2.3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2018-09-24
Redigerades 2019-05-21
m
mbuhre(1 omdöme)
Uppdaterat: Gjorde en ny beställning, och trots att en av artiklarna inte fanns i lager (väntetid 3-4d) fick jag paketet inom mindre än en vecka. Jag är helnöjd. DET ENDA SKUMMA MED DENNA BUTIK ÄR ALLA NEGATIVA OMDÖMEN HÄR. Vem trollar och varför? Jag köpte två grammofonspelare av dem i våras. Beställningen lades 20180228 och de skrev då att det skulle ta några veckor innan produkten åter var i lager. Eftersom samma produkt var slut hos flera andra återförsäljare tyckte jag inte det var så konstigt. Bax hade bäst pris och jag hade ingen brådska. Tror jag fick vänta någon vecka extra men efter en tre-fyra veckor så kom de. Alldeles felfria och väl paketerade. Supporten var på engelska men svarade vänligt. Inget skumt med den affären, enligt min mening, jag fick vad jag ville ha till ett bra pris.
2019-05-17
k
kaimor(6 omdömen)
Fick mina grejer snabbt och till ett bra pris!
2019-05-16
t
thomasr83(16 omdömen)
Beställde kabel som jag inte kunde hitta nån annanstans. Priset på kabeln var mycket bra, priset på frakten var mer eller mindre hutlöst. Det visade sig dock ha en förklaring, paketet skickades inte från Sverige som jag trodde, utan från Tyskland, med hemkörning dessutom. Nu hade jag väl hellre valt en billigare frakt, men eftersom priserna klart och tydligt stod vid beställningen så är det väl inte något man kan klaga alltför mycket på. Kabeln kom och uppfyllde alla mina förväntningar så jag är mycket nöjd med hela köpet. Om dom kunde få ner priset på frakten så hade det blivit 5 stjärnor i betyg.
2019-05-14
K
Köpte ett set högtalare, när de äntligen kom fram var de helt sönder(1 omdöme)
Köpte ett set högtalare. (Vonyx VX800BT 2.1 BT Aktivt högtalarset 800W) Leveransen var problematisk, jag fick ringa till deras kundservice för att ens få ett koll-ID för att kunna se vart mitt paket var. Dessutom hade det blivit något annat problem vilket ledde till att själva högtalarna kom en dag efter subwoofern i separata paket. Vet ej om det har med BAX-music att göra men fick även ett scam-sms från någon som utgjorde sig vara Postnord och som krävde att jag skulle betala för att få mitt paket. När vi väl öppnade förpackningen till subwoofern upptäckte vi att den var helt sönder, och därmed blev även högtalarna som styrdes av denna oanvändbara. Det enda positiva med detta inköp är att kundservicen har varit snabb på att svara och hjälpa till så gott de kan.
2019-04-21
p
pedreus(23 omdömen)
Beställde ett Odyssey Flight Zone combi-flightcase till Pioneer DDJ-RX/SX/SX2. Kvalite’n är mycket bra,passar perfekt! Hemleverans var en överraskning! Mycket nöjd!
2019-04-16
M
Miran(1 omdöme)
Ur dåligt, jag köpte ett piano (clp 635) för ca 18000 kr, men inte fått det. Bax Music vet inte vad har hänt 😡, de skulle utreda detta för 4 dagar sedan, men inte fått svar hittills. Aldrig rekommenderar Bax Music.
2019-04-10
M
Macke2k(3 omdömen)
Chansade och la beställning då varorna såg ut att finnas i lager. Processen gick smidigt och fick information löpande runt beställningen och med korrekt trackinginfo. Leverans hem till dörren inom de utlovade 3 arbetsdagarna. Lite snålt med stoppning i paketet, annars hade det blivit full pott!
2019-03-14
U
Ulf Söderberg(1 omdöme)
Har handlat på Bax Music två gånger och har bara positiva erfarenheter. De levererar varorna snabbt och mycket väl paketerade. Priserna på gitarrtillbehör är mycket bra och när man handlar för mindre summor och produkterna kommer ifrån ett EU land utanför Sverige kan man inte klaga på fraktpris på 140 kr. Ulf Söderberg
2019-02-14
F
Fred42(2 omdömen)
Är man dum nog och skiter i om man blir blåst så handla på. Vill ni ha era grejer så uppsök ett seriöst företag. Hörde jag kronofogden knacka på inom kort?
2019-01-26
j
jagheterrobert(2 omdömen)
Med en gnutta skeppsism la jag en order på en Shure SM7B då Bax var de enda som hade den i lager. Har läst alla varningar här innan. Men för mig gick det smärtfritt! Snabb leverans, på utsatt tid. Gillar att jag hade möjlighet att välja leveransdag och möjligheten att få dagen efter leverans. Mot betalning självklart. Fick snabbt bekräftelse och kollinummer efter beställningen. Inget strul. Jag är nöjd!
2018-10-04
Redigerades 2019-01-14
D
Daemon85(12 omdömen)
VARNING Gjorde en beställning som de själva annullerade, de tog betalt snabbt som fan av mig, men de har fortfarande inte gjort en återbetalning till mig trots att det var 3 veckor sedan de inte ville skicka mig min beställning... *Edit* Efter 1 månad får jag mail om att de har gjort en återbetalning och att det kan ta några bankdagar att få tillbaka pengarna. *Edit* Efter 3 månader har jag fortfarande inte fått tillbaka pengarna... Drar sig mot polisanmälan *edit* Efter 4 månader fick jag tillbaka mina pengar...
2018-10-15
Redigerades 2019-01-09
U
Urban Alsfda(1 omdöme)
Bluffar med priserna utav bara helvete. Beställde ett par hörlurar som i slutändan visade sig vara 500kr dyrare än vad som framgick. Sedan påstår de att de inte fått någon betalning och vägrar skicka produkten. Efter 3 veckors strul skickar de slutligen iväg ordern som visar sig vara ett begagnat exemplar i trasig kartong. När jag påpekar detta slutar de svara och anser att "transaktionen är slutförd". Jag rekommenderar ingen att handla därifrån. Vill egentligen ge en stjärna men de får två enbart för att man faktiskt fick produkten till slut.
2019-01-03
x
xhrone(104 omdömen)
Kan inte någon kontakta HA så att de kan åka dit och "baxa" prylarna jag beställt åt mig... (skämt) För uppenbarligen levererar de inte allt åt alla kunder. Vill du vara med på deras blåsningslotteri? Beställ hos Bax... =)
2018-12-21
K
KenMark(3 omdömen)
Levererat på tre dagar precis innan jul
2018-12-21
S
Spike011(2 omdömen)
Skämtföretag? Har nu väntat i 4 månader på leverans! Historien: Företaget hamnar på "Dagens deal" sidan med ett PA/högtalarsystem som tidigare kostat 7500sek, nu till priset 2100sek. Självklart spontan klickar jag på Köp-knappen och anser ha gjort en grym deal. Enda kruxet är att det blir leverans om 2 veckor. Inga problem till det priset enligt mig. Två veckor senare sker ingen leverans, så jag skriver till dem och får ett autogenererat mail som berättar att produkten är försenad från leverantör. Detta mail får jag ytterligare en gång en månad senare. Då väljer jag att bomba dem med mail tills de svarar. Jag ber dem skicka en motsvarande produkt för att lösa sin sida av överenskommelsen vi gjort när jag lagt en order på deras sida. De svarar med att erbjuda ett plastigt PA tillverkat för 12åringar. Som har ett ordinarie pris på 3000kr, men de vill också att jag ska betala mellanskillnaden från mina ursprungliga 2100sek. Inte acceptabelt, så jag förklarar att jag vill ha något som motsvarar det de annonserat på prisjakt, framförallt efter att ha väntat i sex veckor. De svarar att de ska leverera produkten i vårt köpesavtal, men att de inte kan erbjuda någon annan produkt för att de förlorar pengar på produkten till det priset och att de omöjligt kan sänka priset på någon annan produkt så mycket. Det är såklart lätt att sänka priset på en produkt för att få synas på prisjakt, och sen dra ut på leveransen till folk ger upp. Jag ger mig inte dock. Nu 4 månader senare får jag dagligen ett autogenererat mail som berättar när produkten ska levereras, i skrivande stund är det Vecka 1 2019. Blir det uppskjutet igen så är det dags att kontakta konsumentombudsmannen och se vilka rättigheter jag har. Så trött på företag som använder prisjakt till sin falska marknadsföring. Och detta är ett praktexempel.
Sida 1