Åhléns
  • Snabba & trygga leveranser
  • Fri frakt & retur till varuhus
  • Fler än 700 varumärken
B
Benji1453

15 omdömen

Usel
2 månader sedan

Dålig kvalité på ett bord vi köpte där benet gav vika. Tar ej ansvar för skador som uppstår i samband med att deras produkt går sönder. Dyrast på de flesta produkter, och om de är billigare så betalar jag ändå hellre lite mer för att få en bättre service i reklamationsärenden.

Gästanvändare
Gästanvändare
Dålig
4 månader sedan

Obemannad butik (Ahlvar Gallery), smink på kläder x2 till salu, kassa som inte hade vald produkt inlagd, kösystem utan info om att man kunde välja annan kassa, förvirrad kassapersonal som inte visste vem kunde hjälpa till med sminksmutsiga plagg. Har inte varit på Åhléns på länge, dröjer sannolikt innan jag kommer tillbaks. Dålig upplevelse helt enkelt.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
5 månader sedan

Fick sms om medlemsrabatt och bestämde mig för att beställa en Versace herrklocka som jag skulle ge sonen i present. Klockan fanns i lager, jag använde rabattkoden och fick en orderbekräftelse. Åhléns annullerar ordern, för 'varan fanns inte i lager'. Jag beställer en dyrare klocka, men kan istället inte använda rabattkoden. Ringer kundtjänst som säger att medlemsrabatten inte gäller då varan levereras av en samarbetspartner. Så dåligt! Nu får en seriös handlare de slantarna istället.

Gästanvändare
Gästanvändare
Dålig
5 månader sedan

Om Åhlens vill fortsätta erbjuda e-handel borde de jobba mer för att förbättra det. Har gjort ett par beställningar senaste året och får alltid mail om att leveransen är försenad. Om det är ett återkommande problem varför då påstå att leveranstiden är 2-3 dagsr när man aldrig kan hålla det?

Gästanvändare
Gästanvändare
Dålig
6 månader sedan

Att handla på Åhléns.se är det sämsta man kan göra! Långsamt och dålig leverans Jag beställde pump tvål som var så smutsiga på flaskorna detta borde man sett när man packade leveransen! När man hör av sig säger dom nu att vi kan dra av från priset ! Och som alltid finns inte det man beställt när det blivit fel utan slut på lager

stiltet
stiltet

8 omdömen

Usel
8 månader sedan

Försökte lägga undan en vara i butik, men det var inte möjligt. Handlade därför produkten online för 3 dagar sedan och valde att hämta i butik. Kollade och varan fanns i lager i butiken. Trotts detta så har produkten jag beställt skickats från nått centrallager och inte ankommit butiken. Detta tvingade mig att betala för samma vara två gånger, stå i en evighets kö till kundtjänsten i julstressen för att sedan nu behöva vänta i en vecka tills jag får pengarna tillbaka. Under all kritik! Sämsta köpupplevelsen på väldigt länge. Aldrig mer Åhlens!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
8 månader sedan

Så lågt gjort… Jag såg en julklapp som skulle passa en go vän och såg samtidigt att om man blev medlem så kunde man få 10% rabatt. Sagt o gjort jag följde stegen man skulle och sen fullföljde jag med att lägga till varan och klickade vidare för att betala men ingenstans fanns mina 10% så jag väntade i över en timma på om det skulle komma ett Mail eller sms med koden, sen tänkte jag eftersom jag gjort som dom skrivit så kanske det dras av 10% efter jag lagt beställningen. Men för säkerhets skull så mailar jag dom också för att uppmärksamma om hur det blev, och fick till svar att dom skulle se över vad som hänt, några dagar senare kom koden i ett Mail, och jag skrev igen att koden kom nu men att jag redan lagt ordern, ”ja det gick inget att göra åt, då får du väl avbeställa o beställa på nytt”. Jag ifrågasatt om det var deras affärsidé att folk skulle gå med i klubben och sen vänta i flera dar innan dom la ordern i väntan på koden. Men jag tror nu efter ha fått veta att jag kan känna mig blåst på dom 10% att affärsidén går ut på att dröja med koden då man vet att människor orkar inte vänta och vill göra klar sin beställning. (Men det är ju bara min spekulation😫) Det hade varit sjystare att skriva i villkoren att koden kommer nån dag senare men då skulle dom flesta inte blivit medlem såklart. Nä väldigt dåligt gjort och väldigt dåligt att dom sen inte kunde lösa det åt mig när jag skrev och förklarade hur allt gick till. Nä Detta var sista gången jag beställde från er och klubben lämnar jag så fort det går. Om nån nånsin frågar om Åhléns så kommer jag avråda dom från att handla där då Dom allra flesta butiker jag handlat från som erbjuder rabatt ger den i den stund man skaffar den och inte håller på den i några dar. /Mattias

Usel
9 månader sedan

Jag fick plötsligt en notis i min kreditkortsapp om att erlagd betalning för ett Åhléns-köp betalats tillbaka. Varan var en tilltänkt julklapp. Ingen från Åhléns hörde av sig om att beställningen avbrutits eller varför så skett. Oerhört arrogant.

Betyg köpupplevelse

1.4Dålig
9 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(0)
(0)
(0)
(3)
(6)

Om butiken

Åhléns

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.ahlens.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Åhléns AB

Organisationsnr: 556797-8126

Information hos allabolag.se