Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 23 år sedan
(data från 2017-04-26)
Detaljerad information Datia har fått betyget (3.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Fakear *reviews* på sin hemsida och sätter priser som inte finns. Varför tar inte Prisjakt bort dessa skojar-sidor ?
    6 mån sedan
  • Hej,
    Vi hade en kampanj på en sista varan vi hade på lager och sålde slut på den omgående.
    Tyvärr finns det inge live uppgradering av vårt lagersaldo mot Prisjakt, så därför visade Prisjakt att vi va billigast på denna fast den va slut på lager.
    Vi ber om ursäkt för detta.
    MVH Datia, VD Michael Stensson

  • 2016-04-27 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Mycket bra
    Microsd 128gb
    1 år sedan
  • Bra
    Nej, detta var droppen.

    Jag ville köpa ett antal hårddiskar och sökte efter specifik modell, produkten hade utgått hos de flesta återförsäljare förutom hos fåtal butiker bland annat Datia.

    Jag känner att de flesta butiker som har haft senaste omdömet hos Prisjakt mer eller mindre ett år sedan brukar återkomma med förfärliga omdömen. Somliga var dåligt bemannade och bedrägliga, somliga var helt övergivna.

    Jag befarade mig att Datia skulle vara detsamma men tog en risk och gav dem en chans. Jag slog dem en signal och frågade om varan skulle levereras omgående ifall jag lade en order strax efter samtalet. Det var en torsdag, halv tio under dagen.

    De bekräftade att varorna skulle definitivt behandlas och skickas under samma dag då de hade 15 stycken. Jag tackade för dem och lade sedan min order.

    Varorna behandlades inte fram till närmare fyra-tiden på eftermiddagen. Jag ringde dem igen och frågade varför mina varor har ännu ej behandlats.
    Jag skickades vidare genom fyra anställda där som sa exakt samma sak en efter en annan
    - "Vänta så kopplar jag dig till en annan som kan det här lite mer".

    Efter den fjärde ombads jag att uppge mitt nummer och då skulle han sedan återkomma till mig.
    Oförväntat nog så ringde han upp mig efter en kvart och förklarade att varorna skickas från Danmark och kommer tyvärr inte anlända hos mig före helgen. Jag sa att det var lugnt, så länge varorna behandlas snarast.

    Fredagen därpå behandlades ordern inte heller, fram till måndagen efter helgen under eftermiddagen behandlades den och anlände sedan hos min postombud på tisdag eftermiddag.

    Som om det inte var nog, så har de skrivit "Data IT" som mottagare istället för mitt namn som orsakade komplikationer mellan mig och personalen som skulle lämna ut paketet till mig.
    Jag fick ta fram hemsidan och orderbekräftelse på nätet via mobilen och förklara de noggrant att paketet var mitt.
    Till slut tog de mina ord för det och gav mig paketet.

    Sedan var man hemma och öppnade kartongen för att inspektera varorna. Ett av dem befann sig i bruten förpackning, även deras antistatiska påse var urklippt. Nu vet jag inte om jag har fått ett begagnat vara eller dylikt, men visar det tydliga tecken på att en människa har tagit ut varan ur kartongen så blir varan automatiskt en fyndvara, förutsatt att den inte är defekt.
    Jag betalade för tre sprillans nya hårddiskar, jag efterfrågade inte en begagnad vara. Tyvärr kan ingen bevisa om varan är begagnad eller ej, vad vi bara kan bevisa är att förpackningen bröts med hjälp av en sax eller kartongkniv.

    Kortare version:
    De lovade en snabb leverans per telefon, ändrade på löftet, efter att jag ringt till dem vid senare tillfälle.
    Och eventuellt visade det tydliga tecken på att ett av hårddiskarna inte var ny, möjligtvis begagnad, om inte bara ett visningsexemplar, trots att jag betalade nypris för dessa.

    - Uppdatering: 29:e augusti 2015

    Jag tog kontakt med Datia och hoppades på en acceptabel lösning och de svarade förvånansvärt väldigt snabbt varje gång. Vi talar om inom en timme efter mitt meddelande under de aktiva arbetstider.
    Jag kände att det vore besvärande att byta in hårddisken och föreslog istället att behålla varan och få återbetalning på mellanskillnaden utav nypris och pris på begagnad-/fyndvara.

    De svarade att det inte ska argumenteras om varans skick utan fokusera oss direkt på lösningen. Jag fick därefter en rabatt på 300 kronor , men fick det istället som återbetalning också vilket jag tackade för. Jag är neutral angående summan, det är varken bra eller dåligt, men jag ger Datia betydligt fler stjärnor för deras tålamod och ansträngning till att lösa problemet trots allt.

    Det finns hopp i att det talar om bra affär mellan konsument och dem, då de är insatta i att lösa komplicerade problem.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Supertrevliga och kunniga grabbar och väldigt snabb leverans. Mycket bra priser!
    Kan starkt rekomenderas !
    3 år sedan
  • Perfekt
    Bra pris på produkt! Klockren snabb leverans fram till dörr ..Det är bara handla och se glada ut.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Bra service! Beställde en lördag och paketet fanns för uthämtning i butik tisdag förmiddag. Och då gällde det ändå en produkt där leverantör med största sannolikhet gjort en felprissättning.
    3 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    4 år sedan
  • Perfekt
    Bra och snabb service. Mejlade och frågade om vilka ram-minnen som passade bäst till iMac 2011 och fick svar efter en timme. Paketet var hos mig dagen efter beställning. Kanon!
    4 år sedan