(124)
Upptäckte en utseendemässig avvikelse i bottenbeläggningen till en kastrull jag köpt. Butikspersonalen bedömde att de tror att det är okej. Känner mig inte trygg med "tror" när det gäller föremål som kommer i direkt kontakter med det jag äter och bad att få nyttja min bytesrätt, men det gick inte eftersom kastrullen räknas som använd då jag först trodde att fläcken var smuts och försökte diska bort den. Varit i kontakt med kundtjänst som ignorerar det hela.
Till kundservice Åhléns City Jag hade en minst sagt tråkig upplevelse i ert varuhus i city idag, och ju mer jag tänker på det desto mer illa till mods känner jag mig. Jag var där kl. Ca 13:50 för att köpa en sista minuten-present. Efter att ha stått och funderat ett tag bestämde jag mig för att köpa en parfym, och gick därefter för att leta upp en handtvål jag tidigare sett i butiken. Jag trodde den skulle finnas vid kassan, men när den inte gjorde det vände jag tillbaka till stället där jag sett den. På vägen dit passerade jag en av era anställda som hjälpte en annan kund. Plötsligt ropar hon högt genom butiken: ”Hallå, ska du inte betala för det?” – med syftning på parfymen jag höll i handen. Många kunder vände sig om och stirrade. Jag blev både chockad och förödmjukad. Jag förklarade snabbt att jag bara skulle hämta tvålen, varpå hon försökte skämta bort situationen. Jag skämdes så mycket att jag betalade direkt och skyndade mig ut ur butiken. Ett tips är att se till att personalen vet hur man bemöter kunder i sådana situationer – särskilt vikten av att be om ursäkt om man anklagar någon för stöld inför andra. Det skulle också vara bra att se över butikens layout, så att kunder slipper hamna i den här typen av missförstånd. Jag tycker om Åhléns och har alltid gjort det, men efter detta kommer jag vara väldigt tveksam till att besöka era fysiska butiker igen. Framöver håller jag mig till er e-handel. Info från kvittot. Säljare:2012760 Butik:230 Kassa: 0001636 Kvitto:032016362081427 Datum 2025-05-29 Tid 13:54 Ni är mer än välkomna att höra av er till mig.
Har beställt på nätet Dior Forever No-Transfer 24h Wear Matte Foundation 01c, men har fått 1C istället! I butiken, där jag skulle returnera påstådd de att jag har fått det jag beställde vilket är inte fallet. Det är två olika toner, men i deras kassasystem är det samma. Och så vägrar de returen. Väldigt väldigt dåligt.
Beställt parfym flertalet gånger och hämtat ut i butik. Funkat finfint varje gång.
Beställde skor och ordern annulerades dagen efter, utan given anledning. Beställde nya skor, blev fel storlek enligt orderbekräftelsen. Kontaktade kundtjänst som inte lyckades stoppa ordern trots att det var någon minut efter att ordern lades. De skulle avbryta så fort den gick till leverantör men veckan därpå fick jag meddelande om att paketet fanns hos ombud. Kontakt igen för att de skulle returnera. Ytterligare kontakt efter en vecka utan respons och de säger då att dem har två veckor på sig att hantera returen. Kontakt 16 dagar efter returen, dem vet då inte vart varorna är. En dag senare får jag veta att dem hittat och skall återbetala inom fem bankdagar. Vi är nu 6 bankdagar senare och en del av återbetalningen är genomförd och dem säger att resterande skall skickas ut idag. Det har tagit en månad att lösa returen och detta tack vare att vi tryckt på. Jag vill inte veta hur lång tid det hade tagit om man inte ligger på.
Både jag och dottern beställde saker från Åhléns hemsida innan jul. Hon några skönhetsprodukter och jag en sjal. Båda våra ordrar annullerades dock efter en vecka- tio dagar pga att ordersaldot visat fel!?!
Beställde ett bord och en lampa. Leveransen tog en månad trots att varorna fanns i lager. När vi väl fått varorna var lampan krossad och bordet kantstött. Kontaktade kundtjänst som svarade först på det andra mejlet och erbjöd oss 25% rabatt på de trasiga varorna (om vi behöll dem), vilket vi givetvis avvisade. Det var inte möjligt att få nya varor istället. Helt värdelös e-handel.
E-handeln är ett stort skämt. Leveranserna är alltid sena och hamnar ofta på något slumpmässigt valt varuhus i landet. Väntar nu 2 januari på en beställning lagd 13 december. Har fått mail om att paketet finns i min lokala butik men där vet man inte ens vart det faktiskt befinner sig.
Alltid, då menar jag alltid försenade leveranser, långa svarstider och behövt ångra köp pga detta. Webben och butikerna är totalt osynkade och fungerar i princip som helt olika affärer. Undvik att handla online på Åhléns
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: Åhléns AB
Organisationsnr: 556797-8126
Information hos allabolag.se