3.5 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-06-07
u
ubeda(10 omdömen)
Bra priser och bra ordning på saldo, leveranser etc. Leveranser av skrymmande varor kan ta tid lång tid och informationen om det är dålig. Mina hjul låg på DHL-terminal i Tyskland 1 vecka (!) innan de skickades vidare.
2019-02-15
e
exscape(5 omdömen)
Bra priser, enormt utbud och snabb leverans. Beställde sent på tisdag kväll; DHL levererade till dörren fredag morgon, 09:30. Min föregående order för 1-2 år sedan gick även den bra.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-06-11
TomasL(45 omdömen)
Bra priser oftast men kassa på att leverera.
2018-05-12
m
minisu(10 omdömen)
Bra kvalitet och priser. Snabb och trevlig support. Strulig frakt.
2018-04-24
a
anderswallander(8 omdömen)
De har en väldigt dålig logistik till Sverige med både DHL och Postnord inblandade. Jämför man med t.ex. Bike-discount, Addnature eller Apotea så ligger de många år efter. Returer är också krångligt med en massa fält att fylla i. Och i mitt fall en icke-fungerande DHL server så att jag inte kunde få ut en returetikett. Ett tips till Rose är ju att kika på hur bra det fungerar med t.ex. Addnature... Levererade produkter var tipp topp, inget att anmärka på där. Men jag drar mig från att beställa igen tills att jag hör att logistiken fungerar bättre.
2018-03-07
G
Gustav xo(1 omdöme)
Om du har otur med ditt cykelköp och behöver support kommer du märka att du köpt din cykel på postorder. Problem skall motiveras och argumenteras innan de hjälper dig, du får skaffa fram emballage till cykel eller delar själv, vänta på fraktsedlar, och när sedan delarna aldrig kommer tillbaka får du artiga ursäkter, medan veckor blir till månader. Vi är överens om att Rose Bikes skall åtgärda felet, men de hänvisar till missförstånd och olika underleverantörer, och nu börjar norden ansvarige tycka att jag ”spyr galla över motparten”. Det har nu gått mer än 3 månader, och har fortfarande inte fått tillbaka mitt bakhjul. Hälsningar Gustav
2017-12-07
L
Langos(16 omdömen)
Har köpt mycket kläder och cykeldelar från Rose Bikes och har alltid fått precis vad jag beställt och med bra leveranstider. De har ett utmärkt sortiment, bra priser och Svenskspråkig kundsupport. Rekommenderas!
2016-12-01
f
felldin(25 omdömen)
Har köpt cykel och en hel del cykelprylar härifrån. Det har alltid fungerat bra och de håller allt som oftast bra priser även om frakten är i högsta laget.
2016-06-21
R
Ricky Bruch(9 omdömen)
VARNING! Jag vill varna alla för Rosebikes! Jag gjorde en beställning och mejlade knappt tre veckor senare och frågade varför varorna inte levererats. Rosebikes skyllde på DHL och Postnord. De lovade skicka paketet igen, men detta skedde inte. Företaget skyllde på att någon programvara skulle uppdateras, vilket innebar att mitt paket inte kunde skickas. En vecka senare hävdade de att varorna skulle vara på väg. Det visade sig dock inte stämma. Då bad jag om att få tillbaka pengarna. Då skrev företaget att "vi måste först hantera returen"! Detta fyra veckor efter att jag påpekat att inget paket levererats! En vecka senare har jag fortfarande inte fått pengarna. Det är nu sju veckor sedan jag beställde varorna – och jag har varken fått några varor eller pengarna tillbaka! Jag vill varna alla för Rosebikes! Det verkar inte vara ett seriöst företag!
ROSE Bikes svarar:2016-08-25
Hej! Det här är ju inte som det skall vara och vi ber hemskt mycket om ursäkt. I normala fall skall varorna levereras inom några dagar. Skulle du kunna maila ordernummer och kundnummer till oss på info@rosebikes.se, så får vi ta oss en titt på vad som gick fel. Med vänlig hälsning, Mats Ribacka ROSE Bikes
2015-11-17
Redigerades 2015-11-18
E
ErikNR2(43 omdömen)
Har gjort flera beställningar härifrån, och det är en bra butik, de säljer bra produkter billigt. När jag beställde för två år sedan kunde posten ibland leverera direkt till dörren, utan förvarning, vilket knappast kan lastas Rosebikes - men var du inte hemma kunde det dröja några dagar innan varorna kunde hämtas ut. Jag har dock en VARNING, då min beställning denna gång inte hanterades på ett bra sätt - något som egentligen är mycket mitt eget fel. Jag glömde nämligen lägga till en produkt som kostar 60 kr, vilket inte är något man beställer separat online. Jag mejlade direkt till supporten, som försökte lägga till produkten, men mitt kredkort nekades. Jag ringde den svenska delen av Rosebikes på numret i mejlet, ett samtal som kostade mig 30 kr då det inte var ett svenskt nummer - det fanns ingen information om detta i mejlet, dock på hemsidan. Han skulle skicka ett mejl till sina tyska kollegor för att ordern skulle annuleras så jag kunde göra en ny order, men jag får ett nytt mejl dagen efter om att ett nytt kreditkort krävs etc. Jag mejlade denna (tyska) person men har inte fått svar, och pengarna är fortfarande reserverade på kontot. Med andra ord, försök inte lägga till något till din order i efterhand, det skapar bara en massa problem. Huruvida Rosebikes är så snabba på att skicka leveranser att man en timme efter lagd order inte kan lägga till en produkter i en order, eller om det finns andra skäl får vara osagt, men sammataget med kostnader för telefonsamtal, reserverade pengar och utebliven bekräftelse en dag efter senaste kontakt gör inte det hela smidigare.
2015-06-26
w
weed-cobolt(22 omdömen)
Har oftast bland de lägsta priserna och varorna i lagor. Frakten går fort från lagd beställning. Bra att de även fixat svenska på sidan.
2015-05-20
P
Projmannen(11 omdömen)
Bra priser och superb service (även svenska)!
2015-05-13
F
FearOfSasuke(1 omdöme)
Bra sortiment, snabb leverans!