rating.rate-n-text-version.md
Sorterat efter datum
2019-01-11
L
LaManoCornudauser.total-reviews
Själva butiken är helt ok, men de får med tvekan 2 stjärnor eftersom de endast levererar med UPS som är fruktansvärda.
2018-12-29
Mille2000user.total-reviews
Krångligt, buggigt och segt. Dessutom stämmer i princip aldrig priset på Prisjakt med det som uppges på deras hemsida. Priset på prisjakt verkar alltid vara (mycket) lägre av någon anledning.
2018-12-24
b
baronisuser.total-reviews
Ok pris och leveranstid, om det inte vore för att UPS är exklusiva leverantörer.
2018-12-11
k
kincopuser.total-reviews
Är trött på priserna som uppges här. Varje gång som jag hittar Microsoft som billigast på nåt spel och klickar på länken så är priset nåt helt annat, dyrare. Vet inte om detta är Microsofts fel eller Prisjakt men det händer nästan aldrig med andra företag. Trist!
2018-09-05
M
Maggotenuser.total-reviews
Köpte en Surface book 2 i New York, de sa i butik att de hade samma service och garantiner världen över. Kommer hem med datorn till Sverige, har problem med diverse BSOD. Säger att jag vill lämna tillbaka den och få en ny. Istället så får jag felsöka den med support... Över många veckor så felsöker de den och säger, "ge de några dagar och se ifall du får BSOD", jag får BSOD och återkommer till supporten. Spenderar drygt 60h med supporten innan jag får en ny latop. Den nya laptopen får BSOD direkt när jag startar den, jag ringer supporten och säger att jag vill lämna tillbaka datorn. Då säger de att de ska felsöka den. Jag insiterar på att lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka. De går tydligen inte, för de har gått mer än 30 dagar. Jag påpekar att jag vill göra det när det var mindre än 30 dagar kvar. Just nu slussas jag runt mellan olika support avdelningar och får ingen ordning på något ett par månader senare...
2018-08-18
gts250user.total-reviews
Jag köpte ett DLC till Call of Duty som visade sig vara till XBOX istället för PC, vilket verkligen inte var tydligt i beskrivningen. Jag försökte annullera köpet via deras sida men det är helt omöjligt, sedan försökte jag kontakta dem via epost men det är helt omöjligt att hitta någon adress skriva till, därefter försökte jag kontakta deras telefonsupport, som givetvis var stängd. Det finns få butiker i denna värld som har så ointuitiva butiker som Microsoft, deras hantering av kunder är rent ut sagt ett skämt. Om du kan, håll dig undan från att handla via Microsoft Store. Det här var den absolut värsta köpupplevelsen jag har varit med om i hela mitt liv.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-03-09
g
garuzzuser.total-reviews
Affären i sig är okej, om det inte vore för UPS. Det blev fruktansvärt struligt med dem, och deras hemsida funkar helt enkelt inte. Spara er själva en huvudvärk och undvik.
2018-03-05
T
TeeManuser.total-reviews
Fungerar bra så länge allt fungerar. Det är krångligt att komma i kontakt med supporten utan att behöva ringa. Min handkontroll till Xbox One köpt här gick sönder. Jag letade efter någon mailadress för att meddela detta och skicka med en bild på problemet. Hittade ingenting, testade att göra min felanmälan via Microsofts Facebooksida. Blev där bara skickad vidare till en allmän supportsida på nätet. Letade fram nummer till telefonsupport för Microsoft Store, samtalet tog ca. 20 minuter och slutade med att jag skulle ringa tillbaks 2 dagar senare när en chef fanns på plats. Pga ett systembyte kunde de inte hjälpa mig när jag ringde.. De ville också att jag skulle skicka iväg min kontroll innan jag fick en ny. Alltså skulle jag sitta en tid utan kontroll och utan möjlighet att spela. Jag fick förhinder när jag skulle ringa igen, helgen kom och där fick jag slut på tålamod. Limmade ihop kontrollen så den funkar hjälpligt nu. Får köpa en ny kontroll av någon annan återförsäljare och handlar aldrig av Microsoft Store igen. Rekommenderar även att de som vill handla här har koll på priserna då dessa ofta ligger i överkant. Minus för långsam frakt också.
2018-01-03
6
64Boyuser.total-reviews
Väldigt smidigt att beställa och ypperlig support via telefon och chatt. Vad gäller UPS så fungerar detta smidigt. Vet jag att jag är hemma så funkar hemleverans - annars finns ju möjlighet att paketet skickas till access point för upphämtning eller till angiven adress där jag befinner mig.
2017-11-01
F
FabianMuser.total-reviews
Bland det smidigaste jag varit med om faktiskt. Låter som att mycket av problemen för andra har varit med UPS, då jag skrev upp en adress jag befinner mig vid på dagtid var det inga konstigheter för mig. Pratade med deras support innan köpet då jag hade frågor och fick bra hjälp både då jag chattade med dem och när jag ringde. Svensk chatt och engelsk telefon. Stod leveranstid 2 - 4 dagar. Fick varan dag 2. När jag köpte erbjöd dem också 90 dagars "nöjdhetsgaranti". Är jag inte 100% nöjd får jag skicka tillbaks och får tillbaks alla pengar om det inte är skador på produkten. Om det blir att jag använder mig utav det kommer jag uppdatera recensionen efter det. Men än så länge är det nog det smidigaste köp jag gjort på länge. Inte perfekt betyg då jag inte fick välja språk när jag pratade med kundsupport och för att nöjdhetsgarantin inte gäller på alla produkter.
2016-07-25
Redigerades 2017-08-30
3
3kgtuser.total-reviews
Helt okej leveranstid Inga som helst problem med UPS! Har funkat bra för min del. Bra packat. Trevlig personal då man ringer. Ett Plus med fri frakt och fri retur Mitt problem har dock varit Efter själva leveransen! Beställde en Surface pro 4 fodral from MC förre veckan som kom några dagar efter. Trist nog hade denna en fabrikations fel/skönhets fel. Ringde till MC store support i morse, fick tala med en engelsk talande person. Förklarade problemet och hon bad mig kontakta chatten så får jag prata med en Svensk talande! Försökte använda chatten, denna vart ej tillgänglig hela dagen. Ringde åter några timmar senare, och vart omkopplad Totalt 8 Hela gånger denna gång för att få hjälp med en så enkel sak som att reklamera denna. Dem koppla mig fel till teknisk support ett fler tal gånger. Slutligen pratade jag med en jätte trevlig man på MC engelska supporten. Förklarade problemet och att jag mot en prissänkning kan behålla denna, men vill ej betala full pris för den då den är redan dyr. På Så sätt skulle dem slipa 2 nya frakter, och jag slipper en massa huvudvärk. Dumt nog så gick detta Ej, utan dem Måste returnera och jag måste beställa om. Han hjälpte mig med att direkt beställa en ny per tel. Dock ser jag nu när jag är hemma att han har beställt fel färg åt mig och den kan jag inte stoppa nu, Så imorgon är jag åter igen i samtal med dem. Tips Till Microsoft. 1: Ha bättre uppkoppling, dem engelsk talande personerna kunde man knappt höra 2: IDIOTISK att ni inte kan sänka priser och slippa alla kostnader i sådan situation. 3: Utbilda er personal bättre så dem kan hjälpa kunden direkt istället för att skicka vidare till fel avdelningar hela tiden! 4: Fick 6 st kvittens mail från er på 1 enda köpt produkt! Gillar MC produkter och tjänster, men detta var ren Idiotisk och tog massa tid av mig som företags kund att beställa 1 skal till en surfplatta! och nu ska jag åter igen behöva skicka om 2 produkter istället för 1! och behöva beställa om. Uppdate: Ringde dem igår för att avboka skal nr 2 som dem beställde fel åt mig, hade ett sammanlagt samtal på 36 min ink väntan med dem, åter igen talade jag med en engelsk talande person, denna gång någonstans i mellanöstern! Slutsats av samtalet vart att jag är tvungen att ta emot och retunera vara nr 2, och beställa vara nr 3 på egen hand! Jag måste alltså ringa åter en gång för att få retur sedel vid motaggande av vara nr 2. Världens Mest idiotiska system för ett sådant stort bolag! Lagt ner sammanlagt säkert 2 timmar på beställning av en produkt som kostar 420 kr! Och mer tid måste jag lägga ännu. Det är troligen sista gången jag beställer därifrån. Edit. Skalet till min sp4 pro sprack. Microsoft som sålt produkten ber mig kontakta tillverkare. Ingen garanti hos dem. Edit 2017.08 Höjer betyget lite då dem ringde flera gånger och bad om ursäkt.
2016-11-15
erfahuser.total-reviews
Vansinnigt dåligt med UPS! Det är problem varenda gång! Nu försökte jag till och med beställa till företagsadressen, men då kunde de inte leverera dit heller, och inget samtal fick jag heller.
2016-03-31
c
christer80user.total-reviews
Varning! Det framgår inte (vad jag kunde se) att man skickar med UPS. UPS är helt värdelöst att nyttja till privatpersoner i Sverige. Det är rent av anmärkningsvärt korkat då man knappast kan ta ledigt från jobbet för att invänta ett paket. Och eftersom det knappt finns utlämningsställen så har man i bästa fall 10-20 mil dit.... Återigen, anmärkningsvärt korkat..... Jag förstår att man inte skyltar med leverantör... UPS är väldigt bra, för företag. Inte privatpersoner.
2016-01-18
M
Merdiqueuser.total-reviews
Att dom använder sig av UPS gör det extremt omständligt för studenter med varierande schema. Man får ingen tid att gå efter alls utan ett lösryckt "Beräknad leveranstid: Innan dagens slut" som ju egentligen betyder när som helst under dagen. Att man har MyUPS hjälper ingenting då det enda man kan göra är att antingen byta leverans-adress eller dag. Hade man iaf kunnat meddela att man är hemma efter en viss tid så att budet kunnat göra andra leveranser under tiden tills att man kommit hem hade det varit en annan sak. Jobbar man kan man ju iaf välja sin arbetsplats som leveransadress men det går inte för studenter. Ren idioti att använda en leverantör som inte kan planera sina rutter.
2015-12-11
r
robban778user.total-reviews
Skickar med UPS och förväntar sig att man tar ledigt en hel dag från jobbet och sitter hemma och väntar på paktet. Gör man inte det måste man åka och hämta det flera mil utanför staden där man bor annars skickas det tillbaka.
Sida 1