(108)
Köper en rottingstol på åhlens.se som kommer fram med lossnad spjäla och tryckskadade spjälor. Skadorna syns på de bilder jag skickar in kundtjänst på chat. Helt sjukt att jag bara får 20% avdrag på varan för defekt möbel som jag kan tänka mig att behålla då det inte finns någon ny att skicka ut. Ordervärdet är nästan 1000 kr, men det jag får tillbaka är 100 spänn eftersom stolen kostar strax under 500 kr och skrymmande frakt uppgår till 499 kr. Alltså helt sjukt och då har jag resonerat med kundtjänst i nästan en timme på chat. De betalar hellre frakt tillbaka och kassering än att kommer en kund till mötes. Det är ju inte så att jag har försökt lura dem, utan bara få en något mer värdig ersättning för defekt vara. Jag baxnar över den dåliga kundservicen. Aldrig mera kund hos åhlens.se.
Fel saldo online vid fler köp och har även haft problem med att det står leverans 2-5 dagar men då kan ordern bearbetas många dar innan den skickas och det räknas inte in i leveranstiden, missvisande. Missnöjd
Beställde en jacka på Åhlens. Efter fyra dagar annulerades beställningen på grund av fel lagersaldo. Det är ju dåligt i sig, men att det tar fyra dagar för dem att meddela detta är ju faktiskt riktigt uselt.
Sämsta webbshoppen jag använt på många, många år. Trasiga lagersaldon. Dåliga stödsystem, ständigt ursäktande och ansvarsförskjutande kundtjänst. Makalöst långa ledtider. Väntar fortfarande (1½ månad senare) på återbetalning av en avbokad order. Som trots avbokning skickades iväg (!).
Bedrövlig e-handlare, man kan undra hur länge det dröjer innan Åhléns går i graven helt. Vid ett tillfälle tog leverans till butik betydligt längre än utlovat, helt utan kommunikation. Vid ett annat tillfälle kom det aldrig någon bekräftelse att produkten nått butiken. Misstänkte att det var segt i vanlig ordning med Åhléns, men testade att besöka butiken och fråga ändå. Jovisst, produkten hade kommit för länge sedan och skulle snart returneras. När jag frågade varför ingen information kommit till mig så var svaret att det ofta händer med deras system. Bokstavligt talat systemfel. Till råga på allt det ovanstående så är butikerna extremt underbemannade med långa kötider.
Försökt återigen att handla på Åhlens on line men det är helt sjukt!nu har det gått 10 dagar minst och det tog 1v innan de postade min beställning o har fortfarande inte fått paketet...?vad händer?lika bra av alla omdömen att döma att ni borde bomma igen,,,,kan handla på 100 andra ställen där leverans tar mellan 2 till 5 dagar.. Det har hänt varje gång o en gång försvann paketet????
Bluff webshop! Du hinner få din order levererat från wish innan Åhléns har behandlat ens order. Och så behandlar de den genom att annulera köpet pga fel saldoberäkning, system fel eller leveransproblem. Kundtjänst har olika ursäkter för varje gång. Lider med de på kundtjänst som får försvara denna arbetsgivare :(
Otroligt uselt! Sambo beställde en dyr väska. Han fick först fel väska levererad. Han lämnade tillbaka den och fick en ny väska levererad igen. Den var också av fel modell. Efter mängder med kontakter med kundsupport insåg de att de inte hade rätt modell, trots att den fanns i saldo i webbutik och fysisk butik. Alla saldon var fel. När han väl bestämde sig för att köpa en annan modell tog de betalt för fel modell igen, så att han betalade för mycket. Han var tvungen att kontakta dem igen för återbetalning av mellanskillnaden. Helt otroligt! Ofattbart hur dålig koll man kan ha på sina inventarier!
Åhlens webshop är så nära blufföretag man kan komma. Beställde 2 uppsättningar gardiner + 2 gardinstänger med olika längd. Detta skulle bli skrymmande o därför blev frakten 499 kr. Vad gör man på Åhlens? Man skickar 1 uppsättning gardiner som skrymmande o sedan kommer inget mer. Alltså en uppsättning gardiner som inte kan användas eftersom det finns 2 fönster i rummet. Skickar jag tillbaka får jag väl ändå stå för frakten. Finns det inte en enda människa som kan tänka på det där företaget???? Skäms!
Man tror mer om en så välkänd butik, men även jag hade en dålig erfarenhet av deras webbshop. Köpte en vara för runt 1000 kr, efter en vecka stod ordern bara som "under bearbetning" och jag hade inte ens fått nån mailbekräftelse (men pengarna hade dragits) så jag kontaktade kundtjänst som inte kunde förklara varför det blivit så, men att ordern behövde annuleras och krediteras. Nu är varan såklart slutsåld och finns inte i deras shop längre. Plus dock för bra bemötande av kundtjänsten!
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Fullständigt firmanamn: Åhléns AB
Organisationsnr: 556797-8126