2.9 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-06-15
V
Valentina(2 omdömen)
Bra foretag!
2019-06-07
P
Pessimisten(3 omdömen)
TL,DR Galet lång hanteringstid i deras eget lager och låter dig inte avbeställa order som inte skickats. Full story Gillar normalt sett inte att sätta bottenbetyg på ett företag om det inte rör sig om rent bluff och båg eller tydliga lagövertramp från deras sida. Men attityden från den här kedjan är så fruktansvärt ful. Händelseförloppet: * Gör beställning - Får omedelbart ett mail med orderbekräftelse och inget mer * Mer än en vecka passerar utan någon leverans eller vidare information från sportshopen. * Jag skickar till slut ett mail om att ordern kan avbeställas om den inte redan har skickats. Har gjort så förut och med bra butiker leder det till en avbeställning och med dåliga till att ordern iallafall skickas samma dag de läser mailet för att de ska kunna vidhålla att paketet redan var på väg. * Ett dygn efter mailet dyker först en faktura ner i inkorgen. En stund senare en automatisk utlysning att mitt paket har packats och fått ett kolli. (Det betyder inte att ordern har skickat. Enbart att de förmeddelat PostNord om att en order ska skickas) *Ytterligare ett dygn senare, alltså två dygn efter min avbeställning får jag ett faktiskt svar på mitt mail. KL 8.47 på morgonen. Svaret är kort, ger ingen förklaring till tiden som förflutit, berör inte min avbeställning alls. Det är bara en mening om att ordern har skickats och kollinumret inklistrat. Här klämmer dock skon lite extra Sportshopen! För det är som sagt kl 8 på morgonen och PostNord har FORTFARANDE bara fått elektronisk förhandsinformation om paktet. Ni har alltså inte alls skickat det om ni inte av någon helt galen anledning har posttömning mellan 21-09 och paketet därför fortfarande inte scannats i någon instans hos PostNord. Men så har inget företag, för det vore helt idiotiskt. Så paketet ligger alltså fortfarande kvar hos er två dygn efter min avbeställning och 1.5 vecka efter att jag gjorde ordern. Mer än uselt hanterat.
2019-04-12
T
T(1 omdöme)
Har beställt 2 ggr från Sportshopen. Ja långsam leverans. Räkna med mer än en vecka. Dröjer innan de packar o skickar. Första gången i februari 2019, tog det 4 dagar innan de skickade min order. Det tog sammanlagt en vecka att få kläderna till utlämningsstället. Nästa gång (april 2019) tog det över 1,5 vecka innan de skickade kläderna. När de väl skickade kläderna så kom de till utlämningsstället dagen efter. Vet inte om jag bara hade tur att få paketet snabbt denna gången när de väl skickade... Eller om de special-snabb-skickade till mig (Post Nord båda ggr) .. efter att jag ringt 2 ggr o undrat vart min order var... Sportshopen är på västkusten, jag bor på ostkusten. Man fick ingen kompensation eller något extra för lång väntan. Om det är noga med att få varorna i tid, inför tex resa, så rekommenderar jag att köpa från ett snabbare ställe... De gör sig ingen jäkt med att skicka på Sportshopen... Inget fel på kläderna när de väl kom. De passade och var bra. Nu var det märkesvaror så att de var bra o passade berodde ju inte på Sportshopen. (Sportshopen hade ju inte tillverkat kläderna...) Så var nöjd med kläderna o behövde ju inte betala för att skicka tillbaka... Kläderna skickades i en liten blå plastpåse. De hade gärna fått vara lite mer inslagna, t. ex i lite bubbelplast... Nu klarade kläderna transporten, men hade påsen råkat ut för ett vasst hörn, så hade kläderna lätt kunnat få sig en reva..
2019-04-10
j
jkse83(1 omdöme)
Bra produkter men tråkigt med 69kr i returavgift framför allt om man beställer i omgångar. Kan väl tycka att den avgiften borde ingå om ordervärdet uppgår till en viss gräns.
2019-03-10
h
hagtorp(14 omdömen)
Långsam leverans som dessutom delades upp i två paket - ingen information eller förklaring till varken försening eller delad leverans. Däremot snabba att börja skicka e-postreklam jag aldrig bett om.
2019-03-06
j
jaysun(28 omdömen)
Inga problem vid beställning och retur. Hade dock gärna sett klarna som betalningsalternativ (utan fakturaavgift).
2018-08-14
K
Kabellös(3 omdömen)
Reklamerade just en vara. Proffsigare hantering har jag aldrig upplevt oavsett prisklass. Skickade mail och uppdaterade mig på varför det dröjde, då Salomon inte svarade direkt. Exemplariskt! Tack Fredrik för ett fantastiskt bemötande.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-05-10
Snabbt och engkelt
2018-05-01
Var lite segt att komma vidare i beställningen. Vid betalning via banköverföring fick jag logga in tre ggr.
2018-04-10
D
D3str0yer(14 omdömen)
Helt uruselt, köpte två tröjor som har 3 knappar, varvad endast 1 går att knäppa. Detta upptäcktes efter tvätten när jag hade tänkt använda den första gången. Så tyvärr gäller så kan jag inte lämna tillbaka den. Kontakt med kundtjänst gav mig ingenting, blir tyvärr 400 kr bortkastade i sjön. Reklamationsrätten är inte något som är högprioriterat hos Sportshopen. Tydligen så är till leverantörer som tillverkar tröjor vars knappar inte går att knäppa... Vilket låter högst märkligt då det tydligt är sömmar för just hålen. Var väldigt försiktiga med alla varor som ni köper i denna affär. Bilder på varan: https://imgur.com/a/KMzhj
2018-03-29
Lätt som en plätt
2018-03-16
Easy to order and customer service is super.
2018-03-16
Bra att ni hade den vara jag sökte. Ni sa inte att det var både faktura och fraktavgift.
2018-03-07
t
teletubby(10 omdömen)
Att eventuell returfrakt måste betalas av köparen är det enda negativa jag kan komma på, då man är så bortskämd med fri retur nuförtiden.
2018-02-25
Redigerades 2018-03-07
Smidigt köp
Sida 1