Kategorier
Prisjakt
Nordiska Galleriet SE
  • Prisgaranti på allt
  • Fri frakt över 990 kr
  • Över 200 design-brands
Utmärkt
7 dagar sedan
Snabb leverans och kanonservice när en vara var skadad.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
2 månader sedan
Omdömet är lämnat via butiken
Via butik
Väldigt lång leveranstid som inte uppmärksammades innan köp.!
Nordiska Galleriet SE svarar:2021-05-18
Hej, Tack för ditt omdöme! Jag beklagar att leveranstiden inte kommunicerats tydligt nog vid köpet. Vi arbetar hårt med att kommunicera leveranstiden av beställningsvaror, särskilt under rådande omständigheter. Din feedback hjälper oss i det arbetet. Ha en trevlig dag! Med vänliga hälsningar, Agnes Flyckt Head of Service
Usel
3 månader sedan
Beställde en mindre string hylla fjärde januari och väntar fortfarande på leverans fem månader senare. Varje gång jag ringt och frågat så låter dem trevliga och säger att dem skall ordna detta och återkoppla. Jag har ringt nångång varannan vecka då dem aldrig återkopplat som utlovat. I veckan fick jag en av hyllans tre komponenter, trots att jag tidigare sagt att jag vill ha allt levererat samtidigt när de verifierat att dem har allt på plats.
Nordiska Galleriet SE svarar:2021-05-06
Hej, Tack för ditt omdöme. Kontakta gärna vårt Service Team på [email protected] så att Tove som är team leader kan följa upp din upplevelse ordentligt. Ha en trevlig dag! Med vänliga hälsningar, Agnes Flyckt Head of Service
Anonym användare
Anonym användare
Usel
3 månader sedan
Omdömet är lämnat via butiken
Via butik
Leveranstid till företag 17.00 - 22.00???
Nordiska Galleriet SE svarar:2021-05-06
Hej, Tack för ditt omdöme! Leverans med Airmee sker alltid kvällstid mellan 17:00-22:00, det går bra att välja andra speditörer vid beställning så som t.ex. PostNord som levererar dagtid. Jag är ledsen att intervallen för leverans inte framgått tydligt nog vid beställning. Ha en trevlig dag! Med vänliga hälsningar, Agnes Flyckt Head of Service
Anonym användare
Anonym användare
Usel
3 månader sedan
No delivery after 4 months. Finally a new preliminary date for delivery 2 months from now. 100% unreliable and zero customer service.
Nordiska Galleriet SE svarar:2021-04-13
Dear, Thank you for your feedback, it helps us going forward. I'm truly sorry we haven't been able to live up to your expectations. We are working hard on communicating estimated delivery times when ordering an item that's not in stock, unfortunately our partners are experiencing delays due to current situation which has come to effect your order. I hope that we will get a chance to do better in the future. Have a nice day! Kind regards, Agnes Flyckt Head of Service
Usel
3 månader sedan
My experience is that Nordiska Galleriet is a highly unreliable, dishonest and consumer-unfriendly company. After waiting 19 weeks for my order, after me contacting Nordiska Galleriet again (they do not bother to inform that order is late),  I got this email: Thank you for your mail. We are moving our warehouse right now to improve the long-term experience for you as a customer, which unfortunately means that our deliveries have been temporarily affected. We work hard to minimize delays and hope to be able to deliver your order as soon as possible. We really apologize for the fact that your delivery time has been affected by this. I am sorry to say that I can't tell exactly when your order will be delivered. It can unfortunately take 1-2 more weeks. Do you want to cancel your order? Have a good day! Med vänliga hälsningar, S.... S..... Service Agent Previously I got this reason, and only after contacting Nordiska Galleriet on Prisjakt: Ditt omdöme: My experience with Nordiska Galleriet. I bought a String bookshelf on 29 Nov. 2020. The delivery date was week 4, then week 10, and today I heard (after me contacting them) week 14. Not a single reason was given. String bookshelf is not custom made furniture. Har fått ett svar från butiken: Dear, I'm sorry to hear that your order has been delayed! We are working hard on communicating delays from our suppliers to you, unfortunately we along with other companies around the world are suffering from delays due to the shortage of containers as a result of Covid-19. We are doing everything we can to make sure that you get your ordered item on time. Thank you for your patience! Have a nice day! Kind regards, Agnes Flyckt Head of Service
Anonym användare
Anonym användare
Usel
4 månader sedan
Påstår att varor finns i lager när det uppenbarligen inte är fallet. 3-5 dagar blev till knappt 2 månaders leveranstid. Vilseledande och dåligt med kommunikation om var produkter befinner sig. Det enda positiva var väl att jag faktiskt fick mina varor till slut...
Nordiska Galleriet SE svarar:2021-04-13
Hej, Tack för din feedback, det hjälper oss i vår utveckling framåt. Vi jobbar hårt för att förbättra alla delar av köpupplevelsen, däribland logistiken. En del av det arbetet har inneburit att byta lager för att långsiktigt kunna erbjuda kortare leveranstider och ett större urval av lagervaror. Jag hoppas att vi får chans att visa resultatet av detta för dig i framtiden! Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag. Med vänliga hälsningar, Agnes Flyckt Head of Service
Anonym användare
Anonym användare
Usel
4 månader sedan
Det här företaget är fan ett skämt! Jag har väntat 3 månader på en vara som skulle vara framme vecka 8. Jag kontaktar kundservice som säger att NGDelivery ska kontakta mig inom 2-3 dagar och nu har jag väntat i 3 veckor och jag har fortfarande inget svar på när varan kommer fram! Jag är så besviken på det här företaget- jag fick ändå ett väldigt seriöst och bra svar första gången jag kontaktade er men att ni sedan ljuger om att eran delivery service kontakta mig och sen bara slutar uppdatera mig. ALDRIG SKA JAG HANDLA HÄRIFRÅN IGEN
Nordiska Galleriet SE svarar:2021-04-13
Hej Amanda, Tack för din feedback! Det hjälper oss i vår utveckling framåt. Vi jobbar hårt för att förbättra alla delar av köpupplevelsen, däribland logistiken. En del av det arbetet har inneburit att byta lager för att långsiktigt kunna erbjuda kortare leveranstider och ett större urval av lagervaror. Jag hoppas att vi får chans att visa resultatet av detta för dig i framtiden! Ha en fortsatt trevlig dag. Med vänliga hälsningar, Agnes Flyckt Head of Service
Betyg köpupplevelse
2.1OK
49 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(12)
(0)
(2)
(4)
(31)

Om butiken

Nordiska Galleriet SE

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCardAmex
  • Kortbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Avbetalning
  • Förskottsbetalning
  • SMS-betalning
  • Postförskott
  • Bitcoin
  • Betalning via telefonräkning

Leveransalternativ

  • Hemleverans

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.nordiskagalleriet.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: AB NORDISKA GALLERIET

Organisationsnr: 556032-3189

Information hos allabolag.se