Rösta på Lamnia i kategorin Sport, hälsa och fritid

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2017". Är Lamnia en av dina favoriter?

Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets nätbutik

Stort knivsortiment
Fri frakt
God service

http://www.lamnia.com

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Finland. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Engelska, Finska.

Detaljerad information Lamnia har fått betyget (5.17)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Jag är en helt nöjd kund! Jag beställde en Edge Pro Professional 4 via webbshoppen. Men jag glömde en "Small Knife Attachment" så jag mailade och frågade om jag kunde lägga till den, de var då hjälpsamma och bad mej beställa den på en separat order så skulle de fixa det. De sampackade sedan ordrarna och krediterade den extra frakten som ju debiteras automatiskt på en ny beställning. Det kom flera mail som visade hur ordern behandlades. Leveransen kom väl paketerad, allt var helt och snyggt och i sin ordning.

    Jag beställer gärna fler gånger från Lamnia.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Har handlat från Lamnia ett flertal gånger de senaste 3-4 åren och aldrig haft några problem men företaget. Däremot har transportfirmorna i Sverige strulat vid något tillfälle.
    Beställer jag till en adress i Stockholm så får jag sakerna oftast inom 24h, utanför Stockholm så kan det ta några dagar extra. Vid ett tillfälle kunde inte DB Schenker hitta sitt ombud.

    Lamnia har bra kundbemötande, stort utbud, bra priser och dom har aldrig varit svåra att göra med vid t.ex. reklamationer.
    4 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställde en vara och skulle få den till mitt ombud 5 km bort efter 1-2 dagar. Det gick en vecka och sen får jag ett sms där jag skulle välja var jag ville hämta paketet. Samtliga ställen i en annan kommun och det närmaste 75 kilometer bort.
    Några minuter senare ringer telefonen och en person från fraktbolaget undrar om jag är hemma nästa dag så de kan köra ut paketet hem till mig. Jag svarar förvånat att jag kan hålla mig hemma. Nästa dag kommer och går och inget paket kommer. Jag ringer firman som säger att de inte har något paket till mig trots att personen som ringde mig dagen före jobbar där och att jag ska prova ringa en annan firma som de köper tjänster av. Från det stället får jag veta att paketet fortfarande inte kommit fram och att de räknar med att köra ut det senare under veckan. Tre dagar senare kommer paketet.
    Yxan var 300 billigare på lamnia än på affärer i Sverige där jag handlat tidigare och fått varorna inom två dagar. Jag kommer inte att handla på lamnia igen även om det inte är deras fel att fraktbolaget strular, jag betalar hellre några kronor mer och slipper allt strul.
    7 mån sedan
  • Usel
    Uselt. Längre leveranstider än prylar från Kina. Priserna är inte tillräckligt konkurrenskraftiga för att det ska vara värt att handla här. Faktum är att det mesta går att hitta billigare i Sverige med 1-2 dagars leveranstid. Det går heller inte att spåra paket på ett tillfredsställande sätt. Kommer ej att handla här igen.

    Idag är det den 1/3. Jag har fortfarande inte fått min order från 20/2
    8 mån sedan
  • Sorry, I have to reply in English to make myself clear enough.

    First of all, we are deeply sorry for the long delivery time and all the
    confusion.

    We got notified 2 days ago that schenker (swedish operator of GLS) has
    received the parcel, but the parcel is empty. The item has been lost or
    stolen on the way from Finland to Sweden. Schenker should have notified
    you about this, but obviously they did not. We have shipped you a new
    product yesterday. We hope you receive it as soon as possible.

    Normally our orders get to Sweden in 1 business day with UPS delivery, but
    in this case the item was larger and went with GLS. We have made some adjustment and next time you will be able to select UPS for free.

    Once again, sorry for the inconvenience.

    Lamnia

  • Dålig
    Jag får börja med att säga att jag INTE har varit i direkt kontakt med Lamnia om det här, men har skrivit en recension om det på TrustPilot. Där har jag fått svar att detta är rutin för att säkerställa att det de skickar är som det ska. Då det finns relativt lite att gå på för att säga hur bra butiken är och jag inte har haft erfarenhet av dem tidigare ger jag det här betyget baserat på att jag ser ett system kan missbrukas oavsett om intentionerna kanske egentligen är goda.

    För ett tag sedan beställde jag ett multiverktyg härifrån, inga problem med frakten eller något. Kom hit i rimlig tid. Multiverktyget jag hade beställt kom dock med en bruten förpackning, dvs. tejpen som skulle sluta förpackningen var uppskuren.
    Detta kan tyckas vara en liten detalj, men returrätten gäller enbart en OANVÄND produkt. Hur man avgör om den är det eller inte hos Lamnia vet jag inte, men rimligtvis börjar man med att kolla om förpackningen är öppnad eller inte. Som det verkar nu öppnar Lamnia alltså en del av det de skickar rutinmässigt för att kolla att allt är som det ska. Detta är givetvis en god idé, men då returer enbart godtas för oanvända produkt skulle detta också kunna innebära problem, eller till och med missbrukas, då en kund vill returnera en produkt.

    Detta skulle enkelt kunna åtgärdas genom att bara bifoga någon form av skriftligt bevis på att Lamnia har öppnat produkten för att kolla att allt funkar, och att man trots detta har rätt till en retur i 14 dagar. Tills de gör något åt detta känner jag inte att detta görs bra nog.
    10 mån sedan
  • Hello!

    Sorry for late reply. The items in not considered used, if the box has been opened and the seal has been broken. It is understood that the seal has to be broken in order to inspect the product by the consumer or the seller. The return right applies normally.

    Kind regards,
    Lamnia

  • 2016-11-19 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Utmärkt
    Jag behövde beställa ett antal produkter som inte fanns att beställa i Sverige eller så var man tvungen att beställa från 3-4 leverantörer för att få tag på dessa. Lamnia har välbeskrivna produkter och till skillnad från många näthandlare har dom rensat ut bottenskrapet så att man kan vara säker på det man hittar hos dom är en bra eller mycket bra produkt. Skönt om man inte redan är världens expert på varor man ännu inte äger.

    Det enda som inte blev perfekt för mig var den längre leveranstiden (9 dagar om jag minns rätt) och att man får göra en utlandsöverföring. Utlandsöverföringen är väl beskriven i den instruktion man får på mejl och jag lyckades göra den rätt smidigt.

    De är lite dyrare men de har massor av bra varor som inte finns i Sverige och man blir hänvisad till utländska handlare i många fall ändå. Rekommenderar dom om du inte är expert och riskerar att köpa skräp annars. Deras info är så bra att jag ibland använt deras hemsida som uppslagsverk för att hittada data på ståltyper mm snabbt :)
    1 år sedan
  • Usel
    Otrevlig support, dåliga fraktavtal och retur avtal!
    Låter kunden finansiera returer och byten.

    Aldrig mer, bättre att välja knivbutik.se, wanderoo.se, survivalstore, tacticalstore mfl. I Sverige!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans och ett riktigt bra utbud! Det kommer bli fler inköp gjorda från Lamnia!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Snabba, hyfsat billiga, gigantisk utbud (Av knivar)! Är inget som finns att direkt klaga på.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Mycket fint urval av produkter. Ofta väsentligt mycket billigare än svenska konkurrenter.
    Beställde en Benchmade 484. Levererades inom en vecka. Allt fungerade perfekt. Min intryck är att leverantören Lamina är mycket seriös. Har dock inte behövt kontakta deras support, men vad jag hört av andra så skall den vara förträffligt bra.
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Köpte en P6600, snabba svar på mina frågor, snabb leverans till sverige
    3 år sedan
  • Perfekt
    Är sedan flera år tillbaka kund hos Lamnia, och har alltid fått lika trevligt bemötande.
    Suverän service och otroligt bra priser.
    Aldrig problem med leveranser, de flesta varor har skickats samma dag som beställning gjorts och lämnat Finland inom dygnet.
    (Svenska posten brukar därefter ta ca.2-3 dygn på sig, så ca.3-4 dagars leveranstid från beställning)
    Mycket bra komunikation per mail, om jag har haft frågor beträffande produkter, oftast svar inom dygnet.
    Klart den bästa "outdoor" firma jag har handlat av inom EU.

    Tack Lamnia!
    Med ytterst vänlig hälsning och stort TACK för suverän service
    Peter/Qinti
    3 år sedan
  • Acceptabel
    Höjer och sänker priser dagligen med en krona på vara som inte finns i lager. Luktar slug marknadsföring.

    Uppdatering: fick svar från dem och det har att göra med hur €/SEK-kursen ändras.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en Suunto-klocka för bara en vecka sedan och fick den levererad bara några få dagar senare. Är än så länge mycket nöjd med deras snabba service!
    4 år sedan
  • Perfekt
    Beställde söndag kväll, skickat till mig på måndag morgon klockan 10. Fick paketet på torsdagen. Grymt utbud på knivar och bra pris. Sjukt nöjd! Kommer handla här igen!
    4 år sedan
  • Perfekt
    Snabb och smidigt leverans. Beställde en Ambit 2 HR och den packades och skickades 2h efter beställning! Mycket nöjd!
    4 år sedan
  • Perfekt
    Jag rekomederar dem varmt hade inga problem med min order.
    Bra priser och snabb leverans med tanke på att de håller till i södra Finland (3-6 dagar).

    Nöjd man i Norrbotten..
    4 år sedan