2.1 / 5
(26 omdömen)
5
(5)4
(1)3
(0)2
(1)1
(19)
Sorterat efter datum
2020-05-27
De lurade på oss ett abonnemang som var urusel och inte gick att säga upp. Vi fick betala 20000 kr för 2 par glasögon och de vägrade undersöka henne igen efter 1 år för de kanske var tvungna att ge henne nya glasögon. Aldrig mer Synsam!
2020-05-09
Snabb leverans samma dag, var billigast med rean de har på solglasögon just nu. Har inget att klaga på.
2020-04-19
Enastående service, och mycket bra utbud, även om jag saknar vissa märken som exempelvis Oliver Peoples. Priserna är väl lite i högsta laget men man får ofta vad man betalar för.
2020-03-31
Mycket dåligt bemötande och bristande kompetens vid Synsam Sundsvall. Har inga invändningar emot hantverket men när de inte har koll på priser och överenskomna avtal blir jag besviken. Jag påtalade deras fel och fick tillbaka drygt 1000 kr men inget ”beklagar att vi gjorde fel”. Köper man glasögon för 14000 kr skulle det kännas bra att få ett trevligt bemötande.
2020-03-19
Avråder starkt från Synsam's butiker. Kundfrånvänd hantering och lägsta möjliga servicenivå. Gjorde en direkt felaktig syndiagnos på mig vilket resulterade i att jag fått oanvändbara och dyra glasögon. Har verifierat detta med en pålitlig och förtroende ingivande konkurrent.
2020-01-11
Den centrala kundtjänsten är skit. Om du har problem, kontakta Konsumentombudsmannen och skriv anmälan till ARN. Kundtjänsten hjälper dig inte, alltsom oftast får man inte ens något svar. Och vad du än gör - för guds skull - skriv inte på någon autogiromedgivande. Då får betala för både autogiro och inkasso. Synsams ekonomiavdelning har noll koll och kundtjänsten svarar inte. Mycket effektivt sätt att dra en jävla massa pengar. Att hota med rättsliga åtgärder tvingar ju folk att betala inkasson. Enkelt sätt att tvinga folk att betala tre ggr ordinarie belopp. Inte värt det. KÖP glasögonen, hyr dem inte. It's a scam.
2020-01-02
Deras abonnemangprogram är en skam. Riktigt riktigt värdelöst. Butikspersonalerna motsäger varandra. De har inga tydliga processer angående sitt abonnemangprogram. De har lurat mig att förlänga mitt glasögon abonnemang flera gånger. De lovade att om jag förlängde abonnemanget, skulle lösköp priset bli lägre i slutet men varje gång dyker en ny butikspersonal upp som påstår att löftet inte gäller och att de inte kan hitta några relaterade noteringar i datasystemet. Glasögonen har kostat mig flera gånger mer än om jag istället hade från början köpt dem. Notera också att försäkringen som de påstår ingår i abonnemanget täcker inte dig utan kostnad. När jag tappade bort ett par av mina abonnerade glasögon, fick jag betala 1500 kr självrisk och sedan höjde de lösköp priset också med ytterligare 1500 kr. Deras abonnemangprogram är en skam.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2019-06-11
Dom ligger inte online med sitt lagersaldo. Noll koll på om du får varan eller ej. När du beställt ligger du i en fantasikö som inte existerar och du får till slut hem ett besked om att varan tagit slut och inte återkommer i lager. Rena stenåldern och undergräver hela tanken med näthandeln. Är det ens lagligt att hantera potentiella kunder så illa? Normalt förfarande är ju självklart att när du klickat på köp reserveras din vara till dig i realtid. Stäng ner skiten!
2019-06-10
Värdelöst....din order är markulerad. Efter 1 vecka kommer mail med att varan finns inte. Riktigt oseriöst. Har betalt oxå.
2019-06-10
Beställde ett par solglasögon det drogs pengar. Ringde och pratade med dem då var glasögonen försenade från leverantör men skickas förmodligen nästa vecka sa man. Får efter det mail att de är restade men skickas så fort de kommit Och nu får man nytt mail. Produkten som du har beställt har dessvärre hunnit ta slut och kommer inte åter. Därför har vi makulerat din order. Säljer man utan att vet om man har produkten i lager tydligen.
2019-06-07
De bekräftar en order. Sedan meddelar de att en av artiklarna tagit slut och följer upp det med ett hot om inkasso trots att de redan tagit betalt för allt, inklusive artikeln som ströks, via Klarna. De svarar inte på mail. Undvik!
2019-06-04
Kommer inte beställa från Synsam igen. Beställde ett par solglasögon på rea och en vecka(!) senare fick jag mail om att ordern blivit makulerad.
2019-06-04
Beställde en vara på rea och fick ingeting!
2019-06-03
Inget seriöst företag!
Sida 1