1.5 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-03-27
Skickade min order två dagar efter beställning. Inget att klaga på.
2019-03-25
J
Sju dagar efter min beställning har Åhléns fortfarande inte lyckats skicka min beställning. Deras kundtjänst beklagar att det dröjer men säger inte ett ljud om när paketet dyker upp. Ska tillägga att jag beställde ett paket från England samtidigt. Det kom efter fyra dagar. Aldrig mer Åhléns.
2019-01-22
p
Att kalla sina leveranser för "snabba" är ett skämt. 3 dagar innan de skickade från sitt lager, sedan ytterligare 2 dagar innan jag kunde hämta ut varan i en butik som har dessa varor på lager men då är det ett annat pris som gäller.
2019-01-02
P
Extremt dålig upplevelse av deras kundtjänst. Köpte en lampa med 20 ljuskällor där den ena var trasig vid leverans. Ringde omedelbart kundtjänst som (efter en väntetid på en timme trots att det bara var några få nummer före mig) inte alls förstod vad de kunde göra åt saken. Han började prata om att jag kunde returnera hela lampan vilket jag hade noll intresse av, jag ville ju bara ha en ny ljuskälla utskickad. Han lovade då att de skulle återkoppla till mig men återkoppling har nu uteblivit i tre veckor.
2018-12-11
s
Helt värdelös webshop. Jag beställde på söndagen med "Leverans samma dag" för att jag ville ha mitn order senast måndag kväll. De tog 49:- betalt för denna frakt och utlovade leverans mellan 18-22 nästkommande vardag. Så där satt jag och väntade på barnens luciakläder som var beställda, men inget bud dök upp överhuvudtaget. Såklart svarar de inte på mail eller på facebook. Och nu återstår telefonkön... Gissar att jag får gasa iväg och köpa de där dräkterna någon annanstans och försöka häva mitt köp. SUCK!
2018-12-06
Sämsta webshop jag har handlat på. Men varan var slut i butik så hade inget val. Evighetslång svarstid på mail. Evighetslång tid tills de ens skickar varan från deras lager. Pinsamt för att vara en så här stor butik.
2018-11-02
s
Hopplös service. Min order har inte skickats på en vecka. Efter en timmes telefonkö hos kundservice, observera att jag hade plats 6, kunde kundtjänst inte hjälpa mig. De bad mig vänta på min order, de kunde inte makulera orden alt ordna så att jag kan hämta annan vara I butik.
2018-10-02
S
Jag har aldrig varit så besviken på servicen från ett företag som jag är på åhléns. Jag gjorde det stora misstaget att inte kolla på prisjakt innan jag beställde. Min vara beställdes för snart tre veckor sedan och har fortfarande inte kommit fram. Kontaktar kundtjänst som gång på gång säger att varan är på väg. Får svar idag att den fastnat i deras system och att den inte är på väg någonstans. Om jag tycker att det känns obefogat att betala fakturan när jag inte fått varan får jag som svar att jag ska kontakta klarna. Hur kan åhléns misslyckas så fullständigt med leverans och grundläggande service?
2018-08-28
Redigerades 2018-09-13
g
Edit: Fick svar från kundtjänst efter 19 dagar, men de såg inte själva felaktigheten i debiteringen utan jag var tvungen att visa vad som gått fel. Efter detta återbetalades summan direkt utan problem. Beställer 2 st likadana varor, får endast ett ex och leveransen, trots att det är till egen butik, är 5 dagar. Får inget meddelande om varför jag bara fått en vara eller om jag ens får den andra. De ändrar kortbetalningen så att jag betalar för mycket för den varan som levererats. Väntetiden till kundtjänst är oerhört lång trots att det knappt är några i kö, så att man inte hinner sitta kvar vid telefonen, och de svarar inte på mail, som verkar vara det förespråkade kontaktsättet. Länge sen jag stötte på en så dålig svensk e-handel.
2018-09-12
j
Skickade varorna till fel stad, svarar inte på telefon eller mail. Usel service. Har fortfarande inte fått varorna efter tre veckor.
2018-08-14
3 veckors leveranstid och inget svar från kundtjänsten.
2018-06-05
P
Snabb leverans och bra att kunna välja leverans vid dörren fast att ingen är hemma.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-03-22
k
Extremt sega leveranser. Beställde ett duntäcke, tog över en vecka att få det, trots utlovad leveranstid på 4-5 dagar. Kan man inte få fram ett paket till någon i Stockholmsområdet på en arbetsvecka är det något problem.
2018-03-13
r
Beställde gardiner från webshopen. Vid leveransen visade det sig att fel gardiner (fel färg) skickats. Jag kontaktade kundtjänst. Efter en vecka hade jag fortfarande inte mottagit svar. En påminnelse lämnades även den obesvarad. Efter två veckor (och ännu inget svar) besökte jag ett Åhléns-varuhus för att byta varorna och få de gardiner jag faktiskt beställt. I varuhuset vägrades jag hjälp med hänvisning till att jag inte tagit med mig mejlet med köpbekräftelsen. De leveransdokument som skickats med beställningen, och som svart på vitt visade att det som borde ha skickats och det som hade skickats var olika, räckte inte. Efter en lång diskussion övertygade jag till slut personalen att ge mig vad jag beställt. Kort och gott. Usel webshop (felleverans), usel kundservice (inget svar efter två veckor), och uselt bemötande i butik (vägran att byta ut en uppenbart fellevererad vara). Det må komma som en överraskning för Åhléns, men man använder en webshop för att spara tid och slippa ta sig till butik. Jag gör framöver mina inköp hos andra webbutiker.
2018-02-09
e
Fick nya hörlurar med en gång när de jag köpt visade sig inte vara helt korrekta. Toppen!
Sida 1