• LUXi

    (29)

  • se
Usel
en månad sedan

Varning för lurendrejare! Handla inte möbler av Luxi! 0 stjärnor i betyg. Har fått fel möbler hemskickade och leveranserna kommer i flera omgångar utan att de ger något besked om att det är restat. Men får helt enkelt ringa och jaga dem för att få svar. Både färg och storlek var helt fel utifrån bilder och mått på hemsidan. Har fått felleverans på två st ordrar och har fått nog av detta företag. Företaget svarar inte på mail trots en mängd påminnelser och när man ringer dem så skyller de på att de har så oerhört mycket reklamationer(bara det är en jättestor varning) att de inte har tid att bevara mig. Notera, först får man åka hem från jobbet i tid och otid för att de inte kan samla saker i samma leverans, möblerna stämmer inte alls med beskrivningen och de har inte ens tid att ta hand om sina egna reklamationer. Köp inte något härifrån är min skarpa rekommendation!

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
5 månader sedan

Hej igen! Jag skrev nedan omdöme inom citationstecken. I efterhand kan jag konstatera att jag varit för snabb då jag erhöll ett trevligt svar och bemötande per mail där Luxi ursäktade det sena svaret och visade vilja till att bistå. På grund av detta ändrar jag min upplevelse och mitt omdöme. Tack Jimmy! Hälsningar Dan ”Hej! Jag köpte ett skrivbord (CLASSICO - 120CM SKRIVBORD I TRÄ) från Luxi i november 2018, vilket innebär att den treåriga reklamationsrätten har ganska nyligen passerat. Med det sagt skrev jag ändå till Luxi för att bordet levde inte upp till vad som utlovats på Luxis hemsida, nämligen: ”produkter som är designade och producerade för att hålla länge” Förhoppningen var att Luxi skulle se en möjlighet till att skapa lite goodwill… men Luxi bemödar sig inte att svara! Orsak till reklamationen: Bordet används mycket sparsamt och är mera utav en inredningsdetalj. Trots detta så ramlade bordet ihop under sin egen vikt! På undersidan av bordet finns en träribba/trälist monterad. Den är både limmad och sedan skruvad i undersidan på bordet. Limningen är av allt att döma undermålig då knappt 40% av kontaktytan mellan ribba/list och undersida skrivbord är bestruken med lim. Skruvarnas dimension är begränsad av tjockleken på skrivbordets undersida och är således i minsta laget. Benparet är sedan i sin tur monterade på den limmade/skruvade träribban. På grund av bordets vikt och att benparet är snedställt i vinkel under bordet uppstår det ett vridmoment i fästet för träribban. Vridmomentet har varit så pass stort att limmet och skruvarna inte kunnat hålla emot och bordet kollapsat. Eftersom att skruvarna slitits/bänts ut från sina fästen har även fästena förstörts (fransat sig). I första hand önskar jag att någon återkommer och svarar på mitt mail. I andra hand önskar jag att ingen handlar från Luxi i framtiden. Obefintligt kundbemötande är det sämsta kundbemötande och låt bli att skylta med att ni har kvalitetsmöbler. /Dan”

Gästanvändare
Gästanvändare
Dålig
9 månader sedan

Jag beställde i februari ett soffbord. Vänta fortfarande på leverans. Har kontaktad kundtjänst flera gånger. De lovar bara från vecka till den nästa vecka.

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
ett år sedan

En del strul med tid men fick kanonservice och förståelse per mail o tel! Det är ändå Coronatider vi lever i...! Mkt nöjd och ffa en sådan förstklassig packning! Inga skador här inte! Sidobordet LYNX även topp-kvalite. Märktes i varenda skruv, del och yta. Allt passade perfekt! Jättenöjd! Kommer definitivt handla mer his LUXI och möblera hela min klinik i ngn kvalitets-serie! Nu vet jag allt skickas välemballerat och smidigt. MVH Mats

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
2 år sedan

Jag beställd matbord, och fick min beställning efter tre dagar. Då beslutar jag att komma tillbaka och beställa soffbord ochTV bänk, fick dem efter en vecka hemma hos mig med fri leverans och kvalitet var utmärk och jag var mycket nöjd. Tredje gång då beställd jag en sidobord och en soffan. En vecka efter fick bara min sidobord och kvalitet var utmärkt, jag var mycket nöjd. Angående soffan, då fick jag veta från personal att det kommer dröja lite på grund av Corona situation och det var så det hade hänt men inte så farligt eftersom 4 veckor efter då fick min leverans hemma med fri frakt en gång till jag var mycket nöjd med kvalitet, Därför rekommenderar jag att köpa från luxi. Jag gjorde detta 3 gånger och säkert kommer jag göra det även nästa gång.

E
Eduardo

1 omdöme

Usel
2 år sedan

Extremely long delay time and extremely poor customer support! I bought a table on March 5th 2020 (week 10), and the initial delivery time forecast was week 15. I thought that 5 weeks was a reasonable time to wait for it, so I decided to wait. But then the problem started (all this history is documented by e-mail). - Two weeks after the purchase, the delivery date changed to week 18. - When it was close to week 18, the delivery date changed to week 20 - Getting close to week 20, the delivery date changed to week 27. - Getting close to week 27, the delivery date changed to week 31. - Finally, on week 32 (August 5th), it was delivered, exactly 5 months after the order. Luxi kept fooling me with the delivery date. All the times I questioned them, they said it should arrive “in the coming weeks”. If I knew that the delivery time would be 5 months since the beginning, I probably would look for another option. If Luxi didn’t know the delivery date, they should have said: “we don’t know”, instead of “it will arrive in the coming weeks”. But, as if the above was not enough, when the table arrived, it also had an assembly defect: The hole group from the feet didn’t match the hole group from the table, so I had to adapt/force the screws to their position. Some screws got damaged, and some screws were not possible to be assembled. I made a very detailed video explaining the issue and sent to them. They said that they would contact me, but nothing happened. I asked for some kind of good will agreement with Luxi (as a reimbursement) due to: - the extreme long delay time - keeping me with high hopes every time I asked for a new delivery forecast - the assembly defect on the table and the lack of support from them But they simply ignored me. So, don’t expect to be treated fairly and don’t trust the delivery time and promises from them.

Usel
2 år sedan

Varning! Handla aldrig här. Om jag kunde skulle inte ge någon stjärna, vilket USELT BEMÖTANDE OCH VÄRDELÖS KVALITET! Vi köpte 8 stolar från LUXi (skitsnygga) men efter ett par veckor var de så ranka att de inte gick att sitta på längre. Det tog lång tid innan vi fick kontakt med dem (prövade både via mejl och telefon) och 6 månader efter detta skickade de 4 nya sitsar. Fler stolar sprack i plasten och när vi ville reklamera stolarna skriver de att de gjort sitt som ersatt 4 stolar och att det är slitningsskador och att vi får halva priset vid nybeställning. Ingen annan ersättning för de stolar vi betalt för och ej kan använda. Som om vi vill handla av detta företag igen😡. De skriver även att om man köper stolar där benen går ihop i mitten är detta något man får räkna med. Så ett tips, hur fina möblerna ser ut är det bara skräp och man kan säga detsamma om företaget. Att de sedan stängt kommentarer/ recensioner på hemsidan så inte folk ska veta hur de beter sig tycker jag är uselt. Så här står jag 7920 kronor fattigare och med stolar som inte går att sitta på. MK / order 1019177

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 år sedan

Jag fick soffan efter några månaders fördröjning men den var felaktig. Försäljaren vägrade att åtgärda felet efter många samtal och krav på bilder därför vände jag mig till Allmänna Reklamationsnämnden. Efter några månader underlag- och brevväxling ville ARN att försäljaren ta emot soffan och betala tillbaka inköpspriset till mig. Försäljaren vägrar fortfarande att följa ARNs rekommendation och inte svarar verken ARN eller mig. Jag rekomenderar INTE handla på LUXI. De kommer säkert att skriva ett artigt och fint svar under min recension vilket stämmer inte överens mot deras oartiga bemötande när man vill reklamera ett brist på varan.

Betyg köpupplevelse

2.6OK
3 omdömen

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: LUXi AB

Organisationsnr: 559045-0689