Prisjakt
Annons
  • TacNGear

    (43)

  • se
2.1OK
3 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

B
Bra4 månader sedan

Har köpt från Tacngear ett par gånger nu och tycker priserna ofta är konkurrenskraftiga jämfört med andra återförsäljare inom fältet. Det är inte ovanligt att man får ytterligare rabatt på varor som redan är billigare än konkurrenterna. En sak jag skulle kunna klaga på är långa leveranstider på beställningsvaror. Jag förstår att Tacngear måste jobba med sina leverantörer och att det i slutändan handlar om att dom måste leverera varorna till Tacngear, men med en affärsmodell som uppmuntrar beställningen av varor som ej är i lager; ”beställ nu och få 5% rabatt!” ”skickas vanligtvis inom 1-2 veckor” så känns det ju inte så konstigt att skulden i kundens ögon tillslut faller på Tacngear när det tar månader för produkten att anlända. Beställde själv ett par beställningsvaror i andra halvan av november och kontaktade butiken halvvägs in i december för att få ett hum om när jag kunde förvänta mig få min beställning. Tyckte bemötandet med support var trevligt och de hälsade mig att produkten borde komma in och skickas ut inom en vecka, men att det kunde bli försenat något pga julledigheten och belastningen på posten. Låter bra, då dunkar den väl ner i brevlådan om någon vecka tänkte jag! En månad senare får jag ett mejl om att produkten anlänt och nu ska skickas till mig. Vid det laget var jag lite smågrinig att support ens föreslagit att det bara skulle ta en vecka. Klart man ska kunna ta julledigt, så nästa gång ba höj inte mina förväntningar när det är osannolikt att ni kan leverera. Efter mejlet tog det bara ett dygn innan jag kunde hämta ut paketet på lokala kiosken : ) Snabbt som attan gick det när varan väl kommit in. Har även en tidigare erfarenhet med beställningsvaror från i somras. Då tog det strax över en månad att få hem prylarna, så mellan denna och den senaste erfarenheten så snittar jag strax under 1,5 månader för beställningsvaror, aningen högre än det hävdade ”skickas vanligen inom 1-2 veckor av lagd order” på webbsidan. Jag vill ge ett positivt betyg då jag tycker support varit trevlig, priserna bra och frakten snabb! Om det är något jag skulle vilja se förbättras i framtiden så är det kommunikationen kring leveranstid av beställningsvaror. Det är svårt att inte bli frustrerad som kund när man säljs på en rabatt med vad som retroaktivt kan komma att kännas som ett tomt löfte ang uppskattad leveranstid.

F
Usel5 månader sedan

Efter äntligen fått den vara jag betalat för 10 veckor sedan. Har under väntetiden inte gått någon återkoppling från företaget, inga svar från onlinesupporten och inga svar från supportmailen trots upprepade kontaktförsök. Hittar ni det ni tänk köpa på annan butik så välj den istället. Tacngear har synnerligen dåligt kundbemötande (eller rättare sagt obefintligt).

B
Björn
1 omdöme
Usel6 månader sedan

Beställde ett par lurar som inte var i lager med skickas vanligtvis inom 1-2 v. Efter 1 månad får jag veta att de skickas inom ca 4 v. Jag väntar några veckor till för att senare få reda på att jag måste vänta in att 10 pers beställt samma vara innan jag kan få min. Riktigt oseriöst.

J
JohnnyMann
7 omdömen
Uselett år sedan

Glöm att butiken beställer något åt dig som inte finns i lager, jag väntade tre månader på något som de skulle beställa inom 1 vecka, tog ett tag o få tillbaka pengarna också. Sjukt oseriöst företag som bör undvikas!

R
Rebecka0703
1 omdöme
Utmärktett år sedan

Smidig betalning och hjälpsamma vid retur och byte till annan storlek.

A
Anna
1 omdöme
Utmärktett år sedan

Supersnabb leverans och toppen kundservice, extra stjärna för butikspersonalen vid de tillfällen man svänger förbi 😃

P
Patrik
1 omdöme
Utmärktett år sedan

Snabba leveranser, bra dialog.

M
Mange
1 omdöme
Utmärktett år sedan

Klart bästa butiken för att komplettera sin militära uppsättning

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 2 år sedan

Snabb leverans och bra service. Bra produktinformation och bra priser.

Gästanvändare
UselRedigerades 2 år sedan

När jag 2023-02-01 gjorde en beställning så stod det att varan vanligen levereras inom 1-2 veckor efter lagd order. Det har nu gått 20 veckor, och jag har ännu inte erhållit varan. Jag har inte ens erhållit någon statusuppdateringen sedan 2023-02-28, trots mina många mail till dem. Jag antar att det är dags att vända sig till kreditkortsbolaget så att jag förhoppningsvis kan få mina pengar tillbaka. Uppdatering 2023-07-11: Butiken svarade följande: "Det är såklart tråkigt att få ett helt värdelöst betyg på grund av en leverantörs oförmåga att förse oss med produkter. Men vi förstår absolut varför." Nej, ni får som ni kan se i mitt omdöme ovan lägsta betyg därför att ni vägrar att ens svara på e-post till [email protected]. Jag tolererar mycket, men inte ghosting och gaslighting från så kallad "support". Istället för att ens svara på era kunders e-post så skyller ni alltså på era valda leverantörer. För cirka en månad sedan så skickade ni ut reklam för varan som jag beställde, trots att ni fortfarande inte levererat min order lagd 2023-02-01. Så att skylla på er leverantör för produkter som ni gjorde reklam för många månader efter min order, det klingar mycket falskt. Varför gör ni reklam för produkter som ni vet att ni inte kunnat/velat leverera sedan åtminstone 2023-02-01? Uppdatering 2023-09-12: Jag försökte 2023-09-07 återigen att få hjälp från deras så kallade support ([email protected]), och fick istället genomlida ännu mer gaslighting. De är så äckliga att de i fem mail (sedan 2023-09-07) har låtsats som att två olika tal är desamma (exempelvis att 1234 vore lika med 9876, vilket självfallet är falskt). För tydlighetens skull så handlar det inte om missförstånd rörande moms (brutto versus netto). De betalade tillbaka en del av betalningen, och låtsas nu som att det är allt som de är skyldiga mig. De skyller på reserverade belopp för en transaktion från 2023-02-03, samt min bank, när problemet är att de själva valt att blott betala tillbaka en del av vad de är skyldiga mig. Det kan liknas vid att någon sålde ett par skor, lade blott en sko i paketet, och sedan skyllde på posten. De har skyllt på leverantörerna som de har valt, och deras "ordersystem". De har skyllt på "sommarpersonalen" (som de valde att anställa), för exempelvis obesvarade mail från mars månad. De har skyllt på reserverade belopp rörande transaktion mer än ett halvår gammal, och på banken. När de skyller ifrån sig på allt och alla så framstår det som rena svepskäl. När den enda gemensamma nämnaren är TacNGear, så förefaller problemet vara TacNGear och enbart TacNGear. Jag kan tyvärr inte namnge personalen ifråga, då de är helt anonyma och vägrar att uppge något som helst namn även när kunden frågar. Jag vet således inte heller om det handlar om en individ eller flera. Det har nu gått 31 veckor sedan jag lade min beställning hos TacNGear, och de har fortfarande varken levererat varan eller återbetalat vad jag betalade dem för få varan till min dörr. TacNGear verkar av allt att döma vara en oseriös aktör, och vad jag har upplevt är tillsynes deras "normala standard" oavsett vad de påstår i sitt svar nedan (från 2023-08-14).

TacNGear svarar:2023-08-14
Uppdaterat svar 2023-08-14 Hej, Jag vill till dig och alla andra TacNGear kunder be så hemskt mycket om ursäkt för vad ni upplevt under ett antal veckor under sommaren! Idag måndagen den 14 august var majoriteten av vår ordinarie personal tillbaka efter semestern och upptäckte att sommarpersonalen i stort sett ignorerat både mail och chatt. Det kommer förmodligen ta oss en vecka att komma ikapp, men vi kommer göra allt vi kan för att ta hand om dina och alla andras önskemål och behov. Vad du och andra har upplevt är helt oacceptabelt och inte vår normala standard! Vi ber åter igen så mycket om ursäkt! Ursprungligt svar 2023-08-12 Hej Amn, Vi beklagar att du inte fått dina varor. Tyvärr kan vi inte härifrån identifiera dig för att kunna ge närmare feedback på din order. Vissa leverantörer har ibland mycket lång leveranstid och vid dessa fall kan vi tyvärr inte påverka detta. Det är såklart tråkigt att få ett helt värdelöst betyg på grund av en leverantörs oförmåga att förse oss med produkter. Men vi förstår absolut varför. Kontakta oss gärna igen antingen via chatten på vår site, [email protected] eller genom att ringa oss på 010-330 04 30.

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

SwishPayPalAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Direktbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: TacNGear

Organisationsnr: 556821-9132