Oseriös företag. Handla inte där. Har beställt mediamöbelset. Bordet tog 8 månader. Dessutom jag som löste o fick kontakta andra företag som har likadan o tipsade LUXi. Här kommer en del konversation med luxi Jag: På bilden på er hemsida visas mediamöbler, soffbord och skänk tillsammans. Vi är fullt medvetna om att soffbord och skänk beställs separat men fortfarande så tillhör de samma serie då de har samma mönster. Från början skickade ni inte bordet och ni meddelade inte heller att det inte levererats. Det upptäckte vi när vi öppnade paketet. Dessutom fick vi faktura både på mediamöbler och soffbord. När vi kontaktade er, via telefon, första gången så sa ni att det missats levereras och skulle kolla upp vad som hänt. Ni återkopplade inte alls och när vi återigen ringde så sa ni att bordet var restat. Vi frågade då om det skulle komma in eller om vi skulle strunta i att montera ihop mediamöblerna. Ni svarade först att det skulle komma in men ni visste inte när. Vi valde då att tro på er och monterade ihop mediamöblerna. Därefter var det vi som tog täta kontakter med er, via telefon, för att fråga när bordet skulle komma. När vi började ha mailkontakt så meddelade ni att bordet hade utgått och att ni då kunde skicka ett liknande bord. Därefter fick vi några förslag på bord som hade HELT annat mönster än det vi beställt. Det var då som vi började leta och hittade bordet på en annan sida och historien om den processen skrev vi i föregående mail. Det är således inte ni som försökt att lösa detta "för goodwill". Dessutom meddelade ni inte att bordet hade skickats och ni har heller inte skickat det med hemlevereans så som vi från början valt och då vi fick hem mediamöblerna. Vi fick alltså själva stå för kostnaden det innebar att få hem bordet. Ni har usla omdömen på Trustpilot och hade vi sett detta innan så hade vi aldrig beställt från er sida. Vi har kontaktat ARN och enligt dem kan de pröva ärendet då ni inte följt lagen. Först har ni inte levererat den beställda varan (bordet) inom den tid jag beställde och dessutom har det krävt extra kostnader för mig. Vi kan betala mediamöblerna men soffbordet kommer vi inte betala. Vänligen gör en ny faktura på endast mediamöblerna så kommer detta vara ur världen snart. Luxi: Tack för ditt mejl! Vi kan tyvärr inte erbjuda gratis varor. Vänliga hälsningar Kundsupport / LUXi / Följ oss på facebook Jag: Hej Syftar ni på möblemanget jag beställde från er i januari och som inte levererades komplett? Möblemanget där bordet uteblev utan att ni meddelade mig detta? Där jag fick kontakta er för att fråga varför inte bordet kommit och som ni inte hade koll på varför. Där det sen uppdagades att bordet var restat och inte skulle komma in igen? Hade ni en lösning på detta? Svaret är nej och åter nej. Både jag och min fru kontaktade er gång på gång för att vi ville ha någon form av kompensation för det uteblivna bordet. Vi frågade om det fanns något liknande bord eller om det fanns någon annan återförsäljare som ni kunde kontakta. Var ni särskilt tillmötesgående? Svaret är nej. Det var hela tiden vi som kontaktade er för att undra. Ni tog ingen kontakt och verkade inte vilja lösa detta. Det ni sen kunde erbjuda var olika bord med helt olikt mönster än vad det var på möblemanget vi beställt. Detta ville vi inte ha. Det var som skrivet vi som hela tiden kontaktade er och det var vi som hittade bordet, med samma mönster, på en annan websida. Det var även vi som hade kontakt med den återförsäljaren för att undra om det fanns en lösning så att vi kunde få just det bordet vi beställt. Det var återigen vi som meddelade er om var bordet fanns så att ni kunde skapa kontakt för att vi skulle kunna få det bord vi beställt. När vi - återigen - kontaktade er för att undra hur det gick så fick vi reda på att bordet var på väg till Sverige. Här var det inte heller ni som tog kontakt. Under processens gång kontakt jag KLARNA för att meddela dem gällande detta ärende. Därför stoppade de betalningen till er. ÅTTA! månader senare får vi avisering på att bordet ska hämtas på ett serviceställe! Inte levereras hem så som vi faktiskt beställt från början med hela möblemanget. Vi skulle alltså själva ordna med att få hem bordet.?! Vad är det för service? Vi fick lösa transport då vi inte har en bil som kan få in ett så stort paket som bordet låg i. Bordet vägde dessutom 28 kg så det var inte lätt att bära det från servicestället till där transporten stod! Dessutom har vi under dessa ÅTTA månader inte haft något soffbord. Tycker ni att det är rimligt?? Efter allt vi varit med om och under denna långa tid allt tagit så får ni för er att skicka en faktura? Skämtar ni med mig?? Om ni hade haft någon form av service i er så hade ni betalt mig för allt jobb jag lagt ner och efter allt jag varit med om. Det är under all kritik hur detta ärendet skötts och jag kommer vända mig till alla instanser så som ARN och sociala medier för så här får det inte gå till. Jag förväntar mig att denna faktura stryks helt! Det är horribelt att ni ens har mage att skicka den till mig. Luxi: Tack för ditt mejl! Soffbordet är inte "ett set" till mediamöblerna och att möblerna inte komplett stämmer inte. Det är helt olika artiklar. Det var en utgången produkt och ni gick med på att vänta på det TROTS vi informerade att vi inte kan lova leverans på detta. Vi har ÄNDÅ löst med alla extra kostnaderna det innebär för att ta hem bordet från en annan återförsäljare - för goodwill.. Vi tjänar ingenting på denna affär längre och kan inte heller ordna någons slags rabatt om ni förväntar detta. Vänliga hälsningar Kundsupport / LUXi / Följ oss på facebook Jag: Hej Skojar ni med mig? Vad är det fel på ert företag? Varför ska det ligga i mitt intresse att hela tiden kontakta er gällande min uteblivna vara? Först hör ni inte av er för att meddela att bordet inte fanns hos er o att det inte heller fanns med i leveransen. Därefter tar det tid för er att hitta ersättningsvara o även meddela mig o jag får återigen kontakta er för att se om det finns lösning. Då ni inte kan hitta ett bord som varken matchar till utseende eller funktion så blir det tyst från er. Jag får återigen kontakta er för att fråga hur det går. När jag hittar en eventuell lösning o meddelar er var bordet finns så tar ni kontakt med det företaget o får information som är högst relevant för att ni ska kunna fullfölja min order. Men ni kontaktar inte mig utan återigen är det jag som kontaktar er för att fråga hur det går. Då ställer ni den dummaste frågan i historien - om ni ska beställa det? Jag har väntat över 2 månader på detta bordet som ni vet att jag vill ha o som borde ligga i ert intresse att skaffa fram. Detta är ju under all kritik. Så min fråga är: Vad för företag är ni? Se till att beställ bordet o fullfölj min order!