3.4 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-08-23
    S
    Sig(21 omdömen)
    Jag köpte en stekpanna i deras butik i Kungens Kurva och sedan märkte jag att jag betalade dubbelpris jämförbart med andra butiker. När jag kom tillbaka och frågade om deras prisgaranti då fick jag ett svar att den gäller bara några enstaka produkter och min stekpanna är inte en av dem. Jag var ändå tvungen att köpa för att jag hade ett presentkort som skulle lösas ut. Köp inte deras presentkort och tvinga inte era nära och kära att handla i en så dålig butik där man betalar överpris och får så dålig upplevelse.
    Cervera svarar:2019-08-26
    Hej Sig, Utan att veta vilken stekpanna det gällde kan vi inte riktigt kommentera priset men rent generellt brukar vi inte skilja oss jättemycket från andra stora återförsäljare. Angående vår prisgaranti hittar du all information om den på https://www.cervera.se/prisgaranti/, inklusive all information om vilka produkter som omfattas. Du får hemskt gärna återkoppla till oss med vilken stekpanna det rörde sig om så att vi har en möjlighet att se över vår prissättning av den. Mvh, Björn
    2019-08-16
      a
      adamhell(9 omdömen)
      Detta omdömet är riktat till butiken i Kungälv men också till viss del webbutiken. Tyvärr har jag fått ett ganska blandat bemötande. Första gången jag besökte butiken så fick jag jättefin hjälp där säljaren tog sig tid och visade och förklarade skillnader och olika kvaliteter på produkterna vi tittade på. Toppen verkligen! Andra gången ringde jag om en produkt som hade ett kampanjpris men var slut i lager och frågade hur jag kunde gå tillväga för att beställa produkten. Säljaren på telefon säger att jag måste komma ner till butiken och förbetala innan de beställer produkten då den även var slut på deras centrallager. Väl nere i butiken säger säljaren jag möter att det inte går att beställa hem produkten för att den är slut på deras centrallager. Jag förklarar vad som sagts till mig via telefon men det stämmer tydligen inte. Pust. Tillslut tar de mitt telefonnummer för att höra av sig när produkten kommer in till centrallager så att jag kan beställa den när den finns där (varför inte personalen kan göra detta förstår jag inte? Denna gång var det en annan personal i butiken som verkade ointresserad av att arbeta med kundservice). Denna tjänst finns också på deras hemsida då jag fyller i min mailadress där också för att få informationen så fort som möjligt när lagerstatus ändras. Jag hör tyvärr inget mer från företaget i detta ärende. Mitt tredje och troligtvis sista ärende hos butiken börjar med ett reklamutskick via mail där de har halva reapriset på en del av sortimentet. Jag går in och försöker beställa två stycken av denna vara, men det står att det bara finns en i lager så jag beställer en i alla fall. Jag väntar en dag för jag tänker att de kanske har mycket att göra och inte hunnit packa min order. När jag väl ringer dem och undrar vad som hänt med min order så säger de att de inte fått min beställning utan att denna vara lagts undan och sålts till en annan kund. Fine, det kan bli fel. Det som irriterar mig dock är att denna säljare (en ny jag inte pratat med innan) inte ber om ursäkt för felet eller har någon ambition att rätta till problemet. Så slutsats blir att om du försöker handla av dem så här du tur om du får den första säljaren jag mötte ( därav två stjärnor istället för en). Då är det stor chans att du får med dig bra grejer hem. Träffar du någon annan är chansen stor att du lämnar butiken missnöjd eller rent utav irriterad.
      2019-04-17
        Använder Klarna.
        2019-04-14
          Beställning via hemsidan var mycket enkel att genomföra, lättnavigerad och lättförståeligt.
          2019-04-14
            Enkelt
            2019-04-10
              Bra utbud och service.
              2019-04-10
                Jag har handlat tidigare och varit mycket nöjd. lätt att beställa och snabb leverans.
                2018-11-24
                  c
                  caprnja(33 omdömen)
                  Helt ok, men inget fel på att gå till butiken heller.
                  2018-10-14
                    t
                    tooby77(22 omdömen)
                    Aldrig haft något problem. Idag bokade ja en massa saker på nätet. Pling så va leveransen packad i butik
                    Sorterat efter datum
                    Gamla omdömen

                    Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

                    2018-08-06
                      H
                      HannaMarkstrom(3 omdömen)
                      Hela situationen som jag behövde utstå med var att jag beställde en stekpanna till min sambo för hans födelsedag och behövde då vänta utöver den längsta väntetiden som stått när jag beställde den. Därav så besökte jag butiken jag beställt den till i flera dagar i rad, för att kolla att ifall den kommit osv. Varje dag som jag var inne så var personalen SÅ otrevlig och nedlåtande. Detta är verkligen inte upplevelsen jag fått av Cerveras personal tidigare, så mailade dem och beskrev min besvikelse. Då ger de mig ett presentkort för mödan, vilket jag uppskattade mycket. När jag då går in i butik igen för att handla för presentkortet så fick jag samma bemötning, fast av annan personal. Jag köpte den mortel för presentkortet och var mycket nöjd. Bara några få dagar senare så går morteln sönder. "Handtaget" går av på mitten. Igen så kontaktar jag Cervera för att få detta avhjälpt och då över mail så är det så otrevliga och ohjälpsamma. Fick den inte reklamerad och ingen kompensation för den fortsatta mödan. Så, nu har jag slösat massa tid på strul hos dem och har blivit illa behandlad samt att jag står med en mortel (som jag även la en del pengar emellan) som inte fungerar. Är mycket besviken på både service och kvalité, vilket är enda anledningen till jag handlar där, iallafall.
                      Cervera svarar:2018-09-11
                      Hej Hanna, Tack för din feedback. Jag är glad att du hörde av dig till oss så vi kunde hjälpa dig vidare med ditt ärende. Ibland blir det längre leveranstider än vad vi utlovat men vi är väldigt tacksamma för att du som kund gav oss feedback på din upplevelse. På det sättet kan felsöka vad som har gått fel på vägen och bli bättre i våra leveranstider och bemötande till nästa gång. Jag hoppas ni är fortsatt nöjda med er stekpanna. Ha en fin kväll. Med vänlig hälsning Camilla på Cervera
                      2018-04-14
                        c
                        cyponodo(25 omdömen)
                        Beställde på en söndag, varan skickades på måndag och fanns att hämta hos mitt PostNord-ombud på tisdag.
                        2017-12-14
                        Redigerades 2017-12-19
                          s
                          stoffe1992(3 omdömen)
                          Cerveras butiker är trevliga men tyvärr är deras e-handel den långsammaste e-handeln som jag någonsin har handlat ifrån. Beställde varor den 24/11 (Black Friday) och har fortfarande inte (15/12) fått min leverans. Jag mailade deras kundtjänst den 1/12 angående orderns status och fick samma dag följande svar "Efter Black Weekend har vi en förlängd leveranstid på 2-7 vardagar för ombud. Du kommer få mejl så snart ordern lämnar vårt lager." Fakturan kom den 8/12. Den 10/12 fick jag ett mail om att ordern har skickats från deras lager. Spårningslänken som fanns i mailet fungerar inte/är död så kan inte bekräfta om ordern verkligen har lämnat Cerveras lager. Positivt: Bra sortiment Bra priser & rabatter Bra betalningsmöjligheter Kundtjänst svarar på e-mail inom en dag Negativt: Långsam leverans Inget lagersaldo (går bara se om varan finns eller inte) Uppdatering: Kontaktade Cerveras kundtjänst för att eftersöka min leverans den 18/12. Nästa dag fick jag ett svar som innehöll kollinumret och jag kunde konstatera att paketet funnits på mitt utlämningsställe sedan den 12/12. Fick aldrig någon notis via SMS på grund av att jag angav fel telefonnummer...
                          2017-12-13
                            Blazter(296 omdömen)
                            Beställning och leverans går bra men går inte att nå deras ehandelsavdelning via telefon. Man väntar och väntar för att tillslut få samtalet nedkopplat, försökte flera gånger. Betyget hamnar ändå på 6/10 på grund av att deras Borås-butik är värda en 10/10
                            Cervera svarar:2018-01-31
                            Hej! Vi beklagar att du inte kom fram via telefon. Vi tar med oss din feedback och jobbar ständigt med att förbättra oss. Önskar dig en trevlig dag!
                            2017-12-05
                              f
                              filmanders(11 omdömen)
                              Har nu fått vänta 1,5 vecka på min leverans. Jag valde leverans till butik men inte hört något. De svarar inte på mail, men lita på att fakturan kom fram ivartfall. För betalt ska dem ha. (Stod vid beställningstillfället: leverans till butik 3-5 dagar). Vad får man för kompensation när så inte är fallet? Nä dessa "stoppa huvudet i sanden när posten krånglar" företag klarar jag mig utan i framtiden. Ni som ska beställa julklappar därifrån - gör inte det. Inte värt risken.
                              Cervera svarar:2017-12-11
                              Hej! Vad tråkigt att höra att din leverans blev försenad. Efter Black Weekend så hade vi tyvärr en förlängd leveranstid vilket vi beklagar. Även vår kundtjänst har haft en överbelastning både på mejl och telefon men vi försöker jobba ikapp så fort vi kan. Om du inte redan fått svar på ditt mejl så kommer du få svar inom kort då vi snarast beräknar vara i fas med vår mejlhantering. Önskar dig en trevlig dag!
                              2017-12-01
                                Chesluk(136 omdömen)
                                Reserverade en kastrull och hämtade ut den nästa dag.
                                Sida 1