Beställde ett batteri till Sony Vaio från denna butik. Det framgick ingenstans på deras sida att batteriet i fråga var ett ickeofficiellt batteri och att man var tvungen att flasha datorns BIOS för att få det att fungera, vilket såklart innebär att all garanti och support på datorn ryker. Vi hörde av oss och ville reklamera varan, det dröjde ett tag men tillslut fick vi ett "goddag yxskaft"-svar tillbaka om att vi skulle få en länk till BIOS-uppgraderingen, det vi ville var ju dock att skicka tillbaka varan och få pengarna tillbaka för vi vill inte installera något ickeofficiellt BIOS på datorn.
Edit: Jag tänkte precis uppdatera mitt omdöme och höja betyget något efter att butiken hört av sig igen (troligtvis pga mitt omdöme här) och erbjudit att vi kunde skicka tillbaka batteriet i fråga. Men när jag går in på prisjakt ser jag att de skrivit ett väldigt drygt och otrevligt svar på mitt omdöme, bland annat anklagar de mig för att inte kunna läsa (svaret i fråga försvann dock när jag uppdaterade mitt omdöme). Jag kan förvisso hålla med om att det inte står på deras sida att det är ett officiellt Sony-batteri, men ej heller att det är ett inofficiellt batteri där du måste uppdatera BIOS, med en icke officiell uppdatering som eliminerar både garanti och support på datorn, för att batteriet skall fungera. Svårt att läsa information som inte finns där.
Jag föreslår att butiken läser Marknadsföringslag (2008:486), speciellt då §10 sista stycket samt §14. Om butiken inte vill riskera att bryta mot dessa så bör de omgående med andra ord tydligt skriva att batteriet i fråga är ett icke officiellt batteri som kräver en icke officiell BIOS-uppdatering av sin dator som eliminerar eventuell garanti och support.
Om de skulle rätta till sitt misstag plus kostat på sig lite trevlighet istället för att svara otrevligt och drygt här skulle de fått ett betydligt högre betyg, nu förblir betyget lågt.