och att jag skulle få ett mail om att jag kunde hämta paketet dagen efter i den lokala butiken. Jag fick inget mail och prövade ringa kundtjänst igen. Numret kopplade inte upp. Jag ringde den lokala butiken och de kunde inte se att paketet fanns hos dem eller ens var på väg. Jag mailade kundtjänst igen och fick vänta 1 vecka till på svar. Ingen vattenkokare var på väg. Tillslut fick jag pengarna tillbaka 30/8. Jag avråder starkt från att handla online hos Cervera.
Dålig lagersaldo, obefintlig orderhantering och bluffar om ersättning Trodde jag utnyttjade en 30% rabatt och beställde en kaffemaskin Hörde inget på 2 veckor Skickade email, inget svar Ringde kundtjänst efter ytterligare 2 dagar för att få reda på att det blivit fel i ordersaldo och det inte funnits någon avsikt alls att skicka den vara som bekräftats med orderbekräftelse Som kompensation (!?) utlovades jag en ny 30% rabatt. Dvs ingen kompensation Och nu till det sämsta: jag fick inte ens den utlovade 30% som de strulat bort från början
Gjorde tre beställningar under tre dagar. Pratar med PostNord flera gånger som ber mig ringa Cervera och Cervera som ber mig ringa Postnord. Senare påstår PostNord att Cervera slagit ihop alla mina paket till ett paket men att de varit felaktigt förpackade och att paketet sedan gått fram och tillbaka för att till slut försvinna spårlöst. Cervera säger att de ska skicka paketen igen som separata emballag nu vilket känns rimligt eftersom jag betalade frakt tre gånger och gjorde beställningarna med flera dagars mellanrum. Jag ber Cervera betänka att jag åker hem men att jag ska be en bekant hämta dem åt mig. Runt tio dagar senare kommer fyra paket fram. Jag ber min kontakt i närheten att hämta paketen och han kan fyra dagar senare. När jag då ska skicka QR-koder till honom står det att hälften av paketen har returnerats! Sju dagar är väl ändå minimum standard innan paket returneras? Cervera har varit väldigt hjälpsamma i kundtjänst men faktum kvarstår att det nu har gått en månad och jag har inte fått grejerna som brådskade! Det blir 2/5 eftersom kundtjänst varit hjälpsam. Handla inte här om det är något ni behöver den närmaste tiden.
Mycket nöjd med bemötandet på Cerveras butik i Femmanhuset. En av varorna var slut och de rekommenderade en annan (konkurrents) butik att köpa den i istället för att hänvisa till hemsidan. Det är genuin kundvård. Kommer komma tillbaka för andra köp!
Ett skämt. Personalen på Cervera Nacka/Sickla är mycket dåliga.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.cervera.seFullständigt firmanamn: Cervera AB
Organisationsnr: 556701-1209
Information hos allabolag.se