1.6 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-06-07
S
Sajb3rmaku(2 omdömen)
Omdömet baseras på ett webbköp som levererades trasigt i bitar till hemmet, dåligt förpackat och lite PostNord på det hela så har du ett livslångt pussel. Hur som helst, normal servicemind brukar hantera dessa lite lätt men inte här inte, underliga processer och dålig koll verkligen. När jag som kund säger att en lösning är att jag hämtar varan ifrån närmsta lokala K-rauta butik för att jag behöver att ha varan asap så får jag ett nej tillbaks, personerna man pratar med på kundservice är arroganta och rent av ohjälpsamma. Undvik webbhandeln och dess unika Kundservice.
2019-05-24
A
Abdel M(2 omdömen)
Tjuvaktigt företag. Beställde varor sedan flera veckor tillbaka som inte levererats än. Har kontaktat kundservice flera gånger utan ett vettigt svar. Men pengarna drog de från kontot raskt. Akta er för det företag! De levererar aldrig vad de lovar.
2019-05-21
t
teqnet(91 omdömen)
Dålig webbutik, men bra service i fysisk butik. Jag tycker K-rautas fysiska butik är bättre än byggmax och Bauhais.
2019-05-17
K
Kreg(1 omdöme)
Var ute för att köpa Weber träkol, enligt hemsida och prisjakt, för halva priset. När jag kom dit så fanns inget, fanns faktiskt inte en påse i hela landet! Vare sig 5 eller 10-kilos som visades på nätet. Aldrig mer K-Rauta!
2018-08-09
Redigerades 2019-05-09
s
sassy(12 omdömen)
nja när det kommer till skarpt läge så brister det reklamationer tex tas inte om hand på ett proffsigt sätt En del produkter är dåliga o det vet dom om, men dom säljer dom ändå. Fick idag min kompostkvarn som varit på reparation. Den provkördes i butiken, och gick sönder igen. Idag fick jag häva köpet efter allt strul.... Men det satt bra hårt inne.
2019-04-30
m
minisp4m(7 omdömen)
Webbutiken är riktigt dålig. Obefintlig filtrering och sortering. Söker jag exempelvis på "Essve trallskruv" får jag över 600 träffar, som inkluderar bland annat fasadnosar, konstruktionsskruv, renblåsningspump etc! Mycket svårt att hitta något med andra ord.
2019-04-29
c
cavenaghi(1 omdöme)
Bra produkter men urusel kundservice. Beställde en toalettstol för 5 veckor sedan. Har därefter inte sett röken av den. Ingen info om att den skulle vara slut på lager vid beställning. Har frågat kundtjänst 3 gånger och enda svaret jag får är ett autosvar att dom felsöker. Jag får inte reda på vad dom söker men antagligen fler missnöjda kunder. Att man inte ens kan få ett vettigt svar osar bluff och båg, bristande kompetens och dålig organisation. Rekommenderas ej.
2019-03-28
c
cbl818n(17 omdömen)
Ganska dyrt, svårt att hitta personal som kan hjälpa en, i kassan står det personal som snackar mer med varann än att svara på frågor och ta betalt. Det som är bra är sortimentet. Lär upp personalen att ta hand om kunder, det är ju ändå kunden som betalar lönerna i sista änden.
2019-01-16
R
RedG(27 omdömen)
Webbutiken är ett skämt! Att försöka hitta något tar alldeles för lång tid då sortering och filtrering är i det närmaste obefintligt. Så för att hitta det man letar efter så måste man gå igenom kaske hundratals varor. och sen att försöka jämföra de varor man hittat är ett riktigt mörker.
2019-01-09
J
Jahnne(4 omdömen)
Beställde på nätet och fick ett automatsvar. Sedan hände ingenting på en vecka förrän jag frågat vad som hänt. Fick svar nästa dag att borrmaskinen fanns att hämta. Skulle gå till "Kundtjänst" på varuhuset men hittade ingen. Såg en liten utskriven ful lapp om att man skulle ställa sig i kassakön om man ville ha hjälp av (den oengagerade) personalen. Fick borrmaskinen men boxen hade rester av en stor fraktsedel där plasten är i stort sett omöjlig att ta bort.
2018-10-12
Blofeld(236 omdömen)
Älskar K-Rauta, 1000 gånger bättre än Bauhaus/Hornbach. Här får man i alla fall hjäälp direkt och priserna är ok, med prisgaranti!
2018-08-22
C
CWA(2 omdömen)
Har väntat i 3 veckor nu på att få en lösning på min reklamation med ett skadat paket. Har fått några enstaka svar ifrån dom som bara verkar vara jävla svammel från deras sida. Nu har dom slutat att svara helt. Saxat från mail-konversation med k-rauta "Jag ber om ursäkt för att du ännu inte har blivit kontaktad. Jag skickar en påminnelse till den ansvariga avdelningen och ber dem kontakta dig." "Beklagar att du fortfarande inte fått någon återkoppling.. Jag har skickat iväg en påminnelse till varuhusledningen och bett dom att återkomma till dig med svar så fort som möjligt angående detta." "Hej, jag ska se vad jag kan göra när det kommer till prisavdrag då dem som vanligtvis har hand om sådana ärenden inte verkar svara längre. Ska kolla med min chef så återkommer jag igen." "Har fått tag på killen som har hand om detta nu. Du bör få en del av pengarna tillbaka inom kort. Ha en fortsatt bra dag :)"
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-06-10
Redigerades 2018-07-26
S
ScoobyBear(639 omdömen)
De har ofta bra prylar. Det är väl ungefär det enda bra jag kan säga. De har underskott på personal (är väl iof bara Media Markt som har överskott på personal i sina butiker...) Tror aldrig tidigare att jag sett ett företag som har lägsta-pris-garanti och som sedan är så konsekvent, avsevärt, mycket dyrare (i % räknat) än t.ex. Bauhaus. 30% över är inte ovanligt! Det verkar som om de har garantin enbart för att de vet att folk är för bekväma för att utnyttja den! Framförallt på måleriredskap har jag märkt en enorm prisskillnad. Enda anledningen till att jag handlar här är för att jag har väldigt långt till Bauhaus! Men ibland har faktiskt K-Rauta bättre prylar. EDIT: Måste tillägga att sökfunktionen på deras hemsida är under all kritik! Vet man inte exakt vad de kallar en vara i sitt system hittar du det inte även om du vet att de har den!
2018-06-01
Front242(63 omdömen)
Dyrt. Otrevlig och ointresserad personal. Handlar aldrig där mer.
2018-03-16
J
Jan Åsander(1 omdöme)
Jag skulle köpa en mängd spåntad panel och hade letat fram allt jag behövde på hemsidan, ringde jag först för att se så de hade panelen inne, vilket de inte hade, utan de hänvisade till att beställa. Jag gick igenom allt med dem på telefon och de sa att allt såg rätt ut med priser m.m., men jag var tvungen att åka till butiken för att beställa, det gick inte att göra över telefon. När jag kommer till butiken och säger vad jag vill ha svarar de "javisst", men när det är dags att betala ordern är priset ungefär det dubbla. De gör ingen ansats till att lösa något, utan säger bara att det visst är fel, men är de höga priserna som gäller (ungefär det dubbla även mot konkurrenterna som Bauhuas och XL-bygg m.fl.). När jag tittar nu på nätet är det fortfarande de priser som de anger som felaktiga som ligger uppe. Oskäliga priser, omöjlig service och falsk marknadsföring. Jag skulle avråda alla från något som helst samröre med K-rauta.
Sida 1