1.8 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-07-16
L
Love Eriksson(1 omdöme)
Oseriösa! Köpte en dyr DELL XPS Desktop för 13000kr och fick garantier om att alla som köper denna nya modell inte drabbas alls om den går sönder. "Vi hämtar den och lämnar den!" naturligtvis gick den sönder efter ungefär 10 månader, jag hade inte behov av Min DELL XPS då så Jag lät den stå. Av en slump 2 månader senare upptäckte Jag att Jag hade 2 dagar kvar på garantin så Jag förökte ringa dell supporten men det var ett helvete att komma fram på kontakt numren på deras hemsida, efter en timme kom Jag fram till en flummig men rätt trevlig support, han var lite kritisk från början men lovade att DELL skulle komma och hämta Min dator för reparation om ca 2 dagar. Bra service tänkte Jag men det var ju utlovat från början! Dagen efter ringer en man från DELL och säger att vi inte alls kan ge den servicen därför att denna service enbart är för företagskunder. Då har DELL suttit och ljugit på den XPS sida där Jag köpte Min dator i så fall. Jag tänkte att Jag får väl skicka in datorn personligen så att Jag får den lagad, blev lovad portofria ettiketter för datorkartongen, Jag väntade en dag, två dar, tio dar på porto-ettiketten men den kom aldrig. Och inte nog med det email skickades från DELL där dom totalt felstavat Mitt namn så Jag trodde att posten kommit fel och slängde den naturligtvis, några dagar senare kom ett mejl från DELL, det var en otrevlig person som konstigt nog stavade Mitt namn perfekt trots att dem hade samma uppgifter. Det stod bara: "Du har inte svarat på våra email så nu stänger vi fallet".. DELL har inte levt upp till några av dem löften dem gav vid försäljningen, och kommer därför aldrig att lita på DELL i framtiden. Patetisk service och support. OSERIÖSA...
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-06-04
A
Alkazzi(11 omdömen)
Varning ! Köp inte från den sidan ! Hade beställt en ny dator och fick inte datorn ! Men inte bara de ! Dom tog mina pengar oxå ! Har försökt kontakta skit företaget men de nekar allt!
2018-05-23
k
kanskesa(3 omdömen)
Vill ge lite mer positivt betyg på alla negativa här nedan. Köpte Dell skärm från Inet som skapade en grön pixel efter 2 dar. Kontaktade Dell support som var väldigt trevliga och engagerade för att fixa mitt problem. UPS kom dagen efter med en ny skärm och jag kunde dessutom jämföra dem båda på kvällen innan UPS hämtade den felaktiga dagen efter. Vad mer kan man önska sig? 3 års garanti är också mer än vad många konkurrenter har. Båda support arbetarna jag talade med var svenska.
2018-05-09
w
wesslan76(5 omdömen)
Oseriös handlare.. Beställde laptop som det stod att den skulle skickas inom 3-5 dagar. Men när jag får orderbekräftelsen får jag veta att beräknad leverans är 17 dagar senare! Men... efter bara 5 dagar (4 arbetsdagar ändras status till "Skickad". Dock helt utan leveransinformation som datum eller paket-ID. 5 dagar senare (3 arbetsdagar) står det fortfarande skickad. När jag beställde datorn uppmanades jag skapa konto men om jag loggar in syns det inte att jag gjort någon beställning. Verkar som om beställningen hamnade på en "gästinloggning". Efter 9 dagar skickar jag ett mail till dem och frågade vart datorn är någonstans.. Snabb leverans utlovades. Mina pengar tog de. Någon dator har jag inte fått. Information är motsägande. Något svar från supporten har jag inte fått. Inte ok.
2017-12-12
Haziza(58 omdömen)
Uselt företag som lägger ett otroligt överpris vid släpp av en produkt för att någon vecka sedan dumpa priserna med flera tusen. Den ända support du hittar är dessutom Dansk. Mitt första och sista köp från Dell. Håll er borta.
2017-09-07
K
KeyK(1 omdöme)
Beställ inte härifrån. Lite små flummig webb shop och om något inte finns på lager så står det inte. Kunde inte hitta någon tydlig översikt över beställning. Okunnig personal. Hoppas detta bättras...
2017-06-16
anarkisträven(55 omdömen)
Efter lite mer än ett år har batteriet på min Dell XPS 15 9550 svält upp så touchplattan rest sig i framkant. Detta är ett välkänt problem som i värsta fall kan orsaka en brand men Dell vill ändå inte ta på sig det då garantin precis har gått ut.
2017-05-31
Rejja(36 omdömen)
lererar snabbt men inget mer än så! Vänd er till en återförsäljare med sans..
2016-03-01
FEA(258 omdömen)
Supersnabb leverans
2014-12-21
J
Jimmy1977(2 omdömen)
Köp inget ifrån detta företag (Dell datorer el Ailenware datorer) Ett företag som gärna säljer datorer men som skiter i dig som kund. Deras support har inte kunskapen att sköta sitt jobb. Sitter det tredje part delar i dator gäller inte garantin enligt supporten. I praktiken så måste man då ta ut olika chippset, grafikkort, hårddiskar, ramminnen och div andra saker för att kanske garantin ska gälla då Dell inte tillverkar något av dessa. En dator för ca 20000kr säljer de gärna men när det blir fel så skyller de bara på dig som kund. Jag, min arbetsplats, vänner, bekanta osv kommer aldrig att köpa något från detta företag igen. Vi vill också varna för detta företag då det inte är seriöst för fem öre.
2014-01-19
Lezziter(82 omdömen)
Har fått bra hjälp av mycket trevlig support över bland annat telefon, men det finns enormt mycket att jobba med. Själva köpprocessen är klumpig, leveranstiderna katastrof och löpande info runt vad som händer med beställningen inte tillräcklig. I stort sett valfri nätbutik gör ett mycket bättre jobb än Dell själva, vilket är mycket trist då jag tycker produktutbudet blivit mer intressant på senare år.
2013-11-26
B
Bihac(49 omdömen)
usel kundsupport! köp inte dell ! om du inte, verkligen måste!
2012-04-05
Redigerades 2013-05-11
g
gramo(65 omdömen)
"Fy f*#.n" är min kort fattade fundering av företaget Dell. Orsaken är en lång och tråkig historia med min dator, efter 2 månader och antal repatatione, "Swap-request" mm så händer ingen ting hos Dell. Det skyller på varandra inom organisationen, supporten på högre i organisationen och remiss förfarande, säljarna tycker att det är något man får stå ut med.... Nja... så kortfattat så kan man bara svära inombords varje gång man pratar med Dell och fotfolket har bara två svar "ursäkta" och "kan inte svara, återkom om XX dagar" Orsaken är att garantin har stora hål, lite som bakom hörnet garanti. XPS eller Precision modeller M4700, M6700 är exempel på deras "topp on line", det är en bra "Volvo". Dessa kostar ca 20 000 kr eller mer när den är full utrustad för spel, grafik eller CAD. Nu har jag sätt vad Dell garanti betyder och måste varna för är att garantin gäller inte i ALLA lägen. Jag har en precision och gångjärnen på höger sida har börjat glappa lite, datakabeln till skärmen sitter i samma del som glappar och det är en tidsfråga att det går sönder. Har rapporterat in det hos dell och svaret är att garantin gäller ej, offert för att byta ut hängslet byts ut är 2 000 kr för tekniker samt ca 2 000 kr för delarna, totalt lite över 4 000 kr! Vad säger man??? Garantin gäller inte då den inte är ett "känt" fel hos Dell. Om det är ett måndags exemplar så vet varken Dell eller jag om det, det enda jag vet att den är trasig. Dumsnålt? Nja, efter lite samtal så har Dell tänkt om, efter teknikern hade varit på besök så satt skruva löst, det löstes med lite och det var tidsfråga att den skulle gå sönder. Alla samtal har varit riktigt tidsödande och onödig erfarenhet, men bara början på vad Dell policy kan ställa till med.. Sedan köpte jag en SSD för att pröva få lite fart på M4400, har testat Intel 520 SSD och Kingston HyperX och det blir blå skräm. Enlligt Supporten på Dell tar det ingen ansvar att det fungerar om man inte köper via Dell, det är lite svagt eller monompol. Kostar datorn över 20 000 kr som ny borde den klara av en enkel uppgradering eller? Sagt och gjort, köpte en direkt från Dell, en samsung Modell MZ-7PC256D = blå skräm och datorn fryser. IT folket på mitt och kollegas arbetsplats pratade om problemet och ALLT handlar om fel på moderkortet, inget fel på SSD hårdiskarna från Intel, Kingston eller Samsung i detta fall. För att säkerställa att det är inget fel på SSD MZ-7PC256 eller datorn så testa vi den i en annan likadan M4400, gissa vad som hände = Blå skärm, men det var inte allt. Då bytte vi plats på gamla HDD, en Scorpio Black WD1600BJKT & Hitachi TS7SAA160 mellan datorerna = blå skärm. Nu skickar Dell en tekniker, det blir ny moderkort och SSD disk, troliga felkällan är grafikkortet. Gulskärm vart resultater, nu var det nya moderkortet trasigt och nu bytte man ut grafikkortet och hårddisken. Blå skärm och samma kod, sedan skickades den in till verkstad för "supper genomgång", trasig, blå skärm när det kom tillbaka och på nytt lagar man den på plats. Blå skärm på nytt, vi har testat byta ut ram minnerna och allt som Dell önskar med bara "blå skärm". Denna resa tog ca 1,5 månad med reparationer, nu börjar deras så kallade utbyte mot en ny dator eller det som Dell kallar "Swap request". Ingen har återkommit från Dell, det skulle ta några dagar, men efter ca 4 arbetsdagar ringde jag, inget besked, ärendet ligger i inkorgen och mycket att göra. Supporten återkommer, efter ytliggare 2 dagar så ringer jag på nytt: - Tyvärr, någon på Dell har nekat ett utbyte! Vad säger man - Katastrof, jag kan bara säga katastrof.... 1,5 måndader, en massa reparationer, nypris över 20 000 kr och nu tar semestern sluit. Ingen arbetstation: tänker - Vad Fa#...n håller det på med???? Nuhar det haft hela sommar semester att fixa datorn på verkstad, hade det hänt under hösten så finns bara ett ord -katastrof á la Dell. Efter 2 veckor så står allt stilla med Dell datorn, Dell vägrar byta ut defekt produkt, Dell egna tekniker på Pro supporten har skickat en NY begäran, men ingen respons . Senaste beskedet, "Vi ber om ursäkt, men någon någonstans tycker något. Det tar nog yttligare några en halv vecka till, kanske" Alla skyller på alla och alla på Dell ger olika besked. Nu har det gått 3 veckor, ingen kan ge besked, då ansvariga kan inte ge besked, det sker en remiss runda hit och dit. Det är Supportens svar och som kund går det inte fälla en tår utan bara små skrattar hysteriskt och skakar på huvudet: - hur tänker Dell??? Garantin på 3 år gäller ej, next business day" á la Dell warranty (garanti) är en bakom hörnet garanti. Undrar du varför jag ger 1 stjärna efter Dell agarande, hoppas jag inte du råkar ut för deras support...... Jag ska också beställa en ny dator, tittade på M4600 och M4700, med det är bara - fet glöm det. Köpa en dator för 15 000 - 25 000 kr som inte har någon "next business day" á la Dell warranty (garanti) är ett skämt. Nja, nu blir det att köpa in ett annan fabrikat och undrar ni varför jag tycker Dell är usel. Nja, bedöm själva, hoppas ni inte får ett måndags ex. Varför fungerar inte SSD, nja troligen är det så att Dell bärbara med inbyggd grafikkort är en möjlig orsaken till felet. Felkod 116 indikerar på grafikkortet, men inte exakt vad (ingen har kunnat löst problemet), sätter man in SSD i en Dell bärbar med separat grafikkort går det mycket bättre. Det är en teori, men tyvärr ingen som har bekräftat. Mer än att det fungerar bra i en äldre M90 som har separat grafik kort. Som lök på laxen har jag lärt mig också en annan sak när det gäller uppgraderingar, det behöver ej vara komplatibla. Exempelvis om du köper minnen, så räcker det inte att det är samma hastighet mm utan också måste vara samma fabrikat. Annars så kanske det itne fungerar, är du beroende av datorn så uppgradera inte med extra minnen, utan köp helt nya. Då är risken mindre med att ha problem med datorn..... Lite om blå skärm eller på engelska Blue Screen, 12 minuter film och 4 blå dumpar... senare www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=enyMqvXLd-M Kör med min nya ersättningsdator, den har fungerar bra i 6 månader, skulle installera Windows XP på den = blå skärm! Orsak verkar vara inställningen av BIOS i datorn, om man har SSD eller IDE så så ska man ställa om. Ett tips på vägen, svettades i två dagar, andra är problemet med mjukvara, den hittar inte allt. Ringde Dell support, mycket krångligt, gav upp, det ville vet köpt, datum mm! Var redan sur efter förra resan med dell, la på. Tips nr 2, Dell diagnosverktyg fungerar ej, ladda hem ett gratis program "SlimDrivers", löster problemet! English verion... Oh "f * #. N" is my brief reflection of the company Dell. The reason is a long and boring story with my computer, after 2 months and number repatatione, "Swap-request" etc. so happens no things at Dell. The blame each other within the organization, support for higher in the organization and consultative process, the sellers think it's something you have to put up with .... Hmmm ... as briefly as you can only swear inwardly every time you talk to Dell and infantry have only two answers "excuse" and "can not answer, reappeared in XX days" The reason is that the warranty has large holes, a bit like the corner warranty. XPS or Precision models M4700, M6700 is an example of their "top on line", it is a good "Volvo". These cost about SEK 20 000 or more when it is fully equipped for gaming, graphics or CAD. Now I have way what Dell warranty does and must warn that the warranty does not apply in ALL situations. I have a precision and hinges on the right side has started to loose a little bit, the data cable to the screen are in the same part that is loose and it's a matter of time before it breaks. Have reported that the model and the answer is that the warranty is not valid, quotation to replace the braces are replaced is 200 ? for engineers and about 2 00 for parts, totaling a little over 400 ?! What do you say?? The warranty does not apply when it is not a "known" errors at Dell. If it's a Monday copies will know neither Dell nor I about it, the only thing I know it's broken. Dumsnålt? Well, after a little conversation, so Dell has thought about, after the technician had been to visit so set screw loose, it was resolved with a little bit and it was matter of time that it would break. All calls have been really time consuming and unnecessary experience, but just the beginning of what Dell's policy can cause .. Then I bought an SSD to try to get some speed on the M4400, have tested the Intel 520 SSD and Kingston HyperX and it turns blue scare. Enlligt Support at Dell takes no responsibility for the work if you do not buy from Dell, it's a bit weak or monompol. Does your computer over 2 000 ? as new, it should cope with a simple upgrade or? Said and done, bought directly from Dell, a Samsung Model MZ-7PC256D = blue scare and the computer freezes. IT people at my workplace and colleague talked about the problem and EVERYTHING is about motherboard failure, nothing wrong with the SSD hard drive are from Intel, Kingston or Samsung in this case. To ensure that there is nothing wrong with SSD MZ-7PC256 or computer so we try it in another similar M4400, guess what happened = Blue screen, but that was not all. Then we changed the location of the old HDD, a Scorpio Black WD1600BJKT & Hitachi TS7SAA160 between computers = blue screen. Now Dell sends a technician, it becomes a new motherboard and SSD, probable source of error is the graphics card. Gulskärm any results, now it was the new motherboard broken and now they changed the video card and hard drive. Blue screen and the same code, then sent it in to the workshop for "supper briefing", broken, blue screen when it came back and re-laws be in place. Blue screen again, we have tried to replace the frame minnerna and everything that Dell want to just "blue screen". This trip took about 1.5 months to repair, now starting their so called exchange for a new computer or what Dell calls "swap request". No one has come back from Dell, it would take a few days, but after about 4 days I called, no answer, the matter is in the inbox and much to do. Support will return, after superficial owners two days I will call again: - Unfortunately, someone at Dell has denied an exchange! What do you say - Emergency, I can only say disaster .... 1.5 month, a lot of repairs, new price of 2 000 ? and now takes holiday sluit. No workstation: thinking - What the Fu # ... k keep it on with?? Nuhar it had the entire summer vacation to fix the computer in the workshop, it had happened during the fall, so there is only one word disaster a la Dell. After 2 weeks so everything is still with Dell Computer, Dell refuses to replace the defective product, Dell's Pro Support technicians have sent a NEW request, but no response. Latest news, "We're sorry, but someone somewhere thinks something., It will probably take a few Additional half weeks, perhaps" Everyone blames everyone and anyone at Dell give different answers. Now it's been 3 weeks, no one can provide information, then managers can not provide information, there is a consultation here and there. The Support Service response and as a customer you will not shed a tear, but only small laugh hysterically and shaking his head: - how does the Dell?? Warranty of three years does not apply, next business day "a la Dell warranty (warranty) is behind the corner warranty. Wondering why I give one star for Dell agarande, I hope you do not encounter their support ...... I will also order a new computer, looked at the M4600 and M4700, but it's just - bold forget it. Purchasing a computer for 1 500 to 2 500 ? which has no "next business day" a la Dell warranty (warranty) is a joke. Well, now it will be to purchase a different make and you wonder why I think Dell is lousy. Hmmm, assess themselves, hope you do not get a Monday example. Why does not the SSD, well likely is it that the Dell laptop with integrated graphics card is a possible cause of the error. Error code 116 indicates the video card, but not exactly what (no one has been able to solve the problem), you put the SSD in a Dell laptop with a separate graphics card, it is much better. There is a theory, but unfortunately no one has confirmed. More than that it works well in an older M90 that have separate graphics cards. As matters worse, I learned another thing in terms of upgrades, it need not be komplatibla. For example, if you buy memory, it is not enough that it's the same speed, etc., but also must be the same make. Otherwise maybe it itne work, you depend on your computer to upgrade to extra memory without buying brand new. When there is less risk of having problems with your computer .....q
2012-11-20
t
trst(29 omdömen)
Haft en xps 13 m1330 i 4 år (privat). Nvidia-chippet i den pajjade för ett par år sen. Dell skickade ut en person som fixade den på min arbetsplats, utan att ens fråga om garanti och när den var köpt osv. Jättenöjd med datorn och med servicen. Jag kan förstå om man inte är nöjd med dells andra serier men xps är väldigt bra datorer, tycker jag. Man får vad man betalar för. - Ett litet minus för deras röriga hemsida.
2011-11-10
Redigerades 2012-10-29
Reqin(99 omdömen)
Lång väntetid,kass service, tror att de kan göra som de vill. När min Alienware m11x gått sönder 4 gånger var det inte lätt att kräva pengarna tillbaka... Har dock fått snabb service vid reparation. rekomenderar INTE Dell UPDATE: När min Alienware Aurora gick sönder var det ett helvete att få den reparerad och vid senare tillfälle då jag skulle få pengar tillbaka var det inte det enklaste...Deja vu Återigen ger Dell ett icke professionellt intryck. Tänker ALDRIG handla från Dell och avråder alla jag möter STARKT från att köpa deras produkter/tjänster.
Sida 1