Prisjakt
SoffaDirekt
  • Fri frakt
  • Fri retur
  • Inga dolda avgifter
Anonym användare
Anonym användare
Usel
19 dagar sedan

Usel service och totalt värdelösa på att leverera. Fick 225 kronor tillbaka på en order över 14.000 kronor. Skamligt av Soffadirekt.se. Kommer aldrig handla av detta oseriösa företag.

f
fatalus

3 omdömen

Usel
2 månader sedan

Matbordet kom rejält skadat på framsidan av bordskivan. Efter många email med svarslatens på ca 5-7 dagar efter varje mail och dåliga möjligheter för telefonkontakt , fick jag skicka tillbaka bordet. Sedan får jag en faktura för ca 20% av beloppet då de har tolkat allt som att jag har ångrat köpet!

Anonym användare
Anonym användare
Usel
2 månader sedan

Sänggavel saknade fästanordning i sig. Fick reservdel leverad, fick dock be vänner om hjälp för att kunna få fast fästet, super svårt att trycka in och fästa. Sedan upptäcks en stor spricka under sängen i ramen, en bärande del av sängen. Utbytbar och företaget sänder en ny planka. Man måste skruva isär hela sängen igen för att byta ut plankan. Inget som företaget bistår med alls på något vis. Fick enbart 400kr i ”presentkort” på soffadirekt som kompensation, för en säng av dålig kvalitet och till ett högt pris. Avdrag på pris borde verkligen gjorts med råge då allt felat från start. Kommer INTE handla igen eller rekommendera till någon.

Anonym användare
Anonym användare
Usel
ett år sedan

Varning för det här företaget. Jag beställde en soffa från SoffaDirekt som jag vart väldigt missnöjd med. (färg bortskavd, konstigt material, soffan luktade etc). Jag försökte returnera denna smidigt och trodde det skulle gå enkelt eftersom soffadirekt har ”öppet köp 365 dagar” skyltat på sin hemsida. Så blev inte fallet. Ringer du in till kundtjänst får du INTE prata med någon om ditt klagomål utan hänvisas till att maila in skriftligt. När jag mailat in skriftligt med bilder på skadorna och vill få hjälp att bära ner samt emballera om (det är omöjligt att emballera om med originalemballaget) så nekas du till detta med ett torrt standardsvar. Ersättningen DU som kund ska betala in till Soffa direkt är dels Frakt + 10% av värdet + 895 kr för omemballering inför nästa kund (hade två produkter) + kostnad för emballage som du måste införskaffa själv samt skadestånd till Soffa direkt om något händer med soffan under transporten. Det är någonstans mellan 30-50% av soffans värde som du alltså behöver betala igen OCH en massa jobb/tid. Jag förstår att soffa direkt inte får några returer och du kan lika gärna sälja din nyinköpta soffa som du är missnöjd med på blocket. HUR kan man som företag ha en ”öppet köp 365 dagar” längst upp på sin hemsida och sen medvetet behandla sina kunder på det här sättet? Otroligt dålig stil. Jag skrev dessutom i mitt mail att jag ville prata med någon ansvarig vilket totalt ignorerades samt pratade med kundtjänst för produktfrågor och ville få kontakt med någon chef vilket ”inte var möjligt”. SoffaDirekt hänvisar att dom inte har dom här skyldigheterna och att jag godkänt villkoren. Kunden har fel med andra ord. Ni borde skämmas Soffa Direkt ☹

daniel84
daniel84

74 omdömen

Usel
3 år sedan

Vilket skämt. Beställde en soffa som förvisso kom enligt utlovad tid. Men, när soffan väl kommit, så började den ludda något så otroligt mycket direkt. Tänkte att det först hade med... "inkörningsproblem" eller vad man ska säga, alltså att den var helt ny, och att den helt enkelt bara tillfälligt fällde eftersom man satt på en splajs ny soffa. Gav det ett par veckor och den bara fortsatte fälla / ludda. Golvet blev helt luddigt också. Tänkte att så ska det ju inte vara. Försökte ringa kundtjänsten - inget telefonnummer. Alternativt fungerade det inte, minns inte. Bara det är rätt kasst. Mejlar sedan dem. Tar 1 vecka sedan får jag svar. De ber om ursäkt för vad som hänt och säger att de ska ta kontakt med fabriken för att kolla vad som är fel, för att sedan ge mig nya kuddfodral. Utan kompensation, men ändå okej tänker jag. Det går flertalet VECKOR och tillslut får jag 2 (!) nya fodral till min väldigt stora soffa med schäslong. Det ska alltså vara cirka 10 kuddfodral, totalt. Jag hör av mig igen via mejl och undrar varför de skickat 2 av 10 fodral. Går 1 vecka igen, sedan får jag ett svar - ny ursäkt - och att jag ska ta foton på de två fodralen jag fick. Sedan ska de kontakta fabriken igen och kolla vad som gick fel i ärendet. Mejlade dem nu ikväll, en söndag, och lär få svar nästa fredag. De har nämligen, lurigt nog, valt att svara på mina totalt två mejl på fredag eftermiddagar. Skönt för dem, då vinner de sig själva lite tid antar jag, om de inte jobbar helger. Nej fy fan. Aldrig mer detta företag. När jag ändå ska kasta skit på dem, kan jag säga att originalleveranstiden var helt sjukt lång (är väl förvisso hyfsat standard när det gäller soffor), men 10-12 veckor vill jag minnas. Det är ofantligt lång tid.

Usel
3 år sedan

Har nog mailat de 4 gånger utan svar. Det här företaget är ett skämt. Fattar inte hur de kan listade kvar på Prisjakt.

E
Erkiiiii

1 omdöme

Usel
3 år sedan

Hörde ingenting kring leveransdatum. Fick ett spann på 2veckor. Nu har det gått 6veckor och de sa på kundtjänst att den "troligtvis" skickas denna vecka. Men här sitter jag utan besked och soffa. Jag beställde den för över en månad sedan! Katastrof... Kompensationen jag får är ett presentkort på soffadirekt på 2,5% av beloppet. Som om jag vill handla hos er igen.

H
Henrik44

2 omdömen

Utmärkt
5 år sedan

Leveranstiden hölls, soffan var rätt enkel att montera ihop, allt var helt, och framförallt prisvärt! Enda anledningen till att det inte blir full poäng 10/10 är att de anlitar DHL, som i sin tur delegerar kvällsleveranser till nåt mindre företag, som inte ens kunde hantera en pallyftare vid leverans.

Betyg köpupplevelse

1.3Dålig
4 omdömen

Om butiken

SoffaDirekt

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.soffadirekt.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Soffadirekt Scandinavia AB

Organisationsnr: 556827-4897

Information hos allabolag.se