Kategorier
Prisjakt
Usel
6 månader sedan
Varning för "made in China" Dell. Vårt företag har under nästan 20år alltid beställt Dell men detta var sista gången! Beställer en 17" bärbar dator för 25000kr efter att ha gått igenom med deras säljare om vilka behov vi hade. Säljaren ljuger och får mig att beställa en dator som inte har uppgraderingsbart RAM trots att jag var tydlig med att det var ett krav. När jag får datorn så vägrar de lösa detta samt att batteriet saknas och datorn ej går att starta. Efter 2 veckors väntan har de fortfarande inte skickat ett batteri och kompensation är det inte frågan om. Riktigt dåligt! Skulle ge 0 i betyg om det gick. :(
aspmajster
aspmajster

38 omdömen

Usel
6 månader sedan
Jag har alltid varit nöjd med Dell och deras kvalité både på utrustning och service. Har genom åren köpt det mesta av företagens utrustning därifrån. Men idag ca 1½ månad efter min senaste beställning fick jag ett mail att leveransen är försenad. En leveranstid på 4 månader är under all kritik och helt oacceptabelt för mig som kund! Beställde nu en dator HP som nödlösning och den kom efter 2 dygn. Den fungerar över förväntan så där tappade Dell en lång och trogen kund.
A
An7on

1 omdöme

Usel
7 månader sedan
Försöker fråga dom ifall de erbjuder hemleverans, kundtjänsten säger att de inte erbjuder leveranser utanför UK, testar igen samma fast ej utanför USA. ????
A
Adam Eriksson

1 omdöme

Usel
ett år sedan
Se upp. Dell har brist på så simpla reservdelar som fläktar. Vilket gör att det tar VECKOR för service. De lovar över dagen men drar över med veckor i omgångar. Mao blir man utan dator under långa perioder. De lyckas dock sälja datorer samtidigt så reservdelsbristen gäller visst bara ibland.
Utmärkt
2 år sedan
Tyckte DELL Support hanterade Mitt ärende dåligt tidigare, men det verkar som DELL har lyssnat på kritiken, för nyligen så fick Jag en fantastisk support! Trots att garantin har gått ut så fick Jag ett nytt tangentbord på en dag(!) när två knappar ej funkade på Mitt gamla. Kunde ej installera windows på Min DELL XPS så DELL erbjöd Sig att hämta och laga trots att garantin gått ut! Från en stjärna till fem starka. TACK DELL SUPPORT... :)
ErikSvensson
ErikSvensson

66 omdömen

Utmärkt
2 år sedan
Vet inte varför Dell fått så många negativa stjärnor. Behövde skicka tillbaka en skärm under ångerrätt, fick svar direkt från kundservice som ordnade med transport och upphämtning. Även de gånger jag haft problem har Ups kommit inom nån dag eller två och hämtat/bytt ut skärmen. Kan varmt rekommendera Dell för bra skärmar och eftersupport!
A
Alkazzi

13 omdömen

Usel
3 år sedan
Varning ! Köp inte från den sidan ! Hade beställt en ny dator och fick inte datorn ! Men inte bara de ! Dom tog mina pengar oxå ! Har försökt kontakta skit företaget men de nekar allt!
k
kanskesa

6 omdömen

Utmärkt
3 år sedan
Vill ge lite mer positivt betyg på alla negativa här nedan. Köpte Dell skärm från Inet som skapade en grön pixel efter 2 dar. Kontaktade Dell support som var väldigt trevliga och engagerade för att fixa mitt problem. UPS kom dagen efter med en ny skärm och jag kunde dessutom jämföra dem båda på kvällen innan UPS hämtade den felaktiga dagen efter. Vad mer kan man önska sig? 3 års garanti är också mer än vad många konkurrenter har. Båda support arbetarna jag talade med var svenska.
Betyg köpupplevelse
1.4Dålig
3 omdömen

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.dell.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Dell Aktiebolag

Organisationsnr: 556369-6631

Information hos allabolag.se