1.9 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-03-28
c
Ganska dyrt, svårt att hitta personal som kan hjälpa en, i kassan står det personal som snackar mer med varann än att svara på frågor och ta betalt. Det som är bra är sortimentet. Lär upp personalen att ta hand om kunder, det är ju ändå kunden som betalar lönerna i sista änden.
2019-01-16
R
Webbutiken är ett skämt! Att försöka hitta något tar alldeles för lång tid då sortering och filtrering är i det närmaste obefintligt. Så för att hitta det man letar efter så måste man gå igenom kaske hundratals varor. och sen att försöka jämföra de varor man hittat är ett riktigt mörker.
2019-01-09
J
Beställde på nätet och fick ett automatsvar. Sedan hände ingenting på en vecka förrän jag frågat vad som hänt. Fick svar nästa dag att borrmaskinen fanns att hämta. Skulle gå till "Kundtjänst" på varuhuset men hittade ingen. Såg en liten utskriven ful lapp om att man skulle ställa sig i kassakön om man ville ha hjälp av (den oengagerade) personalen. Fick borrmaskinen men boxen hade rester av en stor fraktsedel där plasten är i stort sett omöjlig att ta bort.
2018-10-12
Älskar K-Rauta, 1000 gånger bättre än Bauhaus/Hornbach. Här får man i alla fall hjäälp direkt och priserna är ok, med prisgaranti!
2018-08-22
C
Har väntat i 3 veckor nu på att få en lösning på min reklamation med ett skadat paket. Har fått några enstaka svar ifrån dom som bara verkar vara jävla svammel från deras sida. Nu har dom slutat att svara helt. Saxat från mail-konversation med k-rauta "Jag ber om ursäkt för att du ännu inte har blivit kontaktad. Jag skickar en påminnelse till den ansvariga avdelningen och ber dem kontakta dig." "Beklagar att du fortfarande inte fått någon återkoppling.. Jag har skickat iväg en påminnelse till varuhusledningen och bett dom att återkomma till dig med svar så fort som möjligt angående detta." "Hej, jag ska se vad jag kan göra när det kommer till prisavdrag då dem som vanligtvis har hand om sådana ärenden inte verkar svara längre. Ska kolla med min chef så återkommer jag igen." "Har fått tag på killen som har hand om detta nu. Du bör få en del av pengarna tillbaka inom kort. Ha en fortsatt bra dag :)"
2018-08-09
s
nja när det kommer till skarpt läge så brister det reklamationer tex tas inte om hand på ett proffsigt sätt En del produkter är dåliga o det vet dom om, men dom säljer dom ändå.
2018-06-10
Redigerades 2018-07-26
S
De har ofta bra prylar. Det är väl ungefär det enda bra jag kan säga. De har underskott på personal (är väl iof bara Media Markt som har överskott på personal i sina butiker...) Tror aldrig tidigare att jag sett ett företag som har lägsta-pris-garanti och som sedan är så konsekvent, avsevärt, mycket dyrare (i % räknat) än t.ex. Bauhaus. 30% över är inte ovanligt! Det verkar som om de har garantin enbart för att de vet att folk är för bekväma för att utnyttja den! Framförallt på måleriredskap har jag märkt en enorm prisskillnad. Enda anledningen till att jag handlar här är för att jag har väldigt långt till Bauhaus! Men ibland har faktiskt K-Rauta bättre prylar. EDIT: Måste tillägga att sökfunktionen på deras hemsida är under all kritik! Vet man inte exakt vad de kallar en vara i sitt system hittar du det inte även om du vet att de har den!
2018-06-01
Dyrt. Otrevlig och ointresserad personal. Handlar aldrig där mer.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-03-16
J
Jag skulle köpa en mängd spåntad panel och hade letat fram allt jag behövde på hemsidan, ringde jag först för att se så de hade panelen inne, vilket de inte hade, utan de hänvisade till att beställa. Jag gick igenom allt med dem på telefon och de sa att allt såg rätt ut med priser m.m., men jag var tvungen att åka till butiken för att beställa, det gick inte att göra över telefon. När jag kommer till butiken och säger vad jag vill ha svarar de "javisst", men när det är dags att betala ordern är priset ungefär det dubbla. De gör ingen ansats till att lösa något, utan säger bara att det visst är fel, men är de höga priserna som gäller (ungefär det dubbla även mot konkurrenterna som Bauhuas och XL-bygg m.fl.). När jag tittar nu på nätet är det fortfarande de priser som de anger som felaktiga som ligger uppe. Oskäliga priser, omöjlig service och falsk marknadsföring. Jag skulle avråda alla från något som helst samröre med K-rauta.
2018-01-05
S
Köpte 3M Andningsskydd. Snabb hantering och leverans. Står tillochmed vilken anställd som plockat varan i vilket varuhus.
2017-12-11
c
Dyrt jämfört med andra likvärdiga leverantörer såsom Bauhaus. Köpte en DeWalt borrmaskin på plats i butiken som var avsedd för den brittiska marknaden (UK strömkontakt). Ingen ursäkt heller fick man.
2017-11-16
R
Beställde Dewalt skruvdragare som levererades inom 2 dagar. Otydlig modellmärkning på hemsidan vilket drar ner betyget. I övrigt bra pris och snabb leverans.
2017-02-23
E
Beställde varor som fanns i lager den 20/2. Har fortfarande inte hört ett ljud om att min beställning blivit skickad, så det är lika bra att avbeställa och beställa från någon annan istället.
2016-12-07
s
Prisgatanti....mm visst. För att nyttja den måste du ha en bild på varan från den andra butiken som säljer den billigare. Det var svaret jag fick när jag ringde och frågade Uppsalabutiken 2016-12-07. Det var det dummaste jag hört. Varför ska jag åka till den andra butiken som säljer den billigare, sen åka tillbaka till K-rauta för att visa en bild och köpa den till samma pris? Nu åker jag till NetOnNet i Fyrislund och köper den för 500 kr mindre.
2016-11-23
Otydlig information när man beställer "hemleverans" man måste gå in på villkoren för att få reda på att det är Posten som avgör om man får hemleverans eller ej, oavsett om du betalat frakt + hemleveransavgift. Taskigt kundavtal då pengarna kastas i sjön och K-Rauta hänvisar till att det inte är dem som bestämmer. Men pengarna tar dem gärna. Det positiva med K-Rauta är väl priset för produkten i vissa fall.
Sida 1