(117)
Beställde skor till Gallerian i Sthlm. Fick meddelande om att de anlänt efter en dag, tänkte att de kanske hade de redan i butiken, åkte dit och skulle hämta ut. Inget paket, stressad och lite irriterad personal. "Asså det tar ju 9 dagar innan de är här." jaha.. hur fan ska jag veta det, ni har ju meddelat att de finns i butiken? Gick hem igen och mailade och frågade hur jag skulle veta när skorna anlänt iom det som hänt. Fick ett automatiserat långt jävla mail med bla bla. Men förstår att jag ska logga in JDs hemsida. loggar in och ser att min order avbrutits, samma dag jag frågat efter skorna i butiken. Har fått pengarna tillbaka men ingen information om att det avbrutits. Sån konstig jävla butik. Men efter att ha läst recensioner är jag iaf glad att jag fick tillbaka pengarna.
Rent bedrägeriföretag! Skickar fel varor och fel antal. Detta gör att ett paket levereras i systemet men med fel innehåll. När man försöker reklamera får man autosvar. Om man inte svarar på mailet så stängs ärendet automatiskt. När man svarar får man autosvar att "mailadressen inte längre hanteras av oss".
Katastrof. Kundfientligt i värsta fall, korkat i bästa. Beställer online, på orderbekräftelse och följesedal hänvisas returer och byte till butik. Åker till butik och nekas pga tillfällig policyändring. Kan komma tillbaka någon annan dag.
Så dåligt hade jag läst recensioner så hade beställning aldrig skett idag 2 månader sedan och än ingen ryggsäck framme bara en massa sms med diverse ursäkter.
De ljuger. Jag gjorde en beställning. Fick orderbekräftelse o ett sms av min beställning är på g. Men när jag söker på beställningen så står det att "order has been cancelled".
Otroligt oprofessionellt företag. Säljer varar på hemsidan som dom inte ens har. Tar emot beställningar, betalningar, för att senare få mejl om att ordern blivit avbruten. Senast har jag inte ens blivit informerad om avbruten order utan märkte bara att jag blivit återbetald.
Kundtjänst sitter i England men ena butiken i Stockholm hjälpte mig kontakta kundtjänst och ja kläderna är äkta, inga kopior som man kan läsa här, men tackvare Brexit är det svårare med retur men bor man i Stockholm kan man returnera i deras butiker, jag skickade till min vännina i Stockholm som gjorde returen, annars är det tyvärr 173kr för retur. Men det är inte JDs fel utan EU och Storbritannien som inte kan komma överens efter Brexit 😢
Jeg returnerede et par sko og da jeg skulle sende dem tilbage skulle jeg betale ca. 3 gange så meget i fragt end hvad jeg betalte for at få dem leveret til mig. De skriver så at jeg vil få pengene retur senest 8 dage efter de har modtaget skoene. Jeg ventede i lidt over en måned og jeg havde stadig ikke fået mine penge, så jeg skrev til dem og så sendte de mine penge med det samme. Pas på, de snyder hvis de kan komme afsted med det!
162 kr för att skicka tillbaka en tröja som var för stor?? Gäller att verkligen vara säker på storlek om man ska handla på JD....
KÖP EJ HÄRIFRÅN. Fruktansvärd hemsida. Beställde ett par skor, började med att JD skrev fel adress på paketet vilket ledde till att paketet aldrig kunde levereras hem men PostNord lyckades som tur leverera paketet till närmaste ombud dock först efter 10 dagar. Skopaketet var endast inpackat i en plastpåse, kom därmed helt förstört. När jag väl ville returnera skorna då storleken var alltför stor så vill de ha 160kr för returfrakt och låter en inte returnera produkten på egen hand, processen måste ske via dem. HEMSKT!
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Fullständigt firmanamn: JD Sports Fashion Sweden AB
Organisationsnr: 559007-6435