3.5 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-07-19
    Farahot(149 omdömen)
    Pågående betygsättning tills dess jag anser att Hemfint fullföljt sin del. Jag betygsätter deras bemötande och hantering av beställningen samt eventuell kundserviceanda. Beställde ett förråd den 25 juni. Ett Palmako modell större. Leveranstiden sades bli 3-4 veckor. Dagen efter beställning skickar Hemfints kundtjänst ett meddelande om att ordern är spärrad och att jag måste verifiera mitt telefonnr. Klickade på en länk och gjorde detta med bank id. Meddelade därefter kundtjänst och fick svaret "Perfekt" tillbaka. Inte jätteseriöst. 2 veckor senare frågar jag efter leveransdatum för att kunna planera: får som svar att de har preliminärt leveransdatum till efter 20 juli. Efter 3 veckor frågar jag efter ett tydligare datum för leverans. Får svaret att dem skall återkomma med svar. En vecka till passerar utan något svar. Så jag frågar ännu en gång efter leveransdatum. Får då svaret att leveransen planeras till den 13 augusti. Till deras lager. Inte till mig. Alltså en försening med flera veckor. Och till detta en kort ursäkt: jag beklagar förseningen. Under all kritik än så länge. Om vi skall se något positivt så får man iallafall svar med cirka en dags väntetid via e-post. Övrigt: Orderstatus när man är inloggad verkar inte ändras per automatik. Det står fortfarande leveranstid 3-4 veckor. Vilket leder till att man inte kan lita på orderstatus-sidan utan är beroende av att behöva kontakta kundtjänst för att veta vad som händer med sin order. Sedan finns det en ställtid från kundtjänst på några dagar att ge faktiska svar. Att ge kunden ett svar av typen "Jag återkommer..." utan att återkomma inom 24 timmar borde istället förtydligas till "Jag återkommer under veckan". Att undvika att vara tydlig leder till missförstånd. Och just otydlighet är vad som präglar hela beställningen just nu. To be continued. Meddelande till butiken: Ni behöver inte svara på detta meddelande på Prisjakt förrens omdömet är klarmarkerat från mig.
    2019-07-17
      Har inte fått varan än trots att de varit i staden i 9 dagar
      Hemfint svarar:2019-07-18
      Hej, Du kan via länken på ditt orderbesked se vilket fraktbolag som hanterar din order, kontakta dem. Med vänlig hälsning Hemfint.se
      2019-07-16
        Fruktansvärt lång leveranstid. Skulle egentligen ta 4-6 arbetsdagar. Det förvandlades till 4-6 veckor. Efter det fick jag hela tiden svaret ”det kommer in nästa vecka” när jag skrev och undrade vart min vara var. Det tog närmare 16 veckor innan varan till slut kom fram. En relativt billig vara som kostade oss mycket pengar i slutändan...
        Hemfint svarar:2019-07-18
        Hej, Förseningar är oerhört trist, vi beklagar. Med vänlig hälsning Hemfint.se
        2019-07-02
        Redigerades 2019-07-16
          Snabba svar vid frågor. enkel orderhantering. Väntar med spänning på leveransen.
          2019-07-13
            Snabb affär. Nöjd med varan. Hade varit bra med svensk bruksanvisning
            2019-07-11
              D
              David Fransson(1 omdöme)
              Varning! Fick trasig vara levererad i april. Jag tog bilder och beskrev felet omedelbart och fick till svar att leveranstid på reservdel är 3 veckor. Detta kändes fel när hela varan hade 3 dagars leveranstid men jag accepterade det. Jag fick sedan paket på posten efter 7! Veckor. De hade då skickat fel reservdel. Jag kontaktade dem igen och hänvisade till tidigare skickade mail med bilder. De slutade då att svara på mail. Jag tar nu ärendet vidare till ARN.
              Hemfint svarar:2019-07-11
              Hej David, Självklart kommer du att få svar och hjälp med din reklamation. Kundtjänst återkommer till dig. Med vänlig hälsning Hemfint.se
              2019-07-10
                Felaktiga uppgifter på hemsida, lång väntetid på ordern.
                2019-07-10
                  Leveransen har ännu inte kommit (10 dagar efter beställning). Skickas den från månen kan jag förstå att det tar tid, men inom Sverige!?!?!?! Pinsamt Hur markvibratorn fungerar kan jag som sagt inte svara på eftersom jag inte har fått varan. Jag kanske återkommer om en månad eller två.
                  2019-07-09
                    Y
                    Ylva otroligt besviken (1 omdöme)
                    Varning! Lurendrejeri på högsta nivå! Jag beställde ett växthus den 16 maj och har ännu den 9 juli inte sett röken av växthuset. Hemfints leveranser är under all kritik och ska anmälas. DSV och Hemfint skyller på varann och du som kund hamnar mitt emellan. Sommarglädjen med att odla i växthus är krossat för min del. Hemfint verkar sälja luftslott, det finns nog inga varor. Det står på webbplatsen att de har 6 st i lager och lovar leverans inom 2-8 dagar. Falsk marknadsföring så det skriker om det! Som sagt, vill ni må bra och glädjas över det ni köper - beställ ALDRIG från Hemfint!
                    Hemfint svarar:2019-07-09
                    Hej Ylva, Du kan följa din order via länken på ditt orderbesked. Självklart hjälper kundtjänst till även vid kommunikationen med fraktbolaget. Med vänlig hälsning Hemfint.se
                    2019-07-08
                      Har köpt mycket prisvärda dörrar om man jämför med liknande produkter. Snabb respons från kundtjänst vid frågor.
                      2019-06-25
                      Redigerades 2019-07-05
                        Lovad 2-8 dagars leveranstid, men 14 dagar senare ingen dörr. Inget besked när den ska skickas heller trots flera telefonsamtal.
                        2019-07-03
                          M
                          Mattias (1 omdöme)
                          Min order kom fram trasig, när dom efter mycket om och men skickar en ny så var leverans nr 2 också trasig! Kundtjänst vägrar prata i telefon utan allt ska ske via mail som dom verkar bemanna lite när dom behagar! Rekommenderar inte detta bolag gill någon!
                          2019-07-03
                            Enkelt o bra
                            2019-06-23
                            Redigerades 2019-07-03
                              Rätt produkt till bästa pris
                              2019-07-02
                                Har gått 7 dagar, händer absolut inget, så dåligt, får ingen hjälp när jag ringer, säger bara att ordern behandlas.
                                Sida 1