1.4 / 5
(60 omdömen)
5
(7)4
(7)3
(3)2
(6)1
(37)
Sorterat efter datum
2020-07-11
Lagersaldot stämmer aldrig, vare sig i butik eller nätbutik. Går inte att lita på. Kundtjänst har ingen koll på nåt och tar flera dagar på sig att svara.
2020-06-29
De har skickat en fel vara till mig och debiterar för frakten. Sen så vägrar de att skicka det som jag har beställt. Kundtjänsten har inte koll på vad de skickar och det tar lång tid innan de svarar.
2020-05-29
Riktigt dålig kundservice, förmodligen till viss del till följd av ett föråldrat IT system för orderhantering. Dagen efter att jag lagt en stor beställning får jag ett mail om att jag har varor kvar i kundkorgen. När jag klickar in kommer jag till kundkorgen jag beställt dagen innan, men nu till 25% rabatt till följd av medlemserbjudande. Kundtjänst kunde inte korrigera priset i min lagda order utan bad mig lägga en ny och returnera den andra sedan när den kommer fram. Inte bara skapar detta en missnöjd kund, det kostar också Åhlens pengar i frakt och hantering, samt är dåligt för miljön. Här handlar jag inte igen!
2020-05-14
Jag nappade på ett "tag 3, betala för 2"-erbjudande och beställde tre varor av samma typ men i olika färger. När det var dags att skicka varorna var dock tydligen en av färgerna slut i lager. Det löste Åhléns genom att helt enkelt bara plocka bort den ur min order, men likväl kräva mig på lika mycket pengar. När jag sedan tittade på hemsidan igen så angavs det fortfarande (eller igen) att varan fanns i lager. Rent och skärt lurendrejeri! Jag rapporterade såklart detta till Konsumentverket, så vi får se om det ger resultat. Åhléns förslag på lösning då jag kontaktade dem var för övrigt att om jag inte var nöjd så kunde jag returnera de andra varorna... I framtiden väljer jag självklart att istället handla någonstans där man åtminstone hört talas om termen kundservice.
2020-05-07
Gjorde en beställning online. Erbjudande med expressleverans. Skulle komma till kvällen. Hörde mig för med Budbee, dom hade inte fått något från Åhléns. Kontaktar Åhléns. Dom hade inte skickat paketet pga hög arbetsbelastning. Dom hänvisar till köpavtalet som säger att detta kan hända och att dom inte kompenserar. erbjudandet står fortfarande kvar som alternativ, men fyller naturligtvis inte sin funktion. Det har nu gått tre dagar fortfarande inget paket. Beställ inte från Åhléns. Försök att inte köpa produkter från Åhléns då dom ur kundens perspektiv har falsk marknadsföring. Hur svårt kan det vara att ta bort leveransalternativet Expressfrakt?! Uteblivna presenter till besviken 8 åring. Sista gången jag handlade på Åhlens.
2020-04-30
Nöjd med utbudet och priser. Tjänsten kan vara bättre.
2020-04-02
Hur jävla sämst får man vara? Beställningar som tar orimligt långa tider, kundservice som är fruktansvärt oengagerade och ovilliga till kompromisser, ingen prisgaranti mot de själva heller. Ångrar mitt senaste köp enormt mycket...
2020-03-10
Ska man ha en online ska man kunna sköta den också! Betalde för något som var slut i lager vilket inte ens borde gå, blev inte informerad på något vis utan fick det vanliga beskräftelsemejlet att min vara snart skickades... Väntade lugnt men det slutade med att syrran blev utan present. Bra där Åhléns! Det har gått 2 veckor och jag har inte blivit återbetalad hela beloppet pga att Åhléns sullat till det också. Första och sista gången jag beställde från Åhléns.se. Förvänta er inte bra service från kundtjänst om ni vågar lägga order
2020-03-06
Nästan inte lönt för Åhléns att ha en webbshop. Gör om gör rätt. Synd på ett varuhus med så mycket bra produkter och brett sortiment.
2020-02-10
Har under hela det här millenniet inte stött på en sämre e-handel i Sverige. Eller någon annanstans för den delen.
2020-02-10
Helt värdelöst. Beställde saker till varuhus, och fortfarande ingenting efter åtta dagar.
2020-01-25
Jag skulle köpa en fönborste som dottern önskade sig till jul. Tänkte inte ens på Åhlens, sökte efter andra leverantörer, men Åhlens dök upp, och som kund/medlem hade jag 20 % på ett köp just då, så valet var enkelt. Beställde söndag kväll, fick mail onsdag där man informerade om högt tryck och kort försening. Mail torsdag om att produkten var skickad, och fredag kom den fram. Helt acceptabel leveranstid i förjulstider - och bra information.
2020-01-15
Riktigt dålig support och leverans, fick en tom ask utan innehåll i leveransen till jul. Fortfarande inte fått svar från kundtjänst (eller någon ersättning) tre veckor senare. Skandalöst dåligt för ett så stort företag. Varning!
2019-12-30
Sämsta onlinebutik jag någonsin handlat från. Känns stenålder om man jämför med konkurrenterna! Valde hämta i butik med tro om att hinna få en julgransslinga innan jul (beställde i början på december 2019). Ringer butiken i Partille flertalet gånger men kommer bara till växeln. Växeln meddelar att eftersom slingan finns i lager i butiken så bör jag kunna få julgransslingan från butiken. Men när jag kommer fram stämmer inte lagersaldo så det finns ingen slinga. Butiken säger också att dom ändå inte kan ge ut från deras lager eftersom jag beställt online. Ingen känsla för service! När jag väl får sms om att varan finns i butik i Partille att hämta ut helgen innan jul och jag åker 40km för att hämta slingan finns den inte någonstans. Dom skyller på att den säkert kommit med någon annan pall till en annan butik. När jag sa att jag försökt ringa butiken sa hon att det är lönlöst i december. Och ändrar sig, lönlöst resten av året också. Dom svarar alltså inte i telefon. Jag kan tycka att man kanske ska ta bort telefonnummer till butik då... Tillbaka till slingan, hon lovade att maila kundtjänst för att meddela att jag inte ville hämta ut varan eftersom det var en julvara och julen skulle vara över innan den hann komma fram. Ingenting hände, min faktura var kvar och jag fortsatte få sms om att hämta ut varan. Jag ringer kundtjänst själv som inte fått något mail än från butik som lovar att fixa detta under dagen och höra av sig till butiken. Det hinner bli jul och jag får ytterligare sms om att hämta ut min vara som bevisligen inte finns i butiken. Till slut efter julhelgen är fakturan borta men ingen återkoppling till mig som kund. Utan jag fick gå in och kolla själv på Klarna för att se att varan var rutinerad. Sedan kommer hånet, ett mail med frågan om vad jag tyckte om varan. GISSA? ALDRIG att jag handlar från er onlinebutik igen, lika bra att ni stänger ingen den för ni är mil ifrån era konkurrenter!
2019-11-29
bra utbud
Sida 1