Prisjakt
Annons
  • LUXi

    (30)

  • se
1.8Dålig
1 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

a
akramdawi
1 omdöme
Usel22 dagar sedan

Oseriös företag. Handla inte där. Har beställt mediamöbelset. Bordet tog 8 månader. Dessutom jag som löste o fick kontakta andra företag som har likadan o tipsade LUXi. Här kommer en del konversation med luxi Jag: På bilden på er hemsida visas mediamöbler, soffbord och skänk tillsammans. Vi är fullt medvetna om att soffbord och skänk beställs separat men fortfarande så tillhör de samma serie då de har samma mönster. Från början skickade ni inte bordet och ni meddelade inte heller att det inte levererats. Det upptäckte vi när vi öppnade paketet. Dessutom fick vi faktura både på mediamöbler och soffbord. När vi kontaktade er, via telefon, första gången så sa ni att det missats levereras och skulle kolla upp vad som hänt. Ni återkopplade inte alls och när vi återigen ringde så sa ni att bordet var restat. Vi frågade då om det skulle komma in eller om vi skulle strunta i att montera ihop mediamöblerna. Ni svarade först att det skulle komma in men ni visste inte när. Vi valde då att tro på er och monterade ihop mediamöblerna. Därefter var det vi som tog täta kontakter med er, via telefon, för att fråga när bordet skulle komma. När vi började ha mailkontakt så meddelade ni att bordet hade utgått och att ni då kunde skicka ett liknande bord. Därefter fick vi några förslag på bord som hade HELT annat mönster än det vi beställt. Det var då som vi började leta och hittade bordet på en annan sida och historien om den processen skrev vi i föregående mail. Det är således inte ni som försökt att lösa detta "för goodwill". Dessutom meddelade ni inte att bordet hade skickats och ni har heller inte skickat det med hemlevereans så som vi från början valt och då vi fick hem mediamöblerna. Vi fick alltså själva stå för kostnaden det innebar att få hem bordet. Ni har usla omdömen på Trustpilot och hade vi sett detta innan så hade vi aldrig beställt från er sida. Vi har kontaktat ARN och enligt dem kan de pröva ärendet då ni inte följt lagen. Först har ni inte levererat den beställda varan (bordet) inom den tid jag beställde och dessutom har det krävt extra kostnader för mig. Vi kan betala mediamöblerna men soffbordet kommer vi inte betala. Vänligen gör en ny faktura på endast mediamöblerna så kommer detta vara ur världen snart. Luxi: Tack för ditt mejl! Vi kan tyvärr inte erbjuda gratis varor. Vänliga hälsningar Kundsupport / LUXi / Följ oss på facebook Jag: Hej Syftar ni på möblemanget jag beställde från er i januari och som inte levererades komplett? Möblemanget där bordet uteblev utan att ni meddelade mig detta? Där jag fick kontakta er för att fråga varför inte bordet kommit och som ni inte hade koll på varför. Där det sen uppdagades att bordet var restat och inte skulle komma in igen? Hade ni en lösning på detta? Svaret är nej och åter nej. Både jag och min fru kontaktade er gång på gång för att vi ville ha någon form av kompensation för det uteblivna bordet. Vi frågade om det fanns något liknande bord eller om det fanns någon annan återförsäljare som ni kunde kontakta. Var ni särskilt tillmötesgående? Svaret är nej. Det var hela tiden vi som kontaktade er för att undra. Ni tog ingen kontakt och verkade inte vilja lösa detta. Det ni sen kunde erbjuda var olika bord med helt olikt mönster än vad det var på möblemanget vi beställt. Detta ville vi inte ha. Det var som skrivet vi som hela tiden kontaktade er och det var vi som hittade bordet, med samma mönster, på en annan websida. Det var även vi som hade kontakt med den återförsäljaren för att undra om det fanns en lösning så att vi kunde få just det bordet vi beställt. Det var återigen vi som meddelade er om var bordet fanns så att ni kunde skapa kontakt för att vi skulle kunna få det bord vi beställt. När vi - återigen - kontaktade er för att undra hur det gick så fick vi reda på att bordet var på väg till Sverige. Här var det inte heller ni som tog kontakt. Under processens gång kontakt jag KLARNA för att meddela dem gällande detta ärende. Därför stoppade de betalningen till er. ÅTTA! månader senare får vi avisering på att bordet ska hämtas på ett serviceställe! Inte levereras hem så som vi faktiskt beställt från början med hela möblemanget. Vi skulle alltså själva ordna med att få hem bordet.?! Vad är det för service? Vi fick lösa transport då vi inte har en bil som kan få in ett så stort paket som bordet låg i. Bordet vägde dessutom 28 kg så det var inte lätt att bära det från servicestället till där transporten stod! Dessutom har vi under dessa ÅTTA månader inte haft något soffbord. Tycker ni att det är rimligt?? Efter allt vi varit med om och under denna långa tid allt tagit så får ni för er att skicka en faktura? Skämtar ni med mig?? Om ni hade haft någon form av service i er så hade ni betalt mig för allt jobb jag lagt ner och efter allt jag varit med om. Det är under all kritik hur detta ärendet skötts och jag kommer vända mig till alla instanser så som ARN och sociala medier för så här får det inte gå till. Jag förväntar mig att denna faktura stryks helt! Det är horribelt att ni ens har mage att skicka den till mig. Luxi: Tack för ditt mejl! Soffbordet är inte "ett set" till mediamöblerna och att möblerna inte komplett stämmer inte. Det är helt olika artiklar. Det var en utgången produkt och ni gick med på att vänta på det TROTS vi informerade att vi inte kan lova leverans på detta. Vi har ÄNDÅ löst med alla extra kostnaderna det innebär för att ta hem bordet från en annan återförsäljare - för goodwill.. Vi tjänar ingenting på denna affär längre och kan inte heller ordna någons slags rabatt om ni förväntar detta. Vänliga hälsningar Kundsupport / LUXi / Följ oss på facebook Jag: Hej Skojar ni med mig? Vad är det fel på ert företag? Varför ska det ligga i mitt intresse att hela tiden kontakta er gällande min uteblivna vara? Först hör ni inte av er för att meddela att bordet inte fanns hos er o att det inte heller fanns med i leveransen. Därefter tar det tid för er att hitta ersättningsvara o även meddela mig o jag får återigen kontakta er för att se om det finns lösning. Då ni inte kan hitta ett bord som varken matchar till utseende eller funktion så blir det tyst från er. Jag får återigen kontakta er för att fråga hur det går. När jag hittar en eventuell lösning o meddelar er var bordet finns så tar ni kontakt med det företaget o får information som är högst relevant för att ni ska kunna fullfölja min order. Men ni kontaktar inte mig utan återigen är det jag som kontaktar er för att fråga hur det går. Då ställer ni den dummaste frågan i historien - om ni ska beställa det? Jag har väntat över 2 månader på detta bordet som ni vet att jag vill ha o som borde ligga i ert intresse att skaffa fram. Detta är ju under all kritik. Så min fråga är: Vad för företag är ni? Se till att beställ bordet o fullfölj min order!

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Varning för lurendrejare! Handla inte möbler av Luxi! 0 stjärnor i betyg. Har fått fel möbler hemskickade och leveranserna kommer i flera omgångar utan att de ger något besked om att det är restat. Men får helt enkelt ringa och jaga dem för att få svar. Både färg och storlek var helt fel utifrån bilder och mått på hemsidan. Har fått felleverans på två st ordrar och har fått nog av detta företag. Företaget svarar inte på mail trots en mängd påminnelser och när man ringer dem så skyller de på att de har så oerhört mycket reklamationer(bara det är en jättestor varning) att de inte har tid att bevara mig. Notera, först får man åka hem från jobbet i tid och otid för att de inte kan samla saker i samma leverans, möblerna stämmer inte alls med beskrivningen och de har inte ens tid att ta hand om sina egna reklamationer. Köp inte något härifrån är min skarpa rekommendation!

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 4 år sedan

Hej igen! Jag skrev nedan omdöme inom citationstecken. I efterhand kan jag konstatera att jag varit för snabb då jag erhöll ett trevligt svar och bemötande per mail där Luxi ursäktade det sena svaret och visade vilja till att bistå. På grund av detta ändrar jag min upplevelse och mitt omdöme. Tack Jimmy! Hälsningar Dan ”Hej! Jag köpte ett skrivbord (CLASSICO - 120CM SKRIVBORD I TRÄ) från Luxi i november 2018, vilket innebär att den treåriga reklamationsrätten har ganska nyligen passerat. Med det sagt skrev jag ändå till Luxi för att bordet levde inte upp till vad som utlovats på Luxis hemsida, nämligen: ”produkter som är designade och producerade för att hålla länge” Förhoppningen var att Luxi skulle se en möjlighet till att skapa lite goodwill… men Luxi bemödar sig inte att svara! Orsak till reklamationen: Bordet används mycket sparsamt och är mera utav en inredningsdetalj. Trots detta så ramlade bordet ihop under sin egen vikt! På undersidan av bordet finns en träribba/trälist monterad. Den är både limmad och sedan skruvad i undersidan på bordet. Limningen är av allt att döma undermålig då knappt 40% av kontaktytan mellan ribba/list och undersida skrivbord är bestruken med lim. Skruvarnas dimension är begränsad av tjockleken på skrivbordets undersida och är således i minsta laget. Benparet är sedan i sin tur monterade på den limmade/skruvade träribban. På grund av bordets vikt och att benparet är snedställt i vinkel under bordet uppstår det ett vridmoment i fästet för träribban. Vridmomentet har varit så pass stort att limmet och skruvarna inte kunnat hålla emot och bordet kollapsat. Eftersom att skruvarna slitits/bänts ut från sina fästen har även fästena förstörts (fransat sig). I första hand önskar jag att någon återkommer och svarar på mitt mail. I andra hand önskar jag att ingen handlar från Luxi i framtiden. Obefintligt kundbemötande är det sämsta kundbemötande och låt bli att skylta med att ni har kvalitetsmöbler. /Dan”

Gästanvändare
Dålig4 år sedan

Jag beställde i februari ett soffbord. Vänta fortfarande på leverans. Har kontaktad kundtjänst flera gånger. De lovar bara från vecka till den nästa vecka.

Gästanvändare
Utmärkt5 år sedan

En del strul med tid men fick kanonservice och förståelse per mail o tel! Det är ändå Coronatider vi lever i...! Mkt nöjd och ffa en sådan förstklassig packning! Inga skador här inte! Sidobordet LYNX även topp-kvalite. Märktes i varenda skruv, del och yta. Allt passade perfekt! Jättenöjd! Kommer definitivt handla mer his LUXI och möblera hela min klinik i ngn kvalitets-serie! Nu vet jag allt skickas välemballerat och smidigt. MVH Mats

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 5 år sedan

Jag beställd matbord, och fick min beställning efter tre dagar. Då beslutar jag att komma tillbaka och beställa soffbord ochTV bänk, fick dem efter en vecka hemma hos mig med fri leverans och kvalitet var utmärk och jag var mycket nöjd. Tredje gång då beställd jag en sidobord och en soffan. En vecka efter fick bara min sidobord och kvalitet var utmärkt, jag var mycket nöjd. Angående soffan, då fick jag veta från personal att det kommer dröja lite på grund av Corona situation och det var så det hade hänt men inte så farligt eftersom 4 veckor efter då fick min leverans hemma med fri frakt en gång till jag var mycket nöjd med kvalitet, Därför rekommenderar jag att köpa från luxi. Jag gjorde detta 3 gånger och säkert kommer jag göra det även nästa gång.

E
Eduardo
1 omdöme
Usel5 år sedan

Extremely long delay time and extremely poor customer support! I bought a table on March 5th 2020 (week 10), and the initial delivery time forecast was week 15. I thought that 5 weeks was a reasonable time to wait for it, so I decided to wait. But then the problem started (all this history is documented by e-mail). - Two weeks after the purchase, the delivery date changed to week 18. - When it was close to week 18, the delivery date changed to week 20 - Getting close to week 20, the delivery date changed to week 27. - Getting close to week 27, the delivery date changed to week 31. - Finally, on week 32 (August 5th), it was delivered, exactly 5 months after the order. Luxi kept fooling me with the delivery date. All the times I questioned them, they said it should arrive “in the coming weeks”. If I knew that the delivery time would be 5 months since the beginning, I probably would look for another option. If Luxi didn’t know the delivery date, they should have said: “we don’t know”, instead of “it will arrive in the coming weeks”. But, as if the above was not enough, when the table arrived, it also had an assembly defect: The hole group from the feet didn’t match the hole group from the table, so I had to adapt/force the screws to their position. Some screws got damaged, and some screws were not possible to be assembled. I made a very detailed video explaining the issue and sent to them. They said that they would contact me, but nothing happened. I asked for some kind of good will agreement with Luxi (as a reimbursement) due to: - the extreme long delay time - keeping me with high hopes every time I asked for a new delivery forecast - the assembly defect on the table and the lack of support from them But they simply ignored me. So, don’t expect to be treated fairly and don’t trust the delivery time and promises from them.

Gästanvändare
UselRedigerades 5 år sedan

Varning! Handla aldrig här. Om jag kunde skulle inte ge någon stjärna, vilket USELT BEMÖTANDE OCH VÄRDELÖS KVALITET! Vi köpte 8 stolar från LUXi (skitsnygga) men efter ett par veckor var de så ranka att de inte gick att sitta på längre. Det tog lång tid innan vi fick kontakt med dem (prövade både via mejl och telefon) och 6 månader efter detta skickade de 4 nya sitsar. Fler stolar sprack i plasten och när vi ville reklamera stolarna skriver de att de gjort sitt som ersatt 4 stolar och att det är slitningsskador och att vi får halva priset vid nybeställning. Ingen annan ersättning för de stolar vi betalt för och ej kan använda. Som om vi vill handla av detta företag igen😡. De skriver även att om man köper stolar där benen går ihop i mitten är detta något man får räkna med. Så ett tips, hur fina möblerna ser ut är det bara skräp och man kan säga detsamma om företaget. Att de sedan stängt kommentarer/ recensioner på hemsidan så inte folk ska veta hur de beter sig tycker jag är uselt. Så här står jag 7920 kronor fattigare och med stolar som inte går att sitta på. MK / order 1019177

Gästanvändare
Usel6 år sedan

Jag fick soffan efter några månaders fördröjning men den var felaktig. Försäljaren vägrade att åtgärda felet efter många samtal och krav på bilder därför vände jag mig till Allmänna Reklamationsnämnden. Efter några månader underlag- och brevväxling ville ARN att försäljaren ta emot soffan och betala tillbaka inköpspriset till mig. Försäljaren vägrar fortfarande att följa ARNs rekommendation och inte svarar verken ARN eller mig. Jag rekomenderar INTE handla på LUXI. De kommer säkert att skriva ett artigt och fint svar under min recension vilket stämmer inte överens mot deras oartiga bemötande när man vill reklamera ett brist på varan.

m
motorcycle boy
8 omdömen
UselRedigerades 6 år sedan

Har varken fått min beställning eller någon information ihuvudtaget efter en månad för en vara som skulle levereras på 2-3 veckor. Svarar inte på mail. Blufföretag, undvik!

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Luxi Möbler AB

Organisationsnr: 559308-1986