Prisjakt
BGA Fotobutik
  • Snabba leveranser
  • Handla lokalt i våra 9 butiker
  • Personlig service 020-12 10 10
Anonym användare
Anonym användare
Usel
5 månader sedan

Usel köpupplevelse! Kundtjänsten är värst. Rekommenderar inte

Anonym användare
Anonym användare
Usel
9 månader sedan

Var på väg in i butiken på folkungagatan 132 för att hämta kort jag lämnat på framkallning. På väg in kommer ägaren mot mig (när jag fortfarande står vi dörren) och säger till mig på ett väldigt otrevligt och respektlöst sätt att jag ska ut, och att jag ska läsa skylten. Jag ser på skylten att endast en person åt gången kan vara i lokalen pga av corona, jag backar genast och väntar på att personen i kassan ska gå ut. När jag går in säger jag till skarpt att jag tycker att han inte var så service minded och att han var direkt otrevlig. Han blir arg, höjer rösten att jag ska ut samtidigt som han kommer mot mig och tar hårt vid armen och försöker kasta ut mig. Jag höjer rösten tillbaka och säger att han inte ska röra mig, att jag gladeligen går ut, men att jag vill ha mina kort först. Jag frågar också vad han heter och han svarar bara att han är ägaren. Helt otroligt, har aldrig varit med om att en främmande människa tar vid min arm så där och drar i mig. Är det rädslan corona har medfört eller är det här en hemsk människa som passade på för att han trodde han kunde? En service minded person skulle säga att ja förlåt för innan men det är corona tider och du såg inte skylten, han skulle inte bli agiterad av att jag sa till honom och försöka ge sig på mig. Möjligtvis att mitt utseende triggade fördomar hos honom, svårt att förstå annars hur en person som jobbar med service kan vara så labil. Han tål inte kritik av sitt otrevliga beteende. Jag vet att jag var tydlig med att jag inte uppskattade hans attityd från början och sa till direkt när jag gick in, men hans svar på det var oproportionerligt aggressivt och våldsamt.

Anonym användare
Anonym användare
Usel
ett år sedan

Det står följande på BGA Fotocenters hemsida: ”Att ta ett foto som uppfyller olika länders krav kan således vara både svårt och tidskrävande att utföra på egen hand. När du låter någon av våra duktiga fotografer ta bilderna kan du vara säker på att jobbet utförs korrekt!” Min personliga upplevelse är av helt motsatt karaktär. Personalen har ingen koll på vilka mått som ett visumfoto ska ha och ansvaret för detta läggs på konsumenten, helt motsatt mot vad det står på hemsidan. Då konsumenten själv behöver lägga ner tid på detta blir priset på 300 kr helt omotiverat. Att betala 300 kr borde medföra en viss typ av service, men denna servicen hittar du tyvärr inte på BGA Fotocenter. Då BGA Fotocenter verkar ha noll koll rekommenderar jag starkt till dig som söker visum att ta visumbilden i en fotoautomat och inte gå till BGA Fotocenter. Minus - Har inte kunskap om mått på foton för olika ändamål (ID, visum etc.) - Hutlöst pris på 300 kr, speciellt med tanke på vilket förarbete man som kund behöver lägga - Undermålig personlig service och oprofessionellt bemötande

Utmärkt
ett år sedan

En av få butiker som har udda storlekar på ramar. Tyvärr hade paketet fått sig en smäll under leveransen så 2 av 3 ramar skadats trots att ramarna slagits in med ordentligt av bubbelplast och bra med packmaterial. Tog kontakt med kundservice som svarade inom 12h och löste problemet genom att skicka ersättningsramar utan extra kostnad (blev även erbjuden att få köpet rabatterat om jag inte ville ha nya ramar). Fick ersättningsramarna 2 arbetsdagar senare. + Udda ramstorlekar + Snabb leverans + Utmärkt och trevlig kundservice + Bra kvalitet

A
Alex

1 omdöme

Utmärkt
ett år sedan

Jag är jättenöjd med BGA :) Beställde en ram i udda storlek och fick den bara några dagar senare. Tyvärr verkar lådan fått en smäll i leverans så glaset var sprucket i hörnet. Kundtjäst var snabba att svara på min förfrågan och löste problemet inom 12h från mitt mail skickades.

Usel
2 år sedan

Tldr: USELT! Beställningssidan är föråldrad. Står heller ingen information om att man tar ut fakturaavgift och gör kreditupplysning (fast man endast kan betala med faktura). Kundtjänsten måste tjatas på för att få svar. Kvaliteten på produkten var usel. Man får ingen orderbekräftelse utan plötsligt kommer produkten i posten. För mig kom den utan faktura. Så jag var tvungen att ta kontakt för att göra rätt för mig och vara säker på att inte få inkasso. Har nu tagit ca två veckor att få ett ordentligt svar.

Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
2 år sedan

Jag lämnade in en bunt video8-filmer för att få på sticka. Filmerna hade legat i ett garage mer en ett kvarts sekel så mina förhoppningar om att kunna få något användbart ur dom var små. Till min stora förvåning och glädje så vart resultatet alldeles strålande. Man får tacka!

j
jejjej

4 omdömen

Utmärkt
2 år sedan

Det stod ursprungligen lite olika datum för när varorna skulle levereras, men jag fick dem inom en rimlig tid och produkterna var bra för priset som betalades. Rejäl kartong som skyddade för transporten.

Betyg köpupplevelse

2.1OK
4 omdömen

Om butiken

BGA Fotobutik

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishPayPalVisa
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.bga.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: BGA Videoproduktion AB

Organisationsnr: 556790-9204

Information hos allabolag.se