• ROSE Bikes

  • de
R
Raniz

5 omdömen

Dålig
2 år sedan

Ordered i trainer since the product page said it should be delivered in 4 weeks. After 6 weeks of nothing I got an email saying it should arrive in 5 weeks. 3 weeks later and I just got an email saying it will be delivered in 17 weeks so I cancelled. I get that they're out of stock because of the pandemic but the product page should reflect be honest about that then.

c
cruiser72

7 omdömen

Utmärkt
2 år sedan

Sju dagar från beställning till hemleverans i norra Sverige! Mycket bra! Relativt skrymmande paket innehållande två cykelkorgar. Dessa uppfyllde också förväntningarna. Kan rekommendera Rose till andra.

u
ubeda

13 omdömen

Bra
3 år sedan

Bra priser och bra ordning på saldo, leveranser etc. Leveranser av skrymmande varor kan ta tid lång tid och informationen om det är dålig. Mina hjul låg på DHL-terminal i Tyskland 1 vecka (!) innan de skickades vidare.

e
exscape

6 omdömen

Utmärkt
4 år sedan

Bra priser, enormt utbud och snabb leverans. Beställde sent på tisdag kväll; DHL levererade till dörren fredag morgon, 09:30. Min föregående order för 1-2 år sedan gick även den bra.

TomasL
TomasL

45 omdömen

Dålig
4 år sedan

Bra priser oftast men kassa på att leverera.

m
minisu

11 omdömen

OK
4 år sedan

Bra kvalitet och priser. Snabb och trevlig support. Strulig frakt.

Dålig
4 år sedan

De har en väldigt dålig logistik till Sverige med både DHL och Postnord inblandade. Jämför man med t.ex. Bike-discount, Addnature eller Apotea så ligger de många år efter. Returer är också krångligt med en massa fält att fylla i. Och i mitt fall en icke-fungerande DHL server så att jag inte kunde få ut en returetikett. Ett tips till Rose är ju att kika på hur bra det fungerar med t.ex. Addnature... Levererade produkter var tipp topp, inget att anmärka på där. Men jag drar mig från att beställa igen tills att jag hör att logistiken fungerar bättre.

Usel
5 år sedan

Om du har otur med ditt cykelköp och behöver support kommer du märka att du köpt din cykel på postorder. Problem skall motiveras och argumenteras innan de hjälper dig, du får skaffa fram emballage till cykel eller delar själv, vänta på fraktsedlar, och när sedan delarna aldrig kommer tillbaka får du artiga ursäkter, medan veckor blir till månader. Vi är överens om att Rose Bikes skall åtgärda felet, men de hänvisar till missförstånd och olika underleverantörer, och nu börjar norden ansvarige tycka att jag ”spyr galla över motparten”. Det har nu gått mer än 3 månader, och har fortfarande inte fått tillbaka mitt bakhjul. Hälsningar Gustav

Om butiken

Butiken finns i Tyskland. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

PayPal
  • Kortbetalning
  • Avbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: ROSE VERSAND GMBH

Organisationsnr: 502070-3947