Kategorier
Prisjakt
Synsam
  • 25% rabatt på Solglasögon
  • Upp till 35% rabatt på linser
  • Fri frakt - Snabb leverans
s
seniorherb

1 omdöme

Dålig
17 dagar sedan
Börjar bli skeptisk. Bemötandet i butik för slipade solglasögon var väl helt ok men leveransen verkar utebli. De sa 3 veckor men nu är vi inne på vecka 5. Ingen kommunikation om detta utan man måste själv sitta i kö till butikens telefon. Den centrala kundtjänsten tog 3 dagar på sig att svara, och svaret blev att jag måste vända mig till butiken. Butiken säger att de ska ringa upp och det har skett en av 3 gånger. De vet inte var min beställning är helt enkelt. Förseningar i leveransen kan man väl leva med i dessa tider men kommunikationen är inget man blir en vandrande reklampelare för. Skärp er.
Pretorian
Pretorian

27 omdömen

Dålig
3 månader sedan
Jag besökte optiker i Täby Centrum (Synsam) för att kontrollera syn i samband med beställning av nya terminalglasögon. Fick dåligt bemötande och har kontaktat butik samt huvudkontor utan respons. Nedan är min historia. Idag, 11.30, hade jag tid bokad hos optiker för att få hjälp med att ta fram rätt terminalglasögon för att kunna arbeta. Allt går via min arbetsgivare samt partner och jag kan lägga till pengar om jag tex vill köpa dyrare bågar. Jag hade sett fram emot detta att få bra hjälp. Det börjar bra när jag kommer och jag får hjälp av en person innan jag träffar optikern. När jag kommer in till optikern berättar hon tidigt att det här endast är för terminalglasögon och inget annat "folk kan bli arga när hon säger det". Eftersom det har med mitt arbete att göra låter det perfekt. Hon säger att jag är för ung för terminalglasögon. Jag är 40 och det är "först vid 50 som man ska behöva det". Ändå ser hon genom testerna att jag verkligen ser bättre med glasögon. Jag har dessutom mina befintliga glasögon med mig som jag måste ha när jag sitter vid datorn och testerna visar att med nya glasögon kommer jag se ännu bättre på nära håll. Det känns som att hon tycker hon är snäll mot mig eftersom jag ändå inte behöver glasögon. Det jag ska ha, enligt henne, är privata glasögon som jag ska bekosta själv. Hon tar exempel som att "man måste ju ha kläder framför datorn men det ska ju inte arbetsgivaren bekosta" och "om man vill ha skor med stålhätta men det inte krävs av arbetet ska inte arbetsgivaren betala det". Vet inte vad hennes mål är mer än att försöka ge mig dåligt samvete. Jag vill bara ha ett par bra terminalglasögon som gör mitt arbete enklare. Till slut är det klart och hon "godkänner" glasögon "fast det är tio år för tidigt". Är jag den första 40-åringen som behöver terminalglasögon? Jag får gå ut och träffa ytterligare en trevlig kollega men det känns så dåligt i kroppen att jag väljer att gå därifrån utan att ha beställt några glasögon. Jag vill ha en ursäkt samt förklaring till varför ni behandlar mig så här. Jag ville bara få hjälp med rätt terminalglasögon, inte få en tillrättavisning. Jag kommer göra ny undersökning hos annan optiker där jag hoppas få ett bättre bemötande så ni måste stryka eventuell kostnad som ni skickar till min arbetsgivare. Jag kontaktar även dom om detta. Jag förväntar mig respons snarast.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
3 månader sedan
Varning för deras "abbonemang" - 32 000 kr senare: Blev ordentligt snärjd i deras "abonnemang". Fel prisuppgift från början (157 kr, som visade sig vara nästan 300 kr per par). Krångliga villkor och jag skulle ta del av dem via datorn i butiken (17 sidor) för att sedan godkänna dem. När jag insåg hur dyrt det var försökte jag avbryta, men det gick inte efter 30 dagar. Inte ens om jag betalade allt... (som man får vid kreditköp). Skrev in datum för avslut 2 år efter start i min almanacka, ringde den dagen men de menade att det var en dag för sent. Fick ytterligare en månadsavgift. De lovade att jag skulle få slutfaktura. Men månadsavgifterna fortsatte. Det visade sig att han som lovat det vid kundtjänst gjorde fel, jag skulle gå till butiken. Butiken ringde mig, och fick veta detta. De ringde sin support, fick veta att det skulle hon strunta i och att jag skulle fortsätta betala till jag själv insett att jag inte får en slutfaktura, utan måste själv gå in till butiken. Så - efter fyra månader - med avgifter och kostnader - har jag nu äntligen lyckats trassla mig ur detta avtal. Som visar sig sakna allt konsumentskydd som ges vid kundkreditköp eller konsumentköp - eftersom det juridiskt är leasing. Så alla som landar i detta - vet att ni saknar skydd som svagare part i avtalet - vilket skiljer sig från om ni köper på avbetalning eller via andra köpeavtal! Dyr läxa. 31,171 kr för två "normala par bifokala, och för ett enkelt par läsglas". Kommer aldrig besöka eller rekommendera en Synsambutik igen.
Kiirozu
Kiirozu

20 omdömen

Bra
9 månader sedan
Beställde ett par solglasögon via synsams hemsida. Snabb utskeppning (2 dagar från beställning), men lite halvkasst packad produkt i transportlådan. Ingen stoppning eller dämpning och glasögonen låg löst i en plastficka inne i lådan. Lådan hade för övrigt blivit intryckt under transporten så det var tur att produkten inte blivit skadad.
T
Trist

1 omdöme

Usel
10 månader sedan
Jättedålig service. Behövt vänta på glasögon i över en månad. Beställde glasögonen med en rabatt som personalen senare påstod inte skulle gälla längre för att leveransen tagit lång tid.
H
Huddingebo

17 omdömen

Usel
ett år sedan
Aktar et för deras abonnemang. Det blir mycket dyrate än ni tänkt er. Vill man byta glasögon måste man skriva på för ett år till och det häller alla tre glasögonen, även om bara ett par blivit utbytt. Nej, det är rena bondfångeriet. Det var dumt att jag inte gick in på Prisjakt först, för då hade jag sparat tusentals kronor.
k
krokanen

3 omdömen

Usel
ett år sedan
Otroligt dålig kundservice, beställde ett par glasögon där i början på Juli. Efter fyra returer pga av bristande kvalitet så gav jag upp. Kan inte beskylla dem för produktkvaliten men deras kundservice och interna kommunikation är under all kritik. Vid varje retur fick jag fråga om status för att få en ny leverans. Jag skrev och sa specifikt om att de måste säkerställa att nästa skeppning inte hade samma fel, vilket de hade... Bad om kompensation och det skulle jag få fick jag som svar. Först var det rabatter, slutade med gratis returkostnad, något som tack och lov ingick redan vid varje skeppning. Ville även prata med den som ansvarade för kundservice, det uteblev också. Håll er borta!
S
Steve

1 omdöme

Usel
ett år sedan
De lurade på oss ett abonnemang som var urusel och inte gick att säga upp. Vi fick betala 20000 kr för 2 par glasögon och de vägrade undersöka henne igen efter 1 år för de kanske var tvungna att ge henne nya glasögon. Aldrig mer Synsam!
Betyg köpupplevelse
1.7Dålig
7 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(0)
(1)
(0)
(2)
(4)

Om butiken

Synsam

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCardAmex
  • Kortbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Avbetalning
  • Förskottsbetalning
  • SMS-betalning
  • Postförskott
  • Bitcoin
  • Betalning via telefonräkning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.synsam.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Synsam Drifts AB

Organisationsnr: 556768-7248

Information hos allabolag.se